PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 1:52 pm

Jöhnk schreef:Maar het is wel de realiteit dat er zo nu en dan een slechte tussen zit. En dan zit je daar wel gelijk drie of vier jaar aan vast, sneuvelen er trainers, et cetera.

Dat is dus wat ik tegen heb op deze structuur.
Dat geldt voor elke constructie. Er zijn ook slechte trainers, scouts, directeuren, enz. Alles valt en staat met de kwaliteit van de mensen. En dan moet je nog zorgen dat mensen op de goede plaats zitten (Van Gaal als TD, bweh... :excited.gif: ).
De trainer moet je ook niet de portemonnee geven, net zo min als je de TD de portemonnee moet geven.
Wie heeft dan de portemonnee?
Veel TD's denken dat hun werk bestaat uit het kopen van spelers, alsof het FM is.
Ja, wat dat betreft lijken het soms net supporters. :smallgrin.gif:
Dat zie ik dus anders. Een TD moet zorgen voor een functionerende scouting en een functionerende opleiding.
Daar zitten weer andere baasjes op. Bovendien is spelers kopen leuk. Iedereen wil daar wel over meepraten.
Ik vind dat een TD zeker een stem moet hebben in het aankoopbeleid. Een speler als Luque bijvoorbeeld, van die leeftijd, tegen die prijs, met die achtergrond, mag nooit komen. Dat kan een trainer wel willen (even theoretisch, hè, ik weet niet wie hem wilde), maar dan moet de TD zeggen: 'Zo doen we dat niet.' Zelfde geldt voor spelers die onverantwoord veel kosten, zoals Sulejmani. Dan moet er een TD zijn (of een AD, daar wil ik af zijn), die de trainer erop wijst dat zestien miljoen een bedrag is waarvoor Ajax verkoopt en niet koopt.
Uiteindelijk weet de scouting beter wat er te koop is en weet de trainer beter wat er nodig is. TD's moeten zich meer bezighouden met het technische beleid en minder met het aankoopbeleid. Het aankoopbeleid is 'slechts' een resultaat van het technische beleid.
Zonder visie wordt het transferbeleid de prooi van wie het hardste schreeuwt. De situatie moet daarom helder zijn. Wat is het beleid, welke spelers kopen we wel en niet, hoe hoog is het budget, enz. Een trainer mag nooit meer dan een proportioneel budget hebben. Het kan niet zo zijn dat de ene trainer er een vermogen doordraait zodat de volgende niets te besteden heeft of omgekeerd.
Daarbij moet duidelijk zijn via welke kanalen een club aan nieuwe spelers komt. Je moet voorkomen dat een trainer zonder instemming van de club zijn eigen spelers meeneemt. Dan krijg je Colins of Snootjes.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 27, 2009 2:09 pm

joey schreef:Dat geldt voor elke constructie. Er zijn ook slechte trainers, scouts, directeuren, enz. Alles valt en staat met de kwaliteit van de mensen. En dan moet je nog zorgen dat mensen op de goede plaats zitten (Van Gaal als TD, bweh... :excited.gif: ).
Verschil is: falende trainers zijn zo weg, falende TD's blijven zitten. Terwijl TD's vaak niets minder kortzichtig zijn dan trainers.
De penningmeester. Degene die uiteindelijk de spelers koopt krijgt zakgeld.
Dat zie ik dus anders. Een TD moet zorgen voor een functionerende scouting en een functionerende opleiding.
Daar zitten weer andere baasjes op. Bovendien is spelers kopen leuk. Iedereen wil daar wel over meepraten.
Ja, dat vind ik dan ook een probleem. Als je 3 schreeuwers en 3 mensen met kennis van zaken aan een tafel zet krijgen de schreeuwers uiteindelijk hun zin. Ik ben er dus voorstander van om zoveel mogelijk mensen met kennis te betrekken bij het beslissingsproces en zo weinig mogelijk vage Studio Sport kijkende directeurs of bestuursleden. Als je hoorde wie er bij Ajax allemaal aan tafel zat als het transferbeleid werd besproken....daar zakte mijn broek van af. Zelfs John Jaakke deed mee, meen ik.

Op scouting en opleiding zitten inderdaad andere baasjes. Misschien moeten die baasjes belangrijker gemaakt worden? Er moeten gewoon 8 scouts, een hoofd opleidingen en hoogstens 2 verantwoordelijken aan tafel zitten. Dan maak je misschien nog een zinnige beslissing ook.
Ik vind dat een TD zeker een stem moet hebben in het aankoopbeleid. Een speler als Luque bijvoorbeeld, van die leeftijd, tegen die prijs, met die achtergrond, mag nooit komen. Dat kan een trainer wel willen (even theoretisch, hè, ik weet niet wie hem wilde), maar dan moet de TD zeggen: 'Zo doen we dat niet.'
Heel Ajax dacht een geweldige slag geslagen te hebben. We hadden Feyenoord en PSV zogenaamd afgetroefd. :blush.gif:

Heel misschien dat de scouting er anders over dacht.
Daarbij moet duidelijk zijn via welke kanalen een club aan nieuwe spelers komt. Je moet voorkomen dat een trainer zonder instemming van de club zijn eigen spelers meeneemt. Dan krijg je Colins of Snootjes.
Klopt, daar moet je inderdaad op toezien.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr mar 27, 2009 2:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 27, 2009 2:10 pm

joey schreef:Dat geldt voor elke constructie. Er zijn ook slechte trainers, scouts, directeuren, enz. Alles valt en staat met de kwaliteit van de mensen. En dan moet je nog zorgen dat mensen op de goede plaats zitten (Van Gaal als TD, bweh... :excited.gif: ).
Punt is dat je goede werknemers belangrijk moet durven maken. Durf mensen beslissingen te laten nemen. Anders krijg je een bureaucratie.
De financieel directeur, hè. Lijkt me nogal wiedes.
Oh, wie dan? Je zult wel op een hoofd opleiding en een hoofd scouting doelen, maar volgens mij sluit dat geen verantwoordelijkheid van de TD uit. De spelers moeten op het veld ook voor de prestaties zorgen, maar dat betekent niet dat een trainer niet eindverantwoordelijk is en het zijn verantwoordelijkheid is dat de spelers presteren.
Ik vind dat een TD zeker een stem moet hebben in het aankoopbeleid. Een speler als Luque bijvoorbeeld, van die leeftijd, tegen die prijs, met die achtergrond, mag nooit komen. Dat kan een trainer wel willen (even theoretisch, hè, ik weet niet wie hem wilde), maar dan moet de TD zeggen: 'Zo doen we dat niet.' Zelfde geldt voor spelers die onverantwoord veel kosten, zoals Sulejmani. Dan moet er een TD zijn (of een AD, daar wil ik af zijn), die de trainer erop wijst dat zestien miljoen een bedrag is waarvoor Ajax verkoopt en niet koopt.
Los van de namen Luque en Sulejmani: je doelt hier op slechte aankopen. Dan kom je weer terug bij ons eerdere verhaal: je moet wel goede mensen aanstellen. Een slechte trainer zal wellicht slechte spelers kopen. Kwaliteit trekt kwaliteit aan.
Zonder visie wordt het transferbeleid de prooi van wie het hardste schreeuwt. De situatie moet daarom helder zijn. Wat is het beleid, welke spelers kopen we wel en niet, hoe hoog is het budget, enz. Een trainer mag nooit meer dan een proportioneel budget hebben. Het kan niet zo zijn dat de ene trainer er een vermogen doordraait zodat de volgende niets te besteden heeft of omgekeerd.
Ah, visie. Nou, laat ik eens wat zeggen: zo veel visies zijn er niet. Je hebt goede spelers en slechte spelers. Goede spelers zorgen voor een goed elftal en slechte spelers voor een slecht elftal. Natuurlijk zijn hier nuanceringen aan te brengen, maar laten we nu vooral niet doen alsof Rommedahl wel een goede aankoop geweest zou zijn als we er een andere spelopvatting op na zouden houden (en dus een ander type trainer zouden aanstellen). Rommedahl blijft een snelle speler met matige technische vaardigheden, een matig overzicht en weinig tot geen positioneel inzicht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » vr mar 27, 2009 9:04 pm

Baseman schreef: Dat het budget 10 miljoen naar beneden gezet wordt wil niet zeggen dat PSV geen geld heeft, maar goed. Ik hou erover op, je weigert het toch te geloven.
De afgelopen jaren heeft PSV met pijn en moeite quite gedraaid en voor komend seizoen moet men 10 miljoen inleveren. Hoe wil je dat gaan doen slimpie?

Manco, Amrabat, Nijland, Toivonen, Koevermans, Lazovic. Er is voor vele miljoenen aan spitsen gekocht en nu wil men komende maanden doodleuk Beerens en Elia gaan contracteren? :smallgrin.gif:

Over wanbeleid gesproken.

Harm

Bericht door Harm » za mar 28, 2009 8:56 am

PSV heeft de afgelopen jaren 40 miljoen winst gemaakt.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 28, 2009 9:23 am

Dat geld was niet over, dat geld was nodig om de begroting sluitend te krijgen. Nu PSV dat geld (uit de CL) niet meer heeft, gaat de begroting meteen tien miljoen omlaag.

Aristides

Bericht door Aristides » za mar 28, 2009 9:52 am

joey schreef:Dat geld was niet over, dat geld was nodig om de begroting sluitend te krijgen. Nu PSV dat geld (uit de CL) niet meer heeft, gaat de begroting meteen tien miljoen omlaag.
Als niet-ingewijde in financiële zaken en in psv-zaken!

Het kan louterend werken om met minder geld een voetbalclub te leiden. Ajax heeft momenteel het meeste geld, maar AZ speelt en beter voetbal en staat bovenaan.

Philips zal wel weer "helpen" als er een trainer komt met net zo veel macht en ambities als MvB.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Frank

Bericht door Frank » za mar 28, 2009 11:11 am

ach, ik ben ondertussen wel gewend aan het feit dat er hier experts zitten in het reilen en zeilen bij PSV. Men weet perfect hoe alles in Eindhoven in elkaar zit.... :smallgrin.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 28, 2009 11:16 am

Aristides schreef: Als niet-ingewijde in financiële zaken en in psv-zaken!

Het kan louterend werken om met minder geld een voetbalclub te leiden. Ajax heeft momenteel het meeste geld, maar AZ speelt en beter voetbal en staat bovenaan.

Philips zal wel weer "helpen" als er een trainer komt met net zo veel macht en ambities als MvB.
Philips zit echt in die positie op dit moment. :hypocrite.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 28, 2009 11:17 am

Frank schreef:ach, ik ben ondertussen wel gewend aan het feit dat er hier experts zitten in het reilen en zeilen bij PSV. Men weet perfect hoe alles in Eindhoven in elkaar zit.... :smallgrin.gif:
Je zit op een Ajax forum jongetje. Je mag hier komen, maar je kunt ook opzouten naar een psv forum.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za mar 28, 2009 11:17 am

Frank schreef:ach, ik ben ondertussen wel gewend aan het feit dat er hier experts zitten in het reilen en zeilen bij PSV. Men weet perfect hoe alles in Eindhoven in elkaar zit.... :smallgrin.gif:
Met zoveel experts vraag je je af waarom er uberhaupt een krediet crisis is :smallgrin.gif:

Maar ik denk wel dat het mislopen van de CL een flinke aderlating is voor PSV. Net zoals het zou zijn voor Ajax.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Frank

Bericht door Frank » za mar 28, 2009 11:22 am

goodfella schreef:Je zit op een Ajax forum jongetje. Je mag hier komen, maar je kunt ook opzouten naar een psv forum.
Je vervalt in herhalingen, goodfella. En een jongetje van 41...

:smallgrin.gif:
Raymon schreef:Maar ik denk wel dat het mislopen van de CL een flinke aderlating is voor PSV. Net zoals het zou zijn voor Ajax.
Jij brengt het tenminste een beetje normaal. Er zijn er hier nogal wat die dit als een voldongen feit brengen, terwijl het volgens mij bij hen meer wishfull thinking is.

Aristides

Bericht door Aristides » za mar 28, 2009 12:29 pm

Maar ik denk wel dat het mislopen van de CL een flinke aderlating is voor PSV. Net zoals het zou zijn voor Ajax.
Het verschil is dat wij eraan gewend zijn de cl-inkomsten mis te lopen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 28, 2009 12:53 pm

Staat gewoon in de krant, Francisco. De begroting van PSV gaat met 10 mio omlaag omdat men de CL-inkomsten zal missen. Is echt niets aan verzonnen...
Raymon schreef: Net zoals het zou zijn voor Ajax.
:smallgrin.gif: :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 28, 2009 2:07 pm

Ontslagen Rutten wil ‘alles even laten bezinken’

AMSTERDAM - Vreemd kan het niet genoemd worden dat Fred Rutten laat weten dat hij ‘alles even wil laten bezinken’. Zo word je ontslagen door Schalke, en zo is je naam niet uit de ether weg te branden als mogelijke hoofdcoach van PSV.

Donderdag, kort nadat Rutten door de clubleiding van Schalke te verstaan was gegeven dat hij moest vertrekken, voelde zijn assistent Youri Mulder de behoefte bij hem in de auto te stappen en de club uit de Bundesliga eveneens de rug toe te keren. ‘Ben je gek’, hield de ontslagen coach hem voor.

Hoewel Mulder zich solidair voelt met Rutten, en nauw contact met hem onderhoudt, wacht hij eerst maar eens af wat Schalke nu van plan is. Het is in elk geval niet de bedoeling dat Mulder tijdens het komende competitieduel tegen Bielefeld op de bank zit als verantwoordelijke.

Het beeld dat Mulder schetst van een selectie die ‘enorm is aangedaan’ door het vertrek van de trainer, komt volgens zijn assistent overeen met de situatie die hij aantrof, toen Rutten in de zomer van 2008 besloot FC Twente de rug toe te keren om voor het avontuur in Gelsenkirchen te kiezen.

De populariteit die Rutten geniet onder voetballers, of het nu was bij PSV, Twente of Schalke, bevestigt het beeld van de coach met het talent het uiterste uit zijn spelers te halen. ‘Hij eist dat er kwaliteit wordt geleverd door zijn spelers, maar hij kan ze ook op een kwajongensmanier raken met een kwinkslag’, zegt Mulder.

‘Integer, bevlogen en een ongelooflijk harde werker’, noemt voormalig PSV-voorzitter Rob Westerhof hem. Toch ging hij in 2006 niet in zee met Rutten, toen scheidend hoofdcoach Guus Hiddink hem bij de Raad van Commissarissen (RvC) voordroeg als zijn opvolger.

Volgens Westerhof had dat te maken met het feit dat PSV destijds op zoek was naar een coach die ook als technisch directeur aan de slag kon gaan. ‘Hiddink wilde zelf als td blijven, maar wij wilden één man voor beide posities. We dachten dat Hiddink, die als bondscoach aan de slag ging, dan te veel op afstand zou zijn. Later bleek dat wel mee te vallen, waardoor je achteraf misschien van een verkeerde inschatting zou kunnen spreken.’

In 2007, na het plotselinge vertrek van hoofdcoach Ronald Koeman naar Valencia, toen eerste keuze Martin Jol niet meteen haalbaar bleek, klopte PSV vergeefs aan bij Rutten. De coach die toen succesvol was bij Twente, dat hij naar de voorronde van de Champions League zou leiden, kon niet worden overtuigd door directeur Jan Reker.

Nu prijkt Ruttens naam opnieuw op de verlanglijst van PSV, naast die van Co Adriaanse, de kandidaat uit de koker van Frits Schuitema, voorzitter van de RvC.

Twee volslagen tegenpolen op één kandidatenlijst. Het is dus niet gek dat de beleidsmakers er bovenal het zwijgen toe doen. ‘Intern lopen ze op eieren’, zoals voorzitter Ger van Os van de supportersvereniging het verwoordt.

Duidelijk is dat de druk op Reker is verhoogd, zowel door achterblijvende resultaten, het herhaaldelijk wisselen van trainers, de kwalitatieve afroming van de spelersselectie en de continue bestuurlijke onrust. Eerder dit seizoen moest hij al onder politiebegeleiding het stadion verlaten en tijdens de laatste thuiswedstrijd tegen Vitesse werd hij door een groot deel van de aanhang beschimpt.

Sinds zijn aantreden hanteerde hij met ferme hand de bezem door de organisatie, waardoor technisch manager Valckx, scout De Visser en de invloedrijke tussenpersoon Lemic van het toneel verdwenen. Wie zo rigoureus te werk gaat, is gebaat bij succes. ‘Hier zal structureel iets moeten wijzigen, want PSV kan het zich niet veroorloven nog verder weg te zakken’, zegt Van Os over het vertroebelde zicht op Europees voetbal.

De berichtgeving dat Rutten harde eisen zou stellen voor het te voeren technische beleid, stelt hem enigszins gerust. Zo zou Rutten volledige verantwoordelijkheid willen hebben over het aan- en verkoopbeleid, de Engelse manier van werken die hij in Enschede met goed gevolg hanteerde.

Dat wil echter nog niet zeggen dat Rutten bij PSV even succesvol zou kunnen zijn. Voor een club én een directeur die zich geen nieuw gezichtsverlies kunnen permitteren, kan Ruttens Duitse campagne daarom niet worden genegeerd.
Volkskrant

Met andere woorden, hij wil zijn afkoopsom niet in gevaar brengen.

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 28, 2009 5:05 pm

Frank schreef: Jij brengt het tenminste een beetje normaal. Er zijn er hier nogal wat die dit als een voldongen feit brengen, terwijl het volgens mij bij hen meer wishfull thinking is.
Wishfull thinking? Jouw vereniging heeft volgend seizoen 15% minder te besteden. Dat is gewoon feitelijk. Je zou kunnen denken dat het geen gevolgen heeft. :smallgrin.gif:

Frank

Bericht door Frank » za mar 28, 2009 5:28 pm

hmm, je loopt echt achter de feiten aan.

Ik heb half januari in deze topic al een keer aangegeven dat ik verwacht dat PSV het een aantal jaar moeilijker zal hebben dan de afgelopen jaren (ergo: geen kampioen zal worden). Maar ook dat ik verwacht dat ze daarna weer gewoon terug zullen komen.

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 28, 2009 8:12 pm

Frank schreef:hmm, je loopt echt achter de feiten aan.

Ik heb half januari in deze topic al een keer aangegeven dat ik verwacht dat PSV het een aantal jaar moeilijker zal hebben dan de afgelopen jaren (ergo: geen kampioen zal worden). Maar ook dat ik verwacht dat ze daarna weer gewoon terug zullen komen.
Aha, dus zijn we toch gewoon die experts die weten hoe het reilt en zeilt? Je spreekt jezelf nogal tegen.

Frank

Bericht door Frank » za mar 28, 2009 8:46 pm

Ik zie hier anders nogal wat andere uitspraken dan "er is een gat van 10 / 15 miljoen" en "PSV gaat het moeilijk krijgen".

Maar goed, ik heb als PSV supporter volgens jou toch nooit gelijk. Een zinloze discussie, waarschijnlijk.

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 29, 2009 11:41 am

Frank schreef:Ik zie hier anders nogal wat andere uitspraken dan "er is een gat van 10 / 15 miljoen" en "PSV gaat het moeilijk krijgen".
Ik zeg alleen dat psv moet inleveren en dan heb je het niet goed voor elkaar. CL inkomsten moeten een extra zijn. Een begroting maken valt niet mee voor veel voetbalclubs. Ik vraag me af wat psv nu daadwerkelijk met die 100 miljoen aan CL inkomsten heeft gedaan de afgelopen tijd. Ok, ze kopen een Toivonen voor 4 miljoen. Ze vissen louter in de net niet vijver.

Harm

Re: PSV 2008 - 2009

Bericht door Harm » ma mar 30, 2009 8:16 am

Cl inkomsten kunnen nooit een extra zijn. Als PSV CL speelt, dan moet de begroting dat jaar omhoog omdat de salarissen stijgen als gevolg van de bonussen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 30, 2009 8:31 am

Daar heb je uijteraard gelijk in, maar je kan natuurlijk nooit structurele uitgaven begroten op incidentele inkomsten. Dus ja, premies en dergelijke verhogen je kosten, maar het moet noiet zo zijn dat het missen van de CL oorzaak is van het moeten snijden in structurele kosten.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 31, 2009 2:19 pm

Iemand die deze speler kent? Thomas?

Zaakwaarnemer claimt scoutingstrip voor spits Ecuador

BRON: El Universo

De laatste dagen verschijnen er weer diverse berichten in buitenlandse media over mogelijk belangstelling van PSV voor spelers. Vandaag claimt de zaakwaarnemer van Christian Benitez, spits van Ecuador, dat scouts van Wigan en PSV op de tribune zullen zitten bij de interland tegen Paraguay om zijn pupil aan het werk te zien. Hij komt uit voor Santos Laguna in Mexico en is afgelopen seizoen gekozen tot meest waardevolle speler van de Mexicaanse competitie.
PN

Baseman

Bericht door Baseman » wo apr 01, 2009 6:21 am

Op PN meldt iemand dat hij qua speelstijl wat weg heeft van Romeo Castelen, een spits/buitenspeler met snelheid en een aardige techniek (en gezien zijn 10 doelpunten in 15 wedstrijden dit seizoen is hij ook in het bezit van scorend vermogen).

Volgens degenen die hem 'kennen' is hij geen topper, maar kan hij wel een goede speler zijn/worden voor PSV.
Hij zou ongeveer 4 miljoen moeten kosten.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 01, 2009 11:29 am

Prima aankoop dus. :neutral.gif:

PSV heeft spelers nodig die het kan doorverkopen voor veel geld.

Gesloten