Rutten op non-actief bij Schalke
**Fred Rutten is door Schalke 04 per
direct op non-actief gesteld.De coach
had eerder vandaag al gemeld dat hij na
dit seizoen zou moeten vertrekken bij
de club uit Gelsenkirchen.
(later meer)
PSV 2008 - 2009
PSV is een grote(re) club, Schalke ook. De man heeft 0 charisma, is 0 crisismanager. Verbaal niet sterk. Een vakman, zeker, maar je moet op dat niveau ook keihard zijn en van je af kunnen bijten.Duke schreef:Zo simpel is het natuurlijk niet. Bij Twente heeft hij het prima gedaan, en dat zou bij PSV ook zomaar kunnen.
Ras-PSV'er Stevens kreeg bij PSV de tijd niet, ik denk niet dat Rutten die tijd wel krijgt wanneer de resultaten tegenvallen. Het materiaal bij PSV wordt steeds minder, het publiek is verwend, rara op welke club begint PSV te lijken?!
-
Ik weet het niet met Rutten. Bij Twente goed bezig, maar ook zonder Rutten is Twente goed bezig. Ik heb die McLaren niet hoog zitten, zal Ten Hag het brein achter Twente zijn? Rustige assistent.
Als je bekijkt hoe Twente draait nu, in vergelijking met vorig jaar staan de prestaties van Rutten toch in een ander licht.
Tel daarbij op de huidige perikelen bij Schalke en ik zou als PSV leiding helemaal 3x nadenken.
Als je bekijkt hoe Twente draait nu, in vergelijking met vorig jaar staan de prestaties van Rutten toch in een ander licht.
Tel daarbij op de huidige perikelen bij Schalke en ik zou als PSV leiding helemaal 3x nadenken.
Rutten op non-actief bij Schalke
**Fred Rutten is door Schalke 04 per
direct op non-actief gesteld.De coach
had eerder vandaag al gemeld dat hij na
dit seizoen zou moeten vertrekken bij
de club uit Gelsenkirchen.
Rutten zat al een tijdje op de wip bij
Schalke dat vorig jaar nog derde werd
in de Bundesliga,maar momenteel achtste
staat op 12 punten van koploper Hertha.
De 46-jarige coach had een contract tot
medio 2010 bij de 'Königsblauen'.
De drie assistenten Youri Mulder,Oliver
Reck en Mike Büskens nemen voorlopig de
taken van de Nederlandse oefenmeester
over.Rutten is de voornaamste kandidaat
om bij PSV de opvolger te worden van
interim-trainer Dwight Lodeweges.
Blij met de punten ...
Het kan toch ook gewoon dat McClaren voortborduurt op het succes van Rutten? Sommige trainers zijn goed in het opzetten van een elftal, het inrichten van een hele club en hebben daar misschien 1 of 2 jaar voor nodig. Tijd die niet gegeven wordt bij een topclub.GangstaRiB schreef:Ik weet het niet met Rutten. Bij Twente goed bezig, maar ook zonder Rutten is Twente goed bezig. Ik heb die McLaren niet hoog zitten, zal Ten Hag het brein achter Twente zijn? Rustige assistent.
Guardiola is misschien een waardeloze (opbouw)trainer maar is misschien weer goed in het werken met vedetten en kan een geraamte perfectioneren.
Als Rutten de tijd zou krijgen bij PSV ben ik ervan overtuigd dat hij hun naar weer naar de top kan brengen. Probleem is alleen tijd.. Dat hebben Co, Verbeek en HtC ook al gemerkt...
IK GELOOF!!!!!!
EINDHOVEN - Er staat Fred Rutten niets meer in de weg om in te gaan op de interesse van PSV. De op non-actief gestelde trainer van Schalke 04 had afgelopen maandag een oriënterend gesprek met een vertegenwoordiger van PSV, maar de betrokken partijen ontkennen dit hardnekkig. Naar verluidt omdat de trainer anders zijn riante afkoopsom kan vergeten.
In navolging van de eerder al ontslagen technisch directeur Andreas Müller, die zich afgelopen zomer hardmaakte voor de komst van de Nederlander, kreeg Rutten gisteren te horen dat ook zijn contract afgekocht zal worden. "Ze hebben me duidelijk gemaakt dat er volgend seizoen geen plaats meer voor me is", bevestigde Rutten de jobstijding.
Die mededeling is in Eindhoven met gepast gejuich ontvangen. De oefenmeester is wat PSV-directeur Jan Reker betreft de ideale kandidaat om per 1 juli tussenpaus Dwight Lodeweges af te lossen. De raad van commissarissen van de Eindhovense club heeft zich echter nog niet uitgesproken. Onder de leden van dit comité, dat een beslissende stem heeft in de zoektocht, zingt naast de naam van Rutten ook nog steeds die van Co Adriaanse rond.
Vorig seizoen, na het vertrek van Ronald Koeman naar Valencia, probeerde Reker tevergeefs Rutten bij FC Twente los te weken. Officieel omdat de coach vond dat zijn werk in Enschede nog niet klaar was, maar het is een publiek geheim dat de 46-jarige ex-prof ook niet bijster onder de indruk was van de hem geschetste plannen.
Deze twee artikelen in de T zijn in ieder geval hoopvol. Rutten komt niet zomaar en hij dwingt de directie om eens goed naar de visie, structuur en toekomst van de club te kijken. Als dat aan het begin van dit seizoen gebeurt was, dan zouden we niet zo ver afgezakt zijn.Rutten wil garanties van PSV
Fred Rutten blijft graag coach van Schalke 04.
EINDHOVEN - Fred Rutten, die donderdag op non-actief werd gesteld als trainer van Schalke 04, zal niet zonder enkele garanties tekenen bij PSV. Zo wil hij onder andere volledige zeggenschap over het aan- en verkoopbeleid van de Eindhovense landskampioen.
De geboren Wijchenaar is een groot voorstander van een dubbelfunctie, waarin hij als hoofdtrainer en technisch directeur fungeert. Bij FC Twente was hij in die formule succesvol, maar zijn opvolger Steve McClaren is in Enschede hard op weg hem te overtreffen. Binnen de RvC van PSV is dat laatste feit ook opgevallen. Nog deze week zal bepaald worden of Rutten een contractvoorstel van PSV mag verwachten. Wanneer de coach met Schalke 04 akkoord is over de afhandeling van zijn ontslag zullen dan de officiële onderhandelingen opgestart worden.
Rutten komt in ieder geval niet als er niets verandert.
-
Wat hebben die trainers tegenwoordig toch? Waarom willen de zo nodig de hele club runnen? Alsof het eerste elftal van een grote club niet genoeg werk biedt.
Dit is slecht nieuws voor Reker en Van Kraaij. Het staat dus nog te bezien of Rutten inderdaad naar PSV gaat.
EDRutten kan zwaargewicht worden bij PSV - ANALYSE
Drie jaar nadat de commissarissen van PSV het advies van Guus Hiddink in de wind sloegen, lijkt Fred Rutten alsnog hoofdtrainer te worden van de Eindhovense club. Zijn ontslag bij Schalke 04 komt als geroepen voor de bewindslieden van PSV, die vorige week nog nadrukkelijk rekening hielden met een alternatief scenario, waarin Co Adriaanse naar voren werd geschoven als kandidaat-coach.
De komst van Rutten lijkt logisch, maar is nog lang niet vanzelfsprekend. Hij is er de man niet naar om over één nacht ijs te gaan en heeft, samen met zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma, de totale club PSV secuur langs de meetlat gelegd. Financieel zullen de beide partijen er best uitkomen, maar Rutten is zijn vorige sollicitatiegesprek met Jan Reker, in oktober 2007, nog niet vergeten. Toen slaagde de directie van PSV er niet in om een overtuigend verhaal neer te leggen bij Rutten, die daarop bedankte voor de eer.
Als Rutten in een nieuw Eindhovens avontuur stapt, hij was er eerder (2002-2006) hoofd opleidingen en assistent-trainer, zal PSV hem dus sportief perspectief en een topsportorganisatie moeten bieden. De relatief jonge coach (46) heeft heldere ideeën over hoe een club moet worden ingericht en laat niet over zich heenlopen. Rutten is zéér eigenzinnig: de gedachte dat hij 'kruipend naar Eindhoven komt', zoals Reker destijds vermoedde, is een totaal verkeerde inschatting van Ruttens karakter.
Rutten zal vergaande bevoegdheden op transfergebied eisen, waardoor de invloed van manager Adrie van Kraaij mogelijk wordt beknot. Ook in de aansturing van de scouting en de jeugdopleiding zal Rutten een strakke, duidelijke koers eisen, waarbij geen centimeter ruimte is voor vrijblijvendheid. Bij FC Twente zette hij binnen twee jaar een topsportklimaat neer, dat de doorstroming bracht van talloze talenten, een aantrekkelijke spelstijl opleverde én een vruchtbare bodem blijkt voor zijn opvolger Steve McClaren.
Deze combinatie van kwaliteiten maken Rutten tot een geschikte kandidaat, die de potentie heeft om op termijn technisch directeur te worden. Hij heeft, net als zijn leermeester Hiddink, het vermogen om sterke mensen rond zich te verzamelen. Rutten kan een goede organisatie neerzetten en heeft een scherp oog voor wat wel/geen kwaliteit is. Zowel bij PSV als Twente bewees hij dat jonge spelers onder zijn leiding daadwerkelijk beter worden.
Daarmee voldoet hij, net als Adriaanse trouwens, aan een belangrijk criterium om aan de slag te kunnen in Eindhoven. Rutten heeft als voordeel dat hij zijn goede naam voor een belangrijk gedeelte bij PSV opbouwde. Toen vorige week de naam van Adriaanse door de kleedkamer op de Herdgang rondging, reageerde vrijwel geen enkele speler opgetogen. Adriaanse geniet bij PSV nou eenmaal niet het aanzien dat Rutten wel bezit. Een keuze voor Rutten lijkt daarom de meest solide.
Dit is slecht nieuws voor Reker en Van Kraaij. Het staat dus nog te bezien of Rutten inderdaad naar PSV gaat.
Het stinkt aan alle kanten!
De financiën zijn het probleem van de trainer niet. En terecht, want daar heeft-ie ook geen verstand van. Net als niemand zoveel verstand van zijn selectie heeft als de trainer zelf. Zoals Jöhnk al zegt: geef de trainers een afgekaderd budget.
Ik heb zelf altijd het gevoel dat een technisch directeur een soort buffer moet zijn voor mensen die eigenlijk geen verstand van voetbal en trainers hebben. Dergelijke mensen zijn bang om trainers verantwoordelijkheden te geven, omdat ze eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn. Terwijl er niets aan de hand is als je een trainer aanstelt die voor jouw club een goede trainer is.
Ik heb zelf altijd het gevoel dat een technisch directeur een soort buffer moet zijn voor mensen die eigenlijk geen verstand van voetbal en trainers hebben. Dergelijke mensen zijn bang om trainers verantwoordelijkheden te geven, omdat ze eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn. Terwijl er niets aan de hand is als je een trainer aanstelt die voor jouw club een goede trainer is.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Het is wenselijk dat iemand met verstand van voetbal over het technische beleid gaat en dat iemand met verstand van muntjes over het financiele beleid gaat. Hoe ze dan heten is minder interessant.
Jij gelooft volgens mij heilig in een TD. Ik op zich ook wel, maar dan moet hij wel goed zijn. Slechte TD's zijn de dood voor een organisatie. Ze blijven zelf lekker zitten en geven de trainer overal de schuld van. Ondertussen zakt de club steeds verder af.
Jij gelooft volgens mij heilig in een TD. Ik op zich ook wel, maar dan moet hij wel goed zijn. Slechte TD's zijn de dood voor een organisatie. Ze blijven zelf lekker zitten en geven de trainer overal de schuld van. Ondertussen zakt de club steeds verder af.
Uiteraard. Mij hoor je niet pleiten voor een slechte TD.Jöhnk schreef:Jij gelooft volgens mij heilig in een TD. Ik op zich ook wel, maar dan moet hij wel goed zijn.
Hetzelfde gebeurt als je een trainer de portemonnee geeft. Die gaat lekker kopen en na hem de zondvloed.Slechte TD's zijn de dood voor een organisatie. Ze blijven zelf lekker zitten en geven de trainer overal de schuld van. Ondertussen zakt de club steeds verder af.
Een club moet beleid voeren, in financieel en sportief opzicht. De trainer kan dat m.i. niet bepalen. De trainer is de ultieme passant, die is zo weer weg. Zit de volgende trainer met een selectie die doorgewisseld moet worden. In zijn ogen tenminste. En begint het spel van voren af aan.
Als Rutten het hele beleid bij PSV wil bepalen, moet hij TD worden.
Het stinkt aan alle kanten!
Maar het is wel de realiteit dat er zo nu en dan een slechte tussen zit. En dan zit je daar wel gelijk drie of vier jaar aan vast, sneuvelen er trainers, et cetera.joey schreef:Uiteraard. Mij hoor je niet pleiten voor een slechte TD.Jöhnk schreef:Jij gelooft volgens mij heilig in een TD. Ik op zich ook wel, maar dan moet hij wel goed zijn.
Dat is dus wat ik tegen heb op deze structuur.
De trainer moet je ook niet de portemonnee geven, net zo min als je de TD de portemonnee moet geven. Veel TD's denken dat hun werk bestaat uit het kopen van spelers, alsof het FM is. Dat zie ik dus anders. Een TD moet zorgen voor een functionerende scouting en een functionerende opleiding. Uiteindelijk weet de scouting beter wat er te koop is en weet de trainer beter wat er nodig is. TD's moeten zich meer bezighouden met het technische beleid en minder met het aankoopbeleid. Het aankoopbeleid is 'slechts' een resultaat van het technische beleid.Hetzelfde gebeurt als je een trainer de portemonnee geeft. Die gaat lekker kopen en na hem de zondvloed.