Luis Suárez
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Dan had ie wel voor Zenit of Fenerbahce gekozen. Als er een club komt en die club wil de hoofdprijs dokken, moet je hem laten gaan. En dan een vervanger en een centrale verdediger halen. Je moet er sterker van kunnen worden.joey schreef:Jawel hoor. Die betalen véél beter.
Trap niet in die mooie praatjes. Voetballers kiezen altijd voor het geld.
Tuurlijk liegen die voetballers altijd en zijn ze echte geldwolven die hun verdere carriëre daar altijd aan ondergeschikt maken.joey schreef:Jawel hoor. Die betalen véél beter.
Trap niet in die mooie praatjes. Voetballers kiezen altijd voor het geld.
Dus niet zo naief wezen, joey weet hoe het werkt in de echte wereld.

Dat is inderdaad helaas het geval.Neefkens schreef:Tuurlijk liegen die voetballers altijd en zijn ze echte geldwolven die hun verdere carriëre daar altijd aan ondergeschikt maken.
Voorbeeldje: in de tachtiger jaren werd in Nederland beter betaald dan in België. Toen speelden onze spelers bij de Belgen. Nu is het andersom.
Toen hoorde je mooie praatjes over de gemoedelijkheid in België. Nu over het aanvallende voetbal in Nederland.

Supporters zijn zó naïef. Ergens begrijp ik dat wel, want leuk is anders.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik zoek mijn eigen kleding uit. Heb jij niets mee te maken.
Geld bepaalt de pikorde in het voetbal. GP denkt dat spelers Ajax interessanter vinden dan bijvoorbeeld de Spurs. Ik zou zeggen: vraag dat maar aan Modric.
Voetballers liegen dat het gedrukt staat, dan vind ik zó irritant. Ze hebben het altijd 'prima naar hun zin' en hun club is heel bijzonder voor ze en toen ze klein waren hadden ze al een shirt van die club en de supporters en de de stad zijn werkelijk geweldig. Tot het moment dat ze een zak geld kunnen ophalen, dan komt die trein maar een keer voorbij en rénnen ze werkelijk naar het station. Opeens zijn ze toe aan een uitdaging en wilden ze altijd al in een grote competitie spelen en waren ze als kind fan van Arsenal of Liverpool, blabla. Voetballers denken dat supporters stom zijn en naïef. En misschien is dat ook wel zo.

Geld bepaalt de pikorde in het voetbal. GP denkt dat spelers Ajax interessanter vinden dan bijvoorbeeld de Spurs. Ik zou zeggen: vraag dat maar aan Modric.
Voetballers liegen dat het gedrukt staat, dan vind ik zó irritant. Ze hebben het altijd 'prima naar hun zin' en hun club is heel bijzonder voor ze en toen ze klein waren hadden ze al een shirt van die club en de supporters en de de stad zijn werkelijk geweldig. Tot het moment dat ze een zak geld kunnen ophalen, dan komt die trein maar een keer voorbij en rénnen ze werkelijk naar het station. Opeens zijn ze toe aan een uitdaging en wilden ze altijd al in een grote competitie spelen en waren ze als kind fan van Arsenal of Liverpool, blabla. Voetballers denken dat supporters stom zijn en naïef. En misschien is dat ook wel zo.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heeft ook met kwaliteit te maken uiteraard. Hoe beter de speler, hoe korter de levenscyclus wat dat betreft. Heitinga is een echte Ajacied en bleef wat langer, maar ook omdat de clubs ook niet bepaald in de rij stonden. Sneijder tekende een contract, maar was gelijk weg toen madrid kwam. Buitenlandse jongens hebben dat 'gevoel' nog minder. Pienaar ging bijvoorbeeld naar Borussia Dortmund. 

- Giacomo Puccini
Uiteindelijk gaan ze allemaal.
Er bestaan wel spelers die hun hele carrière bij dezelfde club blijven, maar die zijn óf niet zo goed óf hun club betaalt excessieve salarissen. Voetballers zijn kuddedieren. Wie naar een goede club in het buitenland kan, wil geen Mr. Ajax worden.
Jaap Stam was al aan het einde van zijn carrière. Hij kon het niet meer opbrengen om nog langer in trainingskampen te zitten. Maar hij had het allemaal al meegemaakt. Hij zei niet toen hij vijftentwintig was: 'Ik blijf lekker in Nederland.'
Sportieve uitdaging? Mwah. Chelsea stelde tien jaar geleden weinig voor en City was ook geen top. Je ziet wat er gebeurt: men zet een grote zak geld neer (groter dan die van andere clubs) en de topspelers komen aangerend, ze laten er desnoods een club met een op dat moment grotere naam voor in de steek. Als het maar schuift.
Suarez heeft al aangetoond dat het hem niet uitmaakt waar hij speelt. Komt er een beter betalende club, dan is hij weg.
Er bestaan wel spelers die hun hele carrière bij dezelfde club blijven, maar die zijn óf niet zo goed óf hun club betaalt excessieve salarissen. Voetballers zijn kuddedieren. Wie naar een goede club in het buitenland kan, wil geen Mr. Ajax worden.
Jaap Stam was al aan het einde van zijn carrière. Hij kon het niet meer opbrengen om nog langer in trainingskampen te zitten. Maar hij had het allemaal al meegemaakt. Hij zei niet toen hij vijftentwintig was: 'Ik blijf lekker in Nederland.'
Sportieve uitdaging? Mwah. Chelsea stelde tien jaar geleden weinig voor en City was ook geen top. Je ziet wat er gebeurt: men zet een grote zak geld neer (groter dan die van andere clubs) en de topspelers komen aangerend, ze laten er desnoods een club met een op dat moment grotere naam voor in de steek. Als het maar schuift.
Suarez heeft al aangetoond dat het hem niet uitmaakt waar hij speelt. Komt er een beter betalende club, dan is hij weg.