Maarten Stekelenburg
Moderator: mods
Mwah, daar kijken spelers heel anders tegenaan. Die zijn allemaal hun eigen BV'tje. Kun je leuk vinden of niet, maar dat is de realiteit.
Afgezien daarvan, het is niet aan een speler om leiding te geven of verantwoordelijkheid te dragen voor het functioneren van de groep. Dat moet de trainer doen. Je hoort ex-voetballers zo vaak zeggen dat ze tijdens hun loopbaan geen idéé hadden wat er bij het trainersvak kwam kijken, omdat ze toen met hun eigen prestatie bezig waren.
Je ziet het ook bij Van Basten. Als speler was hij genadeloos hard en direct. Hij sloeg zijn medespelers bij wijze van spreken de kop in, als ze hem in de weg zaten. Nu kan dat niet meer, want hij moet met veel belangen rekening houden. Daar heeft hij moeite mee.
Afgezien daarvan, het is niet aan een speler om leiding te geven of verantwoordelijkheid te dragen voor het functioneren van de groep. Dat moet de trainer doen. Je hoort ex-voetballers zo vaak zeggen dat ze tijdens hun loopbaan geen idéé hadden wat er bij het trainersvak kwam kijken, omdat ze toen met hun eigen prestatie bezig waren.
Je ziet het ook bij Van Basten. Als speler was hij genadeloos hard en direct. Hij sloeg zijn medespelers bij wijze van spreken de kop in, als ze hem in de weg zaten. Nu kan dat niet meer, want hij moet met veel belangen rekening houden. Daar heeft hij moeite mee.
Het stinkt aan alle kanten!
Je zou, met name in de opleiding, als club best mogen proberen om daar wat aan te doen.
Het zal niet meevallen omdat het nogal onderdeel van de voetbalcultuur is. Maar zeker als je spelers op jonge leeftijd leert om kritisch op zichzelf te zijn moet dat toch wel een verschil kunnen maken.
Het zal niet meevallen omdat het nogal onderdeel van de voetbalcultuur is. Maar zeker als je spelers op jonge leeftijd leert om kritisch op zichzelf te zijn moet dat toch wel een verschil kunnen maken.
Nil volentibus arduum
Als je jeugdspelers te hard aanpakt, lopen ze weg. Zoals je zegt, het zit in de voetbalcultuur. Jeugdvoetballers met talent zijn als prinsjes, ze worden op handen gedragen door hun hele familie. Iedereen zegt tegen ze dat ze de besten zijn.
Stefan Pettersson vertelde ooit dat hij in de kleedkamer werd uitgelachen toen hij vertelde dat hij gewerkt had. GEWERKT? Wie deed dat nou? Alleen sukkels moesten werken voor hun brood. Vonden de heren, en ze reden nog maar eens langs de PC om te shoppen.
Stefan Pettersson vertelde ooit dat hij in de kleedkamer werd uitgelachen toen hij vertelde dat hij gewerkt had. GEWERKT? Wie deed dat nou? Alleen sukkels moesten werken voor hun brood. Vonden de heren, en ze reden nog maar eens langs de PC om te shoppen.
Het stinkt aan alle kanten!
Ja, het is een lastig verhaal. Maar je moet er toch wel iets aan kunnen verbeteren. De reactie van zo'n Stekelenburg, om het een beetje on-topic te houden, is toch echt niet te geloven.
Zo'n jongen heeft best talent maar met zo'n instelling zal het er nooit uitkomen. Je begrijpt na zulke uitspraken gelijk waarom hij, ondanks zijn fysiek, nog altijd zwak is op hoge ballen. Hij doet er gewoon niet alles aan om te verbeteren.
Zo'n jongen heeft best talent maar met zo'n instelling zal het er nooit uitkomen. Je begrijpt na zulke uitspraken gelijk waarom hij, ondanks zijn fysiek, nog altijd zwak is op hoge ballen. Hij doet er gewoon niet alles aan om te verbeteren.
Nil volentibus arduum
Zal natuurlijk aan mij liggen, maar waarom zou hij die hoge ballen niet willen pakken? of waarom doet hij er niet alles aan?Je begrijpt na zulke uitspraken gelijk waarom hij, ondanks zijn fysiek, nog altijd zwak is op hoge ballen. Hij doet er gewoon niet alles aan om te verbeteren.
Het verband tussen zijn uitspraken en afgeserveerd worden zie ik wel, maar het missen van hoge ballen? Zou Vermeer er ook last van hebben dat Maarten boos is, Vermeer mist tenslotte ook de hoge ballen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Het gaat mij om zijn instelling. Als je het er zo snel bij laat zitten dan zegt dat wat over je karakter. En dat is dan niet het karakter van iemand die er alles voor over heeft om zichzelf te verbeteren en iets te bereiken.Aristides schreef:Zal natuurlijk aan mij liggen, maar waarom zou hij die hoge ballen niet willen pakken? of waarom doet hij er niet alles aan?Je begrijpt na zulke uitspraken gelijk waarom hij, ondanks zijn fysiek, nog altijd zwak is op hoge ballen. Hij doet er gewoon niet alles aan om te verbeteren.
Het verband tussen zijn uitspraken en afgeserveerd worden zie ik wel, maar het missen van hoge ballen? Zou Vermeer er ook last van hebben dat Maarten boos is, Vermeer mist tenslotte ook de hoge ballen!
De relatie met het niet verbeteren van zijn zwakke punten zie ik dan ook in het feit dat hij daar waarschijnlijk ook niet of nauwelijks echt iets voor doet. Tja, dan verbeter je dus niet.
Nil volentibus arduum
Betekent niet dat je daar niks aan mag doen. Ik kan me niet voorstellen dat als een kind strontvervelend is in zijn puberteit en zijn ouders volledig afzeikt en minachting heeft dat de ouder zegt "ach, het is de puberteit, daar kun je niks aan doen" en dan maar als een mak lammetje met alles akkoord gaat.Jesse schreef:Eens met joey. Voetballers zijn de meest luie topsporters die er bestaan. Dat gaat er nooit meer uit.
Ik denk niet dat je dit soort gedrag als normaal kunt beschouwen, voetballers zijn ook mensen, ze zijn niet verheven boven alles dat je dit zomaar mag slikken.
Voorbeelden genoeg van spelers die in het veld als een beest tekeer gaan en buiten het veld zo zachtmoedig overkomen/zijn. Wat met karakter?Het gaat mij om zijn instelling. Als je het er zo snel bij laat zitten dan zegt dat wat over je karakter. En dat is dan niet het karakter van iemand die er alles voor over heeft om zichzelf te verbeteren en iets te bereiken.
De relatie met het niet verbeteren van zijn zwakke punten zie ik dan ook in het feit dat hij daar waarschijnlijk ook niet of nauwelijks echt iets voor doet. Tja, dan verbeter je dus niet.
Voorbeelden genoeg van pubers die op school niets doen, maar uren achtereen vakken vullen bij de C1000 en dan niet klagen. Wat met karakter?
Voorbeelden genoeg van spelers die niet zo hard trainen, maar voluit gaan in een wedstrijd enz. enz. enz. Wat met karakter?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Jinne
- Site Admin
Re: Maarten Stekelenburg
Voetbalkrant.com
"Ajax wil verder met Stekelenburg"Anderlecht en Standard tonen interesse in Maarten Stekelenburg van Ajax, maar de Belgische titelconcurrenten zullen de Nederlander niet zomaar naar de Jupiler Pro League halen.
Ajax wil immers verder met Stekelenburg, die de laatste interlands bij Oranje onder de lat stond. Bij een goed bod zijn de Amsterdammers wel bereid om te praten.
In clubverband heeft Stekelenburg echter af te rekenen met zijn jongere landgenoot Kenneth Vermeer. De 23-jarige Amsterdammer staat sinds de Europese terugwedstrijd tegen Fiorentina in doel bij Ajax.
Vermeer heeft nog een contract tot medio 2010, maar Ajax wil de verbintenis openbreken en met enkele jaren verlengen, weet de Nederlandse krant Algemeen Dagblad.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Staat nergens dat we verder willen met Stekelenburg toch? Bij een god bod mag hij dus weg, maar ik denk niet dat hij Anderlecht nu ziet als een 'trein die maar één maal voorbij komt'.
Maartens laatste dagen bij Ajax zijn begonnen 13 mei is hij m.i weg en wil niet meer verder met de club hij is geen tweede keus maar eerste en dat lijkt mij logisch als keeper van het NL elftal.
Ik vrees dat we hier een fout maken met als eerste keeper Vermeer die is soms erg slecht in lucht duels en onzeker als het erom gaat.
Ik vrees dat we hier een fout maken met als eerste keeper Vermeer die is soms erg slecht in lucht duels en onzeker als het erom gaat.
Jawel: http://www.ajaxupdate.nl/2009/04/ajax-w ... rg-houden/Peter schreef:Staat nergens dat we verder willen met Stekelenburg toch?.
- peter
Is een aantal dagen geleden, maar we zullen zien. Leuk verhaaltje, maar in juli kun je hem er gegarandeerd mee om de oren slaan.
Neemt niet weg dat het wel logisch is, uiteraard.
Neemt niet weg dat het wel logisch is, uiteraard.
Ja, dat denk ik ook. Bij een goed bod vertrekt hij.
- peter
Toe dan.Stekelenburg meldt zich voor niets op Ajax-training
27/04/2009 20:48
Maarten Stekelenburg meldde zich maandag voor niets op de training van Ajax. Trainer Marco van Basten was vergeten de doelman mede te delen dat hij met Jong Ajax mee moest doen.
De reservekeeper van de Amsterdamse club stond maandagochtend al omgekleed op het trainingsveld, toen hij van Van Basten te horen kreeg dat hij weer naar huis mocht gaan.
Stekelenburg maakte 's avonds zijn opwachting als doelman van Jong Ajax, dat thuis met 2-0 won van Jong Vitesse en daardoor de landstitel voor beloftenteams veroverde.
In maart raakte Stekelenburg bij Ajax zijn basisplaats kwijt aan Kenneth Vermeer. De achttienvoudig international speelde dit seizoen slechts elf competitieduels voor de Amsterdammers.
VI

-
- AT Toto winner 15/16
Zo maak je zo'n jongen kapot.