Heb je een link?Aristides schreef:Bron? Kan gewoon ajax.nl zijn, maar ook Sportweek.
Jong Ajax
Moderator: mods
Re: Seizoen 2008/2009 Jong Ajax
Nee.Heb je een link?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Opstelling Jong Ajax:
Sergio Padt; Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Toby Alderweireld, Robbert Schilder; Jan Vertonghen, Daley Blind, Gabri; Javier Martina, Dario Cvitanich en Jeffrey Sarpong.
Wissels: Roy Ouwerkerk, Darko Bodul, Siem de Jong, Jan-Arie van der Heijden, Nathaniel Will, Daylon Claassen en Danilo Sousa Campos.
...Met dit elftal zou je toch wel in staat moeten zijn om van Jong Sparta te winnen lijkt me.
Verliest Jong Feyenoord thuis van Jong RKC dan is Jong Ajax kampioen.
Sergio Padt; Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Toby Alderweireld, Robbert Schilder; Jan Vertonghen, Daley Blind, Gabri; Javier Martina, Dario Cvitanich en Jeffrey Sarpong.
Wissels: Roy Ouwerkerk, Darko Bodul, Siem de Jong, Jan-Arie van der Heijden, Nathaniel Will, Daylon Claassen en Danilo Sousa Campos.
...Met dit elftal zou je toch wel in staat moeten zijn om van Jong Sparta te winnen lijkt me.

Verliest Jong Feyenoord thuis van Jong RKC dan is Jong Ajax kampioen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Bodul, de Jong en vd Heijden dus zelfs op de bank. Ja, zo gaat 'ie lekker gvd.
-
Jammer dat kennedy geblesseerd is.
Van showtime, leuk dat de invallers scoren.
Het is duidelijk dat Jong Ajax vanavond alle kansen op het kampioenschap in eigen hand wil houden. Spelers als Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Jan Vertonghen, Daley Blind, Dario Cvitanich en Gabri spelen in de basis mee, aangevuld met Sergio padt, Toby Alderweireld, Robbert Schilder, Javier Martina en Jeffrey sarpong. Op de bank zitten A-spelers als Siem de Jong en Jan-Arie van der Heijden.
1-0 Darko Bodul (68')
2-0 Siem de Jong (71')
wedstrijdverslag via onderstaande (externe) link...
andere tussenstanden:
AZ - sc Heerenveen (0-1)
De Graafschap - PSV (1-0)
FC Groningen - Vitesse (1-1)
Feyenoord - RKC Waalwijk (1-0)
NEC - FC Twente (0-0)
Van showtime, leuk dat de invallers scoren.
Het is duidelijk dat Jong Ajax vanavond alle kansen op het kampioenschap in eigen hand wil houden. Spelers als Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Jan Vertonghen, Daley Blind, Dario Cvitanich en Gabri spelen in de basis mee, aangevuld met Sergio padt, Toby Alderweireld, Robbert Schilder, Javier Martina en Jeffrey sarpong. Op de bank zitten A-spelers als Siem de Jong en Jan-Arie van der Heijden.
1-0 Darko Bodul (68')
2-0 Siem de Jong (71')
wedstrijdverslag via onderstaande (externe) link...
andere tussenstanden:
AZ - sc Heerenveen (0-1)
De Graafschap - PSV (1-0)
FC Groningen - Vitesse (1-1)
Feyenoord - RKC Waalwijk (1-0)
NEC - FC Twente (0-0)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Leuk dat de invallers scoren? Ik vind dat beschamend. Ajax kon in bijna 70 minuten niet scoren tegen Jong Sparta, terwijl het met bijna alleen selectiespelers is aangetreden? Pfff. 

Het stinkt aan alle kanten!
- peter
Gebrek aan ritme. 

-
Gewonnen en feyenoord gelijk? Ze zullen dit kampioenschap vieren als of het van belang is voor de toekomst van Ajax! 

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Toch nog niet helemaal? Ze staan 9 punten voor met nog 3 wedstrijden te gaan.
-
Mijn mededeling over het kampioenschap was niet bedoeld om te informeren dat we nu al kampioen zijn, maar meer dat Jong Ajax het kampioenschap niet meer kan missen. Ik hoop dat Kennedy en Gentenaar fit zijn. 

- Daily Blind
Ja dit noemen we dus opleiden.. 

Ajax heeft een te grote selectie. Dus blijf je zitten met jongens van het eerste die nooit spelen.
Ik vind dat minimaal de helft van Jong Ajax standaard uit talent moet bestaan. Anders zegt zo'n kampioenschap niets meer. Natuurlijk kan Jong Ajax kampioen worden met een team van oudgedienden, maar dat is niet de bedoeling. Maak het team zo jong mogelijk, zou ik zeggen, dan is de weerstand optimaal.
Ik vind dat minimaal de helft van Jong Ajax standaard uit talent moet bestaan. Anders zegt zo'n kampioenschap niets meer. Natuurlijk kan Jong Ajax kampioen worden met een team van oudgedienden, maar dat is niet de bedoeling. Maak het team zo jong mogelijk, zou ik zeggen, dan is de weerstand optimaal.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Wat is er mis met uitlenen? Desnoods zo'n verkoopconstructie als met Lindgren en zoals het nu schijnt met Goossens. Jonge spelers worden alleen maar beter als ze spelen, het liefst onder druk, dat één fout fataal kan zijn.Dus blijf je zitten met jongens van het eerste die nooit spelen.
Hoeveel is De Jong beter geworden? Jordi Schell, hoeveel minuten heeft hij gepakt? Op welk niveau zou de "gedegradeerde" Sarpong functioneren als hij zou zijn uitgeleend (en niet aan Veendam o.i.d.)
Haarlem was niet gewild, maar Volendam speelt eredivisie!
Het is de keuze van Ajax om spelers lang vast te houden en niet op te stellen.
- peter
Wie gaat Adrie Koster opvolgen, guys? Volgens de berichten van Voetske heeft Koster voor één jaar getekend bij Club.
- peter
Misschien Witschge wel en krijgen we een nieuwe assisstent, bedenk ik me nu.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Adrie Koster wordt hoofdtrainer Club Brugge
Uitgegeven: 7 april 2009 23:52
Laatst gewijzigd: 7 april 2009 23:53
BRUGGE - Adrie Koster vertrekt na dit seizoen bij Ajax. De 54-jarige trainer van het tweede team (Jong Ajax) gaat in België aan de slag als hoofdtrainer van Club Brugge, waar hij Jacky Mathijssen opvolgt.
Dat heeft Pol Jonckheere, de nieuwe voorzitter van Club Brugge, dinsdag gezegd.
Koster ondertekent bij zijn nieuwe werkgever een éénjarig contract, met een optie op nog een seizoen.
Bij Club Brugge krijgt Koster, die als trainer verder werkzaam was bij Willem II, Roda JC, Helmond Sport, TOP Oss, Excelsior, VVV-Venlo en en RKC Waalwijk, Peter Balette, Jan van Winckel en Dany Verlinden als assistenten.
Ajax
In 2007 maakte de in Zierikzee geboren Koster de overstap naar Jong Ajax. Bij de Amsterdammers kreeg hij als interim-trainer al snel de leiding over het eerste elftal, nadat Henk ten Cate naar Chelsea vertrok.
''Wij hebben ons bij zeer veel verschillende mensen over de persoon en de trainer Adrie Koster geïnformeerd, ook bij spelers die onder hem hebben gewerkt'', aldus Jonckheere, die per 1 juli Michel D'Hooghe opvolgt.
Gedreven
''Het viel ons daarbij op dat altijd een positief beeld werd geschetst, van een bijzonder gedreven en gedisciplineerd man.''
Koster is de zesde Nederlandse trainer bij Club Brugge. Frans de Munck (1969-1971), Leo Canjels (1971-1973), Jaak de Wit (1973-1974), Han Grijzenhout (1979-1980) en Henk Houwaart (1984-1989) gingen hem voor.
Bron: http://www.nu.nl
Mooi kan van Basten weer terug en Co A hoofdtrainer worden 

- Ajaciedjuh
Als het te combineren is met zijn werkzaamheden voor Ajax 1 en het Nederlands Elftal, dan zou ik Frank de Boer naar Jong Ajax doorschuiven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
- AT Toto winner 15/16
Ajax wil tweede elftal in betaald voetbal
EXCLUSIEF -- Ajax wil met het eigen eerste elftal van de amateurs het betaald voetbal in. De Amsterdamse club ziet in de komst van de Topklasse de mogelijkheid om dat te bewerkstelligen. De KNVB moet dan echter wel de huidige licentieregels aanpassen.
Met de invoering van de Topklasse in het seizoen 2009/'10 wordt het gat tussen het betaald voetbal en het amateurvoetbal gedicht. Theoretisch zou het eerste zaterdagteam van Ajax, dat nu nog uitkomt in de Hoofdklasse B, over enkele jaren in de Jupiler League terecht kunnen komen. Een idee dat bij Ajax aanslaat.
Ajax’ manager technische zaken Danny Blind refereert aan de plannen die Johan Cruijff ooit had om de amateurtak (destijds een vierdeklasser) op hoog niveau te laten spelen om A-junioren mee te laten doen. "Zo is het voor spelers van Ajax wellicht goed om op het niveau van de Jupiler League te spelen", aldus Blind. "Momenteel onderzoeken we intern wat de voor- en nadelen zijn."
Volgens Blind is de Jupiler League een betere leerschool voor talenten dan de huidige beloftencompetitie. "Ongeacht of het niveau hoger is of niet; de Jupiler League is als geheel interessanter voor hun ontwikkeling. Er wordt over geschreven, de wedstrijden komen op tv en trekken over het algemeen meer publiek."
Ajax wordt momenteel tegengehouden door de reglementen van de KNVB. Die schrijven voor dat clubs slechts één licentie voor het spelen van betaald voetbal krijgen. Dat betekent dat de Amsterdammers met één team in de Eredivisie óf Eerste Divisie uit mogen komen.
Het aanpassen van de reglementen staat, ondanks de komst van de Topklasse en dus de mogelijkheid voor profclubs om een tweede team op te laten stomen naar de Jupiler League, niet hoog op de agenda bij de KNVB. "Het veranderen van het aantal licenties is wel eens aan de orde gebracht", laat KNVB-woordvoerder Rob de Leede weten. "Het is ook een zeer legitieme vraag, maar het is niet een van de eerste dingen waar we aan gaan werken. We wachten de praktijk af en kunnen ons altijd nog over deze materie buigen."
Blind vindt het nog te voorbarig contact met de KNVB hierover op te nemen. "Pas als we intern bij Ajax concluderen dat het positief voor ons kan zijn, heeft het zin de bond te raadplegen", aldus Blind.
De zaterdagamateurs van Ajax dreigen overigens dit seizoen te degraderen uit de Hoofdklasse. Promotie naar de Topklasse is dus voorlopig ver weg.
Bron: Elfvoetbal
- Daily Blind
Hier is iedereen het zeker niet mee eens, aangezien jullie al jaren aangeven dat het niveau van de jupiler league niet goed genoeg is voor onze talenten. Ik vind het een uitstekend initiatief! Onze jongens zullen een veel zwaardere belasting krijgen in plaats van 22 wedstrijden gaan het er 36 worden plus de bekerwedstrijden. Daarnaast is deze competitie fysiek veel zwaarder en gaat het ook op karakter aankomen.
Dit is zeker een goed initiatief, maar ik begrijp dan niet dat er niet veel meer talenten een jaartje naar haarlem of omniworld worden gestuurd. Zeker nu Blind zegt dat spelen op dat niveau goed ik voor jeugdspelers.
- peter
Ik zal het wel weer als enige niet snappen dat MvB hier de beslissing in neemt.Van Basten verantwoordelijk voor opvolger Koster
Geschreven op vrijdag, 10 april om 19:24
Ajax-coach Marco van Basten zal bepalen wie zich na dit seizoen mag ontfermen over Jong Ajax. Adrie Koster, nu nog hoofdverantwoordelijke voor het beloftenelftal van de Amsterdammers, gaat per 1 juli aan de slag bij de Belgische topclub Club Brugge. Een opvolger is nog niet voorhanden, al worden er wel namen genoemd.
De beslissing zal komen te liggen in de hand van Van Basten, die eindverantwoordelijk is voor het technische beleid binnen de club. Algemeen directeur Rik van de Boog en manager technische zaken Danny Blind zullen door de Utrechter wel worden geraadpleegd alvorens een definitieve beslissing wordt genomen, zo meldt Het Parool.
“We hebben al een gesprek gehad over de opvolging van Koster, maar er is nog geen beslissing gevallen. Ik neem die beslissing”, zei de coach vrijdag. Oud-international Pieter Huistra, die momenteel stage loopt bij Van Basten, is een mogelijke gegadigde. “Als we heel tevreden zijn over zijn rol als vaste assistent, zou dat kunnen.”
“Pieter en ik kennen elkaar van de trainerscursus”, vervolgt de voormalig bondscoach. “Hij vroeg of hij dit seizoen bij Ajax mocht meelopen en dat heeft hij enige regelmaat gedaan. Hij heeft de trainingen gevolgd en hij was bij de besprekingen. Hij is een goede, ervaren trainer en een goed mens, iemand die serieus en geïnteresseerd is.”
- peter
Aldus vdBoog 2 weken geleden. Rik neemt dus de definitieve beslissing...oh nee toch niet.,,De onderdelen waar Van Basten Blind voor heeft aangenomen zoals scouting en jeugdopleiding, blijven bij Danny. Die zaken vallen direct onder mijn eindverantwoordelijkheid en niet meer onder Marco.’’
Misschien zien ze Jong AJAX zo dicht bij het eerste liggen dat ze het niet als jeugdopleiding beschouwen. Hoewel "JONG" en "jeugd" best wel wat met elkaar van doen hebben.
Ik hoop wel dat er aandacht is voor de complementariteit tussen de trainers. Ik vind het eigenlijk wel jammer, dat vdBoog niet beslist.

Ik hoop wel dat er aandacht is voor de complementariteit tussen de trainers. Ik vind het eigenlijk wel jammer, dat vdBoog niet beslist.