Zie je uberhaupt wel iets van de wedstrijd of let je alleen maar op die mannen met het fluitje en de vlaggetjes....

Er lopen 25 fluitjes, maar voorspel ff wanneer we kampioen worden dan kunnen we meer gericht gaan schrijvenFrank schreef:Kijk jij ook nog wel eens ergens anders naar dan naar de scheidsrechters?
Zie je uberhaupt wel iets van de wedstrijd of let je alleen maar op die mannen met het fluitje en de vlaggetjes....
Jammer! ;)Peter schreef:Ik ga toch maar.
Ajax gaat deze pot gewoon winnen. AZ's nederlaag tegen Vitesse lag namelijk mede, maar zeker niet alleen aan de druk van een kampioenswedstrijd. De ploeg loopt al een aantal weken op haar tandvlees. Die nederlaag hing al een tijdje in de lucht want AZ speelt al over een langere periode echt niet super.Toppie schreef:Nutteloze feiten, maar wie weet geeft het enig vertrouwen in een goede afloop tegen de landskampioen.
Jim schreef:Ajax gaat deze pot gewoon winnen. AZ's nederlaag tegen Vitesse lag namelijk mede, maar zeker niet alleen aan de druk van een kampioenswedstrijd. De ploeg loopt al een aantal weken op haar tandvlees. Die nederlaag hing al een tijdje in de lucht want AZ speelt al over een langere periode echt niet super.[b]Toppie schreef:Nutteloze feiten, maar wie weet geeft het enig vertrouwen in een goede afloop tegen de landskampioen[/b].
Slechts via zuinig en zakelijk minimalistenvoetbal (waar verder trouwens wat mij betreft weinig mis mee is) en geholpen door de onmacht van de tegenstanders wist het de punten toch steeds binnen te slepen.
Verder heeft de concurrentie AZ in het zadel gehouden. AZ is mede op de been gebleven omdat die concurrentie heeft verzuimd binnen 'schootsafstand' (laten we zeggen een punt of 5-6) te blijven. Als dat wel was gebeurd en AZ aldus onder grotere mentale druk gezet was gezet, was de kans beslist aanwezig geweest dat de ploeg er (wederom) aan onderdoor was gegaan. Nu verkeerde het door de aanhoudend grote voorsprong steeds in de geruststellende wetenschap dat een of twee keer puntenverlies niet rampzalig was. Speelt toch een stuk relaxter.
Maar AZ maakt al een tijd een vermoeide indruk en het zou me niks verbazen als het deze competitie geen wedstrijd meer wint. Niet dat dat nog veel uitmaakt overigens.
Ajax wordt trouwens gewoon nog tweede. Bij FC Twente is het beste er ook al een tijdje wel af. Dat verliest zondag in Heerenveen.
PS volgens mij speeelt H'veen zaterdagavond...Jim schreef:Ajax gaat deze pot gewoon winnen. AZ's nederlaag tegen Vitesse lag namelijk mede, maar zeker niet alleen aan de druk van een kampioenswedstrijd. De ploeg loopt al een aantal weken op haar tandvlees. Die nederlaag hing al een tijdje in de lucht want AZ speelt al over een langere periode echt niet super.
Slechts via zuinig en zakelijk minimalistenvoetbal (waar verder trouwens wat mij betreft weinig mis mee is) en geholpen door de onmacht van de tegenstanders wist het de punten toch steeds binnen te slepen.
Verder heeft de concurrentie AZ in het zadel gehouden. AZ is mede op de been gebleven omdat die concurrentie heeft verzuimd binnen 'schootsafstand' (laten we zeggen een punt of 5-6) te blijven. Als dat wel was gebeurd en AZ aldus onder grotere mentale druk gezet was gezet, was de kans beslist aanwezig geweest dat de ploeg er (wederom) aan onderdoor was gegaan. Nu verkeerde het door de aanhoudend grote voorsprong steeds in de geruststellende wetenschap dat een of twee keer puntenverlies niet rampzalig was. Speelt toch een stuk relaxter.
Maar AZ maakt al een tijd een vermoeide indruk en het zou me niks verbazen als het deze competitie geen wedstrijd meer wint. Niet dat dat nog veel uitmaakt overigens.
Ajax wordt trouwens gewoon nog tweede. Bij FC Twente is het beste er ook al een tijdje wel af. Dat verliest zondag in Heerenveen.
Je hebt helemaal gelijk. Dan wint Heerenveen dus zaterdag van Twente.mattie schreef: PS volgens mij speeelt H'veen zaterdagavond....
Ach, we zitten er allemaal wel eens (flink) naast. Zo voorspelde ik zelf voor dit seizoen een nieuwe landstitel voor PSV. Had niet verwacht dat de combinatie Stevens-PSV zo slecht zou functioneren.999 schreef:Ik hoop wel dat Wimpey deze keer geen voorspelling doet
Jim schreef:Ach, we zitten er allemaal wel eens (flink) naast. Zo voorspelde ik zelf voor dit seizoen een nieuwe landstitel voor PSV. Had niet verwacht dat de combinatie Stevens-PSV zo slecht zou functioneren.999 schreef:Ik hoop wel dat Wimpey deze keer geen voorspelling doet
Verder zat ik er naast voor wat betreft AZ. Vermoedde dat het probleem van vorig seizoen met de niet scorende spitsen structureel zou blijken. Gaat die El Hamdaoui ze er ineens van alle kanten inschieten. Tja, het spelletje blijft behoorlijk onvoorspelbaar.
Hoewel ik met mijn mening over Van Basten wel steeds meer het gelijk aan mijn kant begin te krijgen. Dat dan weer wel.
Van Basten: Nog drie zeges nodig
AMSTERDAM - Een nare week, zo noemde Ajax' coach Marco van Basten vrijdag de dagen na de pijnlijke nederlaag (6-2) bij PSV. „Maar het is sport, zoiets kan gebeuren.” De ontmoeting met AZ van zondag staat daarom in het teken van herstel. „We hebben wat goed te maken.”
Daarvoor zijn drie redenen. Allereerst eerherstel, ging Van Basten verder: „Bovendien hebben we de uitwedstrijd in Alkmaar verloren. Het voornaamste is echter dat we nog steeds tweede kunnen worden. Dat is met het oog op de Champions League van groot belang. We zullen dit seizoen daarom nog drie keer moeten winnen.”
AZ werd vorige week kampioen. Of dat in het voordeel van Ajax is kon Van Basten niet zeggen. „Ze hebben de titel en zijn daar klaar mee. Dat is duidelijk. Maar per speler kan zoiets verschillend uitpakken. De één heeft spanning nodig om voluit te gaan, bij de ander is het juist andersom.”
Hij twijfelt er niet over dat AZ gemotiveerd is. „Ik denk dat de club graag ook bij ons nog wat wil laten zien. Ze hebben het zovaak over Ajax.”
Van Basten wil dat Ajax zijn ware gezicht laat zien. Wat dat is? „Thuis hebben we het dit seizoen goed gedaan en veel punten gepakt. Uit was het anders. Daar waren we heel wisselvallig. Eerlijk gezegd heb ik de oorzaak nog niet kunnen achterhalen. Kijk naar het duel met PSV, van 0-1 is het ineens 0-3. Een klutsbal, een foute terugspeelbal en het is gebeurd.”
Luis Suarez klaagde over een gebrek aan een leider in de Amsterdamse formatie. Van Basten kon zich er iets bij voorstellen. „Maar hij is juist één van de jongens die in zo'n situatie zou kunnen opstaan. Misschien dat hij dat op deze wijze heeft proberen te zeggen.”
Van Basten verwacht tegen AZ over een vrijwel fitte selectie te beschikken. Gregory van der Wiel heeft wat last van de wreef, maar is waarschijnlijk inzetbaar. Doelman Kenneth Vermeer is voldoende hersteld van een blessure aan de schouder.
No worries...999 schreef:Ik hoop wel dat Wimpey deze keer geen voorspelling doet
Jim schreef: Gaat die El Hamdaoui ze er ineens van alle kanten inschieten.
Pas maar op. Straks gaan die aanvallers van Van Basten ze er ineens uit alle hoeken en standen in schieten.Hoewel ik met mijn mening over Van Basten wel steeds meer het gelijk aan mijn kant begin te krijgen.
wimpey schreef: Als je een voorspelling doet, kun je op je muil gaan. Doe jij eens een voorspelling.![]()
De laatste jaren laten dat niet zien.De kans dat Ajax zich via de VCL kwalificeert lijkt me immers nog altijd een tikkie groter dan de kans dat Twente dat flikt...
Zoiets kan gebeuren? tuurlijk die terugspeelbal van Vertonghen wel licht maar het veld spel en de rest was bagger, bagger en nog eens bagger.999 schreef:Van Basten: Nog drie zeges nodig
AMSTERDAM - Een nare week, zo noemde Ajax' coach Marco van Basten vrijdag de dagen na de pijnlijke nederlaag (6-2) bij PSV. „Maar het is sport, zoiets kan gebeuren.” De ontmoeting met AZ van zondag staat daarom in het teken van herstel. „We hebben wat goed te maken.”
'Ik heb er vertrouwen in'
24 april 2009
Na het verloren duel tegen PSV vorige week, staat Ajax opnieuw een zware krachtmeting te wachten. De Amsterdammers ontvangen op zondag 26 april landskampioen AZ in de Amsterdam ArenA. ,,Ik heb er vertrouwen in'', zegt Thomas Vermaelen na afloop van de training.
Aanvoerder Thomas Vermaelen vindt de 6-2-nederlaag tegen PSV een grote klap, maar de nare nasmaak van 'Eindhoven' is zo goed als verdwenen. ,,We zijn professioneel genoeg om dat opzij te zetten’’, zegt hij na de oefensessie. ,,We evalueren de dingen die verbeterd moeten worden en we trainen heel hard om het te verwerken. Na een dag moet dat wel over zijn. We moeten ons op de volgende wedstrijd richten.’’
Het duel met de Alkmaarders zal zeer lastig worden, denkt Vermaelen. ,,AZ speelt eigenlijk nergens meer voor, maar ik denk dat ze er alles aan doen om deze wedstrijd te winnen. Het is voor hen een prestigestrijd.''
,,Voor ons is het wel een aparte wedstrijd’’, vertelt hij. ,,Er staat voor ons veel op het spel terwijl AZ al klaar is. Het wordt een zeer belangrijk duel, want we strijden om de tweede plaats zodat we in de voorronde van de Champions League kunnen voetballen.’’
Of er een bepaalde druk ligt op de groep? ,,Die is er altijd wel, want iedere wedstrijd moet gewonnen worden,’’ zegt Vermaelen. ,,Dat is zondag niet anders. We moeten gewoon proberen goed te spelen en niet met teveel risico voetballen. Ook belangrijk is om het baltempo een beetje hoog te houden. Ik heb er wel vertrouwen in.’’
De wedstrijd Ajax - AZ begint om 14.30 uur in de Amsterdam ArenA. Voor dit duel is een beperkt aantal kaarten beschikbaar
Marco van Basten spreekt met een deel van de spelersgroep tijdens de training vrijdagochtend.
Bron: http://www.ajax.nl/
Ik snak ook naar een lekkere overwinning, zodat de laatste 2 wedstrijden nog ergens toe doen.Sportwereld schreef:AJAX - AZ (ZONDAG 14.30) | ARBITER: VINK
AFWEZIGEN AJAX
Gabri (enkel), Wielaert (geschorst). Onzeker: Van der Wiel (voet).
VORM LAATSTE DRIE DUELS
Winst (1-2), Winst (7-0), Verlies (6-2).
CLUBTOPSCORER
Suarez (21 goals).
BASISPLAATS ALDERWEIRELD
Toby Alderweireld neemt normaal gesproken de plaats in van de geschorste Rob Wielaert. Van der Wiel trainde gisteren binnen. De international kreeg donderdag een tik op zijn wreef. Bij Ajax gaan ze ervan uit dat hij op tijd fit raakt. Kenneth Vermeer kampte na het competitieduel met PSV een paar dagen met lichte schouderklachten.
AFWEZIGEN ADO DEN HAAG
De Zeeuw (keel), Martens (ziek), Moreno (voet), El Hamdaoui (geschorst).
VORM LAATSTE DRIE DUELS
Winstk (4-1), Winst (0-1), Verlies (1-2).
CLUBTOPSCORER
El Hamdaoui (22 goals).
DRIE TOPPERS ONTBREKEN
AZ mist drie steunpilaren tegen Ajax. Mounir El Hamdaoui is geschorst en daarnaast zijn Maarten Martens en Demy de Zeeuw allebei ziek. Toch denkt trainer Louis van Gaal dat AZ een elftal heeft dat Ajax uitstekend partij kan geven. ,,De verschillen tussen de spelers zijn bij AZ marginaal, dat heeft iedereen het hele seizoen kunnen zien,’’ zegt de coach.
Ik wou dat ik dat gevoel ook had. Voor mij is het een beetje over, dit seizoen. Ben er klaar mee.Ajaciedjuh schreef:Ik snak ook naar een lekkere overwinning, zodat de laatste 2 wedstrijden nog ergens toe doen.
Lijkt me niet.wimpey schreef: Pas maar op. Straks gaan die aanvallers van Van Basten ze er ineens uit alle hoeken en standen in schieten. Sta je weer met lege handen.