De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 18, 2009 9:22 am

Daniel_vT schreef:En Van Basten zou die tijd niet mogen krijgen? Die moet er direct maar staan dan?
Direct staan??? Hij heeft vier jaar ervaring op een veel hoger niveau! Daarvoor trouwens al bij Ajax gewerkt, hij is geen beginnend trainer!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 18, 2009 9:34 am

Daniel_vT schreef:En Van Basten zou die tijd niet mogen krijgen? Die moet er direct maar staan dan?
Tuurlijk krijgt ie tijd, het zou alleen fijn zijn als je wat progressie kan ontdekken.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 9:44 am

Neefkens schreef: Ik zou zelf de woorden briljant nooit gebruikt hebben, daar komt alleen maar gelazer van.
Tja, Van den Boog is een fan van Van Basten met zijn geweldige charisma. :biggrin.gif:
Ik heb dat briljante nog geen moment kunnen ontdekken. M.i. teert Van Basten nog steeds op zijn faam als speler. Elke andere trainer zou, met dit spel, allang volledig afgebrand zijn.
Ik vind het wel opvallend dat vdBoog zo openlijk van Basten's leerpunten aanhaalt. Staat toch haaks op het beeld van de adorerende hielenlikkende AD dat hier steeds aangehaald wordt.
Hij moet wel, met al die onvrede. Van Basten is zo onhandig in de omgang dat iedereen het ziet. (Behalve natuurlijk degenen die het écht niet willen zien.)

Ik vind het belachelijk dat Van Basten geen verantwoording hoeft af te leggen over technische zaken. Dat is vragen om problemen. Mensen met onbeperkte volmachten hebben de neiging om misbruik te maken van hun macht. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 18, 2009 9:47 am

Vandaar dat het goed was dat er één iemand een beetje tegengas aan Cruijff durfde te geven?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 9:50 am

Je kunt er ook over twisten of het verstandig is om wie dan ook (zelfs Cruijff) een volmacht te geven. Ik vind dat het wel kan, voor een beperkte tijd, en met een gerichte opdracht. Maar zeggen: jij mag het doen zoals jij wilt de komende vier of zeven of tien jaar, dat is vragen om problemen. Er moet controle zijn.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 18, 2009 10:09 am

joey schreef:
Neefkens schreef: Ik zou zelf de woorden briljant nooit gebruikt hebben, daar komt alleen maar gelazer van.
Tja, Van den Boog is een fan van Van Basten met zijn geweldige charisma. :biggrin.gif:
Ik heb dat briljante nog geen moment kunnen ontdekken. M.i. teert Van Basten nog steeds op zijn faam als speler. Elke andere trainer zou, met dit spel, allang volledig afgebrand zijn.
Ik vind het wel opvallend dat vdBoog zo openlijk van Basten's leerpunten aanhaalt. Staat toch haaks op het beeld van de adorerende hielenlikkende AD dat hier steeds aangehaald wordt.
Hij moet wel, met al die onvrede. Van Basten is zo onhandig in de omgang dat iedereen het ziet. (Behalve natuurlijk degenen die het écht niet willen zien.)

Ik vind het belachelijk dat Van Basten geen verantwoording hoeft af te leggen over technische zaken. Dat is vragen om problemen. Mensen met onbeperkte volmachten hebben de neiging om misbruik te maken van hun macht. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.
Daar ga je weer. Jouw stelling was dat vdBoog zo'n fan was dat hij hem nooit zou aanpakken. Dat doet hij dus gewoon wél. de dooddoener dat hij wel moet is dus absoluut niet relevant. Je zou hem ook de credits kunnen geven dat hij het wél doet. Misschien toch beter om iemand het voordeel van de twijfel te geven, voordat je hem bij voorbaat affikt.

Zo zit jouw mensbeeld in elkaar, dat is heel wat anders.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 10:35 am

Neefkens schreef:Zo zit jouw mensbeeld in elkaar, dat is heel wat anders.

Daar ga jíj weer, Neef. Kun je je a.u.b. dit soort opmerkingen voor je houden?

Van den Boog kan Van Basten niet ter verantwoording roepen, dus voeren ze leuke gesprekjes. Het zal wel. Het komt allemaal erg soft op me over.

Maar ja, Marco is briljant, hè? :666.gif: :excited.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 18, 2009 10:37 am

Tja, wellicht neemt hij dat waar. Want het lijkt niet zo te zijn dat hij als kleine jongen opkijkt tegen Ajax legendes:
"Wat Cruijff zegt, is ook gewoon maar een mening"

--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 18-03-09 08:23 - Gepost door: 343 - Bron: Goal.com - Aantal keer bekeken: 429 - Aantal reacties: 2

Rik van den Boog, algemeen directeur van Ajax, heeft laten weten dat hij niet tevreden is over het huidige seizoen van de Amsterdammers. Ook liet Van den Boog weten in hoeverre hij contact heeft gehad met Johan Cruijff.

"Het is geen geslaagd seizoen, maar er zijn nog een aantal dingen die kunnen gebeuren. We gaan nu primair voor de tweede plek, dat moeten we nastreven," aldus Rik van den Boog tegenover AT5.

"We zijn het beleidsplan aan het herschrijven. Wij willen elk jaar voor het kampioenschap gaan. Nee, ik spreek niet over moeten. Sommige dingen kun je wel willen, maar we moeten niks."

Van den Boog gaf tevens aan dat hij geen uitgebreide gesprekken met Johan Cruijff heeft gehad.
Bron: AF
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 18, 2009 10:38 am

Ik hoop in ieder geval maar dat Marco zo tactisch en technisch briljant is, dat hij dus met deze spelers door kan bouwen. Ik heb er niet veel fiducie in als we weer voor 30 miljoen aan spelers gaan kopen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 10:45 am

LucaS schreef:Tja, wellicht neemt hij dat waar. Want het lijkt niet zo te zijn dat hij als kleine jongen opkijkt tegen Ajax legendes.

Tja, wel tegen Van Basten.

Natuurlijk gaan we weer kopen, Peter. Van Basten krijgt de boel niet aan de praat, dus moeten er andere spelers komen. En die moeten ingepast worden, dus volgend seizoen weer een leerjaar?

peter

Bericht door peter » wo mar 18, 2009 10:56 am

Het is geen geslaagd seizoen, maar er zijn nog een aantal dingen die kunnen gebeuren. We gaan nu primair voor de tweede plek, dat moeten we nastreven," aldus Rik van den Boog tegenover AT5.
Moeten we nastreven dus. Wat als het niet gebeurd? Ben ik namelijk wel benieuwd naar.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 18, 2009 11:02 am

Moeten nastreven betekent helemaal niets. In de top móet je, het gaat niet om willen. Ajax is de grootste en de rijkste club van Nederland, en dan is het geen probleem als we eindigen achter een regionale grootmacht als AZ? Kom op, zeg. :excited.gif:

jabu

Bericht door jabu » wo mar 18, 2009 11:48 am

joey schreef:Hij is gvd de allesbepalende man bij Ajax. Hij loopt geen stage! :confused.gif:
Misschien moet je het stukje nog een keer lezen om er achter te komen dat Van Basten niet de allesbepalende man bij Ajax. is.
Van den Boog schreef:De clubbestuurder ontkende de veelgehoorde stelling dat Van Basten binnen Ajax een soort alleenheerser is. "Marco is gekomen om het voetbalgedeelte te managen en te doen, en eindverantwoordelijkheid te dragen voor een aantal facetten, zoals het aan- en verkoopbeleid. Maar operationeel sturen andere mensen dat aan. Marco is dus niet degene die alles bepaalt. Marco is geen alleenheerser, dat is een fabeltje. Laat ik het gewoon wegnemen: Marco bepaalt niet wat er bijvoorbeeld bij de jeugdopleiding gebeurt. Ik heb op een aantal punten de eindverantwoording, en niet Marco. Voetbaltechnisch is Marco de baas en nee, daar hoeft hij geen verantwoording voor af te leggen."
Speciaal voor jou nog even het stukje over de jeugdopleiding geaccentueerd.
joey schreef:
LucaS schreef:Tja, wellicht neemt hij dat waar. Want het lijkt niet zo te zijn dat hij als kleine jongen opkijkt tegen Ajax legendes.

Tja, wel tegen Van Basten.
Tsja, blijkbaar niet. Anders zou hij hem niet meerdere malen openlijk bekritiseren.

peter

Bericht door peter » wo mar 18, 2009 11:49 am

Wie bepaalt er dan wat er met de jeugdopleiding gebeurt? Beter nog, gebeurt daar überhaupt wel iets?

jabu

Bericht door jabu » wo mar 18, 2009 11:50 am

Misschien is het één van de punten waar Vd Boog de eindverantwoording heeft?

peter

Bericht door peter » wo mar 18, 2009 11:52 am

Zou kunnen, maar dat is dan wel een verandering, want toen Cruijff te rigoureus was, was dit het commentaar:
"Wat Johan wilde doen met de jeugdopleiding van Ajax ging mij te snel, het is me te rigoureus. Ik ben op zich niet ontevreden met hoe het nu gaat. Maar ik wil eerst bekijken hoe het zit. Dat moet ik zelf ervaren en daarna wil ik het op mijn manier doen en in een verantwoord tempo
We gaan het does op de Rik vd Boog manier nu doen?

jabu

Bericht door jabu » wo mar 18, 2009 11:54 am

Zou kunnen. Uit het interview met vd Boog blijkt iig dat Van Basten niet bepaalt wat er gebeurt bij de jeugdopleiding. Wellicht denkt hij wel mee en is vd Boog eindverantwoordelijke?
Laatst gewijzigd door jabu op wo mar 18, 2009 11:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 18, 2009 11:55 am

joey schreef:
Neefkens schreef:Zo zit jouw mensbeeld in elkaar, dat is heel wat anders.

Daar ga jíj weer, Neef. Kun je je a.u.b. dit soort opmerkingen voor je houden?
Sorry, dat was idd niet goed van me.
Van den Boog kan Van Basten niet ter verantwoording roepen, dus voeren ze leuke gesprekjes. Het zal wel. Het komt allemaal erg soft op me over.

Ik heb een ander beeld gekregen uit het interview. Kijk jabu's quotes maar na.

peter

Bericht door peter » wo mar 18, 2009 11:56 am

Nee, inderdaad. Opmerkelijk vind ik dat, want voor een paar maanden geleden lag daar wel de eindverantwoording bij MvB. Het zou ook kunnen dat MvB de diagnose heeft gesteld dat de jeugdopleiding prima voor mekaar is en dat hij het heeft overgedragen aan vdBoog.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 18, 2009 11:59 am

Volgens mij begrijpen jullie v/d Boog verkeerd. Volgens mij bedoelt hij dat de opleiding operationeel door andere mensen wordt aangestuurd (Blind en Olde Riekerink), zoals v/d Boog het zelf noemt.

Maar goed, dat haal ik er ook maar uit. Heel duidelijk is hij - terecht, vind ik - niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » wo mar 18, 2009 12:02 pm

Volgens mij kan de conclusie iig getrokken worden dat Van Basten niet zomaar in z'n eentje aan het bepalen is wat er gebeurt binnen en met de jeugdopleiding. Dat hij wel ideeën heeft mbt de jeugdopleiding geloof ik wel. Wellicht zal men gezamenlijk achter de schermen daar druk mee bezig zijn of over in overleg zijn. Resultaten van een andere aanpak binnen de jeugdopleiding zullen per definitie niet direct waarneembaar zijn.

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 18, 2009 3:01 pm

De stellingen zijn ook hier betrokken. Een citaat van MvB? Halen we van abx.nl of def.nl er is altijd wel iets te vinden dat de mening steunt.

MvB gaat de jeugdopleiding reorganiseren is het ene citaat en dat hij er niets aan hoef te doen het andere citaat.

Het is misschien bij Ajax niet eens bekend wat MvB doet, zou mij niet verbazen dat ze van elkaar niet weten wat er gebeurt. Het is nog niet zo lang geleden dat MvB niet eens wist dat Toby Alderweireld geen Nederlander was. Het is niet het belangrijkste, maar ik dacht dat de meeste fans toch wel op de hoogte waren.

jabu

Bericht door jabu » wo mar 18, 2009 3:09 pm

Wat wil je precies zeggen?

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 18, 2009 3:12 pm

Jabu schreef:Wat wil je precies zeggen?
Wat er staat: iedereen kan wel een citaat vinden waarin MvB zegt wat de eigen mening ondersteunt.

Wil je dat hij de hele jeugdopleiding onder handen neemt: neemt een citaat uit een van de berichten hiervoor.

Wil je dat hij dat niet doet? Gebruik het citaat van v.d. Boog of hoe die man precies heet.

Ook op dit punt zullen de standpunten zich herhalen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 18, 2009 6:28 pm

Peter schreef:Vind ik wel inderdaad. Verder is vBasten niet zo slecht als Wouters bijvoorbeeld inderdaad.
Niet meteen andere trainers erbij halen!! :smallgrin.gif:

Plaats reactie