Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 27, 2009 2:03 pm

Ja tuurlijk, ken genoeg mensen die ook de hele week met voetbal bezig zijn maar toch ook hier goed mee om kunnen gaan. Zelfs in de topvoetballerij. Jongen als Gabri, tijdlang basisklant, staat ernaast, maar legt zich daarbij neer en probeert zich terug te knokken. "Keuze van de trainer, jammer, teleurgesteld natuurlijk, maar ik ga me bewijzen". Klaar. Niks nuilen en zeiken in de pers. Dát is een mentaliteit. De mentaliteit van Stekelenburg is op deze manier waar-de-loos.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 27, 2009 2:05 pm

brigade zuid schreef:Van de week zag ik hem in het Sportjournaal en toen kwam ie op mij gewoon professioneel over, geen verongelijkt kind ofzo.
Dan zou het kunnen dat de pers het overdrijft, dat vind ik aannemelijk. Alleen het gaat erbij mij echt niet in dat het "normaal" is dat profvoetballers echt zo reageren om iets als gepasseerd worden en dan doen als een Perez of dingen zeggen zoals de pers stukjes van Stekelenburg.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 2:06 pm

Gabri? Mooi voorbeeld. :666.gif:

http://ajaxmedia.nl/nieuws/spelers/gabr ... van-basten

Bekijk het eens vanuit het standpunt van een speler, Daniël. Spelers hebben een betrekkelijk korte carrière, dus willen ze altijd spelen. Het kan fijn zijn voor een club om een brede kern te hebben, maar voor een speler die op de tribune zit is het funest.

Niets erger dan een tevreden tribuneklant, trouwens.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 27, 2009 2:10 pm

Hoezo geen goed voorbeeld? Hij zegt juist daarin begrip op te moeten brengen daarvoor, en hij zegt zelf dat de trainer de opstelling maakt die het beste is voor elke wedstrijd. Dat hij radeloos wordt van Van Basten is een misleidende titel, dat haal ik er niet uit. Natuurlijk is hij er niet blij mee, dat zou ik ook ongezond vinden als hij wel blij is met de beslissing om niet te spelen. Maar ondertussen (zoals ik ook beschreef) accepteert hij het wel, is ie wel teleurgesteld, maar gaat hij zich terug knokken.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 2:12 pm

Dat zegt Stekelenburg toch ook braaf. Die gaat ook terugknokken, hoor. :hypocrite.gif:

Ach, ik vind het hypocriet gedoe. Natuurlijk kotst Stekelenburg op dit moment van Van Basten. Zou jij ook doen.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 27, 2009 2:15 pm

joey schreef:Gabri? Mooi voorbeeld. :666.gif:

http://ajaxmedia.nl/nieuws/spelers/gabr ... van-basten

Bekijk het eens vanuit het standpunt van een speler, Daniël. Spelers hebben een betrekkelijk korte carrière, dus willen ze altijd spelen. Het kan fijn zijn voor een club om een brede kern te hebben, maar voor een speler die op de tribune zit is het funest.

Niets erger dan een tevreden tribuneklant, trouwens.
Dat laatste ben ik met je eens, alleen een ontevreden tribuneklant hoeft niet als een koppig kind te gaan moelen in de pers over zijn trainer en zijn beslissingen. Een speler kan ook zeggen dat hij inderdaad teleurgesteld is, maar dat hij zich dan maar gaat bewijzen.
Spelers hebben een korte carriére, waar doen ze het voor? Voetballers worden betaald omdat ze goed kunnen voetballen, en het publiek dat graag wil zien en daarvoor betaald. Hetzelfde als een acteur, die wordt betaald om films te maken omdat het publiek graag films zien.
Een voetballer speelt in principe om het publiek te vermaken, maar voor zichelf spelen ze om meer en meer geld te verdienen en om hogerop te komen. Meer roem, meer geld, meer meer meer. Een voetballer die het alleen maar leuk vind om te voetballen bestaat niet. Dat Stekelenburg niet speelt betekent dat hij minder snel een transfer naar een grotere club verdient, dus minder snel meer roem verkrijgt en minder geld. Daarom doet hij moeilijk, en dat vind ik behoorlijk fout. Want die jongens hebben als niks te klagen.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 27, 2009 2:19 pm

joey schreef:Dat zegt Stekelenburg toch ook braaf. Die gaat ook terugknokken, hoor. :hypocrite.gif:

Ach, ik vind het hypocriet gedoe. Natuurlijk kotst Stekelenburg op dit moment van Van Basten. Zou jij ook doen.
Nee hoor, dat doe jij. Jij wil dat graag, want jij ziet het liefste Van Basten naar de maan vertrekken. Als een man in de pers een negatieve column schrijft over Stekelenburg en zijn negatieve uitspraken richting van Basten is het een idioot. Schrijft een andere journalist een pittig artikel met daarin opgehitste woorden van een verongelijkte speler (en insinueert ondertussen in zijn eigen geschreven tekst een hoop terwijl die speler dat niet direct zo zegt) om een trainer in een slechter daglicht te stellen en maakt daar mooi een misleidende titel bij, is joey tevreden. Mooi om te zien hoe selectief dat kan gaan.
Want ondertussen zie ik genoeg berichten over spelers die zich maar continue afvragen hoe de pers erbij komt dat van Basten onaardig, onrechtvaardig en onsympathiek is. Want volgens hun is ie niet zo, en zij staan er het dichtste bij.
Oh nee, dat is natuurlijk hypocriet gedoe? Die jongens moeten dat natuurlijk zeggen, anders moeten ze weg. Althans, zo weet jij het dan weer mooi te verdraaien.
Vraag me af hoe jij had gereageerd als de naam Van Basten in dezelfde situatie Cruijff was geweest. :excited.gif:
Laatst gewijzigd door Daniel op vr mar 27, 2009 2:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 27, 2009 2:22 pm

Ik vind het ook nogal potsierlijk. Draai het eens om: hebben we Vermeer ooit gehoord? En zeg nou niet dat Vermeer niets te verliezen had, want Stekelenburg kon met zijn geblunder enkel verliezen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 2:27 pm

Bertje schreef:Ik vind het ook nogal potsierlijk. Draai het eens om: hebben we Vermeer ooit gehoord?
Ja.

http://www.sportweek.nl/voetbal/70725/K ... eeper_zijn

Voetballers willen voetballen en als ze niet voetballen, worden ze boos. Tenzij ze duidelijk overbetaald worden en er belang bij hebben om te blijven zitten. Die categorie bestaat ook, en dergelijke spelers zijn blijkbaar te prijzen, want die 'hangen de vuile was niet buiten' en 'stellen zich professioneel op'. Ja, ja. Doe mij dan maar een speler die gewoon nijdig wordt omdat hij op de bank zit.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 27, 2009 2:29 pm

Is niet hetzelfde. Vermeer schetst zijn situatie. Stekelenburg valt zijn trainer af.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 2:30 pm

Van Basten is toch ook een afstandelijke man? Leuk en aardig dat DanielvT hem wil doen voorkomen als een symphatieke man, maar dat is hij niet. Het gekke is dat dit ook totaal niet boeit. Mourinho is ook niet symphatiek, maar heeft een volle prijzenkast. Ferguson idem dito. En vBasten? Ach, Ajax richt zijn pijlen al op volgend seizoen wat natuurlijk genoeg zegt.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 27, 2009 2:31 pm

Doe mij maar een speler die nijdig op zichzelf is dat hij op de bank zit, een speler met zelfreflectie en een kritisch kijk opzichzelf. Niet eentje die met zijn vingertje gaat wijzen naar de grote boze trainer. Er zit een verschil tussen graag willen spelen en dat aan te geven (inderdaad alleen maar te prijzen) en boos gaan lopen stampvoeten en boos doen op de rest van de wereld omdat hij niet speelt. Uiteindelijk laat hij zelf zien of hij het waard is om opgesteld te worden of niet. Moet je je eens voorstellen als een speler als Sno boos wordt op van Basten omdat hij niet speelt, of dat Colin boos zou zijn geworden op de trainer omdat hij niet speelde. Die jongens zijn gewoon niet Ajax-waardig, dan moeten ze ook inzien dat ze niet goed genoeg zijn en weggaan.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 27, 2009 2:33 pm

Peter schreef:Van Basten is toch ook een afstandelijke man? Leuk en aardig dat DanielvT hem wil doen voorkomen als een symphatieke man, maar dat is hij niet. Het gekke is dat dit ook totaal niet boeit. Mourinho is ook niet symphatiek, maar heeft een volle prijzenkast. Ferguson idem dito. En vBasten? Ach, Ajax richt zijn pijlen al op volgend seizoen wat natuurlijk genoeg zegt.
Ik wil van Basten helemaal niet over doen komen als sympathieke man. :confused.gif: Ik ken de hele man niet persoonlijk. Dat is niet genoeg om daarover te oordelen.
Ik vind het alleen vrij kort door de bocht om zomaar alles wat slecht is vanuit de pers richting het adres van van Basten aan te nemen voor waar, en alles wat goed is (vanuit notabene bepaalde spelers zelf!) richting van Basten vanuit de pers van tafel te vegen.
Laatst gewijzigd door Daniel op vr mar 27, 2009 2:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 27, 2009 2:34 pm

joey schreef:Dat zegt Stekelenburg toch ook braaf. Die gaat ook terugknokken, hoor. :hypocrite.gif:

Hij heeft wel erg slecht gekeept, hoor.

Koe zette hem er destijds ook naast. Bij Ajax moet uiteindelijk gepresteerd worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 2:35 pm

Bertje schreef:Is niet hetzelfde. Vermeer schetst zijn situatie. Stekelenburg valt zijn trainer af.
O, dus dat is het probleem. Stekelenburg mag wel roepen dat hij geen reservekeeper wil zijn, maar hij mag niets lelijks zeggen over onze briljante trainer. :smallgrin.gif:

Wat een gezeur. Van Basten zet Stekelenburg op de bank, dus natuurlijk is Stekelenburg boos op Van Basten. Je kunt hem wel dwingen om dat niet te zeggen, maar het is volstrekt logisch dat hij dat zo voelt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 27, 2009 2:37 pm

Lijkt me niet zo raar dat dat niet mag, joey. De trainer is de baas. Als een speler daar moeite mee heeft, moet hij geen contract als profvoetballer tekenen.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 27, 2009 2:38 pm

Bertje schreef:Is niet hetzelfde. Vermeer schetst zijn situatie. Stekelenburg valt zijn trainer af.
Heeft ie zeker van zn trainer geleerd. Van Basten valt ook af en toe openlijk spelers af.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 27, 2009 2:38 pm

joey schreef:
O, dus dat is het probleem. Stekelenburg mag wel roepen dat hij geen reservekeeper wil zijn, maar hij mag niets lelijks zeggen over onze briljante trainer. :smallgrin.gif:

Wat een gezeur. Van Basten zet Stekelenburg op de bank, dus natuurlijk is Stekelenburg boos op Van Basten. Je kunt hem wel dwingen om dat niet te zeggen, maar het is volstrekt logisch dat hij dat zo voelt.
Neu, het is zwak dat hij boos is op van Basten omdat hij op de bank wordt gezet door hem. Meneer vind zichzelf dus onaantastbaar? Het is volkomen terecht dat Stekelenburg teleurgesteld is, dat is niet leuk. Maar dat is niet van Basten zijn schuld dat Stekelenburg niet naar behoren presteert. Dat moet hij zelf doen.
Maarten kan ook wat meer kritisch zijn op zichzelf en er aan gaan werken om die plek terug te verdienen.
Dat is mij het grote doorn in het oog, voetballers roepen zo snel dat het fout is van de trainer dat ze hun niet goed genoeg vinden, terwijl ze er niet over nadenken dat ze misschien echt niet goed genoeg zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 2:43 pm

Bertje schreef:Lijkt me niet zo raar dat dat niet mag, joey. De trainer is de baas. Als een speler daar moeite mee heeft, moet hij geen contract als profvoetballer tekenen.
Kijk, daar ben ik het principieel mee oneens. Waarom zou een speler zijn mening niet mogen geven? Moet de trainer maar zorgen dat hij op een goede manier met zijn groep en zijn spelers omgaat.

Ik word misselijk van dat ik heb het prima naar mijn zin en de club is zo fijn en de stad is zo mooi-gepraat. Het zal allemaal wel. Spelers menen daar geen barst van.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 27, 2009 2:44 pm

Stekelenburg mag best boos zijn, maar hij moet ook boos zijn op zichzelf m.i. Daar ontbreekt het volkomen aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 2:46 pm

Jöhnk schreef:Stekelenburg mag best boos zijn, maar hij moet ook boos zijn op zichzelf m.i. Daar ontbreekt het volkomen aan.
Dat ben ik met je eens. Maar zo zijn voetballers.

Neemt niet weg dat boosheid een heel normale emotie is voor een speler in zijn situatie. Er is helemaal niets verwends of slaps aan het feit dat hij boos is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 27, 2009 2:46 pm

joey schreef:Kijk, daar ben ik het principieel mee oneens. Waarom zou een speler zijn mening niet mogen geven? Moet de trainer maar zorgen dat hij op een goede manier met zijn groep en zijn spelers omgaat.

Ik word misselijk van dat ik heb het prima naar mijn zin en de club is zo fijn en de stad is zo mooi-gepraat. Het zal allemaal wel. Spelers menen daar geen barst van.
Kan me weinig schelen dat ze het niet menen. Als ze kritiek hebben, houden ze dat maar binnenskamers, net als de trainer dat moet doen.

Opvallend dat je het Van Basten kwalijk neemt dat hij kritiek in de media uit, maar als één van zijn spelers hetzelfde richting Van Basten doet mag het opeens wel. Heerlijk krom weer.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 2:49 pm

Een trainer draagt veel meer verantwoordelijkheid dan een speler. Een speler heeft geen groep te leiden, hij staat alleen voor zichzelf.

Een trainer die zijn spelers in het openbaar afvalt, graaft zijn eigen graf. Met zijn kritiek maakt hij duidelijk dat hij zijn emoties niet onder controle heeft en dat hij overzicht mist.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 27, 2009 2:51 pm

Een speler is onderdeel van een team/groep, kritiek geven op de leider daarvan in het openbaar zorgt voor onrust binnen dat team.
Voetbal is een teamsport, een speler staat nooit alleen voor zichzelf.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 27, 2009 2:51 pm

joey schreef:Een trainer draagt veel meer verantwoordelijkheid dan een speler. Een speler heeft geen groep te leiden, hij staat alleen voor zichzelf.
Misvatting. Voetbal is een teamsport. Een speler (en dat geldt voor een keeper al helemaal!) is daarom afhankelijk van de prestaties van zijn medespelers en dus van de prestaties van een trainer.

En met niemand anders!

Plaats reactie