Je zegt het zelf al. Dat Stekelenburg aanvoerder en international is doet er niet toe. De conclusie dat Van Basten Stekelenburg waardeloos vindt slaat ook nergens op. Hij vindt Vermeer op dit moment echter beter en heeft logischerwijs nooit uitgesloten dat Stekelenburg z'n plek weer terug kan verdienen. Dat het zo weer omgedraaid kan worden is dus niet gezegd. Hij wilde alleen even recht zetten wat er in de media werd beweerd. Daarin werd er gedaan alsof de situatie voor Stekelenburg de rest van het seizoen hopeloos zou zijn.joey schreef:Dat klopt. De conclusie moet dus wel zijn dat Van Basten Stekelenburg waardeloos vindt, anders zou hij hem niet vervangen. Daarom is het onlogisch dat hij nu weer zegt, dat het ook zo teruggedraaid kan worden. Hoe zit het nou?Baseman schreef:Verder leek het mij logischer om Stekel de 1e keeper te laten zijn, zodat hij na dit seizoen verkocht kan worden voor een leuk bedrag en Vermeer volgend seizoen aan de bak kan. Vermeer had nameljik geen probleem gehad met dat scenario, waar Stekel nu wil vertrekken.
In de winterstop koos Van Basten voor Stekelenburg. Hij kwam toen met nie al te sterke argumenten, bijvoorbeeld dat Stekelenburg aanvoerder was en international. Dat doet natuurlijk niet ter zake bij de beoordeling van de keeperskwaliteiten van de man. Vervolgens speelde Stekelenburg een paar ongelukkige wedstrijden, maar hij leek juist de weg naar boven te hebben ingeslagen. Op dat moment wordt hij vervangen.
Voor Vermeer is het niet prettig om te horen dat hij elk ogenblik weer op de bank gezet kan worden. Ik denk dat áls je voor hem kiest, dat je dan ook voor een tijdje voor hem moet kiezen. Tot het einde van het seizoen lijkt me een redelijke termijn. Dan kun je eventueel alsnog beslissen een andere keeper te halen.
En Stekelenburg die de weg naar boven had gevonden? Hij speelde iets van vijf mindere wedstrijde, een aardige pot tegen Fiorentina (zoveel kreeg hij niet te doen hoor) en meteen daarna weer een wedstrijd met twee fouten tegen Volendam. Van een duidelijke weg naar boven vinden was geen sprake.