Dit weet Suarez juist ook en blijft daarom 1 seizoen om dat te verbeteren!Toppie schreef:De pest is dat hij met zijn gemiste kansen al op het aantal van 30 goals had kunnen staan, maar als hij topscorder wordt van de eredivisie dan vrees ik toch voor een transfer. Het is een grillige speler die in Italie of Spanje ook niet zou misstaan. Ik ben toch dat hij weer weg gaat op het laatst voor de hoofdprijs en we weer met een gat zitten in de voorroedeAjaciedjuh schreef:Verslaggever 'Je spreekt goed Nederlands, nu je het zo goed kent kun je nog een aantal jaren blijven'.
Suarez 'Ik wil blijven, maar ik spreek ook een beetje Engels, oeps
![]()
'
Luis Suárez
Moderator: mods
- Daily Blind
Re: Luis Suárez
www.sportwereld.nlLuis Suarez: Ajax of de absolute top
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Speelt Luis Suarez zondag zijn laatste PSV - Ajax? Hij denkt van niet. De beste speler van de eredivisie wil in het jaar voor het WK bij Ajax blijven. Tenzij FC Barcelona zich deze zomer meldt.
Terwijl de zon zijn gezicht kietelt legt Luis Suarez zijn benen over elkaar en zegt stellig: ,,AS Roma. Dat is bijvoorbeeld een club uit de categorie waarvoor ik Ajax niet ga inruilen op dit moment. Villarreal in Spanje, hetzelfde verhaal. Mochten dergelijke clubs zich deze zomer melden, dan blijf ik zeker hier.’’
We zijn komen te praten over zijn toekomst en de ideeën die de 22-jarige topscorer van Ajax daarover heeft. Hoe Klaas-Jan Huntelaar het heeft gedaan, spreekt zijn opvolger aan. ,,Huntelaar had zijn zinnen gezet op de absolute top na Ajax en hij is niet overstag gegaan voor minder. Aan die top maakt hij het nu ook waar. De tussenstap was voor Klaas dus sowieso niet nodig geweest.’’
Real Madrid, Barcelona. Het zijn de clubs waar ook Suarez op mikt. De stad Barcelona leert hij momenteel al aardig kennen nu zijn schoonfamilie uit Uruguay er is komen wonen. In weken dat zijn trainingsschema bij Ajax het toelaat, pakken Luis en zijn vrouw Sofia (19) het vliegtuig voor een kort bezoek.
,,We gaan niet wekelijks, maar wel regelmatig. Ik vind het er heerlijk,’’ zegt de spits. ,,Maar of ook de club Barcelona op mijn pad komt. En wanneer dan. Dat weet je gewoon niet. Ik heb er goed over nagedacht de laatste weken. We zitten een jaar voor het WK. Uruguay doet volop mee om een ticket voor Zuid-Afrika en mijn basisplaats in de nationale ploeg is zeker. Die plek wil ik niet riskeren voor een club onder de absolute top. Bij Ajax weet ik wat ik heb en wat ik komend seizoen nog kan winnen. Het kampioenschap, om eens wat te noemen.’’
Het aanblijven van de beste speler in de Nederlandse competitie zou een eerste impuls betekenen voor de plannen die Ajax heeft. Twee weken terug legde algemeen directeur Rik van den Boog in deze krant uit hoe de Amsterdammers weer dichter bij de Europese top willen komen. Top is er inmiddels in twee gradaties, analyseerde hij. Je hebt top Manchester United en top Olympique Marseille, een club waar de begroting nog altijd twee keer die van Ajax is.
In Amsterdam denken ze structureel op het niveau Marseille te kunnen spelen, met wellicht een incidentele uitschieter naar boven, op het moment dat spelers zoals Suarez niet langer op hun 21ste of 22ste vertrekken, maar met 23 of 24 jaar. Een fase eerder, in het opleidingstraject, moet Ajax de beste nationale en internationale talenten van 15 tot 19 jaar bijeen zien te brengen.
De troef die Ajax deze zomer bij interesse voor Suarez zelf in handen heeft, is zijn contractsituatie. De Uruguayaan heeft een verbintenis zónder vastgelegde transfersom erin. Dat maakt het mogelijk om Huntelaar-achtige bedragen voor hem te vragen op de transfermarkt. Real Madrid zal over een periode van vier jaar in totaal ruim 27 miljoen euro in Amsterdam aftikken voor Huntelaar. Dat is inclusief alle bonussen die Ajax bij diens transfer bedong.
Daarnaast is Suarez één van talloze spelers in Europa bij wie in het contract is ingespeeld op de zaak van Philippe Mexes uit 2004. Deze Franse verdediger wilde van Auxerre naar AS Roma. Hij zag dat de clubs er niet uitkwamen, tekende toch alvast bij Roma en legde zijn dossier neer bij de FIFA. De Italiaanse club mocht Mexes uiteindelijk na een uitspraak van de wereldvoetbalbond behouden tegen betaling van een transfersom die veel lager lag dan Auxerre bedong. Suarez heeft er voor getekend dat hij zich ook ná komende zomer niet beroept op een positieverbetering om zonder medewerking van Ajax weg te komen.
Voor de resterende weken van dit seizoen heeft de spits zijn zinnen gezet op twee doelen. Tweede worden in de competitie en zo plaatsing voor de voorronde van de Champions League afdwingen. En Mounir El Hamdaoui voorbij gaan in het topscorersklassement. Hij staat nu één goal achter de schutter van AZ.
Uit de lijst met doelpunten en assists van Suarez valt een aantal conclusies te trekken. Zo wordt het beeld bevestigd dat Ajax een groot probleem heeft als Suarez niet scoort. Van de 13 wedstrijden waarin de Uruguayaan geen aandeel had in treffers, won de ploeg van Marco van Basten er slechts zes, waarvan vier met 1-0. Ook opvallend: Suarez maakt vrijwel alleen resultaatbepalende doelpunten en zelden de 4-0 in een wedstrijd die al lang en breed is beslist. Zijn aandeel in álle Ajax-doelpunten schommelt al het hele seizoen rond de 60 procent. En dat voor een aanvaller die rechtsbuiten speelt.
,,Puur persoonlijk denk ik dat ik tevreden kan zijn over dit seizoen,’’ zegt Suarez over zijn staatje. ,,Sinds ik in Nederland speel, ben ik elk seizoen meer gaan scoren en dus belangrijker geworden voor mijn team. Ik voel me bij Ajax het prettigst als rechtsbuiten. Daar sta ik liever dan in de spits. Komend vanaf rechts ligt er meer ruimte voor het duel één-tegen-één.
,,Wat me positief heeft verrast, is dat ik fysiek heel ben gebleven. Voor dit seizoen was ik benieuwd hoe het zou gaan: Een druk programma van competitie en Europacup met Ajax in combinatie met interlands en het reizen naar Zuid-Amerika. Mentaal is het wel eens zwaar geweest, maar de combinatie is me niet opgebroken. Het is niet zo dat mensen kunnen zeggen: die Suarez scoort nooit in de competitiewedstrijd na een interland.’’
Dat Ajax de titel aan AZ moet laten, schrijft hij toe aan twee oorzaken. ,,Wij zijn in vergelijking met AZ gewoon niet constant genoeg geweest over een heel seizoen. Ik vind dat we in een aantal wedstrijden niet met heel ons hart hebben gestreden. Doen we dat wel, dan verlies je bijvoorbeeld niet met 5-2 bij Heerenveen. Op zulke momenten mist dit Ajax in mijn beleving nog een ‘grote speler’ in het team. Iemand met de carrière en de status van Jaap Stam of Edgar Davids. Zo’n speler laat het ook niet gebeuren dat je met z’n allen toekijkt hoe Vitesse met 4-1 wint.
,,Het zou mooi zijn als Ajax de komende jaren weer zo’n speler uit de internationale top kan terughalen. Want er staat wel een jonge ploeg met mogelijkheden. Als dat voor volgend seizoen nog niet lukt, dan moeten anderen zich ontwikkelen tot persoonlijkheden. Dan heb ik het ook over mezelf. Het is een terrein waarop ik me nog moet verbeteren.’’
,,Wat dat betreft deed het me wat dat ik tegen Willem II vorige week opnieuw aanvoerder mocht zijn. Die band dragen, dat maakt me trots. Ik zie het als blijk van respect en waardering van de trainer. Dan probeer ik extra mijn best te doen om hem terug te betalen. Hoe? Door met meer verantwoordelijkheidsbesef te spelen en met minder theater. Al heb ik niet de illusie dat ik ook de scheidsrechters nog voor me kan winnen in Nederland.’’
Voor zijn relatie met Marco van Basten is het volgens Suarez goed geweest dat de twee na de afgang bij Vitesse een gesprek voerden. ,,Dat ging over steun en vertrouwen. Na Vitesse ben ik op de trainer afgestapt, óók namens andere jongens. Ik heb hem gezegd hoe belangrijk het is dat hij zijn spelers blijft steunen. Zeker bij de buitenlandse jongens speelt het vertrouwen van de trainer een grote rol. Dat wilden we meer voelen.
,,Later heeft Van Basten na de wedstrijd tegen Volendam nog eens publiekelijk kritiek geuit, vooral op mij, maar daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden. Daarmee was het voor mij meteen klaar. Onze samenwerking voelt nu helemaal goed. Dat zit hem soms in kleine dingen. De trainer vraagt nu ook eens hoe het gaat met mijn vrouw.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Huh? Maar die clubs betalen toch beter dan Ajax?Terwijl de zon zijn gezicht kietelt legt Luis Suarez zijn benen over elkaar en zegt stellig: ,,AS Roma. Dat is bijvoorbeeld een club uit de categorie waarvoor ik Ajax niet ga inruilen op dit moment. Villarreal in Spanje, hetzelfde verhaal. Mochten dergelijke clubs zich deze zomer melden, dan blijf ik zeker hier.’’
Mooi verhaal van Suarez.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
- AT Toto winner 15/16
Huh.. hij vond het toch sowiezo beter om nog een jaar te blijven of krabbelt ie nu al iets terug door clubs te rangschikken waar die niet naar toe wil en andere waar die wel naar toe wil.Jöhnk schreef:Huh? Maar die clubs betalen toch beter dan Ajax?Terwijl de zon zijn gezicht kietelt legt Luis Suarez zijn benen over elkaar en zegt stellig: ,,AS Roma. Dat is bijvoorbeeld een club uit de categorie waarvoor ik Ajax niet ga inruilen op dit moment. Villarreal in Spanje, hetzelfde verhaal. Mochten dergelijke clubs zich deze zomer melden, dan blijf ik zeker hier.’’
Nee hoor, hij zal al eerder dat hij het volgens de filosofie van Klaas-Jan wilde doen wtb clubkeuzes.
-
- AT Toto winner 15/16
"Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog een jaar blijf."
Hij heeft ergens na het vertrek van Huntelaar ook al aangegeven dat op dezelfde manier te willen doen. Maarja, boeiend, aan woorden moet je je niet hechten in de voetballerij. Zie Sneijder. Ik neem het allemaal met een flinke hap zout, ik zie 31 augustus nog wel of ie hier speelt of niet.
Laatst gewijzigd door Daniel op za apr 18, 2009 11:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is al het zoveelste interview in korte tijd waarin ie zegt nog een jaar te willen blijven, maar an passant wel zegt dat ie voor een top-club er dan toch wel nog een nachtje overwil slapen ..
Blij met de punten ...
Is dat zo? Ik heb me laten vertellen dat hij naar elke club gaat die beter betaalt dan Ajax.brigade zuid schreef:Huh.. hij vond het toch sowiezo beter om nog een jaar te blijven of krabbelt ie nu al iets terug door clubs te rangschikken waar die niet naar toe wil en andere waar die wel naar toe wil.Jöhnk schreef:Huh? Maar die clubs betalen toch beter dan Ajax?Terwijl de zon zijn gezicht kietelt legt Luis Suarez zijn benen over elkaar en zegt stellig: ,,AS Roma. Dat is bijvoorbeeld een club uit de categorie waarvoor ik Ajax niet ga inruilen op dit moment. Villarreal in Spanje, hetzelfde verhaal. Mochten dergelijke clubs zich deze zomer melden, dan blijf ik zeker hier.’’
Door wie heb je je dat laten vertellen? En belangrijker nog, geloof je dat dan ook meteen?
Aan de andere kant: hij zou de eerste speler niet zijn die al heel snel op zijn uitspraken terugkomt.
Aan de andere kant: hij zou de eerste speler niet zijn die al heel snel op zijn uitspraken terugkomt.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Door joey. Die suggereert ook dat supporters erg stom zijn. En ik ben supporter, dus dan luister ik maar.
Real of Barcelona kun je niet laten lopen.

Hier staat niet dat hij blijft, maar dat het beter voor zijn ontwikkeling is om te blijven.brigade zuid schreef:"Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog een jaar blijf."
Real of Barcelona kun je niet laten lopen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Suarez op zijn woord geloven is erg opportuun, maar goed. Roma en Villarreal is subtop, maar hoe denkt Suarez over Citeh bijvoorbeeld.
Hij zegt zelf dat ie afgelopen zomer aanbiedingen van Fenerbahce en Zenit laten lopen. http://www.ajax1.nl/?q=node/2834
Hij is in ieder geval consistent in zijn verhaal. Subtop: nee. Top: ja.
- Ajaciedjuh
Altijd zo typerend voor spelers: aanbieding laten lopenJöhnk schreef:Hij zegt zelf dat ie afgelopen zomer aanbiedingen van Fenerbahce en Zenit laten lopen. http://www.ajax1.nl/?q=node/2834

Volgens mij hebben ze gewoon een contract, dus speelt Ajax ook nog mee. Fenerbahce zie ik daarnaast geen 30 miljoen op tafel leggen.
Maar als ik Ajax was, zou ik zijn contract opbreken en opwaarderen tot de categorie van de beste spelers bij Ajax. Hij had een contract van 8 ton, oplopend in de jaren. En dat staat niet in verhouding met andere binnen de selectie. De beste speler moet je ook het beste waarderen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Giacomo Puccini
Ik zou het ook verstandig vinden van Suarez als hij niet ingaat op een aanbieding van een beter betalende Europese subtopper. Als hij zo doorgaat komt de absolute top vanzelf, misschien zelfs al dit seizoen. Ben er van overtuigd dat we nog niet het beste van Suarez hebben gezien. Noodgedwongen heeft hij dit seizoen vaak moeten spelen op een voor hem ongeschikte positie (9) en hij speelde in een slecht draaiend elftal.
Ideale scenario zou zijn: volgend jaar kampioen worden met topscorer Suarez en hem dan voor een smak geld verkopen, wat we kunnen investeren in enkele Champions League waardige versterkingen.
Ideale scenario zou zijn: volgend jaar kampioen worden met topscorer Suarez en hem dan voor een smak geld verkopen, wat we kunnen investeren in enkele Champions League waardige versterkingen.
Ajax!
Wel mooie subtop. Denken jullie dat Suarez realistisch is en dat er nog wel een absolute topclub voor hem komt of kan hij beter op de trein die Roma of Villarreal heet springen?Peter schreef:Suarez op zijn woord geloven is erg opportuun, maar goed. Roma en Villarreal is subtop, maar hoe denkt Suarez over Citeh bijvoorbeeld.
Natuurlijk komt er nog een absolute topclub voor Suárez. De ontwikkeling van die jongen is fenomenaal en lijkt niet te stoppen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik denk ook dat er een topclub voor Suarez gaat komen. Ik hoop alleen dat dat niet deze zomer is.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Daily Blind
Ik denk dat zijn gewenste topclub nog niet op hem zitten te wachten en hem liever nog een jaar zien rijpen..
- Giacomo Puccini
Als je hem ziet voetballen komt hij ook niet bepaald ongemotiveerd over; blijkbaar uitdagingen genoeg nog voor hem in de Eredivisie en hopelijk Chamions League volgend seizoen.
Ajax!
Wat moet Suarez nog doen in de " ere"divisie? Laten MvB en DB nou verstandig zijn, laat hem gaan. Voor hem is het beter dat hij zich elders ontwikkelt, voor veel At' ers zal het een opluchting zijn dat Suarez vertrekt en Ajax zal met MvB alleen maar willen investeren en succes?? Ach! Een jaar later mag het ook. Twee jaar later mag ook en als het na vier jaar niet is gelukt? Ach kijk naar het positieve! 

Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Voor welke AT'ers is het een opluchting als Suárez vertrekt?
Die jongen maakt het seizoen zowaar nog draaglijk.
Die jongen maakt het seizoen zowaar nog draaglijk.
Gemakshalve: "Groep Lucas"/MvB-fans.Voor welke AT'ers is het een opluchting als Suárez vertrekt?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!