AZ 2008 - 2009
Re: AZ 2008 - 2009
De speech van Van Gaal was erg vermakelijk. 'Doe maar gewoon, doe maar normaal', zei hij, waarna hij prompt gek begon te doen.
Afgunst, nee hoor.Ik vind het een puike prestatie.Maar net zoals Peter al zegt, t.o.v. wat er bij een Feyenoord of AJAX op de been komt is dit maar een dorpsfeestje .. dan kun je net zo goed naar de efteling gaan met z'n allen ..Wouter schreef:Wat leuk om die afgunst hier te lezen...![]()
Als Ajax op het moment suprême met 6-2 (!) van PSV verliest ende week erop ondanks een onterechte strafschop niet kan winnen van tien AZ-spelers, is het gewoon niet goed genoeg voor het kampioenschap.
Afijn, volgend seizoen dan maar ( alweer, geloof dat het al de zesde keer is dat wij dat roepen ) ons eigen feestje ...
Blij met de punten ...
UITZINNIG FEEST IN ALKMAAR
ALKMAAR, maandag
Het wankele bruggetje naar het feestpodium in het Noord-Hollands Kanaal kraakte in zijn voegen. AZ-voorzitter-eigenaar Dirk Scheringa passeerde de passage op weg naar de huldiging dansend en moest net als zijn hele selectie gewaarschuwd worden om hun vreugde niet met een duik in het water te laten eindigen. De dolenthousiaste landskampioen straalde gisteravond pure vreugde uit. De spelers hosten dol in het rond achter de coulissen, als de volgende speler werd opgeroepen. Hier was een ploeg in de weer die het een schitterende belevenis vond, dat ze voor de eerste keer in hun leven een belangrijke mijlpaal hadden weten te bereiken. En die, net als het hele seizoen, één was in zijn oneindige plezier.
De huldiging van AZ werd er daarom één om nooit te vergeten. Het werd het grootste feest dat de stad Alkmaar ooit gevierd heeft. Kwamen er in 2004 nog 40.000 mensen naar de paardenrenbaan van de stad voor een concert van Marco Borsato, gisteravond ging de teller daar royaal overheen. Het werd een puur, spontaan, en emotioneel treffen van de landskampioen met zijn rood gekleurde aanhang, die de boorden van het Noord-Hollands kanaal bevolkten. Op daken, in honderden boten, langs de kades, overal stond het zwart van de mensen.
Zelfs trainer Louis van Gaal, die toch al het een en ander heeft meegemaakt in zijn leven, danste van pure vreugde aan boord van de rondvaartboot, die de landskampioen naar het centrum van Alkmaar vervoerde. De succestrainer haalde een ouderwetse hit naar boven. „Jullie hebben er lang op moeten wachten. Liefst 28 jaar. En ik mag het van mijn Truusje niet zeggen”, brulde hij in de microfoon. „Maar wij zijn de besten. En niet alleen van Rotterdam, maar ook van Eindhoven. En van Amsterdam. En van hééééél Nederland.”
Gelijk had hij. De echte vreugde in de Alkmaarse gelederen deed heel puur aan, en zo was ook met het spontane volksfeest, dat de WestFriese aanhang van de club vierde. Alles wat kon drijven, was te vinden in het NoordHollands Kanaal. Zoals met de koolvletten, waarmee vroeger in Langedijk de kool werd vervoerd, maar waar nu de uitzinnige supporters over elkaar kropen om een glimp van het spektakel op te vangen.
Liefst een uur lang was de politie bezig om de mensen van de Ringersbrug in het centrum te verwijderen. Die moest namelijk open om de boot van AZ doorgang te laten vinden. En toen het schip eindelijk met grote vertraging aanmeerde bij het politiebureau, ging de menigte volledig uit haar dak. En de spelers niet minder. Demy de Zeeuw, met een lint plus papieren schaal, die met duizenden tegelijk werden uitgedeeld. Stijn Schaars, die een tinnen namaakschaal omhooghield alsof het de echte was.
Alle Alkmaarse namen werden gescandeerd. Ook die van Joey Didulica, die na een hectische middag in de ArenA de grote afwezige was. „Gelukkig gaat het goed met hem”, zei voorzitter Scheringa. Het was na de bizarre middag in de ArenA de enige kanttekening die de selectie op de schitterende avond móést maken. Het gaf de spelers in de feestvreugde ook een wat dubbel gevoel. „Joey had hier bij moeten zijn”, zei Schaars. „Gelukkig ziet het ernaar uit dat het allemaal goed afloopt. Maar hij had het wel verdiend om hierbij te zijn.”
Van de stad Alkmaar kreeg AZ, in afwachting van de schaal die op 10 mei wordt uitgereikt, alvast een prijs uit handen van burgemeester Piet Bruinooge. „Jullie weten niet, wat jullie voor deze stad betekenen. Daarom krijgen jullie de zilveren schaal van de stad Alkmaar, plus de bijbehorende oorkonde. Het is de penning van verdienste van de stad Alkmaar”, riep de burgervader, voordat volkszanger Frans Bauer de kaasstad nog eens extra op zijn kop zette.
Blij met de punten ...
Toch vreemd dat alle media de verkeerde berichtgeving van elkaar overnemen. Van Gaal riep:
Van wie, van wie? Rotterdam, de stad van mijn Truusje. En natuurlijk Eindhoven! En...en? (publiek: Amsterdam!!!)
Van Gaal zei zelf dus (bewust) Amsterdam niet. Voor de rest was het een gezellig feest. Jammer alleen dat er mensen liepen met sjaals met "helemaal niets in 020" erop. Hoe triest is dat, vraag ik me dan af.
Van wie, van wie? Rotterdam, de stad van mijn Truusje. En natuurlijk Eindhoven! En...en? (publiek: Amsterdam!!!)
Van Gaal zei zelf dus (bewust) Amsterdam niet. Voor de rest was het een gezellig feest. Jammer alleen dat er mensen liepen met sjaals met "helemaal niets in 020" erop. Hoe triest is dat, vraag ik me dan af.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Oja, zo kun je het ook uitleggen.Tjesus ...De Dominee schreef:Toch vreemd dat alle media de verkeerde berichtgeving van elkaar overnemen. Van Gaal riep:
Blij met de punten ...
- Liberty
- Contacteer:
Tja, hoeveel fans vinden elkaar niet bij hun haat ten opzichte van Ajax? Bij een aantal clubs is de haat voor Ajax groter dan de liefde voor hun eigen club. Dat zal bij AZ waarschijnlijk niet anders zijn.De Dominee schreef:Toch vreemd dat alle media de verkeerde berichtgeving van elkaar overnemen. Van Gaal riep:
Tijd voor iets nieuws.
Gebrek aan eigen identiteit is het bij AZ. Bij andere clubs ís de 020-haat een groot deel van identiteit.
Oh ja, je kan ook overal en altijd zeiken omdat je kwaad bent op de wereld. Tjesus.999 schreef:Oja, zo kun je het ook uitleggen.Tjesus ...De Dominee schreef:Toch vreemd dat alle media de verkeerde berichtgeving van elkaar overnemen. Van Gaal riep:
Slaat, zoals gewoonlijk, weer nergens op ... wie is er kwaad op de wereld ?.De Dominee schreef:Oh ja, je kan ook overal en altijd zeiken omdat je kwaad bent op de wereld. Tjesus.999 schreef:Oja, zo kun je het ook uitleggen.Tjesus ...De Dominee schreef:Toch vreemd dat alle media de verkeerde berichtgeving van elkaar overnemen. Van Gaal riep:
Van Gaal roept zelfs JAAAAAAAAAAAAAA ter bevestiging als de supporters Amsterdam roepen ..
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Ik las dat er 35.000 man op de been waren. De laatste paar huldigingen van AJAX op het leidse plein leverden zo'n 10 a 15.000 supporters op.LucaS schreef:Wat een ongelooflijke mensenmassa's langs de kant bij die boottocht!
Best een mooie opkomst voor een club als AZ. Men heeft daar nu eenmaal een minder omvangrijke supportersgroep in vergelijking met Ajax.
Dat Louis toch weer moest gaan staan brallen op dat podium was jammer. Neem toch lekker een baco en ga op de achtergrond staan genieten denk ik dan. Maar dat zit er kennelijk niet in. Nou ja, ieder z'n gebrek. Verder heeft hij natuurlijk wel vakwerk afgeleverd en kan hij een mooie prestatie bijschrijven op zijn cv.
Dat Louis toch weer moest gaan staan brallen op dat podium was jammer. Neem toch lekker een baco en ga op de achtergrond staan genieten denk ik dan. Maar dat zit er kennelijk niet in. Nou ja, ieder z'n gebrek. Verder heeft hij natuurlijk wel vakwerk afgeleverd en kan hij een mooie prestatie bijschrijven op zijn cv.
Nil volentibus arduum
-
Omdat dat de KNVB-beker was?brigade zuid schreef:Ik las dat er 35.000 man op de been waren. De laatste paar huldigingen van AJAX op het leidse plein leverden zo'n 10 a 15.000 supporters op.LucaS schreef:Wat een ongelooflijke mensenmassa's langs de kant bij die boottocht!
Whitey on the moon.
Och, zelfs als Ajax de Wereldcup wint wordt er in Amsterdam nog het e.e.a. geroepen over Feyenoord en PSV.
Tja, ik vind het een rare manier om je vreugde te uiten. Als je nu een prijs verovert in een rechtstreeks duel met een concurrent snap ik het wel maar anders komt het op mij een beetje onvolwassen over.
Nil volentibus arduum
Ach, een beetje plagen hoort erbij. Als Vitesse boven NEC zou eindigen en op miraculeuze wijze Europees voetbal haalt via de play-offs, kunnen Ramona en banjavi hier ook beter een half jaar wegblijven... 

- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Nee hoor...ik hoop dat NEC al vakantie heeft...
Vitas boven NEC is minder, maar ik lach later wel weer...
Vitas boven NEC is minder, maar ik lach later wel weer...

Ik kan me er voor supporters ook wel wat bij voorstellen. Hoewel ook dan voornamelijk als het bij een directe confrontatie is. Maar een coach die zo staat te schreeuwen? Nee, ik hou er niet van.
Nil volentibus arduum
Wouter schreef:Ach, een beetje plagen hoort erbij. Als Vitesse boven NEC zou eindigen en op miraculeuze wijze Europees voetbal haalt via de play-offs, kunnen Ramona en banjavi hier ook beter een half jaar wegblijven...
Nee hoor Wouter... daar lig ik echt geen minuut meer of minder van wakker. NEC heeft nix te zoeken in die play offs. Laat ze maar lekker vakantie vieren en zich voorbereiden op volgend seizoen. En dat Vitesse dan boven NEC eindigt... ach.. doen ze dat ook weer eens een keertje. ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Terug naar AZ maar weer:
www.sportwereld.nlDirk, Truus noch God roept Louis ter verantwoording
Hugo Borst
In de valkuil die wraak heet trap ik dit seizoen niet nog een keer. In dat geval had ik Louis van Gaal een hooligan genoemd. Het soort dat slaat en bedreigt, precies wat de coach van AZ deed vorig weekend toen de spanning hem te veel werd.
Ik stel Van Gaals faux pas en wat er daarna allemaal gebeurd is aan de orde, niet nadat ik nogmaals mijn waardering uitspreek voor de prestatie van de voetbalclub AZ. Met een mindere begroting dan Ajax, PSV en Feyenoord landskampioen worden is fenomenaal. AZ deed dat met visie buiten en op het veld. Eigenaar, directie, coach(es), spelers: mijn complimenten. De voetballiefhebber is dit seizoen getrakteerd op schitterende combinaties en aanvallen, die af en toe bekroond werden met een doelpunt. Sinds midden jaren negentig toen Van Gaal Ajax dominant en aanvallend liet voetballen is er tactisch-technisch gezien geen interessantere landskampioen geweest.
Dát laatste zei ik zondagavond op tv al. Maar volgens Van Gaal, woensdag te gast bij DWDD, ging het in Studio Voetbal echter alleen over ‘zoiets onbenulligs’ als ‘de hand die hij op de camera legt’.
Louis van Gaal is iemand die vaak roept dat journalisten zich bezondigen aan feitelijke onjuistheden. Hij doet nu hetzelfde. De juiste feiten zijn: in Studio Voetbal hadden we het a) 8 van de 55 minuten over b) de klap die Van Gaal tegen de camera gaf.
Bij DWDD zegt Van Gaal dat hij in gesprek was met Jan-Joost van Gangelen van Eredivisie Live. Feitelijk onjuist. Het interview was klaar en het was vette ruzie. Tegen Matthijs van Nieuwkerk wekt Van Gaal de indruk dat zijn vraag aan de ‘NOS-figuur’ (‘Neem je dat op?!’) gesteld is vóórdat hij ‘zijn hand op de camera legt.’ Feitelijk onjuist. Hij slaat onmiddellijk, voor het antwoord van NOS-verslaggever Jeroen Stekelenburg (‘Nee nee’) daar is.
Wat gebeurde er zaterdagavond precies? Van Gangelen maakte na het verlies tegen Vitesse de vergelijking met Woudestein 2007. Vanwege het trauma in Alkmaar een journalistiek relevante en goede vraag. Als Van Gaal pakweg Guus Hiddink was geweest had hij bijvoorbeeld rustig geantwoord dat die overeenkomst niet klopt omdat AZ nog drie wedstrijden heeft te gaan waarin slechts 1 punt gehaald moet worden. Hij liep echter boos weg en ruziede bij de camera van de NOS verder met Van Gangelen. Voor het interview met de NOS begon intimideerde - dreigde - Van Gaal Stekelenburg met: ‘Je weet ‘t, ik loop zo weg’.
Ik ben een van de weinige journalisten die zich door Van Gaal in zijn beroepseer voelt aangetast. Omdat het incident niet tijdens maar voor het interview met de NOS plaatsvond, werd besloten de beelden niet uit te zenden. Erg netjes van de NOS, vind ik. We discussieerden er bij Studio Voetbal wel over. Terecht lijkt me én actueel. Recent onderzoek van criminoloog Frank Bovenkerk leert dat op straat journalisten (cameramensen, fotografen) in toenemende mate te maken krijgen met fysieke agressie of bedreiging. Meer dan de helft (!) van het journaille heeft zulke slechte ervaringen.
Als publieke figuur, als ambassadeur van Spieren voor Spieren, als succesvol voetbaltrainer, als CDA-stemmer, als propagandist van de term ‘normen en waarden’ heeft Van Gaal - laat me het beschaafd opschrijven - niet helemaal het goede voorbeeld gegeven.
Wat zou het hem sieren, denk je dan, als hij op zondag 3 mei, AZ is dan op bezoek bij FC Twente, sorry zegt. Mooi, symbolisch. 3 mei is namelijk de dag van de Persvrijheid. Maar ja, Sorry seems to be the hardest word, zong Elton John al in 1976. En inderdaad, die vlieger is in het verleden vaak opgegaan voor Van Gaal. Zijn excuses aanbieden beschouwt hij als gezichtsverlies. Gisteren draaide hij het om: de NOS-televisie mocht niet bij een persconferentie over een mogelijk bondscoachschap van België aanwezig zijn.
Tja. De beste man is de schaamte voorbij. Ik geloof niet dat we verder moeten aandringen. De exceptionele voetbalcoach bedient zich als mens soms van hufterigheid. Dirk, Truus noch God roept hem ter verantwoording. So be it.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Beetje belachelijk als je de beelden hebt gezien ..Schaars toch geschorst
ALKMAAR - Stijn Schaars is door de tuchtcommissie van de KNVB alsnog geschorst voor drie duels, waarvan één voorwaardelijk. De middenvelder van AZ ging eerder deze week niet akkoord met het strafvoorstel van de aanklager betaald voetbal. Ook nu kan Schaars in beroep. De schorsing zal echter niet worden opgeschort, waardoor hij zondag de competitiewedstrijd met FC Twente mist.
Schaars kreeg afgelopen zondag in het uitduel met Ajax de rode kaart nadat hij een forse tackle inzette op Vurnon Anita. De topper eindigde in 1-1. AZ is al kampioen.
Blij met de punten ...
Klote, dat betekent 3 punten voor Twente.
Ga er inderdaad maar vanuit dat Twente gewoon drie punten pakt. Ik heb zo het gevoel dat AZ niet bijster z'n best gaat doen tegen Twente.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
voetbalprimeur.nlKampioen AZ haalt Zweedse international
AZ heeft de landstitel pas net op zak, maar bereidt zich nu al voor op de toekomst. De Alkmaarders rondden woensdag de transfer van middenvelder Pontus Wernbloom af. Hij tekent voor vier jaar.
Wernbloom komt over van IFK Göteborg uit Zweden, waar hij sinds 2004 onder contract staat. De 22-jarige spelmaker speelde 138 duels voor de Zweedse topclub, waarin hij 43 keer scoorde. Daardoor speelde hij zich in de kijker bij het Zweedse elftal, waarvoor hij inmiddels twee keer uitkwam.
Hoeveel AZ voor Wernbloom betaalt is niet bekendgemaakt. De middenvelder is de eerste aankoop van de Alkmaarders met het oog op het nieuwe seizoen. De transfer werd door Göteborg woensdag bevestigd.
Met Mattias Bjärsmyr arriveert er binnen afzienbare tijd mogelijk nog een Zweed van Göteborg in het DSB-stadion. De 23-jarige verdediger staat echter ook in de belangstelling van sc Heerenveen en FC Groningen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
Van Gaal dus waarschijnlijk naar Bayern Munchen. Namen die rondgaan in de kaasstad zijn Co Adriaanse (die het m.i. zal worden), Rijkaard, HtC en Jol.
Wat denken jullie?
Ik denk dat het vertrek van Van Gaal een forse aderlating zal zijn voor AZ en hun definitieve aftocht naar de middenmoot zal inluiden. Adriaanse zal komen en is natuurlijk een goede trainer, maar niet zo'n visionair als Van Gaal. Volgend jaar gaat het nog goed, daarna vertrekt de selectie en zal Adriaanse niet dezelfde aantrekkingskracht hebben als Van Gaal. Ergo: AZ wordt een Groningen / Twente.
Wat denken jullie?
Ik denk dat het vertrek van Van Gaal een forse aderlating zal zijn voor AZ en hun definitieve aftocht naar de middenmoot zal inluiden. Adriaanse zal komen en is natuurlijk een goede trainer, maar niet zo'n visionair als Van Gaal. Volgend jaar gaat het nog goed, daarna vertrekt de selectie en zal Adriaanse niet dezelfde aantrekkingskracht hebben als Van Gaal. Ergo: AZ wordt een Groningen / Twente.
Dembele staatn trouwens volgens Telesport in de belangstelling v an Milan, Juve en CHelsea oa. Vraagprijs rond de 20 miljoen.
ROmero is gewild in Italie.
ROmero is gewild in Italie.