Speelde echt een hele goede wedstrijd. Evenals Enoh. Ik blijf erbij MOTM: ons middenveldPeter schreef:Hoe deed Anita het in het bijzonder? Hij is namelijk het minst zeker van een plekkie op dat middenveld.

Dat deed NAC vandaag ook. Die Loran schopte 'm in de eerste minuut de lucht in. Deed 'm niets.joey schreef:De komende tegenstanders zullen wel een mannetje op Aissati zetten. Ben benieuwd hoe hij daar op gaat reageren.
Anita werkte als een paard, won veel duels en liep veel gaten dicht. Kortom, hij cijferde zich prima weg. Een uitstekende teamspeler. Wat mij betreft mag Enoh eerder vrezen voor het stuivertje wisselen. Want hij komt technisch te kort in mijn ogen, met name als het balletje snel begint te lopen is hij vaak eerste die een fout maakt in de passing/aanname helaas...Peter schreef:Hoe deed Anita het in het bijzonder? Hij is namelijk het minst zeker van een plekkie op dat middenveld.
Neeee, dat zijn aanvallers. Met Sulejmani op 10 bijvoorbeeld speel je met twee verdedigende middenvelders en VIER aanvallers. Sulejmani is juist geen schakelspeler. Met Mickey op die positie speel je het 'Celtic-systeem' (jouw wel bekend van onze grote held Co A. ) Van Basten heeft dit een keer tien geprobeerd en het werkt dus niet.wimpey schreef:Allemaal defensieve middenvelders he. Gezwets dus. Snap niet dat joey met zulke kaka komt, want hij is een intelligente man en heeft veel kijk op voetbal.
Godfather
Internationale topspeler
Uit: Bergen op Zoom
Vak: -
Reg.: 20 augustus 2006 Gepost op 22 maart 2009 om 16:16:07.
--------------------------------------------------------------------------------
Wat een overdreven hosanna weer zoals bij vele spelers in de Eredivisie. Vooral die commentator, die was echt al bijna klaar met zichzelf afsjaken toen hij het moest hebben over die assist van Aissati. Was gewoon een hele gewone dieptepass, zoals elke gemiddelde Eredivisiespeler die kan geven. Opvallen vind ik hem ook helemaal niet overdreven veel. Breedtepassjes, amper risico in zijn spel. En nog steeds geen rendement, totaal geen neusje om te scoren. Gebrekkige voetballer die nooit de top gaat halen.
Siem de Jong is geen aanvaller, Urby die regelmatig op 10 speelde ook niet. Kennedy is evenmin een out and out aanvaller.joey schreef: Neeee, dat zijn aanvallers.
Dan gaat de kleding van Van Basten dus straks het zwembad in.wimpey schreef:Hij denkt en handelt sneller dan de overige 21 man, dat maakt hem bijzonder en zeer waardevol. Hij doet me denken aan een veel slankere en dynamischer versie van Jan Mölby.
Is dat niet een heel klein beetje voorbarig? Die jongen kon vandaag doen en laten wat hij wilde. Hij kan goed voetballen, maar is fysiek kwetsbaar. Sowieso hebben we een middenveld van dwergen.Fit blijven en dan zitten we qua voetbal goed. En dan komen de resultaten vanzelf.
Siem heeft zo goed als nooit meegedaan. Urby is tactisch niet goed genoeg voor die positie. Kennedy is een aanvaller, ook hij kan niet schakelen.wimpey schreef:Siem de Jong is geen aanvaller, Urby die regelmatig op 10 speelde ook niet. Kennedy is evenmin een out and out aanvaller.joey schreef: Neeee, dat zijn aanvallers.
Aisatti is gewoon een klasse beter dan die jongens. Denkt en handelt sneller, ziet de ruimte en heeft tijd en rust aan de bal.
Je zult toch niet ontkennen dat Ajax tegen l'OM en NAC behoorlijk speelde, joey?
Aissati (en Anita overigens ook) zijn anders verdomd lastig van de bal te krijgen. Vind het een verademing om 'm te zien.joey schreef: Hij kan goed voetballen, maar is fysiek kwetsbaar. Sowieso hebben we een middenveld van dwergen.
Reeks neerzetten inderdaad. Goeie wedstrijd (blijkbaar) en nu volhouden. We zijn al zo vaak met de neus op de feiten gedrukt dat het voor mij geen zekerheidje is dat we nu opeens de komende 6 wedstrijden weten te winnen. Mocht dat wel gebeuren, dan hebben we in ieder geval wat geleerd van dit seizoen en mag men op basis daarvan eens gaan kijken hoe nu verder te gaan. Lindgren? Die zou ik dan sowieso verkopen inderdaad.LucaS schreef:Ajax speelde woensdag prima. Ik heb toen gezegd dat het zaak was dat vandaag door te zetten (toen riepen de van Basten haters dat dat natuurlijk niet het geval zou zijn), en zie, op het begin na speelde Ajax weer erg overtuigend, en had het ook zo 0-5 kunnen worden. Nu zien dat we een reeks neerzetten.
Je mag het best voorbarig vinden en je conclusies trekken na 5 of na 7 of na 20 wedstrijden. Doe dat maar.joey schreef:Dan gaat de kleding van Van Basten dus straks het zwembad in.wimpey schreef:Hij denkt en handelt sneller dan de overige 21 man, dat maakt hem bijzonder en zeer waardevol. Hij doet me denken aan een veel slankere en dynamischer versie van Jan Mölby.![]()
Is dat niet een heel klein beetje voorbarig? Die jongen kon vandaag doen en laten wat hij wilde. Hij kan goed voetballen, maar is fysiek kwetsbaar. Sowieso hebben we een middenveld van dwergen.Fit blijven en dan zitten we qua voetbal goed. En dan komen de resultaten vanzelf.
Wat doen we met Lindgren? Mag die weg??????
Aissati fysiek kwetsbaar? Een middenveld vol dwergen? Is dat dan een nadeel Joey, alles behalve lengte zit erin. Het belangrijkste: techniek én inzicht voert met Aissati in de hoofdrol de boventoon!joey schreef:Is dat niet een heel klein beetje voorbarig? Die jongen kon vandaag doen en laten wat hij wilde. Hij kan goed voetballen, maar is fysiek kwetsbaar. Sowieso hebben we een middenveld van dwergen.
Lindgren zie ik het helaas niet redden op het nieuwe middenveld van Ajax. Hij dient te gaan voor de inschuivende verdedigende rol van achteruit.Wat doen we met Lindgren? Mag die weg??????
Dan hadden Peter en jij dan geweldig gezien! Siem de Jong liep alles dicht, stond veel te diep en was veel te weinig dynamisch, waardoor de spits amper aanspeelbaar was.joey schreef: Ik weet nog dat Peter en ik pleitten voor dan maar Siem op 10.
Ik ook niet hoor. Ik vond het zoals gezegd behoorlijk. Het voetbal wordt met Aisatti erbij beter. Hij maakt Ajax als elftal beter.Ach, het gaat wel. Zo bijzonder vind ik het niet.
Ik weet het, dat zie je zo. Maar bij voetballen komt meer kijken. Als je fysiek zo zwak bent als Aissati, moet je elke wedstrijd 100% scherp en geconcentreerd zijn. Dat is een hele klus. Eens kijken of hij dat kan.Giacomo Puccini schreef:Beetje flauw om te stellen dat Aissati het tegen Marseille en Nac Breda allemaal cadeau gekregen heeft. In tegendeel, hij heeft het 100% zelf afgedwongen. Geen moment scherpte verloren en keihard gewerkt. Maar belangrijker nog: hij denkt sneller en handelt sneller dan zijn tegenstanders. Dat zag je al toen hij op 17-jarige leeftijd tegen het grote AC Milan voetbalde. Zonder ervaring hield hij zich moeiteloos staande. Een natuurtalent.
Makkelijk scoren dit. Ik blijf erbij dat de Jong in die periode de beste optie was. Of wil jij Sulejmani nog een keertje op '10' zien?wimpey schreef:Dan hadden Peter en jij dan geweldig gezien! Siem de Jong liep alles dicht, stond veel te diep en was veel te weinig dynamisch, waardoor de spits amper aanspeelbaar was.joey schreef: Ik weet nog dat Peter en ik pleitten voor dan maar Siem op 10.