Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 18, 2009 8:39 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:
999 schreef: Toch wel raar dat jij ( en Neefkens een bietje ) het steeds in het gehandicapt zijn betrekt.Niet kunnen communicren heeft niks met gehandicapt zijn te maken ... :aai.gif:
Gehandicapt erin betrekt? IK??? Waar dan?
Nee, dat je begint met
Ook een manier om over de eigen spelers te praten.
Waarom mag ik niet aan geven dat v.d. Wiel niet communicert in het veld ?.Hoezo ook een manier om zo over je eigen spelers te praten ?.

Ik bedoel daar is toch dit forum voor, om te discuseren wat je zoal mis vind gaan bij AJAX en zijn spelers .. maar goed bietje ongelukkig uitgelegd van mijn kant w.b. jou(w) rol deze discussie w.b. v.d Wiel en communiceren ...
OK, nu snap ik je. :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 18, 2009 8:40 pm

joey schreef:Van Neef mag je nu eenmaal niets negatiefs zeggen. Daar houdt hij niet van.

Doe ik lekker toch.

van der wiel is een domoor
Hadden wij geen afspraak gemaakt? :blush.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 28, 2009 4:12 pm

Vedette-10- schreef:Tja, alleen is duelkracht wel heel belangrijk voor een verdediger.. Hij is te mager! Maar hij is absoluut een betere voetballer.
Een klein jaartje geleden had ik je hier inderdaad gelijk in gegeven, maar fysiek zit deze jongen inmiddels prima in elkaar. Heeft zeer goed werk verricht in de sportschool, is ook nauwelijks geblesseerd meer. Gezien zijn leeftijd zit hier zelfs nog wel rek in is mijn verwachting.

Wat me aan Van der Wiel verder bevalt is dat hij er altijd kort op zit. Voor een aanvaller is dat bloedirritant. In de duels zelf moet hij nog beter, constanter worden en ook aanvallend moet het beter. De wisselwerking met Sulejmani vind ik bijvoorbeeld slecht. Maar veel talent heeft deze jongen absoluut, dat heeft Van Basten goed gezien.
Ajax!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr mar 27, 2009 12:40 am

joey schreef:Van Neef mag je nu eenmaal niets negatiefs zeggen. Daar houdt hij niet van.

Doe ik lekker toch.

van der wiel is een domoor
Ik dacht ook dat Van der Wiel geen licht is, maar in een interview met het AD staat het volgende:
AD.nl schreef:(.....) Dat blijkt echter reuze mee te vallen. De in Osdorp geboren voetballer had op het vwo anderhalf jaar Grieks en Latijn in zijn pakket. (......)
Valt me reuze mee, eigenlijk. Zijn optredens in de media komen dus waarschijnlijk meer door enorme onzekerheid of iets dergelijks.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 27, 2009 8:24 am

‘Op m’n 15e wilde ik Van Persie zijn’
Door MAARTEN WIJFFELS

NOORDWIJK - Gregory van der Wiel maakt een goede kans te starten tegen Schotland nu John Heitinga ontbreekt. Wie is deze 21-jarige offensieve rechtsback van Ajax?

Gregory van der Wiel liet onlangs zijn zevende tatoeage zetten. De zinnen in sierletters op de pols van zijn rechterarm herinneren eraan dat zijn doorbraak niet over geëffende paden is gegaan. Vorig jaar revalideerde de jonge voetballer van een zware knieblessure. Uiteindelijk hield die hem driekwart jaar aan de kant.

Vier jaar geleden zat hij in de B1 van Haarlem en speelde hij op zondagochtend tegen amateurs of tegen de B2 van Ajax. Die club stuurde Van der Wiel op zijn 14de weg vanwege onhandelbaar gedrag.

,,Ik heb drie jaar bij Haarlem gezeten en die jaren zijn achteraf goud waard geweest. Mijn ogen zijn er geopend,’’ zegt hij met een blik op zijn pols. ,,Ik zag wat ik aan het vergooien was. Ineens liep je in derdehandsspullen te voetballen en je kleedde om in verrotte kleedkamers. Ik was een vervelende, eigenwijze puber en ben met beide benen keihard op de grond gezet.’’

Hoe hij terugkeerde bij Ajax, is een apart verhaal. Een toernooi in Italië lag aan de basis. Een aantal Ajax-talenten bleef thuis vanwege studie en als speler van de satellietclub mocht hij een opengevallen plek innemen. ,,Op dat toernooi ging het zo goed, dat PSV en Feyenoord interesse toonden. Die clubs boden me zelfs een contract aan. Bij Ajax kon ik ook terugkomen, maar zij wilden het eerst weer op amateurbasis proberen.

,,Als je thuis amper een cent te makken hebt, is een contract op je 16de aanlokkelijk. Maar in die periode had ik net mijn huidige zaakwaarnemer (Hakim Slimani, red.) leren kennen. Op zijn advies heb ik toch voor een terugkeer naar Ajax gekozen. Hakim zei: ga voor de revanche op jezelf. Als je het redt met het inzicht dat je nu hebt verworven, dan komt geld vanzelf wel.’’

Bij Ajax zien ze Van der Wiel nu als een groot talent, volop in ontwikkeling. In zijn doen en laten veel rustiger dan voorheen. Als hij in een groep niet hoeft te praten, houdt hij nu liever zijn mond, zegt hij zelf. Een interview met hem heet lastig te zijn omdat hij uit zichzelf weinig vertelt.

Dat blijkt echter reuze mee te vallen. De in Osdorp geboren voetballer had op het vwo anderhalf jaar Grieks en Latijn in zijn pakket. Hij koopt hemden bij de Zeeman. Heeft drie jongere zussen, wil piano leren spelen en droomt ervan Daniel Alves van Barcelona achterna te gaan.

,,Als ik zo’n Zeeman-winkel binnenloop, zie je mensen wel kijken,’’ zegt hij. ,,Maar dat maakt me geen bal uit. Ze hebben er prima hemden. Zoek ik iets van een duur merk, dan kan ik het vaak nergens vinden.’’

Op vakantie op Curaçao, waar de roots van zijn vader liggen, liet hij vorig jaar ook een tatoeage zetten die gaat over uiterlijk vertoon en dat mensen elkaar daar niet op zouden moeten beoordelen. ,,Maar dat gebeurt dus wel. Als ik het op mezelf betrek: ik word vaak onderschat. Ook dit seizoen nog bij Ajax. Toen ik de eerste maanden met een rugzak door de gang liep, vroegen medespelers of ik net van school kwam.’’

Als een soort van statement ‘speelt’ hij soms met die rol van underdog. Op straat bijvoorbeeld. ,,Stap ik met mijn vrienden een winkel binnen in de PC Hooft. Allemaal een petje op en onze spijkerbroeken laag hangend op onze kont. De eerste reactie kun je uittekenen: hangjeugd. Wegwezen. Vervolgens zet ik mijn pet af en zie je mensen 360 graden draaien. Omdat je ‘die voetballer van Ajax bent’. De situatie is grappig, maar ik vind het ook triest dat het zo gaat.’’

Dertien jaar nadat hij als E-pupil bij Ajax binnenkwam, geeft Marco van Basten hem nu alle ruimte om door te breken bij het eerste. ,,Als je iets fout doet, begint hij niet meteen tegen je te schreeuwen. Dat vind ik prettig bij deze trainer. Van Basten heeft mij ook altijd laten staan, ondanks fouten. Dat vertrouwen maakt me sterk. Vertrouwen is alles voor een voetballer.’’

Nu hij ook het Nederlands elftal heeft gehaald, voelt hij zich trots. ,,Maar ik blijf kritisch op mezelf. Ben na wedstrijden eigenlijk nooit tevreden.’’

Tegen Schotland kiest de bondscoach tussen hem en Dirk Marcellis als rechtsback. Je zou zeggen dat Van der Wiel met zijn offensieve kwaliteiten in een thuisduel de beste optie is. In Tunesië debuteerde hij half februari al eens zes minuten. Glimlachend: ,,Ik moest terugdenken aan de tijd dat ik in een shirtje met de naam van Robin van Persie op straat voetbalde. Midden in Osdorp hè. Op mijn 15de wilde ik altijd Van Persie zijn en in Tunesië zaten we ineens in hetzelfde team. Gaaf.’’

Inmiddels neemt hij andere spelers als voorbeeld. Daniel Alves van Barcelona, zo goed hoopt hij ook ooit te worden. ,,We hebben alvast dezelfde stijl. De hele rechterflank bestrijken. Combinaties aangaan. Mannetje passeren. Voorzetten geven en scoren.

,,Als rechtsback voel ik me steeds prettiger. Ik heb altijd centraal gespeeld, maar daar hoef ik niet zo nodig terug te keren. Ik ben open over mijn ambities: ik speel niet om een leuke carrière in de eredivisie op te bouwen, ik wil álles doen om de Europese top te halen en als centrumverdediger ga ik dat niet redden. Het zijn meestal beren van kerels die centraal staan. Ik ben dat niet. Rechtsback biedt mij de beste kansen.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 27, 2009 10:40 am

Zijn contract verlengen en flink opwaarderen. Een toppertje!
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 10:47 am

Je moet hem alleen zo weinig mogelijk aan het woord laten.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 27, 2009 10:49 am

Rishi schreef:Zijn contract verlengen en flink opwaarderen. Een toppertje!
Dat is toch pas gebeurd!?

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 27, 2009 11:06 am

Das mooi! Maar ze mogen hem best wat meer betalen. Dat scheelt al als (volgend jaar) van die kleine Engelse clubs gaan bieden. Voor het salaris horen ze bij Ajax niet weg te gaan vind ik. Tuurlijk zullen ze daar meer verdienen maar als ik lees dat Suarez pas na 5 jaar 1,1 miljoen bruto zou gaan verdienen is dat natuurlijk diep triest. Geef zo een gast 3 miljoen ofzo!
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mar 28, 2009 1:52 pm

Typisch om 6 jaar geleden al als 15e jarige Feyenoorder Van Persie te willen zijn. Toen Van Persie voornamelijk in het nieuws kwam door zijn ruzies met Bertje en Pierre.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 28, 2009 1:57 pm

Als je iets fout doet, begint hij niet meteen tegen je te schreeuwen. Dat vind ik prettig bij deze trainer.
Hint, hint. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 28, 2009 2:10 pm

Hij heeft iets tegen Louis van Gaal. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 28, 2009 2:11 pm

Haha, nee, tegen Resulcate. :neutral.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 28, 2009 4:57 pm

Scherrer schreef: Valt me reuze mee, eigenlijk. Zijn optredens in de media komen dus waarschijnlijk meer door enorme onzekerheid of iets dergelijks.
Joey vindt zichzelf dan ook heel intelligent. :blush.gif:

Ik zie v/d Wiel wel een toppertje worden.

Duke

Bericht door Duke » za mar 28, 2009 8:13 pm

Jöhnk schreef:Haha, nee, tegen Resulcate. :neutral.gif:
Hoe weet jij dat?

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » za mar 28, 2009 8:16 pm

Omdat deze trainer niet begint te schreeuwen. Daarmee wil Jöhnk impliceren dat de vorige trainer dat wel heeft gedaan en dat hij daarom iets tegen ten Cate heeft. Jaja, die ten Cate was een echte domoor. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 28, 2009 8:23 pm

Hij was in ieder geval een kuttrainer waarvan het maar goed is dat ie ook zo'n onbetrouwbare hond was dat ie de ploeg midden in het jaar in de steek liet voor de droombaan als pilonnendrager bij Chelsea.

Overigens zei Vertonghen dat wel ja, dat Ten Cate zo'n stresskip was en van Basten te allen tijde rustig.
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » za mar 28, 2009 8:30 pm

Mwah, klopt wel, maar ook vBasten heeft zichzelf soms niet onder controle. Niet ten opzichte van het team, maar ik heb hem ook een keer als een wildeman het veld in zien lopen. Verder is hij inderdaad niet zo schreeuwerig langs de kant, volgens mij.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 28, 2009 8:54 pm

Duke schreef:
Jöhnk schreef:Haha, nee, tegen Resulcate. :neutral.gif:
Hoe weet jij dat?
Dat vermoed ik.

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 28, 2009 8:59 pm

Koster lijkt me niet zo'n schreeuwer. Dan blijft ten Cate over.

Duke

Bericht door Duke » za mar 28, 2009 9:01 pm

goodfella schreef:Koster lijkt me niet zo'n schreeuwer.
Stille waters hebben diepe gronden. :hypocrite.gif:

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 29, 2009 11:05 am

Peter schreef:Mwah, klopt wel, maar ook vBasten heeft zichzelf soms niet onder controle. Niet ten opzichte van het team, maar ik heb hem ook een keer als een wildeman het veld in zien lopen. Verder is hij inderdaad niet zo schreeuwerig langs de kant, volgens mij.
Heerenveen uit? Spelers in de pers afzeiken mag wel?

Spelers hard aanpakken? Dat mag toch niet, de tere zieltjes die wel 20 uur per week moeten werken voor een schamel salaris.

Ben dit seizoen (helaas) maar een paar keer in de Arena geweest, vond het voetbal gewoon slecht, blijk ik achteraf (volgens sommigen op AT) nog een van de beste wedstrijden gezien te hebben (Roda thuis, begin van de competitie) De wedstrijden onder HtC ware in ieder geval een verademing vergeleken met de periode ervoor, er zat weer voetbal in het team, er werd zelfs weer een bal naar voren geplaatst (al hoefde dat lopen van Stam voor mij niet)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 29, 2009 12:35 pm

Ik zie weinig verschil tussen Henk ten Cate en Marco van Basten wat voetbal betreft. En dat is terug te zien in de prestaties. Henk ten Cate deed het iets beter in de beker en van Basten heeft het in Europa beter gedaan.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 29, 2009 12:38 pm

goodfella schreef:Ik zie weinig verschil tussen Henk ten Cate en Marco van Basten wat voetbal betreft. En dat is terug te zien in de prestaties. Henk ten Cate deed het iets beter in de beker en van Basten heeft het in Europa beter gedaan.
Kan zijn dat HtC na de trainer(s) ervoor een opluchting was; dit seizoen pas twee keer Ajax (in de Arena) gezien, maar het viel niet mee, ook niet na Koster.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 29, 2009 12:44 pm

Aristides schreef:
goodfella schreef:Ik zie weinig verschil tussen Henk ten Cate en Marco van Basten wat voetbal betreft. En dat is terug te zien in de prestaties. Henk ten Cate deed het iets beter in de beker en van Basten heeft het in Europa beter gedaan.
Kan zijn dat HtC na de trainer(s) ervoor een opluchting was; dit seizoen pas twee keer Ajax (in de Arena) gezien, maar het viel niet mee, ook niet na Koster.
Met Henk ten Cate viel het ook niet mee. Gelijkspelen tegen Excelsior. Met verschrikkelijk veel moeite winnen van NEC. Die omhaal van Huntelaar in Almelo. Het was net zo vaak slecht en matig als onder de huidige trainer.

Plaats reactie