De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: De Marco van Basten-topic
Ik vond het gisteren wel jammer dat er door Check van Gelder en consorten niks gevraagd werd over eventuele aankopen volgend seizoen.
Slechte journalistiek. Borst was alleen maar aan het zagen en Check probeerde het allemaal gezellig te houden. Gemiste kans.
Slechte journalistiek. Borst was alleen maar aan het zagen en Check probeerde het allemaal gezellig te houden. Gemiste kans.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Nou ik vond Borst en de rest helemaal niet aan het zagen.Waren gewone vragen, waar MVB geirriteerd bijna geen antwoord op gaf.Steeds dat maar weer in grote lijnen praten ..
Frappant vond ik ook dat MVB beperkt is in het voordoen van .. i.v.m. zijn enkel .
Frappant vond ik ook dat MVB beperkt is in het voordoen van .. i.v.m. zijn enkel .
Blij met de punten ...
Heeft iemand ff een linkje? Ik zoek me te pletter. 

- SylvievdVaart
Heb genoten van de trainer. Rustig antwoorden, luisteren naar anderen, eigen mening geven. Ja hoor, niets mis mee. Beter dan het interview bij de Snor, wat vooral leuk en aardig voor het entertainmentgehalte was.
Ben het wel eens dat er dieper op volgend seizoen in had kunnen gaan vwb aankopen.
Ben het wel eens dat er dieper op volgend seizoen in had kunnen gaan vwb aankopen.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Eens met Syl. Van Basten zit daar omdat het moet, niet omdat hij zo graag alles bloot wil geven. Hij heeft nu eenmaal andere belangen dan de gemiddelde supporter. Hij deed het mijns inziens dan ook prima.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Liberty
- Contacteer:
Ik ook. Ik ben nog steeds blij met Van Basten als trainer. Er zijn genoeg dingen die niet goed zijn gegaan dit seizoen, maar Van Basten en Ajax hebben zeker wel stappen vooruit gemaakt dit seizoen. Want zo af en toe heb ik een Ajax gezien waar weer een eigen identiteit in zit.
Tijd voor iets nieuws.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
in München doen ze ook niet moeilijk hoor... 

Weer op zoek naar een Interim coach..
Prima trainer die heel rustig en evenwichtig is. Natuurlijk gaat hij daar geen verhaal van een half uur houden als hem naar zijn visie wordt gevraagd.
I think I lost my fucking headache
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Kan best wezen, maar als ik voor aanvang van het seizoen over mijn kristallen bol had gewreven en jou had gezegd: "Eindelijk: PSV gaat een slecht jaar tegemoet. Die club gaat buiten de top drie vallen. Maarrrrr... ditmaal zal Ajax dan weer door AZ worden voorbijgestreefd. En niet zo'n beetje ook, want (zelfs al is de begroting van AZ 37 miljoen euro lager dan die van Ajax) Ajax staat op 4 februari al op een volslagen hopeloze achterstand in de competitie."Liberty schreef:Ik ook. Ik ben nog steeds blij met Van Basten als trainer. Er zijn genoeg dingen die niet goed zijn gegaan dit seizoen, maar Van Basten en Ajax hebben zeker wel stappen vooruit gemaakt dit seizoen. Want zo af en toe heb ik een Ajax gezien waar weer een eigen identiteit in zit.
Dan zou jij toch verschrikt hebben gezegd dat dat een absoluut rampscenario was, of niet dan? Voor aanvang van het seizoen was het toch werkelijk de absolute nachtmerrie dat we wel boven PSV zouden eindigen, maar nu weer een andere (veel kleinere) club voor zouden laten gaan?
Kortom: ik zou dit niet als het seizoen van de lichtpuntjes willen typeren hoor... Kom op zeg.
K.
Still alive...
Natuurlijk doet hij dat niet. Een tipje van de sluier of een beknopte samenvatting zou volstaan. In plaats daarvan brabbelde hij maar wat en ging hij in de verdediging. Hij wist totaal niet hoe op deze vraag te reageren.LucaS schreef:Prima trainer die heel rustig en evenwichtig is. Natuurlijk gaat hij daar geen verhaal van een half uur houden als hem naar zijn visie wordt gevraagd.
Eerste keer dat ik hem niet sterk vind overkomen in een interview.
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
- AT Toto winner 15/16
Ja echt een prima trainer! we zien echt steeds meer progressie week in week uit.LucaS schreef:Prima trainer die heel rustig en evenwichtig is.
- Liberty
- Contacteer:
Dat doe ik dan ook niet. Ik zie alleen enkele lichtpuntjes. Ik zie echter ook nog genoeg zaken die niet goed zijn. Maar ik heb de goede hoop dat Van Basten dat ook wel inziet en die punten gaat verbeteren. En ik vind dat we een trainer ook eens wat langer de tijd moeten geven om te wennen aan deze club. Net zoals we spelers meer tijd moeten geven.Kowalczyk schreef:Kan best wezen, maar als ik voor aanvang van het seizoen over mijn kristallen bol had gewreven en jou had gezegd: "Eindelijk: PSV gaat een slecht jaar tegemoet. Die club gaat buiten de top drie vallen. Maarrrrr... ditmaal zal Ajax dan weer door AZ worden voorbijgestreefd. En niet zo'n beetje ook, want (zelfs al is de begroting van AZ 37 miljoen euro lager dan die van Ajax) Ajax staat op 4 februari al op een volslagen hopeloze achterstand in de competitie."Liberty schreef:Ik ook. Ik ben nog steeds blij met Van Basten als trainer. Er zijn genoeg dingen die niet goed zijn gegaan dit seizoen, maar Van Basten en Ajax hebben zeker wel stappen vooruit gemaakt dit seizoen. Want zo af en toe heb ik een Ajax gezien waar weer een eigen identiteit in zit.
Dan zou jij toch verschrikt hebben gezegd dat dat een absoluut rampscenario was, of niet dan? Voor aanvang van het seizoen was het toch werkelijk de absolute nachtmerrie dat we wel boven PSV zouden eindigen, maar nu weer een andere (veel kleinere) club voor zouden laten gaan?
Kortom: ik zou dit niet als het seizoen van de lichtpuntjes willen typeren hoor... Kom op zeg.
K.
Laatst gewijzigd door Liberty op ma apr 27, 2009 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.
Ik heb er nogal een dubbel gevoel over. Op zich ben ik het met je eens dat een trainer de tijd moet krijgen. Het heeft geen zin om iedere keer maar weer een ander aan te stellen als het niet meteen gaat zoals gehoopt. Maar de tijd krijgen alleen is niet genoeg om weer een kampioenselftal in de Arena te krijgen. Je moet ook als trainer de kwaliteiten hebben om je selectie sterker te maken en om herkenbaar en goed voetbal te laten spelen.
Het vervelende met een beginnende clubtrainer is dat de kans vrij groot is dat zo'n proces langer gaat duren dan bij een meer ervaren trainer. Hij moet immers eerst alle beginnersfouten nog maken. Daar hebben we dit seizoen dan ook al een paar keer van mogen genieten. Eigenlijk hebben we niet de tijd om daarop te wachten. Bovendien moet je nog maar afwachten of hij de stap uberhaupt gaat maken of niet. Als hij nu nog twee jaar blijft zitten en we staan er tegen die tijd nog steeds zo voor dan hebben we drie jaar verspeelt en gaan we stevig op weg naar 10 seizoenen zonder titel.
Als persoon komt hij best goed op mij over. Maar als trainer lijkt hij nog heel erg te zoeken naar zijn eigen ideeën. Het is wat mij betreft wel de bedoeling dat hij die ergens tussen nu en het begin van volgend seizoen gaat vinden. Want nog een jaar als dit kan wat mij betreft echt niet.
Het vervelende met een beginnende clubtrainer is dat de kans vrij groot is dat zo'n proces langer gaat duren dan bij een meer ervaren trainer. Hij moet immers eerst alle beginnersfouten nog maken. Daar hebben we dit seizoen dan ook al een paar keer van mogen genieten. Eigenlijk hebben we niet de tijd om daarop te wachten. Bovendien moet je nog maar afwachten of hij de stap uberhaupt gaat maken of niet. Als hij nu nog twee jaar blijft zitten en we staan er tegen die tijd nog steeds zo voor dan hebben we drie jaar verspeelt en gaan we stevig op weg naar 10 seizoenen zonder titel.
Als persoon komt hij best goed op mij over. Maar als trainer lijkt hij nog heel erg te zoeken naar zijn eigen ideeën. Het is wat mij betreft wel de bedoeling dat hij die ergens tussen nu en het begin van volgend seizoen gaat vinden. Want nog een jaar als dit kan wat mij betreft echt niet.
Nil volentibus arduum
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
dus als ik de meeste mag geloven is dit een seizoen zoals altijd... en volgend jaar moet er geoogst worden, zoniet dan mag hij tijdens de winterstop eruit... Gebeurt ook al vaker bij ajax. De consequentie daarvan is dat ook volgend seizoen als verloren mag worden beschouwd en ik vraag me toch werkelijk af of dat wel de bedoeling is of kan zijn? zeg nou eerlijk zijn er aanknopingspunten waarop gebouwd kan worden? je mag toch verwachten ook van een beginnende trainer dat gaandeweg het seizoen bepaalde automatisme en zekerheden erin komen? Ook zekerheid qua spelers... Een speler van dit Ajax moet nu niet geblesseerd raken want je bent je plek gewoon kwijt... Kijk maar naar Lindgren en Vertonghen bv
Weer op zoek naar een Interim coach..
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ieder zijn mening, maar waarom is van Basten een prima trainer? Pri·ma bn, bw uitmuntend, aldus de van Dale. Is het misschien niet een klein beetje overtrokken om in deze termen te gaan praten of zijn we echt trots op datgene wat MvB heeft neer weten te zetten? Ik vind dit namelijk een volstrekt kans-loos seizoen en we mogen al blij zijn als we 2e worden.
Het zou maar zo kunnen dat we aan het einde van de rit in hetzelfde schuitje als Feyenoord zitten. Dat heeft onze prima trainer dan toch maar even fantastisch gedaan om in dergelijke termen te spreken. Zeker gezien de mogelijkheden die er lagen in juli. Verder moeten we dit jaar als een leerjaar zien en heeft onze trainer dus een hoop geleerd. Toch opmerkelijk, want de trainer was en is al prima. Als hij doorgaat op deze voet dan wordt hij briljant, al is hij ook zo al eens genoemd volgens onze Algemeen Directeur.
Ik ben echt wel benieuwd als we volgend jaar 'meedoen' om de titel, want als dat lukt, dan zal het hier helemaal gekkenhuis zijn, hoor. Keerzijde is wel dat als we volgend jaar weer niet meedoen (om wat voor reden dan ook) dat we dan hopelijk iets kritischer mogen zijn....
Nee, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de objectiviteit bij tijd en wijle een beetje weg is en dat er dan angstvallig wordt vastgehouden aan een bestaande mening. Als je namelijk objectief oordeelt, dan kun je niet met droge ogen beweren dat vBasten al een prima trainer is. Over de potentie valt een discussie te voeren, dat dan weer wel.
Het zou maar zo kunnen dat we aan het einde van de rit in hetzelfde schuitje als Feyenoord zitten. Dat heeft onze prima trainer dan toch maar even fantastisch gedaan om in dergelijke termen te spreken. Zeker gezien de mogelijkheden die er lagen in juli. Verder moeten we dit jaar als een leerjaar zien en heeft onze trainer dus een hoop geleerd. Toch opmerkelijk, want de trainer was en is al prima. Als hij doorgaat op deze voet dan wordt hij briljant, al is hij ook zo al eens genoemd volgens onze Algemeen Directeur.
Ik ben echt wel benieuwd als we volgend jaar 'meedoen' om de titel, want als dat lukt, dan zal het hier helemaal gekkenhuis zijn, hoor. Keerzijde is wel dat als we volgend jaar weer niet meedoen (om wat voor reden dan ook) dat we dan hopelijk iets kritischer mogen zijn....
Nee, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de objectiviteit bij tijd en wijle een beetje weg is en dat er dan angstvallig wordt vastgehouden aan een bestaande mening. Als je namelijk objectief oordeelt, dan kun je niet met droge ogen beweren dat vBasten al een prima trainer is. Over de potentie valt een discussie te voeren, dat dan weer wel.
Welke prijs won Koeman met Benfica dan?Jim schreef: Iemand die coach is geweest van Ajax, Benfica, PSV en Valencia en met al die clubs prijzen heeft gepakt
Ben trouwens bang voor Koeman dat z'n periode bij Valencia niet zal worden herinnerd als een gouden tijd waarin een prijs werd gepakt.
Neemt niet weg dat Koeman een tactische trainer is. Koeman is als een schaker, z'n spelers zijn de pionnen. Alleen tactiekert ie m.i. wat te veel en besteed ie te weinig tijd aan vastigheden. Niet voor niets zakken zijn elftallen later (Ajax) maar meestal vroeger door hun hoeven.
Maar hij is tactisch sterker dan MVB, dat ben ik met je eens. Alhoewel het inbrengen van Robben tegen Frankrijk toch ook niet van tactische domheid getuigde.
Ik kan weinig peil trekken op Van Basten. Intelligente man, lijkt me. Winnaar, serieus, ambitieus ook. Hij heeft z'n dagen, er zijn ook periodes dat Ajax goed presteert en redelijk balt... Om dan weer een bijl in de nek te krijgen.
De vertaalslag vanuit zijn achtergrond als absolute vedette in combinatie met z'n persoonlijkheid naar het trainerschap kost 'm grote moeite, lijkt me.
-
Ik wil graag de vergelijking trekken met AZ. Waarom kan AZ/Scheringa wel in 10 jaar tijd iets opbouwen, terwijl Ajax 10 jaar loopt te kutten. AZ heeft geinvesteerd in no-nonsense managers die zich bewezen hebben in de topsport. Ajax aan de andere kant, wil iedere ex-Ajacied binnenboord houden (Silooy en Winter die een spoor van vernieling hebben achtergelaten) om zogenaamd een 'warm' nest te zijn. Ajax zegt altijd wel eigenwijs te zijn, maar ze hebben teveel naar de publieke opinie geluisterd. Ajax was te kil, dus er moesten ex-Ajacieden binnengehaald worden. Er werd niet naar Cruijff geluister, Ajax toog naar Barcalona om Cruijff te spreken.
Het is allemaal van de hak op de tak. Ook in het aankoopbeleid zag je het terug. Waar Koeman/Beenhakker zich puur op versterkingen focustten, gingen Van Geel/Ten Cate op de goedkope toer. En allebei de visie's werden zonder gemor uitgevoerd.
Ajax is gigantisch groot, maar laat zich leiden door oppertunisme.
Wellicht is dat toch de kracht van een charasmatische voorzitter, a la Scheringa of Riemer van der Velde. Dat soort gasten hebben natuurlijk hun slippertjes, maar houden wel een scherp zicht op de organisatie en zijn nuchter genoeg om zich niet door hypes te laten leiden.
Ik weet niet of dat het probleem van Ajax is hoor, maar we hebben de afgelopen jaren zowat iedere smaak gehad. Verschillende smaken trainers, verschillende TD'ers, maar het blijft kut.
Het is allemaal van de hak op de tak. Ook in het aankoopbeleid zag je het terug. Waar Koeman/Beenhakker zich puur op versterkingen focustten, gingen Van Geel/Ten Cate op de goedkope toer. En allebei de visie's werden zonder gemor uitgevoerd.
Ajax is gigantisch groot, maar laat zich leiden door oppertunisme.
Wellicht is dat toch de kracht van een charasmatische voorzitter, a la Scheringa of Riemer van der Velde. Dat soort gasten hebben natuurlijk hun slippertjes, maar houden wel een scherp zicht op de organisatie en zijn nuchter genoeg om zich niet door hypes te laten leiden.
Ik weet niet of dat het probleem van Ajax is hoor, maar we hebben de afgelopen jaren zowat iedere smaak gehad. Verschillende smaken trainers, verschillende TD'ers, maar het blijft kut.
Whitey on the moon.
Net het interview met van Basten gezien. Mooi hoe iedereen eruit datgene haalt wat zijn mening over van Basten onderbouwt.
Borst had in ieder geval geen schijn van kans.
@Gangstarib: Weer de historie opgerakeld, volgens mij is dat nu niet meer relevant.
We hebben nu alles nieuw aan de top, er is rust en er kan gebouwd worden. Dat we nu nog niet presteren is behoorlijk waardeloos, maar het heeft blijkbaar meer tijd nodig dan we dachten. En ja zo simpel is het.
Borst had in ieder geval geen schijn van kans.
@Gangstarib: Weer de historie opgerakeld, volgens mij is dat nu niet meer relevant.
We hebben nu alles nieuw aan de top, er is rust en er kan gebouwd worden. Dat we nu nog niet presteren is behoorlijk waardeloos, maar het heeft blijkbaar meer tijd nodig dan we dachten. En ja zo simpel is het.
Doe ´m mij ook effe. Dank je.Neefkens schreef:Heeft iemand ff een linkje? Ik zoek me te pletter.
-
- AT Toto winner 15/16
Het is maar net wat je wil zien.. Borst kwam een paar keer met keiharde kritiekpuntjes en Van Basten had daar toch weinig antwoord op.. ja we hebben veel blessures gehad.. en als Borst vraagt wat nou eigenlijk Marco's visie is werden we er ook allemaal niet veel wijzer van.Neefkens schreef: Borst had in ieder geval geen schijn van kans.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je zoekt je te pletter en bent begonnen bij de homepage van Studio Voetbal:
http://www.nos.nl/nosstudiosport/voetba ... -2009.html
Maar Koeman heeft ook veel onzinnigs te melden. Zoals 'verdedigend vind ik ze toch zwakker als Manchester, Chelsea en United' en 'als er iemand bij de tweede paal staat, denk ik dat ie iets meer doet dan ie nu gebeurt'.Jim schreef:Koeman heeft veel zinnigs te melden, maar wordt steevast onderbroken door de demagogische schreeuwlelijk Yoeri Mulder.
Overigens heb je een belangrijk meningsverschil met Koe. Hij was erg onder de indruk van Twente-NAC, terwijl jij juist mede obv die wedstrijd concludeerde dat Twente aan het instorten was.
Youri Mulder zegt wel degelijk zinnige dingen. Zoals gisteren over Suarez en over Perez. Hij durft tegen de waan van de dag in te gaan, dat is knap. En hij stelt ook nog wel eens een vraag.
Komop zet, MVB ontweek bijna elke vraag, of begon zijn standaard riedeltje af te draaien ..Neefkens schreef:Borst had in ieder geval geen schijn van kans.
Blij met de punten ...
Nu staat ie er wel ja, vanmorgen nog niet.Peter schreef:Je zoekt je te pletter en bent begonnen bij de homepage van Studio Voetbal:

Zoals ik al zei: "iedereen haalt eruit wat ie wil zien".999 schreef:Komop zet, MVB ontweek bijna elke vraag, of begon zijn standaard riedeltje af te draaien ..Neefkens schreef:Borst had in ieder geval geen schijn van kans.