Wie zijn de "echte Ajacieden"?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS

Re: Wie zijn de "echte Ajacieden"?

Bericht door LucaS » di apr 07, 2009 2:55 pm

Het geeft natuurlijk wel aan hoe ontzettend beperkt hij is in zijn denken.
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di apr 07, 2009 3:01 pm

Hij heeft een soort streetwise intelligentie over het onderwerp waarin hij nu eenmaal extreem getalenteerd was. Maar het lijkt me een gruwel om hem in je professionele organisatie te hebben.

K.
Still alive...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 07, 2009 3:08 pm

Hij heeft er natuurlijk wel ontzettend veel verstand van. Wat mij betreft is hij welkom, maar wel op een normale manier. Dus als hij de jeugdopleiding wil doen, moet hij maar hoofd opleidingen worden. Je kunt niet van de zijlijn roepen en dan verwachten dat anderen de verantwoordelijkheid nemen. Wat dat betreft heeft de ledenraad een fout gemaakt door Cruijff een zogenaamde carte blanche te geven. Zo werkt het gewoon niet. Je kunt Cruijff of Van Basten wel de schuld geven, maar de hele constructie was fout.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 07, 2009 3:14 pm

Ko heeft gewoon gelijk, de manier van denken ("Alle analisten kletsen maar wat, alleen ik -van alle analisten- heb er verstand van") maakt al dat met Cruijff samenwerken een onmogelijk iets is. Hij vindt namelijk dat hij degene is die weet hoe het zit en hoe het moet. Dan is er geen ruimte voor mensen die een andere kijk hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 07, 2009 3:48 pm

Wat is dat het verschil met bijvoorbeeld Van Gaal of Adriaanse? Die vinden ook dat zij weten hoe het zit en de rest van de wereld niet.

Daarbij, zoals Jöhnk al aangeeft, was het de ledenraad die Cruijff vroeg om te helpen. Dan weet je dat Cruijff het alleen doet als het op zijn manier kan.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 07, 2009 5:01 pm

Nee hoor, van Gaal en Adriaanse staan wel degelijk open voor de mening van anderen. Zij denken echt niet dat ze de enigen zijn die weten hoe het zit. Dat is namelijk echt te bizar voor woorden, zo'n gedachte.

jabu

Bericht door jabu » di apr 07, 2009 10:08 pm

brigade zuid schreef:Ik snap niet waar die zich druk over maakt, trouwens zelf is ie ook analist en zwetst ie nog het meest. Analist als het hem uitkomt trouwens, heb hem al een tijdje niet meer gezien bij de NOS. :hypocrite.gif:
Omdat hij daar zelf niet meer wil komen. Hij is van mening dat de Nederlandse 'analisten' meer doen aan theekransjes en zich bezighouden met negatief geroddel dan dat ze daadwerkelijk op tactisch gebied analyseren. Met dergelijke personen wil hij niet geassocieerd worden en daar geef ik hem groot gelijk in.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 10, 2009 12:17 pm

Kowalczyk schreef:"Die mensen vertellen allemaal de grootste onzin."
Jack: "Dat vind jíj."
"Dat vínd ik niet, dat ís zo."
Jack: "Die mensen hebben een mening over voetbal. En jij hebt ook een mening over voetbal."
"Ik heb geen mening, ik heb verstand van voetbal. Dat zijn twee verschillende dingen."

:drecul.gif:

Kijk, zó hoor ik Cruijff graag. Prachtig. In zulke dialoogjes is hij echt meesterlijk.

Zolang hij zich maar niet met Ajax bemoeit. Cruijff is een fenomeen en een prachtvent, maar dat betekent nog niet dat hij de aangewezen man is om Ajax er bovenop te helpen. Want dat zijn - indeed - twee verschillende dingen.

K.
Cruijff is een artiest. Hij 'ziet' het, zoals een musicus het 'hoort', en in het proces om die inspiratie te verwerkelijken is geen plaats voor de meningen van anderen. Die leiden alleen maar af van het beoogde doel. Zoiets lijkt voor mensen die niet vanuit inspiratie werken egoistisch. Ze vergeten wat het doel is, en vergissen zich in de kracht van een meer democratische werkwijze. Telkens als Cruijff op voetbalgebied wel zijn gang kan gaan stevent hij op succes af. En wat doen de critici? Ze vallen over zijn manier van doen. Hij heeft geen tijd voor middelmatigheid, en dat schiet, misschien voorspelbaar, in het verkeerde keelgat bij de grauwe middelmaat.

Een dergelijk begrip voor Cruijff staat niet gelijk aan verafgoding, zoals zijn critici zo graag tegenwerpen. Het is enkel het begrip voor de werkwijze van een artiest. Die moet je de ruimte geven, en de volledige vrijheid om een creatie neer te zetten. En dat kunstenaars grillig kunnen zijn neem je dan op de koop toe.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 10, 2009 4:00 pm

Monkey Tonk schreef: Het is enkel het begrip voor de werkwijze van een artiest. Die moet je de ruimte geven, en de volledige vrijheid om een creatie neer te zetten.
Klopt, het probleem is alleen dat iemand anders de verantwoordelijkheid voor die volledige vrijheid moet dragen. Maar alleen fans doen zoiets. Zelfstandige directeurs doen dat niet, want die zijn aangesteld om zelf na te denken en hebben terecht zoiets van: als Cruijff alles wil bepalen, prima, maar dan moet hij zelf de baas worden.

De enige oplossing is dus dat Cruijff Hoofd opleidingen of TD of zoiets wordt. Maar dat wil hij niet.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr apr 10, 2009 6:31 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr apr 10, 2009 7:04 pm

waarom ga je niet naar de Hema in de Kalverstraat op Zaterdagmiddag, kan je lekker open deuren intrappen!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr apr 10, 2009 7:10 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr apr 10, 2009 7:20 pm

dat lijkt me sterk, vetje, erg sterk.

Daniel

Bericht door Daniel » vr apr 10, 2009 7:26 pm

Ah, ben je er weer Vedette?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr apr 10, 2009 7:32 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Daniel

Bericht door Daniel » vr apr 10, 2009 7:36 pm

Nee hoor, het viel me alleen op dat je zo'n tijd weg geweest bent. :biggthumpup.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 10, 2009 9:33 pm

Een 'echte Ajaxied' (x marks the spot) is voor mij iemand die het idee waar Ajax voor staat overdraagt naar andere facetten van zijn/haar leven.

Rednose

Bericht door Rednose » vr apr 10, 2009 10:00 pm

Vedette-10- schreef: Ja ik ben weer terug. Even een tijdje geen trek gehad in het posten, maar nu heb ik wel weer zin in het bespreken van zaken.
Zucht...we hebben je anders echt niet gemist hoor!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Khraa

Bericht door Khraa » vr apr 10, 2009 11:25 pm

Echte Ajacieden zijn naar mijn mening:

Stefan Petterson
Danny Blind

Meer voorbeelden kan ik me niet voor de geest halen uit de tijd dat ik Ajax actief volg (iets meer dan 20 jaar).

En waarom? Geen flauw idee, in ieder geval omdat ze niet voor veel geld naar het buitenland zijn gegaan. Niet voor een concurrent hebben gespeeld en hun beste jaren in Amsterdam hebben gespeeld.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za apr 11, 2009 6:17 am

Vedette-10- schreef:Daniel: Ja ik ben weer terug. Even een tijdje geen trek gehad in het posten, maar nu heb ik wel weer zin in het bespreken van zaken.
Gelukkig! Net op tijd om ons naar voorronde CL te posten.

Echte Ajacied? Amsterdammer, grote bek, goeie kop, veel klasse, iets aan Ajax toevoegen. En in Rotterdam moeten ze je haten. Swart, Cruyff... Er zullen er nog wel een paar zijn. Laatste jaren zie ik er geen. Misschien Clarence en Patje.

goodfella

Bericht door goodfella » za apr 11, 2009 10:15 am

joey schreef:
Jabu schreef:En iemand die de overstap naar Feyenoord heeft gemaakt of iemand die graag trainer van PSV wil worden? :hypocrite.gif:

Neuh, Rob Witschge zou ik geen echte Ajacied willen noemen. :hypocrite.gif:

Het blijft moeilijk te verteren dat Cruijff voor F. heeft gespeeld, maar er was wel een reden voor. Hij is tot op het bot vernederd door Harmsen. Cruijff was zogenaamd waardeloos en kon niets meer voor Ajax betekenen. Nou, voor F. des te meer. :blush.gif:

Laudrup deed iets soortgelijks door voor Madrid te gaan spelen. Rancune... Maar in Spanje is het veel minder een probleem, lijkt het. Behalve als de zondaar Figo heet.
Cruijff was dus een ordinaire wegloper, Joey? Harmsen was niet Ajax. Niemand is de club en al helemaal is niemand groter dan de club. Zou wat zijn als ik een meningsverschil met mijn ouders heb en hun gelijk zou verraden. :excited.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za apr 11, 2009 10:24 am

Patje een echte Ajacied? En dan gaat-ie bij PSV ballen? Tuurlijk, die Rotterdammer doodrijden deed-ie uit naam van Ajax, en dat gangbangen van dat meisje is ook alleen omdat de trien een andere club aanhing.

Kluivert is niets meer dan een schandvlek bij Ajax.

Toppie

Bericht door Toppie » za apr 11, 2009 11:16 am

Donkey Shot schreef:Patje een echte Ajacied? En dan gaat-ie bij PSV ballen? Tuurlijk, die Rotterdammer doodrijden deed-ie uit naam van Ajax, en dat gangbangen van dat meisje is ook alleen omdat de trien een andere club aanhing.

Kluivert is niets meer dan een schandvlek bij Ajax.
:drecul.gif:

Khraa

Bericht door Khraa » za apr 11, 2009 12:10 pm

Frank Rijkaard? Ondanks het stereotorenincident dan....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za apr 11, 2009 1:32 pm

die koppelde tenminste kwaliteit aan persoonlijkheid. In zijn eerste jaren oogde het nonchalant, manjana, manjana. En kon-ie niet afspelen dan stak hij toch 't veld over. Rijkaard scoort zeker hoger dan Cruyff of wie dan ook in mijn lijstje.

Plaats reactie