De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Vandaag interview met vd boog in het NRC.
Hij zegt oa dat van basten verantwoordelijk is voor het eerste en tweede elftal en het aan- en verkoopbeleid. Blind heeft de jeugdpleiding en het scoutingapparaat onder zijn hoede en rapporteert aan vd boog.
Hij vindt het leuk om met v basten te werken, omdat hij open staat voor "alles wat hij nog kan leren". Verder hoopt hij in de toekomst dat spelers langer bij ajax blijven (tot 25ste jaar), maar beseft dat dat moeilijk is door het grote verschil in de begroting met buitenlandse ploegen.
De jeugdopleiding is heel belangrijk, maar vd boog vindt dat talenten eerder fysiek en mentaal rijp moeten zijn om tot topprestaties te komen. Als sven kramer op zn 20ste iedereen aan flarden schaatst, zouden voetballers ook op die leeftijd topprestaties moeten kunnen leveren. Ook wordt er kritisch gekeken naar de jeugdtrainers, wie niet goed genoeg is, moet vervangen worden. Het gaat hier niet alleen om tactische/technische begeleiding, maar ook om trainen in mentale weerbaarheid.
Tot slot zegt hij nog dat het voetbal achter loopt bij andere sporten en dat er veel geleerd kan worden van de hockeysters. Gaat hier met name om gerichte trainingen en video analyses.
Hij zegt oa dat van basten verantwoordelijk is voor het eerste en tweede elftal en het aan- en verkoopbeleid. Blind heeft de jeugdpleiding en het scoutingapparaat onder zijn hoede en rapporteert aan vd boog.
Hij vindt het leuk om met v basten te werken, omdat hij open staat voor "alles wat hij nog kan leren". Verder hoopt hij in de toekomst dat spelers langer bij ajax blijven (tot 25ste jaar), maar beseft dat dat moeilijk is door het grote verschil in de begroting met buitenlandse ploegen.
De jeugdopleiding is heel belangrijk, maar vd boog vindt dat talenten eerder fysiek en mentaal rijp moeten zijn om tot topprestaties te komen. Als sven kramer op zn 20ste iedereen aan flarden schaatst, zouden voetballers ook op die leeftijd topprestaties moeten kunnen leveren. Ook wordt er kritisch gekeken naar de jeugdtrainers, wie niet goed genoeg is, moet vervangen worden. Het gaat hier niet alleen om tactische/technische begeleiding, maar ook om trainen in mentale weerbaarheid.
Tot slot zegt hij nog dat het voetbal achter loopt bij andere sporten en dat er veel geleerd kan worden van de hockeysters. Gaat hier met name om gerichte trainingen en video analyses.
-
Geen idee of het verder nog specifieker genoemd wordt. Heb het hele artikel niet gelezen.MvB schreef:Ook wordt er kritisch gekeken naar de jeugdtrainers, wie niet goed genoeg is, moet vervangen worden. Het gaat hier niet alleen om tactische/technische begeleiding, maar ook om trainen in mentale weerbaarheid.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat heeft een tijdje geleden in de vi gestaan. Net zoals dat hij verantwoordelijk was voor de komst van Chivu. Ik stond er ook van te kijken hoor. ;-)Peter schreef:Chivu was een tip van een Roemeen. Maxwell is ontdekt tijdens Terborg en daar wacht ik nog altijd op een bron dat hij ontdekt is door Blind.
Luuk, jij begrijpt het echt niet.LucaS schreef:Dat begrijp je verkeerd, Wimpey. Misschien gaf Cruijff dat advies, misschien niet, maar Blind was verantwoordelijk!
He, DB was er ook verantwoordelijk voor dat JC als trainer van Ajax geniale spelers als Tiainen, Sörensen, Hennie Meijer, Stapleton en Dick aantrok. Toch?!
Daar gaan we weer met die meerdere maatstaven. JC zadelde Ajax op met een half leger aan prutsers... dús leg je de nadruk op hetgeen onder JC goed ging.Peter schreef:Wie haalde Blind ook alweer naar Ajax?
Bergkamp werd toen ook plotsklaps erbij gehaald. Dat was een prutser jonge. Nooit meer wat van gehoord.
Bij DB en MVB gebeurt dat niet. Double standards. Damn, dan ben ik eigenlijk vrij objectief. Ik zeg dat MVB dit seizoen nationaal gefaald heeft en dat iemand als the Creep op alle fronten gefaald heeft. Ik lijk wel gek!
Ik ga meteen naar de avondwinkel om een paar extra agenda´s aan te schaffen.