Jupiler League 08/09

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 03, 2009 10:03 am

LucaS schreef:En vanmorgen op het journaal bleek het nog erger, Everse werd overgeslagen door degene die kaas en worst rondbracht, en Everse ging erachter aan om deze persoon daar op aan te spreken. Volgens een verontwaardigde Zwolle voorzitter, zou Everse daarbij zelfs 'koekebakker' hebben gezegd tegen deze arme medewerker. Deze zit nu van de schok nog immer overspannen thuis!
Is nog eens iets anders dan pannenkoek! :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mar 03, 2009 2:37 pm

Eerste Divisie maakt zich op voor ongekend slagveld
02/03/2009 22:55

De gevolgen van de economische crisis zullen de Eerste Divisie hard treffen. Uit een door de clubs zelf gefinancierd marktonderzoek, uitgevoerd door Sport+Markt, blijkt dat ze totaal niet op een crisis berekend zijn.

Gezien de budgetten in de Eerste Divisie en hun status bij de licentiecommissie zijn de meeste clubs niet bestand tegen de economische neergang, zo concludeert VI aan de hand van het rapport. Alleen VVV-Venlo heeft potentie voor de Eredivisie. De rest is verwikkeld in een strijd op leven en dood.

KNVB-directeur Henk Kesler weet dat het einde voor een handvol clubs nabij is. 'Als je ziet hoe de clubs ervoor staan en wat er op ons afkomt hoef ik niemand te vertellen dat er grote problemen gaan ontstaan. Als ik wist hoe zwaar de crisis zou worden, zou ik veel geld kunnen verdienen. Dat weet niemand. Maar dat er ingeleverd gaat worden staat vast.'

'Er kunnen zomaar honderd spelers op straat komen te staan,' is de reactie van een bezorgde Danny Hesp, voorzitter van de voetbalvakbond VVCS. 'Het kan bijna niet anders dat er heel wat clubs om gaan vallen, deze crisis raakt de clubs in het hart.'

Volgens het rapport lijken zeker tien clubs geen toekomst te hebben, hoogstens recht op een plaats in de geschiedenisboeken: TOP Oss, FC Omniworld, AGOVV Apeldoorn, FC Eindhoven, Telstar, Haarlem, BV Veendam, FC Emmen, FC Dordrecht en Fortuna Sittard. Die clubs kunnen beter gokken op een bestaan in een toekomstige semi-professionele topklasse dan blijven pretenderen dat ze een profclub zijn.

De helft van de Eerste Divisie-clubs verdient in een heel jaar minder dan drie miljoen euro. VVV-Venlo is de enige met een shirtsponsor die meer dan een half miljoen euro neertelt. FC Eindhoven, FC Emmen, TOP Oss, SC Cambuur-Leeuwarden en Telstar moeten het met bedragen van anderhalve ton of nog minder doen.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 06, 2009 10:26 pm

RKC wint van Zwolle, en na de winterstop is VVV toch weer enigszins in zicht gekomen.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 06, 2009 10:29 pm

Gefeli inderdaad. Valt me overigens wel wat tegen, want Zwolle is in zak en as. Grote chaos op de club wat dat betreft.

Duke

Bericht door Duke » za mar 07, 2009 9:58 pm

Preses Zwolle: Kamer lag vol glas
ZWOLLE - Nog altijd is Ronald van Vliet, de voorzitter van FC Zwolle, niet van de schrik bekomen, nadat zijn huis donderdagavond doelwit van dolgedraaide supporters van de club uit Jupiler League.

Ze zien in van Vliet de kwade genius achter het vertrek van trainer Jan Everse.

Van Vliet is er naar eigen zeggen nog beduusd van. In de Stentor zegt hij zaterdag:,,Ze staken vuurwerk af, belden heel lang aan. Ik heb de zonwering omlaag gedaan en de politie gebeld, wil mijn buren ook geen overlast bezorgen.''

,,Ik ben blij dat ik voor dat bellen even de gang in ben gelopen want toen kwam er een knal. Een steen tegen de lijst van het raam. En toen nog een, door het raam. De hele kamer lag vol met glas, de tafel werd beschadigd, er moet een nieuw blad op. Je schrikt geweldig. Dit kan toch niet waar zijn, hè?, dacht ik."

Volgens Van Vliet stonden er veertig voor zijn deur. ,,Dit had ik echt niet verwacht. Er is hier wel eerder een opstootje geweest, maar dit is echt escalatie. Een mening hebben mag, hem uitspreken ook. Maar dit...?''

,,Het probleem is dat iedereen maar van alles roept terwijl niemand weet wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is. Zo lees ik ergens dat wij als bestuursleden 40.000 euro per jaar krijgen. Onwaar. Wij zijn vrijwilligers. Wij moeten besturen. Het kan toch niet zo zijn dat we besluiten om daarmee te stoppen vanwege dit soort terreur van de straat?"

Over Everse zei Van Vliet het volgende: ,,Hij heeft zichzelf in de slachtofferrol geplaatst en ons in de daderrol. Dat vind ik onterecht.''
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » za mar 07, 2009 10:02 pm

Die laatste zin is lachwekkend, maar het geweld gaat alle perken te buiten.

Hopelijk wordt het bestuur op een vredige manier op de keien gezet. Wat een stel amateurs bij elkaar. Vriendjespolitiek en onkunde. Bwegh.

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 8:32 pm

FC Zwolle-bestuur treedt af vanwege bitterballengate’
27/03/2009 19:52

Het bestuur van FC Zwolle treedt per direct af, meldt RTV Oost. De leiding van de Eerstedivisionist is volgens de commissie van goede diensten ernstig te kort geschoten in de zaak-Jan Everse.

Begin maart werd op verzoek van verschillende belanghebbenden binnen FC Zwolle (waaronder raad van toezicht, bestuur, gemeente en sponsoren) een commissie van goede diensten samengesteld. Onder leiding van Henry Beekman besloot het orgaan dat er met ingang van het nieuwe seizoen een nieuw bestuur moest worden samengesteld.

Het bestuur besloot vrijdag echter per direct op te stappen. De taken van het bestuur worden volledig overgenomen door de commissie van goede diensten. Deze commissie handelt ook de arbitragezaak tussen de club en trainer Jan Everse af. Tot het einde van het seizoen blijft het afgetreden bestuur wel een begeleidende rol vervullen met de overige lopende zaken.

VI

goodfella

Bericht door goodfella » vr mar 27, 2009 8:37 pm

Peter schreef:Die laatste zin is lachwekkend, maar het geweld gaat alle perken te buiten.
Je speelt met emoties als voorzitter. Dan moet je niet klagen als ze al je ramen ingooien. Stelletje zeikerds zijn het. "Boehoe, ik word bedreigd..."

Moet je maar niet zo'n ijdeltuit zijn denk ik dan maar.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 27, 2009 10:24 pm

Nog maar 6 punten achter VVV.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 29, 2009 12:13 am

Derk Boerigther begint dus eindelijk zijn draai te pakken in Zwolle.

peter

Bericht door peter » zo mar 29, 2009 12:29 pm

Denk dat 'ie vertrekt, trouwens.

Bert
Contacteer:

Re: Jupiler League 08/09

Bericht door Bert » di apr 14, 2009 6:14 pm

Wie van de heren heer heeft Michael Jansen het afgelopen seizoen nog wel eens zien spelen? Ik ben erg benieuwd hoe hij teruggekeerd is van zo'n lange tijd zonder voetbal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » wo apr 15, 2009 7:28 am

Fortuna-directeur Erkens zwicht voor bedreigingen

SITTARD, woensdag

Interim-directeur Hans Erkens is gezwicht voor bedreigingen aan zijn adres en per direct opgestapt bij Fortuna Sittard. Als gevolg van de fusieperikelen met ’buur’ Roda JC werd Erkens via onder andere het internet meerdere malen bedreigd door supporters van de Sittardse club. Bovendien werd zijn auto tot twee keer toe vernield. De politie heeft voor deze vergrijpen inmiddels een aantal verdachten aangehouden.

Na deze bedreigingen werd Erkens in de voorbije weken 24 uur per dag geschaduwd door mensen van een beveiligingsbedrijf. Een situatie die de opgestapte Fortuna-directeur erg heeft aangegrepen. „Tijdens de afgelopen dagen heb ik goed nagedacht of ik dit nog wel wilde. In het belang van mezelf heb ik toen besloten om te stoppen. Veiligheid is voor mij en mijn huisgenoten een groot goed en dat wil ik ook zo houden. Ik ben kapot, dat mag je rustig weten. Ik ga mijn hoofd vanaf nu helemaal leegmaken.”

Erkens zag eveneens geen rol meer voor zichzelf weggelegd bij de redding van zijn noodlijdende club. Dit nadat de fusie met Roda JC vorige week werd afgeblazen omdat de provincie Limburg had aangegeven geen geld in de fusieclub te zullen steken. Fortuna moet voor volgende week woensdag 1,8 miljoen euro zien op te hoesten, want dan bekijkt de beroepscommissie of de licentie van de Sittardse club definitief zal worden ingetrokken. „Het is beter dat andere partijen als de stichting Trots op Fortuna (TOF) de kar nu gaan trekken. De sfeer tussen mijn persoontje en de verschillende supportersgroeperingen was bovendien niet meer echt goed te noemen”, aldus Erkens.

Een aantal supportersverenigingen van Roda JC en Fortuna Sittard stelt de provincie verantwoordelijk voor de aangerichte schade bij beide clubs door het afblazen van de fusie. Zij eist nu alsnog steun van de provincie Limburg. Dat hebben de supporters in een brief aan de provincie laten weten. De fans van de twee Limburgse clubs vinden dat de zogenaamde Stuurgroep Topvoetbal Zuid Limburg, in eerste instantie initiator van de fusie, onrechtmatig heeft gehandeld in het hele fusieproces. Volgens de supporters is de provincie hiervoor hoofdelijk aansprakelijk.

• John van Bommel, vader van voormalig Fortuna Sittard-speler Mark van Bommel, is samen met de stichting Trots op Fortuna een loterij gestart om d e noodlijdende Sittardse club te helpen. Te winnen vallen er onder andere ori ginele wedstrijdshirts van Barcelona, Bayern München, Feyenoord en het Neder lands elftal.
Blij met de punten ...

Duke

Bericht door Duke » wo apr 15, 2009 1:56 pm

Mark kan in zijn eentje het tekort van Fortuna wegwerken! Kom op zeg.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » wo apr 15, 2009 2:01 pm

Origineel wedstrijdshirt van Feyenoord? Bertje in de Marwijk was dus ook in een gulle bui.

999

Bericht door 999 » vr mei 01, 2009 9:53 pm

Triest afscheid Marc Overmars

**Het laatste optreden voor eigen fans
is voor Marc Overmars uitgelopen op een
deceptie.De 36-jarige aanvaller viel in
het duel van Go Ahead Eagles met TOP
Oss in de extra tijd in,maar verliet
het veld met een,naar het zich laat
aanzien,gebroken kuitbeen.

Overmars zette in 2004 een punt achter
zijn carrière,maar besloot in 2008 toch
nog één seizoen aan zijn loopbaan te
plakken.Onderzoek in het ziekenhuis zal
de exacte aard van de blessure aan het
licht moeten brengen.

Blij met de punten ...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo mei 06, 2009 12:16 pm

Rondje om: Fortuna - MVV
din. 5 mei 2009

Als echte Trouwe Hond wil je natuurlijk ook eens in de keuken kijken van je medecollega’s. Zo zijn wij afgelopen vrijdag in Sittard terecht gekomen om de derby Fortuna Sittard – MVV te bekijken. En daar hebben we geen spijt van gehad. Wat een verschil vergeleken met ons cluppie. Om maar even wat verschillen te noemen: geen stewards op de tribune, bier rondom het stadion, fakkels afsteken zonder opgepakt te worden etc etc. Veel kijk- en leesplezier.

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Wellicht grappig voor de Limbo's...en onze Wim natuurlijk, die Fortuna ook een warm hart toedraagt...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 12:20 pm

Ik zag dat er behoorlijk wat publiek op die wedstrijd was afgekomen. Als die mensen dat nou eens wat vaker zouden doen dan zat de club wellicht niet zo in de problemen.
Nil volentibus arduum

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di mei 19, 2009 11:06 am

KNVB trekt licentie Fortuna Sittard in
Uitgegeven: 19 mei 2009 12:03
Laatst gewijzigd: 19 mei 2009 12:42

ZEIST - De KNVB trekt de licentie van Fortuna Sittard per 30 juni in. Dat heeft de voetbalbond dinsdag laten weten per fax.

Fortuna Sittard verkeert al langere tijd in financiële problemen. De geplande fusie met Roda JC ging niet door. Fortuna hoopte alsnog op eigen kracht verder te kunnen.

De Stichting Trots op Fortuna (TOF) bracht de schuld van de club de afgelopen tijd terug van 5,3 miljoen euro naar 6 à 7 ton. Om volgend seizoen nog betaald voetbal te spelen, moest de Limburgse club ook dat laatste beetje wegwerken.

Wil Meijers van de stichting Trots op Fortuna reageerde zwaar teleurgesteld tegen dagblad De Limburger: "Dit is een fikse domper. We gaan nu kijken wat we nog kunnen doen. Maar bij de KNVB zijn we uitgespeeld. Misschien dat we nog naar de rechter stappen."

Bayern

De club wilde dat doen met een benefietwedstrijd tegen Bayern München, op 31 mei. Dat was een initiatief van Mark van Bommel, die zelf in de jaren negentig bij Fortuna speelde.

Dat uitstel lijkt Fortuna nu niet te krijgen van de KNVB. Op woensdag 6 mei kwam de club al op rapport bij de voetbalbond.

Supporters

De supporters van Fortuna Sittard hebben dinsdag met verbijstering kennisgenomen van het besluit van de KNVB om de licentie van de eerstedivisieclub in te trekken.

''We zijn even helemaal stil'', aldus voorzitter Richard Coenen van de supportersvereniging, die het nieuws zojuist had gehoord.

''Dit valt koud op ons dak. Vooral omdat we dachten dat het juist zo goed ging met de schuldsanering. Of er nog hoop is? Nou, die wordt nu met de dag minder.''

Coenen kon dinsdag net na het middaguur nog niet inschatten hoe de fans van Fortuna zullen reageren. ''We zullen vandaag meer horen over de redenen en dan moeten we samen gaan bekijken of we nog iets kunnen doen. Fortuna is waarschijnlijk uitgespeeld bij de KNVB, ik denk dat alleen de rechter hier nog iets aan kan veranderen.''

© ANP/NUsport

Frank

Bericht door Frank » di mei 19, 2009 6:31 pm

De supporters hebben nu toch wat ze wilde?

"Liever geen voetbal in Sittard, dan fuseren met Roda JC"
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 19, 2009 6:44 pm

6 a 7 ton schuld en dan er uit geschopt worden? Ben benieuwd of ze dat ook bij Feyenoord durven.

999

Bericht door 999 » di mei 19, 2009 7:07 pm

Inderdaad, tis wel maar een klein bietje schuld.Al ben ik bang dat men de begroting voor volgens seizoen niet zou krijgen ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di mei 19, 2009 7:15 pm

Hoppa dat is de eerste club in Limburg die eraan is nu nog Roda JC..

peter

Bericht door peter » di mei 19, 2009 7:40 pm

Zwolle staat in ieder geval al op 1-0 tegen Cambuur. :headbang.gif:

peter

Bericht door peter » di mei 19, 2009 8:44 pm

En 2-0. Ziet er goed uit dus. Verder is het natuurlijk wel mooi om te zien dat er 8600 mensen in het stadion zitten. Niet slecht.

Mvv is een maatje te klein voor de Graafschap, zo blijkt.

Ai. 2-1 en het wordt dus nog spannend. Cambuur kan va banque spelen, want doelsaldo doet er niet toe.

Gesloten