Ismail Aissati
Moderator: mods
Die jongen heeft een hoge voetbalintelligentie, dat valt me steeds op. Hij ziet het spel en kiest steeds het goede moment. In dat opzicht (alleen in dat opzicht dus) doet hij me wel wat denken aan Phillip Cocu.
De laatste keer dat ik hem zag spelen vond ik hem wel wat onzeker. Maar misschien is dat logisch.
De laatste keer dat ik hem zag spelen vond ik hem wel wat onzeker. Maar misschien is dat logisch.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Re: Ismail Aissati
Ajax Life schreef:Aissati: ‘Oleguer is de beste aankoop van Ajax’
nieuws Door: Redactie op 7 apr 2009
125aissati.jpgIsmaïl Aissati weet wat het team van Ajax ontbeert: leiding van binnenuit. Waar hij in zijn tijd bij PSV de kleedkamer deelde met mannen als Phillip Cocu, André Ooijer en Alex, mist Ajax dit soort spelers. "We hebben er maar een: Oleguer. Dat is een echte topper," zegt Aissati tegenover Sportweek.
Andere manier van spelen
De kritiek op de Catalaanse verdediger is volgens Aissati volledig onterecht. "Oleguer is Ajax' beste aankoop. Als je ziet hoe belangrijk hij is in de kleedkamer, hij is echt een leider. Hij was alleen ander voetbal gewend bij FC Barcelona. Daar hoefde hij alleen maar te verdedigen."
Heel vreemd vindt Aissati het dan ook niet dat Oleguer heeft moeten wennen aan de speelstijl van Ajax. "Xavi kwam de ballen halen, zelf kwam hij nooit over de middenlijn. Dan vind ik dat je als middenvelder zo'n speler moet helpen door elke bal te willen hebben. Zodat hij ook opties heeft. Oleguer is net nieuw, stel je op hem in, help hem."
Inmiddels speelt Oleguer een stuk beter, heeft hij zich opbouwend verbeterd en is hij soms zelfs gevaarlijk op de helft van de tegenstander. "Dat bedoel ik nu met de teamgedachte, help elkaar. Laat elkaar beter spelen. Verdedigers willen makkelijk de bal kwijt, aanvallers willen graag goed ingespeeld worden, dus moeten alle middenvelders de bal willen hebben. Dan krijgt iedereen vertrouwen."
Aissati vervolgt: "Die samenhang ontbrak in het begin van het seizoen. Het gaat nu beter, maar het is jammer genoeg wel te laat."
Laat de reacties maar komen

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Bescheidenheid siert de mens, zullen we maar zeggen. Aissati is zelf de beste aankoop.
Dat zou Sulejmani moeten zijn, gezien de transfersom.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Inderdaad en Cvitanich is dan de nummer 2.
Voor mij is Enoh nog de grootste verrassing. Aissati speelt nu 2 wedstrijdjes goed en zal bijna zeker een goede aankoop blijken, maar dan moet hij het eerst nog wel even voor langere periode bewijzen.
Voor mij is Enoh nog de grootste verrassing. Aissati speelt nu 2 wedstrijdjes goed en zal bijna zeker een goede aankoop blijken, maar dan moet hij het eerst nog wel even voor langere periode bewijzen.
Een transfersom is van zoveel factoren afhankelijk. Simpelweg de duurste nemen en beweren dat hij dus ook de beste moet zijn, is flauwekul. Als Ronaldo aan het eind van zijn contract opeens kiest om bij Ajax te komen spelen, mogen we volgens die redenatie minder van hem verwachten dan van Sno.
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Klopt, maar we hebben dit keer geen transfervrije spelers gekocht en dan gaat de vlieger dus niet op. Kijk, als Seedorf nu gratis was overgekomen, dan hadden we daar uiteraard meer van mogen verwachten. Nu is dat dus niet zo en mag je van Sulejmani de grootste wonderen verwachten.
AT/mode on: Aisatti is een slijmbal. AT/mode offAjaciedjuh schreef: Laat de reacties maar komen

Oleguer wordt steeds beter, hij ruimt veel op. Wielaert doet het positioneel goed. Die 2 vormen een goed duo en zullen met verloop alleen maar beter worden.
Aisatti is een prima aankoop en Enoh ook. Zó beroerd is het aankoopbeleid van MVB niet, want de voorbije weken hebben steevast 5 aankopen een basisplaats. Sno is een mispeer van jewelste én de dure jongens voldoen niet.
Dat is een probleem.
Aissati heeft het meeste talent, dus van hem mogen we het meeste verwachten. Sulejmani komt daar overigens niet ver achter imo.
Een centrum van Oleguer en Wielaert is in de eredivisie aardig, maar europees zie ik het niet zitten. Zeker niet in de CL.
Tevens biedt dit geen plek voor Vertonghen. Toch één van onze betere spelers.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Volgens half AT was Sulejmani een zekerheidje. Ajax moest gewoon investeren in kwaliteit.LucaS schreef:Een transfersom is van zoveel factoren afhankelijk. Simpelweg de duurste nemen en beweren dat hij dus ook de beste moet zijn, is flauwekul. Als Ronaldo aan het eind van zijn contract opeens kiest om bij Ajax te komen spelen, mogen we volgens die redenatie minder van hem verwachten dan van Sno.
Vooralsnog komt het er totaal niet uit. Zo zie je maar, de transfermarkt is handel in mensen en mensen kunnen onberekenbaar zijn.
- Ajaciedjuh
Vertonghen moet gewoon op het middenveld spelen, samen met Enoh en Aisatti.De Dominee schreef:Een centrum van Oleguer en Wielaert is in de eredivisie aardig, maar europees zie ik het niet zitten. Zeker niet in de CL.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Luxeproblemen! Daar hebben we er graag zoveel mogelijk van.
I think I lost my fucking headache
- Ajaciedjuh
Idd. Vertonghen is verder dan Anita en brengt naast zijn voetballende kwaliteiten, fysiek en mentaliteit in de ploeg.LucaS schreef:Luxeproblemen! Daar hebben we er graag zoveel mogelijk van.
verder dan anita...Ajaciedjuh schreef:Idd. Vertonghen is verder dan Anita en brengt naast zijn voetballende kwaliteiten, fysiek en mentaliteit in de ploeg.LucaS schreef:Luxeproblemen! Daar hebben we er graag zoveel mogelijk van.

Dan noem je ook wel wat op hee. Verder dan Anita, Vertonghe schijnt een overstap naar Feyenoord te overwegen naar aanleiding van deze uitspraak, Daniel
- Ajaciedjuh
Daniel_vT schreef:Daniel?

wou jij zeggen dat je niet appels met verrotte peren vergelijkt? laat ik het anders zo zeggen: zelfs jij bent verder dan Anita.
Vertonghen is niet het beste wat we in de laatste dertig jaar hebben gezien maar Anita is van het niveau Ron Willems [en ook die was verder dan Anita]
Vertonghen is niet het beste wat we in de laatste dertig jaar hebben gezien maar Anita is van het niveau Ron Willems [en ook die was verder dan Anita]
Gewoon een middenveld van Vertonghen - Aissati - Enoh. Prachtmiddenveld, zo op papier tenminste.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
En zo is het. Met als backup Anita, Gabri (als hij zich wil schikken in die rol) en een aankoop op de plaats van Aissati. Urby kan er eventueel ook nog spelen.Mr. Ajax schreef:Gewoon een middenveld van Vertonghen - Aissati - Enoh. Prachtmiddenveld, zo op papier tenminste.
- Daily Blind
Ik snap niet dat mensen zo negatief zijn over Anita. Die jongen doet alles op een voetballende manier. Hij beweegt veel, is constant aanspeelbaar ook nadat hij de bal heeft gespeeld. Daarnaast denkt hij vooruit en probeert hij altijd de ruimte te zoeken. Verdedigend doet hij gewoon prima zijn werk, hij pakt veel ballen af en houdt het tempo in het spel door snel te handelen.
Prima speler!
Prima speler!