Op de rest van je post reageer ik verder niet.Ik vind het geen manier om zo te spreken over iemand die zoveel voor Ajax betekend heeft.
Moderator: mods
Jij legt je erbij neer dat dit 'Ajax' is? Dat is net zoiets als je neerleggen bij een bepaalde mislukking vanwege de wet van Murphy. De wet van Murphy bestaat niet en kan uitgesloten worden als je goed je werk doet.joey schreef:Yep, dat is dus Ajax, en Van den Boog kiest partij in plaats van dat hij het probleem probeert op te lossen. Niet dat ik denk dat hij het probleem kán oplossen, want dat is buitenstaanders niet gegeven. Ook Kales en Fontein zijn daarop gesneuveld.
Hij kan beter zijn mond houden. Vraag maar aan Co Adriaanse bijvoorbeeld. Maar het is ook geen toeval dat hij zijn mond niet houdt. Ik ben benieuwd hoelang zijn dienstverband bij Ajax gaat duren. En of er een nieuw rapport aan te pas gaat komen om hem te lozen.
Nee hoor, Ajax en van Basten waren al rond voordat Cruiff weer begon te konkelen.joey schreef:Jij moet er blij mee zijn, want hij heeft zijn leerling Van Basten bij Ajax geïnstalleerd.
Helaas.
Nog belangrijker, hij geeft ook aan dat hij degene is die verantwoordelijk is voor het gevoerde beleid en daarop afgerekend mag worden.LucaS schreef:Hij kiest helemaal geen partij, hij vertelt alleen dat hij de baas is en Cruijff niet. Is geen.
Zou fijn zijn als je dezelfde maatstaf dan hanteert bij mensen als Van Basten en Blind. Zonder de discussie aan te gaan wie meer voor Ajax heeft betekend.joey schreef:Op de rest van je post reageer ik verder niet.Ik vind het geen manier om zo te spreken over iemand die zoveel voor Ajax betekend heeft.
Ja.GangstaRiB schreef:Jij legt je erbij neer dat dit 'Ajax' is?
Tja, je hoopt keer op keer dat het beter gaat. Er komt een moment dat de moedeloosheid toeslaat.Dat is net zoiets als je neerleggen bij een bepaalde mislukking vanwege de wet van Murphy. De wet van Murphy bestaat niet en kan uitgesloten worden als je goed je werk doet.
Je overschat de invloed van Van den Boog. Hij is een buitenstaander. Voor hij in de gaten heeft hoe het werkt bij Ajax, is hij al afgebrand. Vraag maar aan Kales en Fontein.In andere woorden: Ajax moet per direct af van dat semi-hoog niveau geneuzel van Cruijf's vrienden. Opzouten. Van Basten heeft de stap al gezet, Van den Boog doet het nu ook.
Cruijff heeft inderdaad kennis, maar krijgt het iedere keer voor elkaar om een relletje te schoppen. Hij heeft daar gewoon plezier in, lijkt wel. Cruijff alleen binnenhalen voor het voetbal lukt niet. Cruijff bemoeit zich binnen 5 minuten met andere afdelingen waar hij geen verstand van heeft. Daarna wordt hij rancuneus en zwaait af, omdat zogenaamd mensen tegen hem gaan werken.joey schreef:Ja.GangstaRiB schreef:Jij legt je erbij neer dat dit 'Ajax' is?![]()
De Ajax-cultuur zit al zo in elkaar zolang ik me kan herinneren. Iedereen wil erbij horen en men verdedigt zijn eigen belangen met hand en tand, ook ten koste van de club. De club zit gewoon verkeerd in elkaar, met die machtige ledenraad. Ik had enige hoop dat er iets zou veranderen door het rapport van Coronel, maar inmiddels is gebleken dat alles bij hetzelfde blijft.
Het is ook onzin om te doen alsof Cruijff de Ajax-cultuur bepaalt. Cruijff zit daarvoor veel te veel op afstand. En hij heeft ook zijn vijanden. Dat bleek maar weer toen zijn plannen mbt de jeugdopleiding werden getorpedeerd. Mijn hemel, wat was het de zaterdag daarvoor een broeierig sfeertje op de Toekomst. Trainers die konden zeggen dat ze bij Ajax werkten, dreigden op hun prestaties te worden afgerekend. Nee, dat moesten ze niet hebben.
Er zijn verschillende kampen, en het is zeker niet zo dat die partij netjes en correct is en die andere niet. Dat is veel te simpel. Dan was het probleem allang verholpen. Het probleem is juist, dat alle partijen aan dat gekonkel meedoen.
Tja, je hoopt keer op keer dat het beter gaat. Er komt een moment dat de moedeloosheid toeslaat.Dat is net zoiets als je neerleggen bij een bepaalde mislukking vanwege de wet van Murphy. De wet van Murphy bestaat niet en kan uitgesloten worden als je goed je werk doet.
Je overschat de invloed van Van den Boog. Hij is een buitenstaander. Voor hij in de gaten heeft hoe het werkt bij Ajax, is hij al afgebrand. Vraag maar aan Kales en Fontein.In andere woorden: Ajax moet per direct af van dat semi-hoog niveau geneuzel van Cruijf's vrienden. Opzouten. Van Basten heeft de stap al gezet, Van den Boog doet het nu ook.
Kijk, je moet gebruik maken van de expertise van mensen. Je kunt onmogelijk zeggen dat Cruijff niets van voetbal weet. Laat hem meedenken over de jeugdopleiding, maar maak hem duidelijk dat hij met andere zaken niets te maken heeft. Cruijff heeft nu eenmaal overal een mening over. (In dit kader moet je ook bedenken, dat de ledenraad Cruijff zelf om hulp heeft gevraagd. Hij heeft die hulp niet opgedrongen. Hij kreeg carte blanche, maar vervolgens mocht hij niets. Je kunt Cruijff van alles verwijten, maar Ajax (de ledenraad) heeft zich ook merkwaardig opgesteld.)
Maar vooral, schep een sfeer van respect, in plaats van een sfeer van cynisme. Het gaat niet aan om je eigen erelid off the record of publiekelijk af te branden. Dat heeft geen niveau. En het roept reacties op die je niet kunt gebruiken. Vergeet niet, vandaag is het Cruijff, volgende week een ander. Nu vindt je het misschien heel terecht dat die vervelende Cruijff er van langs krijgt, maar het kan zomaar gebeuren dat je de volgende keer op je achterste benen staat. Cruijff, Van Gaal, Adriaanse, Olsen, Fontein, Kales, enz. enz., ze hebben allemaal te maken gekregen met de gehaktmolen die Ajax heet.
@Jabu: wat Luuk hierboven doet, is schelden. Ik vind het veel te ver gaan om Cruijff een gezwel te noemen. Sorry.
Dat ben ik met je eens. Zatlap vind ik overigens ook een niet al te vriendelijke benaming.joey schreef:@Jabu: wat Luuk hierboven doet, is schelden. Ik vind het veel te ver gaan om Cruijff een gezwel te noemen. Sorry.
Al meer mensen zijn hier over gevallen, maar nogmaals:joey schreef:Veel voetballiefhebbers weten niet eens dat hij voor Ajax heeft gespeeld. Maar goed, als je dit zelfs wilt ontkennen...
Ik scheld helemaal niet. Sommige lichamen die ziek zijn hebben een ongezond deel in zich, dat wordt gezwel genoemd. Ajax is ook ziek, het gezwel hier is Cruijff met zijn kliek.Jabu schreef:Dat ben ik met je eens. Zatlap vind ik overigens ook een niet al te vriendelijke benaming.joey schreef:@Jabu: wat Luuk hierboven doet, is schelden. Ik vind het veel te ver gaan om Cruijff een gezwel te noemen. Sorry.
Hoezo? Denk je dat de hele wereld Van Basten heeft zien spelen in het shirt van Ajax? Iedereen kent hem van Milan. Met terugwerkende kracht straalde dat misschien nog een beetje op Ajax af, maar toen hij naar Milan overstapte, was hij tamelijk onbekend. Het is echt niet zo dat heel Europa op de bank zat te genieten van de omhaal van MVB op de dag dat hij die maakte.Ajax Rules schreef:Al meer mensen zijn hier over gevallen, maar nogmaals:joey schreef:Veel voetballiefhebbers weten niet eens dat hij voor Ajax heeft gespeeld. Maar goed, als je dit zelfs wilt ontkennen...
![]()
Het zal best zo zijn dat er op deze aardbol een paar mensen zijn die Van Basten en Ajax niet aan elkaar kunnen koppelen, maar die mensen kunnen onmogelijk onder de noemer "voetballiefhebber" worden geschaard.
Wel lelijk.Kaboem schreef:Een gezwel is niet altijd kwaadaardig!
Als voetballiefhebber moet je gewoon een beetje je klassiekers kennen: het Real Madrid uit de jaren 50, de derby tussen Rangers en Celtic, maar ook het feit dat Ajax een voetbalinstituut is, bekend om haar jeugdopleiding (met spelers als Cruijff, Van Basten, Bergkamp, etc.). Als je dat niet weet, dan heb je geen hart voor voetbal. Het maakt dan niet uit of je Van Basten elke week zag spelen voor Ajax, maar wel dat je kennis hebt van zijn achtergrond als exponent van de Nederlandse/Amsterdamse school. Zo niet, even goede vrienden, maar dan ben je geen voetballiefhebber.joey schreef:Hoezo? Denk je dat de hele wereld Van Basten heeft zien spelen in het shirt van Ajax? Iedereen kent hem van Milan. Met terugwerkende kracht straalde dat misschien nog een beetje op Ajax af, maar toen hij naar Milan overstapte, was hij tamelijk onbekend. Het is echt niet zo dat heel Europa op de bank zat te genieten van de omhaal van MVB op de dag dat hij die maakte.Ajax Rules schreef:Al meer mensen zijn hier over gevallen, maar nogmaals:joey schreef:Veel voetballiefhebbers weten niet eens dat hij voor Ajax heeft gespeeld. Maar goed, als je dit zelfs wilt ontkennen...
![]()
Het zal best zo zijn dat er op deze aardbol een paar mensen zijn die Van Basten en Ajax niet aan elkaar kunnen koppelen, maar die mensen kunnen onmogelijk onder de noemer "voetballiefhebber" worden geschaard.
@GangstaRib: dat klopt niet, Ajax was lang voor 1995 al een slangenkuil. Wat dacht je van de tachtiger jaren? Poeh...
Omdat Van Gaal álles controleerde en vooral álles won, bleef het tijdelijk rustig.
Het probleem is ook, dat mensen tegelijkertijd roddelaars en konkelaars kunnen zijn én kwaliteiten kunnen hebben die je niet wilt missen. Je kunt moeilijk gaan selecteren op volgzaamheid en loyaliteit.
Als MVB een goede voetballer was, wat zijn of waren bijv. Sneijder, VDV, Rijkaard en Litmanen dan? Modaal, benedenmaats, een 6-je?joey schreef:Ach, Van Basten is zogenaamd briljant, alleen omdat hij een een goede voetballer was.
In grote lijnen mee eens,je bedoelt zinnen als "Een schizofreen is nooit allen, fella. "Het niveau op AT neemt sowieso af i.m.o. De discussie verdwijnt, er worden vooral steken onder water uitgedeeld. Ook het anderen onderuit halen viert hoogtij. Jammer is dat.
Hoe durft men te beweren dat schoonheid van binnen zit?!Bertje schreef:Wel lelijk.Kaboem schreef:Een gezwel is niet altijd kwaadaardig!