Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Seizoen 2008/2009 Jong Ajax

Bericht door Ajaciedjuh » vr apr 10, 2009 7:27 pm

Het is volgens mij heel simpel en logisch. Marco heeft de verantwoordelijkheid over Ajax 1 en Jong Ajax, dus beslist hij ook wie aangesteld wordt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 10, 2009 7:28 pm

Als Jong Ajax maar geen elftal wordt waar de bankzitters van Marco hun potjes mogen meespelen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr apr 10, 2009 7:43 pm

Dat is altijd het geval geweest, zo werkt het nu eenmaal. Wat positief kan uitwerken is dat ze de selectie kleiner willen maken, nog meer jeugd laten spelen en alleen top aankopen.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 15, 2009 3:48 pm

Vraag.

Jong Ajax kan maandag kampioen worden in Eindhoven, tegen Jong PSV. Nu lijkt het mij wel leuk om daar naar toe te karren en er getuige van te zijn. Maar: lukt dat? Of rijd je dan in een fuik en kom je er niet in?

Iemand ervaring met het 'incognito' bezoeken van Jong Ajax-uitwedstrijden die op eerste-elftal-niveau risicowedstrijden zouden zijn? Valt dat een beetje te doen?

K.
Still alive...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo apr 15, 2009 6:54 pm

Kowalczyk schreef:Vraag.

Jong Ajax kan maandag kampioen worden in Eindhoven, tegen Jong PSV. Nu lijkt het mij wel leuk om daar naar toe te karren en er getuige van te zijn. Maar: lukt dat? Of rijd je dan in een fuik en kom je er niet in?

Iemand ervaring met het 'incognito' bezoeken van Jong Ajax-uitwedstrijden die op eerste-elftal-niveau risicowedstrijden zouden zijn? Valt dat een beetje te doen?

K.
Het gaat meestal goed, maar tja: meestal. Ik ondervind zelf geen problemen bij Sparta, ADO en Excelsior, maar kan feyenoord niet bezoeken.

Wint Jong=PSV, dan is er geen probleem, maar stel dat er twijfel ontstaat over een Ajaxdoelpunt o.i.d. Dat zouden er problemen kunnen ontstaan, ""als de wedstrijd in de Rijnmond wordt gespeeld"". De zaterdagafdeling van Ajax kon een paar jaar geleden niet tegen Excelsior Maassluis spelen en jeugdwedstrijden tegen Sparta en ADO worden vanwege het risico wel eens gespeeld zonder dat datum en tijdstip bekend gemaakt zijn. Zoiets gebeurt na een incident.

Wacht eerst het resultaat van zondag af (dan is het toch psv -Ajax?). Is het een grote overwinning voor psv, dan zal de stemming er wel inzitten, maar wordt de wedstrijd beslist door een strafschop van Suarez (natuurlijk een schwalbe), dan denk ik dat je beter thuis kunt blijven. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do apr 16, 2009 11:09 am

Kan of wil je Feyenoord uit niet bezoeken? Schijnen er daar altijd genoeg los te zitten, hoewel er bi de vorige mini-klassieker wel een busje onderschept is hoorde ik.

Wat maandag betreft, ik zou me de moeite besparen, Ko. Dikke kans dat de autoriteiten extra alert zijn omdat het een kampioenswedstrijd is en er dus wel meer Ajacieden het idee zouden kunnen opvatten om even een kijkje te nemen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do apr 16, 2009 11:36 am

Volgens mij gaan er wel meer Ajacieden heen, en waarom zou het niet mogen? Het is gewoon een jeugdwedstrijd op de Toekomst die voor iedereen toegankelijk is. Of je nu fanatiek PSV-supporter bent, alleen een PSV-CC hebt, of alleen een beetje voor Ajax bent of wanneer je juist heel erg voor Ajax bent.

En daarbij is het bij PSV allemaal niet zo gewelddadig maar juist heel gemoedelijk toch! :hypocrite.gif:
Ik ga wel elk jaar bij Jong Utrecht - Jong Ajax kijken, verander dan wel voor de zekerheid m'n achtergrond en ringtone even (zal niet de eerste keer zijn dat ik ergens ben en het 'Dit is mijn club' schalt door de ruimte, woops) en dan moet het meestal wel check zijn. Behalve de laatste editie toen een journalist mij herkende en me al 'HE THIJSSIE KOM JE OOK LEKKER NAAR AJAX KIJKEN' schreeuwend op m'n schouder klopte. Toen dacht ik wel even 'ho ho ho rustig rustig!' :blush.gif:

Maar ik wil misschien ook wel even kijken ja.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Rooie

Bericht door Rooie » do apr 16, 2009 1:39 pm

Ajaxlife:
Kampioenswedstrijd Jong Ajax uitgesteld
NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 16 APR 2009
De wedstrijd tussen Jong PSV en Jong Ajax van aanstaande maandag vindt geen doorgang. De afgelopen dagen is er regelmatig contact geweest tussen beide clubs omdat supporters van beide teams met grote aantallen de wedstrijd wilden bijwonen vanwege het naderende kampioenschap van Jong Ajax. Hierdoor ontstonden verschillende problemen waarvoor geen oplossing kan worden gevonden.

Thuis kampioen tegen Vitesse
Na diverse overleggen tussen de clubs en de lokale driehoek is de wedstrijd uiteindelijk verboden en zal deze op een later tijdstip ingehaald moeten worden. Zoals ene Johan Cruijff wel eens heeft gezegd, ieder nadeel heb z'n voordeel: nu kan Ajax op 27 april op De Toekomst in het thuisduel tegen Jong Vitesse voor eigen publiek kampioen worden. Bij verlies van Jong Feyenoord wordt Jong Ajax zonder te spelen aanstaande maandag kampioen, dus laten we voor de verandering eens hopen dat de Rotterdammers weten te winnen.

Jong Ajax heeft momenteel nog één punt nodig om het kampioenschap in de beloftencompetitie binnen te slepen.

Thijs

Bericht door Thijs » do apr 16, 2009 1:41 pm

Wilde het net posten. Dan is thuis tegen Vitesse natuurlijk net zo gezellig, zo niet gezelliger. Prima.

Rooie

Bericht door Rooie » do apr 16, 2009 1:42 pm

Dan zal Jong Feyenoord wel moeten winnen as. maandag.

PS. Vitesse speelt de laatste seizoenen wel veel kampioenswedstrijden...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 17, 2009 7:23 am

Benji schreef:Dan zal Jong Feyenoord wel moeten winnen as. maandag.
Ja, ik hoop wel dat dat gebeurt. Kampioen worden zonder te spelen is zo'n dooie boel...

Dus inderdaad, net wat Ajax Life schrijft: voor één keertje hopen dat Feyenoord wint en dan volgende week met een paar duizend man naar De Toekomst.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » vr apr 17, 2009 9:36 am

Winter vertrekt bij Ajax
De Telegraaf meldt dat Aron Winterdeze zomer bij Ajax vertrekt. "Na drie jaar Jong Ajax vind ik het tijd voor iets anders. Ik kon blijven. Ajax was tevreden en wil ook na het vertrek van Adrie naar Club Brugge doorgaan met een oudere en een jongere trainer, maar ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ben ambitieus, wil aan de slag als hoofdcoach, als assistent bij een topclub of bij de KNVB.
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr apr 17, 2009 10:23 am

Goed nieuws, nu weer tijd voor vakmensen!

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » vr apr 17, 2009 11:10 am

Ajax polst Bogarde voor trainersfunctie
Geschreven op vrijdag, 17 april om 11:35

Ajax heeft Winston Bogarde gepolst om deel uit te maken van de trainersstaf op jeugdcomplex De Toekomst. De oud-Ajacied en ex-international voerde daarover donderdag een gesprek met Danny Blind, manager technische zaken van de club. Hij loopt momenteel stage bij Jong Ajax en is trainer van Volendam A2. ''Ik heb Winston gevraagd hoe hij zijn toekomst ziet", vertelt Blind vrijdag in Het Parool. ''En of hij wil nadenken over de mogelijkheid om, met zijn eigen achtergrond als topverdediger, één of twee keer per week een aantal uren individuele training te geven aan de jeugd van Ajax.'' Bogarde (38), die naar eigen zeggen meer pijlen op zijn boog heeft, speelde in zijn actieve carrière onder meer voor Ajax.

Bogarde is onlangs geslaagd voor de trainerscursus in Noord-Ierland die vergelijkbaar is met het diploma trainer/coach 1 in Nederland. Volgend seizoen wil hij in Belfast de cursus coach betaald voetbal volgen. ''Die opleiding duurt veertien maanden, maar er zijn maar een paar momenten dat ik in Belfast moet zijn", benadrukt de voormalig verdediger van onder meer AC Milan, Barcelona en Chelsea.

Na het weekeinde denkt Ajax een opvolger te kunnen presenteren voor de naar Club Brugge vertrekkende Jong Ajax-trainer Adrie Koster. Blind: ''We hebben twee opties: één intern en één extern.'' Het zou volgens het Amsterdamse dagblad gaan om Hennie Spijkerman (nu scout) en Pieter Huistra, die de geblesseerde Rob Witschge op dit moment vervangt bij het eerste elftal van de hoofdstedelingen.

Frank de Boer blijft trainer van Ajax A1. Hij combineert de functie met zijn werk als assistent van Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal. ''Zo'n constructie heeft niet onze voorkeur, maar we vinden het voor Frank en dus ook voor Ajax van toegevoegde waarde", oordeelt Blind over het combineren van beide functies. "Bovendien is hij na zijn activiteiten met Oranje vrijwel onmiddellijk en zonder voorbehoud inzetbaar voor de club. Hij heeft dit seizoen bewezen dat hij de combinatie aan kan.''

voetbalzone.nl
Poeh, aan de kop te zien dacht ik even dat hij de nieuwe trainer voor Jong-Ajax werd, maar uiteindelijk valt het nog mee. Hennie Spijkerman of Pieter Huistra, dus.

999

Bericht door 999 » vr apr 17, 2009 11:13 am

Hoeveel oudgediende zitten er nu in trainers en soortgelijke functies ?.
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr apr 17, 2009 11:45 am

Bogarde is een goede zet! Hij is erg gedreven en wil jeugd beter maken, dit soort trainers missen we juist.

Hoor ook alleen maar positieve verhalen over hem.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » vr apr 17, 2009 11:51 am

Ah, ik had eigenlijk geen idee. Dat zoek je ook niet achter zo'n persoon.

Goede zet van Ajax dan. :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 17, 2009 12:10 pm

In zijn befaamde boek 'deze neger buigt voor niemand' staat ook een hoofdstuk over de kunst van het verdedigen. Het feit dat Nederland geen topverdedigers voortbrengt ligt volgens hem aan de opleiding.

Nou, laat maar zien.

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 17, 2009 5:44 pm

Zlatan Son of God schreef:Bogarde is een goede zet! Hij is erg gedreven en wil jeugd beter maken, dit soort trainers missen we juist.

Hoor ook alleen maar positieve verhalen over hem.
Echt? Dat had ik niet achter hem gezocht, maar dat is o.b.v. z'n plebs-achtige gedrag tijdens z'n carrière.

Wat krijg je over Winter mee? Gaat Ajax hem missen?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr apr 17, 2009 5:47 pm

Winter is een hele aardige man. Misschien wel de aardigste prof die ik heb gesproken, maar ik heb nooit het idee gehad dat hij iets extra's in zich heeft om spelers beter te maken. Dus nee die gaan we niet missen. Ik weet niet wat hij intern betekende, maar ik oordeel nu puur op zijn persoonlijkheid in combinatie met wat ik van hem op het trainingsveld en tijdens wedstrijden heb gezien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 17, 2009 5:55 pm

Ik krijg bij Winter een beetje het Jan Wouters gevoel. Je valt zowat in slaap als je die man hoort spreken.

Ik denk ook dat hij weinig vertrouwen voelt bij Ajax. Hij was blijkbaar geen kandidaat om Koster op te volgen, hoewel dat ergens wel voor de hand lag.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr apr 17, 2009 5:57 pm

Zo ver ik heb begrepen had hij juist wel een aanbieding voor jong AJAX.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr apr 17, 2009 6:49 pm

Volgens Blind kon hij op dezelfde voet verder (als assistent dus), maar zag hij dat niet meer zitten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs

Bericht door Thijs » ma apr 20, 2009 7:01 pm

Jong Feyenoord komt op 0-1, een kwartier voor tijd. Als ze dit vasthouden kan Jong Ajax volgende week op eigen kracht kampioen worden.

edit: 1-1..

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma apr 20, 2009 7:08 pm

Wat maakt het allemaal uit wie er kampioen wordt in deze klasse.

Plaats reactie