PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Bericht door wimpey » di mar 17, 2009 9:30 pm

LucaS schreef:Adriaanse is een heel warme en betrokken man
Hij maakt overal bonje. Goede trainer hoor, maar hij is als mens niet handig genoeg.

Het lijkt me dat ie niet 'warm' en 'gezellig' genoeg voor PSV is. C.A. en die gestoorde Lazo, dat kan nog wat worden.

Van mij mag het. C.A. wil aanvallen, achterin 1 op 1 spelen enzo. Moet ie vooral proberen met Brechet en Kromkamp. Want veel geld om te investeren zal er niet zijn nu ze de CL gaan missen.

Bovendien duurt het altijd effe voordat z'n systeem inslaat. Als PSV na een potje of 10 een punt of 8 achterstaat, gillen die lampies massaal dat ie maar naar Mokum moet gaan.

Komt nog bij dat dit PSV een 'moeilijke' groep schijnt te hebben en door de vele Latino's liever achterover hangt en countert. Niet echt factoren waarmee C.A. iets kan.

Als PSV (m.i.) verstandig is, halen ze een people manager en resultaattrainer om het optimale uit hun niet geweldige materiaal te halen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 17, 2009 10:00 pm

Co Adriaanse zal eisen dat hij de selectie naar zijn hand mag zetten. Hij is namelijk iemand die graag werkt met jeugd en met wat trouwe sergeanten. Voordeel voor PSV is wel dat ze sowieso al vanuit het niets moeten beginnen en dan is Co wel het meest geschikt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mar 17, 2009 10:30 pm

wimpey schreef: Als PSV (m.i.) verstandig is, halen ze een people manager en resultaattrainer om het optimale uit hun niet geweldige materiaal te halen.
Tja, die willen wij ook wel! Wie is het, volgens jou?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

NFP

Bericht door NFP » di mar 17, 2009 11:12 pm

wimpey schreef:Komt nog bij dat dit PSV een 'moeilijke' groep schijnt te hebben en door de vele Latino's liever achterover hangt en countert.
Vele latino's?
Valt toch behoorlijk mee hoor, Salcido, Mendez en Maza Rodriquez, dan houd het toch echt op hoor. Bij Ajax en AZ lopen er minstens zoveel. Bovendien is het maar de vraag hoeveel daar volgend seizoen nog van over blijft, Mendez heeft al een paar keer op het punt van vertrekken gestaan en voor Maza Rodriquez is het tot nu toe ook geen pretje in Eindhoven. Sowieso vind ik conclusies over de huidige selectie in combinatie met Co nogal voorbarig want zoals hierboven ook al gemeld, als ie komt dan zal hij ongetwijfeld ook de nodige zeggenschap krijgen bij de samenstelling van de nieuwe selectie.

Natuurlijk is het zo dat er nog genoeg haken en ogen zitten aan een eventuele komst van Adriaanse naar PSV maar een beter moment voor hem om er in te stappen is er bijna niet denk ik. Er moet iets opnieuw worden opgebouwd en dat is toch iets waar ik Adriaanse bij uitstek toe instaat acht.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 9:01 am

LouisXIV & co schreef:
LucaS schreef:Ik zou het echt vreselijk vinden als Co naar PSV zou gaan.
Same here. Dan heb je dus Louis bij az en Co bij psv. Je zult begrijpen dat LouisXIV & co daar niet blij mee is... Ajax moet zich schamen!
Dat begrijp ik en ik vind het jammer voor jullie, maar mij lijkt het werkelijk geweldig. Met deze groep kan Adriaanse zijn lol op, en geld voor andere spelers is er amper. Eens kijken of Salcido weer 'in staking' gaat, hahahaha. :smallgrin.gif:

Adriaanse maakt overal ruzie, die is na een jaar weer weg.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 18, 2009 9:09 am

Ik hoef zowel Co als Louis niet bij AJAX te zien, komt alleen maar weer gedoe van. Dat heeft het verleden wel bewezen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 9:36 am

Neefkens schreef:Ik hoef zowel Co als Louis niet bij AJAX te zien, komt alleen maar weer gedoe van. Dat heeft het verleden wel bewezen.
Van Gaal is een klasse beter dan Adriaanse. Maar Van Gaal moet op het veld staan, niet achter een bureau zitten. Daar heeft hij niets te zoeken.

Co Adriaanse houdt van reuring

EINDHOVEN - Zonder ooit met PSV te hebben geflirt, legt Co Adriaanse in oktober 1997 uit wat hem zo bevalt aan de cultuur bij Philips. "Kijk eens naar Jan Timmer en Cor Boonstra", onderwijst hij. "Toen het slecht ging met het bedrijf, zetten zij meteen de hele boel op zijn kop."

Ruim een decennium later is de flirt een feit. In Eindhoven wordt serieus gedacht aan het aantrekken van de huidige coach van Red Bull Salzburg.

Als Adriaanse (61) zijn lovende woorden over Philips uitspreekt, is hij net enkele maanden trainer van Willem II. Na vijf jaren in de luwte maakt hij een overdonderende rentree in het topvoetbal. Zijn missie: "Een zeer geavanceerde speelwijze inbrengen. Een dwingende, agressieve stijl die je altijd kunt handhaven. Winnen, winnen, winnen - dat is wat mij drijft. Met mooi voetbal."

Adriaanse zorgt zijn hele leven al voor opwinding. Zijn denkbeelden zijn vernieuwend en omstreden. Hij hangt lijstjes op met de vetpercentages van de spelers, kosten voor een diëtiste moeten de spelers zelf betalen. Spelers die falen, benoemt hij in de pers met naam en toenaam. In zijn concept spelen de drie aanvallers binnen een gelijkzijdige driehoek van twintig meter. De meest aanvallende middenvelder staat daar tien meter achter. Op alles wat fout gaat, staat een sanctie. " Straffen is heel functioneel."

Iedere speler krijgt tweemaal per jaar een functioneringsgesprek. Na elke wedstrijd beoordeelt hij zijn spelers met een cijfer van één tot en met tien. Ook beoordeelt de speler zichzelf. "Als tussen die beoordelingen een verschil zit van meer dan twee punten begrijpen wij elkaar niet."

Discipline is heilig. "Als er één verzaakt, betekent dat de dood van een ander."

Hij let erop of de spelers hun auto in het goede vak parkeren, met de neus naar voren. Zelf heeft hij 'nog nooit één propje op straat gegooid'. De lunch met de spelers kan pas aanvangen als Adriaanse heeft gezegd: heren, eet smakelijk. Wie niet mee wil, valt af. Bij Willem II moet de koffiejuffrouw verdwijnen, omdat zij niet bijdraagt aan de topsportcultuur die Adriaanse voor ogen heeft. Hij typeert zichzelf als iemand, die 'alles verstandelijk benadert'. "Ik denk in structuren. Een systeem, een organisatie en een rationele benadering zijn veel beter uit te leggen dan een gevoel."

Het team gaat boven het individu: "Ik zou Romario nooit in mijn elftal willen hebben, hij heeft PSV kapotgemaakt."

Beroemd zijn z'n oneliners, waarmee hij mensen tegen zich in het harnas jaagt. Oud-PSV-voorzitter Harry van Raaij noemt hij 'een sprekende lampenkap', de oefenstof van Ruud Gullit is 'van een lager niveau dan bij de gemiddelde club in Nederland' en over de coach Marco van Basten zegt hij: "Een goed paard maakt nog geen goede ruiter."

Na de cultuurschok volgt steeds bijna hetzelfde patroon. Een overdonderende entree, gevolgd door een korte, zeer succesvolle periode en uiteindelijk een pijnlijk vertrek, omdat trainer en club (of spelers) op elkaar zijn uitgekeken. Op dat moment wordt hij ontslagen of neemt hij ontslag.

Enkele jaren geleden sprak hij een opvallende wens uit. "De beste van Nederland wil ik zijn."

Een overstap naar PSV lijkt daartoe de laatste kans, want bij Feyenoord willen ze hem niet, constateerde hij in 2007. " Daar willen ze een eenvoudige trainer, die de mouwen opstroopt. Ik ben een Amsterdammer met diepgang."
Gelderlander

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 18, 2009 10:16 am

Als je dit leest, gun je PSV hun "toptrainer". :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 10:30 am

Daar doenwe niet moeilijk over, Neef. :headbang.gif:

In Oostenrijk hebben ze het wel gezien met hem:

Keine Tränen

PSV Eindhoven will Salzburgs Trainer Adriaanse holen. Das wäre das Ende keiner Liebesbeziehung

Wenn wahr wird, was am Dienstag in holländischen Medien vermeldet wurde, wird PSV Eindhoven im Sommer den derzeitigen Salzburg-Trainer Jacobus "Co" Adriaanse verpflichten. Die Abschiedsmelodie wäre in diesem Fall beidseitig: "Es geht keine Träne auf Reisen!"

Denn obwohl der Niederländer Red Bull mit höchster Wahrscheinlichkeit nach Giovanni Trapattoni den zweiten Meistertitel der jungen Geschichte schenken dürfte, könnte wohl auch dieses Präsent die verkorkste Beziehung nicht mehr kitten. Zu viel ist da passiert.

Begonnen hatte alles, als Adriaanse im Herbst den 30-fachen Torschützen Marc Janko, die wertvollste Klubaktie, als gerade reif für die ungarische Liga abqualifiziert hatte. Das kam "ganz oben" nicht gut an.

Dann "bockte" der Holländer, als im Winter sein Einjahresvertrag nicht vorzeitig verlängert wurde und kokettierte öffentlich mit anderen Angeboten.

Zuletzt trug er bei einem Salzburg-Spiel einen Schal des niederländischen Klubs "Willem II", was manche als glatte Provokation auffassten. Es wird ein tränenloser Abschied werde.

PRINTAUSGABE Steirische Kronen Zeitung, Mittwoch 18. März 2009

Adriaanse will zu PSV

Salzburg-Coach Co Adriaanse denkt an den Abschied. Nach nur einem Jahr möchte der Niederländer zurück in die Heimat. Verabschieden will sich Adriaanse (Vertrag bis Sommer 2009) aber auf jeden Fall mit dem Meistertitel.

PSV Eindhoven soll hinter dem Bullen-Coach her sein. Hinter Schalke-Trainer Fred Rutten ist Adriaanse Wunschkandidaten Nummer 2. Holländischen Journalisten verriet der 61-Jährige: "PSV und ich, das würde passen."

Red Bull und er scheinen da weniger zu passen. Trotz Top-Tabellenplatzes ist Adriaanse nie in Salzburg angekommen. Ihm ist es hier zu klein und provinziell. Das große Ziel: Der Wechsel in sein Heimatland und davor mit den Bullen über den Meistertitel jubeln. Sein Co-Trainer Luc Nijholt wird auch nach Holland wechseln: als Co-Trainer zum FC Utrecht.
www.oe24.at

Eigenlijk steeds hetzelfde. Geen slechte trainer, maar een onmogelijk mens.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 18, 2009 10:33 am

Eigenlijk lijkt hij wel op Cruijff. Op zijn manier en met alle steun, anders hoeft het niet.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 10:44 am

Dat zou hij willen.

Ze zijn juist antipoden. Cruijff is de ultieme self made man. Wat je verder ook van hem vindt, hij heeft het verdomd ver geschopt met alleen lagere school.
Adriaanse daarentegen baseert zijn werkwijze op zijn zogenaamde 'academische opleiding', hij neemt nog steeds als uitgangspunt de regeltjes die hij heeft geleerd op het Cios. Dat is ook meteen zijn probleem, hij is niet met zijn tijd meegegaan. Hij is autoritair, zoals leraren waren in de vijftiger jaren, en denkt teveel in nummers, dat breekt hem op. Trainers moeten vandaag de de dag met mensen kunnen omgaan.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mar 18, 2009 10:51 am

joey schreef:Dat zou hij willen.

Ze zijn juist antipoden. Cruijff is de ultieme self made man. Wat je verder ook van hem vindt, hij heeft het verdomd ver geschopt met alleen lagere school.
Adriaanse daarentegen baseert zijn werkwijze op zijn zogenaamde 'academische opleiding', hij neemt nog steeds als uitgangspunt de regeltjes die hij heeft geleerd op het Cios. Dat is ook meteen zijn probleem, hij is niet met zijn tijd meegegaan. Hij is autoritair, zoals leraren waren in de vijftiger jaren, en denkt teveel in nummers, dat breekt hem op. Trainers moeten vandaag de de dag met mensen kunnen omgaan.
Vind ik niet. Cruijff en Adriaanse hebben hun eigen visie ontwikkeld. Of die visie's nou goud of slecht zijn, laat ik in het midden, maar de beide heren twijfelen (bijna nooit) aan hun visie. Ik weet niet of Van Basten datzeflde heeft, kan het in ieder geval nog niet ontdekken.

En omdat Cruijff, Adriaanse en bijvoorbeeld een Van Gaal hun eigen visie ontwikkeld hebben, heb ik voor al dat soort coaches bewondering. Adriaanse heeft alleen als probleem dat (zoals Wimpey al schreef) hij te rechtlijnig is voor psv' normen. PSV stond altijd bekend om het zachtmoedige en we hebben allemaal kunnen zien hoe snel Huub Hitler van het toneel verdween.

Daarom denk ik dat de combinatie PSV - Adriaanse niet zal gaan werken. De selectie heeft weinig jong talent dat gevormd kan worden en zit opgescheept met oudere jongens die geen zin hebben in de fratsen van Co.

Feyenoord zou daarentegen wél werken voor Co. Van een beetje arbeid zijn ze niet vies in Rotterdam en volgens mij kan Co met de jeugd die daar aan het doorbreken is, wel voor een leuke klassering gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 10:59 am

GangstaRiB schreef:Vind ik niet. Cruijff en Adriaanse hebben hun eigen visie ontwikkeld. Of die visie's nou goud of slecht zijn, laat ik in het midden, maar de beide heren twijfelen (bijna nooit) aan hun visie. Ik weet niet of Van Basten datzeflde heeft, kan het in ieder geval nog niet ontdekken.

En omdat Cruijff, Adriaanse en bijvoorbeeld een Van Gaal hun eigen visie ontwikkeld hebben, heb ik voor al dat soort coaches bewondering.
Het grappige is, dat Adriaanse zijn visie grotendeels van Cruijff heeft gepikt. In zijn jongere jaren was hij namelijk een groot bewonderaar van Cruijff. Bij (toen) PEC Zwolle hebben ze op zijn aandringen zelfs een tribune naar Cruijff vernoemd, zoals Peter vast wel weet. Pas toen Adriaanse bij Ajax in contact kwam met Van Gaal, veranderde de voorkeur van Adriaanse. Toen was het Van Gaal voor en Van Gaal na, en Van Gaal en Cruijff, dat gaat niet samen.
Adriaanse behandelt een spelersgroep als een gymklas. Dat werkt beter bij een middenmoter dan bij een topclub. Topspelers moeten er niets van hebben. Hij heeft de neiging zijn beste spelers te schofferen, zoals nu weer met Janko. Psychologen weten er vast raad mee, maar ik vind het raar gedrag.
Adriaanse heeft alleen als probleem dat (zoals Wimpey al schreef) hij te rechtlijnig is voor psv' normen. PSV stond altijd bekend om het zachtmoedige en we hebben allemaal kunnen zien hoe snel Huub Hitler van het toneel verdween.
Ach, dat is beeldvorming. Als het bij PSV slecht gaat, blijkt het een gewone voetbalclub te zijn. Dan slaat men aan het konkelen en wordt de trainer ontslagen.
Daarom denk ik dat de combinatie PSV - Adriaanse niet zal gaan werken. De selectie heeft weinig jong talent dat gevormd kan worden en zit opgescheept met oudere jongens die geen zin hebben in de fratsen van Co.
De leeftijd van de groep is niet het probleem. Bij Willem ll en AZ had hij een relatief oude groep. Het gaat meer om mondigheid. Spelers moeten niet iets te zeggen willen hebben. Wie niet braaf is, wordt vernederd. Of, zoals Aron Winter het uitdrukte: behandeld als een hond.
Feyenoord zou daarentegen wél werken voor Co. Van een beetje arbeid zijn ze niet vies in Rotterdam en volgens mij kan Co met de jeugd die daar aan het doorbreken is, wel voor een leuke klassering gaan.
Volgens mij slaagt niemand daar. De ambities van F. passen niet bij de kwaliteit van de spelersgroep.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mar 18, 2009 11:13 am

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Vind ik niet. Cruijff en Adriaanse hebben hun eigen visie ontwikkeld. Of die visie's nou goud of slecht zijn, laat ik in het midden, maar de beide heren twijfelen (bijna nooit) aan hun visie. Ik weet niet of Van Basten datzeflde heeft, kan het in ieder geval nog niet ontdekken.

En omdat Cruijff, Adriaanse en bijvoorbeeld een Van Gaal hun eigen visie ontwikkeld hebben, heb ik voor al dat soort coaches bewondering.
Het grappige is, dat Adriaanse zijn visie grotendeels van Cruijff heeft gepikt. In zijn jongere jaren was hij namelijk een groot bewonderaar van Cruijff. Bij (toen) PEC Zwolle hebben ze op zijn aandringen zelfs een tribune naar Cruijff vernoemd, zoals Peter vast wel weet. Pas toen Adriaanse bij Ajax in contact kwam met Van Gaal, veranderde de voorkeur van Adriaanse. Toen was het Van Gaal voor en Van Gaal na, en Van Gaal en Cruijff, dat gaat niet samen.
Adriaanse behandelt een spelersgroep als een gymklas. Dat werkt beter bij een middenmoter dan bij een topclub. Topspelers moeten er niets van hebben. Hij heeft de neiging zijn beste spelers te schofferen, zoals nu weer met Janko. Psychologen weten er vast raad mee, maar ik vind het raar gedrag.
Adriaanse heeft alleen als probleem dat (zoals Wimpey al schreef) hij te rechtlijnig is voor psv' normen. PSV stond altijd bekend om het zachtmoedige en we hebben allemaal kunnen zien hoe snel Huub Hitler van het toneel verdween.
Ach, dat is beeldvorming. Als het bij PSV slecht gaat, blijkt het een gewone voetbalclub te zijn. Dan slaat men aan het konkelen en wordt de trainer ontslagen.
De leeftijd van de groep is niet het probleem. Bij Willem ll en AZ had hij een relatief oude groep. Het gaat meer om mondigheid. Spelers moeten niet iets te zeggen willen hebben. Wie niet braaf is, wordt vernederd. Of, zoals Aron Winter het uitdrukte: behandeld als een hond.
Volgens mij slaagt niemand daar. De ambities van F. passen niet bij de kwaliteit van de spelersgroep.
Wellicht heeft ie z'n visie daarop gebaseerd, maar is uiteindelijk wel z'n eigen weg gegaan.

Verder verbaasd het mij eigenlijk dat Adriaanse na al die jaren, nog steeds zo koppig is. Voetbaltechnisch is hij zó goed, maar sociaal is hij totaal niet. Dat Porto-verhaal is echt niet te geloven. Maar ik denk wel, dat als je zijn a-sociale karakter niet zo zwaar neemt, dat je er als club veel profijt van hebt. Daarom zou hij denk ik wel bij feyenoord passen. Feyenoord is financieel en sportief failliet. Geef Co een aantal jonge gasten en hij komt toch vrij ver met beperkte middelen.

generaal

Bericht door generaal » wo mar 18, 2009 12:32 pm

joey schreef:Dat zou hij willen.

Adriaanse is niet academisch gevormd hoor. ALO noem ik in ieder geval geen academische opleiding.

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 18, 2009 3:10 pm

Adriaanse is niet academisch gevormd hoor. ALO noem ik in ieder geval geen academische opleiding.
Staat de A niet voor Academie? :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 18, 2009 6:39 pm

joey schreef: Dat is ook meteen zijn probleem, hij is niet met zijn tijd meegegaan.
Nee, Cruijff wel. :excited.gif:

Ben het met Luuk eens, er zijn vele overeenkomsten tussen die 2. Zo maken ze bijv. graag bonje. Zijn idealisten, zelfde geboortejaar, my way or the highway.

Maar PSV en Adriaanse: i.m.o. past het niet. 'Warm' en 'gezellig' en Adriaanse: dat moet wel gaan botsen.

generaal

Bericht door generaal » do mar 19, 2009 1:31 am

Aristides schreef:
Nu je het zegt.. dat maakt het de eerste academische opleiding op HBO niveau :smallgrin.gif: .

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 19, 2009 10:44 am

generaal schreef:
Aristides schreef:
Nu je het zegt.. dat maakt het de eerste academische opleiding op HBO niveau :smallgrin.gif: .
Dat was een geintje van mij, generaal. Adriaanse beweert namelijk zelf dat hij een academische opleiding heeft. :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 10:47 am

Niet de eerste, je hebt natuurlijk ook de Sociale academie nog!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mar 19, 2009 11:05 am

generaal schreef:
Aristides schreef:
Dat is altijd nog hoger dan het CIOS. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

generaal

Bericht door generaal » do mar 19, 2009 12:01 pm

joey schreef:
generaal schreef:
Aristides schreef: Staat de A niet voor Academie? :ajaxsmiley.gif:
Dat was een geintje van mij, generaal. Adriaanse beweert namelijk zelf dat hij een academische opleiding heeft. :smallgrin.gif:
Echt waar :drecul.gif: .

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 19, 2009 12:06 pm

Ja, dat las ik een keer in een interview met hem. Ik viel zowat van mijn stoel. :smallgrin.gif:

Is er trouwens al nieuws over Adriaanse en PSV?

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 19, 2009 12:09 pm

Een beetje a la 'professor' fortuin.
Maar goed, met zijn trainerscapaciteiten heeft het natuurlijk helemaal niets te maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 19, 2009 12:19 pm

Nee, in principe niet. Een trainer heeft geen academische opleiding nodig.

In Oostenrijk denken ze te weten dat Adriaanse naar PSV gaat:

Bullen setzen Adriaanse Ultimatum

Die Ära von Co Adriaanse bei den Bullen geht zu Ende. Auch wenn der in Salzburg unbeliebte Holländer weiter beharrlich schweigt: Er hat sich längst entschieden – gegen Salzburg und für seine Heimat. Adriaanse – er kam erst im März 2008 als Nachfolger von Giovanni Trapattoni – wird mit Saisonende neuer Coach bei PSV Eindhoven. ÖSTERREICH hat bereits vor drei Wochen erstmals darüber berichtet.

Ultimatum
Über seine Pläne hat Adriaanse Arbeitgeber Salzburg noch immer nicht informiert. Das stößt Bullen-Sportdirektor Heinz Hochhauser sauer auf: „Es gibt eine Deadline. Noch vor Ostern muss Adriaanse sagen, was Sache ist. Sonst werden wir das machen.“

Das heißt: Spätestens in drei Wochen wird Red Bull auch offiziell bekannt geben, dass der Klub den Vertrag mit dem Holländer nicht verlängert. Leicht möglich, dass Hochhauser selbst das Traineramt übernimmt. „Kein Kommentar“, so Salzburgs Sportdirektor.
www.oet.at

PSV zou werkelijk een slechte keuze zijn van Adriaanse. Ik zie hem niet slagen in die cultuur van lange tenen.

Gesloten