Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 16, 2009 4:50 pm

joey schreef:
Baseman schreef:Verder leek het mij logischer om Stekel de 1e keeper te laten zijn, zodat hij na dit seizoen verkocht kan worden voor een leuk bedrag en Vermeer volgend seizoen aan de bak kan. Vermeer had nameljik geen probleem gehad met dat scenario, waar Stekel nu wil vertrekken.
Dat klopt. De conclusie moet dus wel zijn dat Van Basten Stekelenburg waardeloos vindt, anders zou hij hem niet vervangen. Daarom is het onlogisch dat hij nu weer zegt, dat het ook zo teruggedraaid kan worden. Hoe zit het nou?

In de winterstop koos Van Basten voor Stekelenburg. Hij kwam toen met nie al te sterke argumenten, bijvoorbeeld dat Stekelenburg aanvoerder was en international. Dat doet natuurlijk niet ter zake bij de beoordeling van de keeperskwaliteiten van de man. Vervolgens speelde Stekelenburg een paar ongelukkige wedstrijden, maar hij leek juist de weg naar boven te hebben ingeslagen. Op dat moment wordt hij vervangen.

Voor Vermeer is het niet prettig om te horen dat hij elk ogenblik weer op de bank gezet kan worden. Ik denk dat áls je voor hem kiest, dat je dan ook voor een tijdje voor hem moet kiezen. Tot het einde van het seizoen lijkt me een redelijke termijn. Dan kun je eventueel alsnog beslissen een andere keeper te halen.
Je zegt het zelf al. Dat Stekelenburg aanvoerder en international is doet er niet toe. De conclusie dat Van Basten Stekelenburg waardeloos vindt slaat ook nergens op. Hij vindt Vermeer op dit moment echter beter en heeft logischerwijs nooit uitgesloten dat Stekelenburg z'n plek weer terug kan verdienen. Dat het zo weer omgedraaid kan worden is dus niet gezegd. Hij wilde alleen even recht zetten wat er in de media werd beweerd. Daarin werd er gedaan alsof de situatie voor Stekelenburg de rest van het seizoen hopeloos zou zijn.

En Stekelenburg die de weg naar boven had gevonden? Hij speelde iets van vijf mindere wedstrijde, een aardige pot tegen Fiorentina (zoveel kreeg hij niet te doen hoor) en meteen daarna weer een wedstrijd met twee fouten tegen Volendam. Van een duidelijke weg naar boven vinden was geen sprake.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 16, 2009 4:59 pm

Enganche schreef:De conclusie dat Van Basten Stekelenburg waardeloos vindt slaat ook nergens op.
Jawel, want deze keuze gaat Ajax een hoop geld kosten. De transferwaarde van Stekelenburg is in één klap gekelderd. Normaal gesproken houdt een trainer (zeker een trainer die ook TD is) rekening met die dingen. De competitie duurt nog maar anderhalve maand.

Als Stekelenburg het verschil maakt tussen tweede worden of vijfde worden, moet je hem wisselen. Zijn de keepers min of meer aan elkaar gewaagd, dan laat je hem staan.
Hij vindt Vermeer op dit moment echter beter en heeft logischerwijs nooit uitgesloten dat Stekelenburg z'n plek weer terug kan verdienen. Dat het zo weer omgedraaid kan worden is dus niet gezegd. Hij wilde alleen even recht zetten wat er in de media werd beweerd. Daarin werd er gedaan alsof de situatie voor Stekelenburg de rest van het seizoen hopeloos zou zijn.
Ga je dan elke twee weken met veel bombarie van keeper wisselen? Schei uit, zeg! Als je Vermeer een echte kans wilt geven, moet dat toch voor een paar maanden zijn?
En Stekelenburg die de weg naar boven had gevonden? Hij speelde iets van vijf mindere wedstrijde, een aardige pot tegen Fiorentina (zoveel kreeg hij niet te doen hoor) en meteen daarna weer een wedstrijd met twee fouten tegen Volendam. Van een duidelijke weg naar boven vinden was geen sprake.
Tegen Fiorentina speelde hij gewoon heel goed. Veel beter dan in de weken daarvoor. Dan doel ik op uitstraling en overtuiging.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mar 16, 2009 5:04 pm

joey schreef:Dat klopt. De conclusie moet dus wel zijn dat Van Basten Stekelenburg waardeloos vindt, anders zou hij hem niet vervangen.
Nee hoor, de conclusie is dat hij Vermeer beter vindt, denk ik.
Vervolgens speelde Stekelenburg een paar ongelukkige wedstrijden
Zeg maar slechte wedstrijden. Je bent erg mild voor Stekelenburg.
maar hij leek juist de weg naar boven te hebben ingeslagen. Op dat moment wordt hij vervangen.
O ja? Dat heb ik gemist. Hij speelde een goede wedstrijd tegen Fiorentina, dat klopt. Maar die wedstrijd schijnt opeens de norm te zijn, en die andere 10 de uitzondering. Dat vind ik wat vreemd.
Voor Vermeer is het niet prettig om te horen dat hij elk ogenblik weer op de bank gezet kan worden. Ik denk dat áls je voor hem kiest, dat je dan ook voor een tijdje voor hem moet kiezen. Tot het einde van het seizoen lijkt me een redelijke termijn. Dan kun je eventueel alsnog beslissen een andere keeper te halen.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar 999 zegt weer dat Van Basten een slag om de arm moet houden. Zo zie je maar, een trainer doet het nooit goed.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 16, 2009 5:06 pm

Heel goed nog wel. Hij tikte een bal uit de hoek en liet geen hoge ballen vallen. Dat was het dan wel weer hoor. Nee, die wederopstanding van Stekelenburg is echt een fabeltje.

Ik vind het verder positief dat de trainer in dit geval voorkeur geeft aan de sportieve argumenten. Voor keepers krijg je toch geen megabedragen, dus die paar maandjes op de bank zullen niet zoveel uitmaken als Vermeer het gewoon goed doet en Ajax sportief beter presteert. Ik denk dat het vooral ook daarvan afhankelijk is of Vermeer blijft staan. Van Basten vindt Vermeer nu beter, maar het is natuurlijk belangrijk dat Stekelenburg er staat indien er iets mis gaat. In principe staat Vermeer er de komende maanden dus in, maar niemand is logischerwijs honderd procent zeker van z'n plek.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 16, 2009 5:45 pm

joey schreef: Jawel, want deze keuze gaat Ajax een hoop geld kosten. De transferwaarde van Stekelenburg is in één klap gekelderd. Normaal gesproken houdt een trainer (zeker een trainer die ook TD is) rekening met die dingen. De competitie duurt nog maar anderhalve maand.
Als een trainer een speler opstelt vanwege de transferwaarde terwijl de concurrent beter is, ben jij de eerste om die trainer af te maken vanwege dat feit, zeker als die trainer van Basten zou heten.
Als Stekelenburg het verschil maakt tussen tweede worden of vijfde worden, moet je hem wisselen. Zijn de keepers min of meer aan elkaar gewaagd, dan laat je hem staan.

Stekelenburg stapelde fout op fout sinds zijn terugkeer, daar verandert 1 goede wedstrijd tegen Fiorentina niets aan natuurlijk. Overigens zijn de keepers niet aan elkaar gewaagd, heb je de cijfers van Stekelenburg en Vermeer naast elkaar gezien? Dat is een schokkend verschil hoor.
Ga je dan elke twee weken met veel bombarie van keeper wisselen? Schei uit, zeg! Als je Vermeer een echte kans wilt geven, moet dat toch voor een paar maanden zijn?
Natuurlijk krijgt Vermeer nu de kans, maar geen enkele speler heeft/krijgt natuurlijk de garantie op een basisplaats. Vermeer heeft zijn basisplaats verdiend door hoe hij zich heeft gemanifesteerd. Maar er kan een moment komen dat Vermeer een dusdanige vormcrisis krijgt, of zelfs iets banaals als een blessure oploopt, waarop Stekelenburg precies hetzelfde kan doen. Stekelenburg heeft echter onmiddellijk laten zien een waardeloze topsportmentaliteit te bezitten. Daarmee onderstrepend dat de keuze van van Basten weer eens de juiste was.
Tegen Fiorentina speelde hij gewoon heel goed. Veel beter dan in de weken daarvoor. Dan doel ik op uitstraling en overtuiging.
En de wedstrijd erna weer minder. Het is ook niet zo dat Stekelenburg om onbegrijpelijke redenen na een goede wedstrijd opeens buiten de boot is gevallen, hij werd ziek en Vermeer liet in die periode weer zien op dit moment een betere keeper te zijn. Een trainer heeft de verplichting om een selectielid die bij zijn kansen keer op keer laat zien beter te zijn dan de basisspeler op een gegeven moment tot eerste keus te promoveren. Dat moment is nu aangebroken.
I think I lost my fucking headache

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 17, 2009 8:22 am

Keepers moeten anders behandeld worden dan voetballers, wat Van Basten nu aan het doen is is schadelijk voor zowel Vermeer als voor Stekel (op dit moment vooral voor Stekel).

Mocht Van Basten dit seizoen Vermeer nog eens passeren voor Stekel, dan zijn beide keepers na dit seizoen vertrokken. Laat hij Vermeer staan, dan vertrekt waarschijnlijk alleen Stekel. Maar het is best mogelijk dat Vermeer alsnog vertrekt, aangezien hem in de toekomst hetzelfde lot kan wachten als dat van Stekel.

PS: Niet voor niets zit Waterman nu weer op de bank, na 2 geweldige wedstrijden te hebben gekeept als vervanger van zijn toentertijds geblesseerde collega. Om even een voorbeeld te noemen. Keepers mag je best vervangen, maar ben duidelijk en geef ze de kans. Van Basten heeft (te?) vaak getwijfeld en gewisseld, dat moet je met keepers dus niet doen.

jabu

Bericht door jabu » di mar 17, 2009 9:17 am

Hij heeft in feite één keer gewisseld en dat is op dit moment bij de keuze wie er onder de lat komt te staan. Toen Stekelenburg geblesseerd en/of ziek was kon hij hem moeilijk opstellen.

Hoe gaat het overigens met Gentenaar? Vindt men het nog steeds onbegrijpelijk dat hij een plekje in de pikorde is gedaald?

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 17, 2009 9:53 am

Jabu schreef:Toen Stekelenburg geblesseerd en/of ziek was kon hij hem moeilijk opstellen.
Klopt, maar hij gaf Stekel toen wel het vertrouwen en hield hem aan als 1e keeper. Waardoor Stekel zich nu extra gepasseerd voelt en Vermeer niet het volledige vertrouwen heeft.

Probleem bij keepers is dat je ze een aantal wedstrijden moet laten staan en ze dus niet 'even' kan testen of passeren. Stekel gaat er ook terecht vanuit dat hij dit seizoen niet meer keept, normaal gesproken is dat namelijk de realiteit.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mar 17, 2009 10:37 am

Ik hoor vaak dat het kapitaalvernietiging is om Stekel op de bank te zetten, maar ik vraag me toch af voor hoeveel hij had de markt op had gekund als hij in de basis was gebleven. Waarbij we er voor de eenvoudigheid er dan wel vanuit gaan dat hij wel zou presteren tussen de palen.

Dat kan toch niet meer geweest zijn dan een miljoen of 6?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do mar 19, 2009 11:53 am

Tijd om het stuivertje weer te gaan wisselen... :ajaxscarf.gif:

ajaxx

Bericht door ajaxx » do mar 19, 2009 1:40 pm

Stekel moet gewoon weer onder de lat staan, kampioen worden we toch niet meer en slechter als vemeer is hij niet.

gr

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 19, 2009 1:41 pm

Zlatan Son of God schreef:Tijd om het stuivertje weer te gaan wisselen... :ajaxscarf.gif:
Hehe, zou Van Basten nu opnieuw zijn keuze bekend gaan maken?

Hoeveel krediet zou Vermeer hebben? Twee slechte wedstrijden? Drie slechte wedstrijden? Hij zal zich nu niet prettig voelen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 19, 2009 2:09 pm

Mag het toch niet hopen. Vermeer moet je nu gewoon laten staan, want anders heb je twee totaal gebroken keepers. Ik ben van mening dat het voor een groot deel met vertrouwen te maken heeft. Als je nu Maarten in de goal zet, dan zal die jongen stijf van de zenuwen staan en oh zijn bang zijn dat hij een blunder maakt.

Aristides

Bericht door Aristides » do mar 19, 2009 4:38 pm

Peter schreef:Mag het toch niet hopen. Vermeer moet je nu gewoon laten staan, want anders heb je twee totaal gebroken keepers. Ik ben van mening dat het voor een groot deel met vertrouwen te maken heeft. Als je nu Maarten in de goal zet, dan zal die jongen stijf van de zenuwen staan en oh zijn bang zijn dat hij een blunder maakt.
Het zelfvertrouwen van Vermeer is niet gegroeid na gisterenavond, maar Maarten S. zal niet zo snel worden opgesteld, vrees ik. Er werd al op iedere slak zout gelegd, alle ballen bleken ineens houdbaar enz. Nee Vermeer laten staan en zien waar het schip strandt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Rooie

Bericht door Rooie » ma mar 23, 2009 5:56 pm

Soccernews/Sportweek:

Blind: "Stekelenburg mag nog niet weg"
Geplaatst op 23-03-2009 17:51 door Robin Tibbe

Ajax geeft Maarten Stekelenburg geen toestemming om op zoek te gaan naar een nieuwe club. Dit heeft Danny Blind, manager technische zaken, duidelijk gemaakt aan zaakwaarnemer Rob Jansen. "We snappen dat Stekelenburg teleurgesteld is, hij is tenslotte de doelman van Oranje. Maar we willen volgend seizoen over minimaal één goede keeper beschikken."

"Dat hij zegt weg te willen, vinden we niet onbegrijpelijk", reageerde Blind tegenover Sportweek. "Maarten heeft nog een driejarig contract, maar de verbintenis met Kenneth Vermeer loopt medio 2010 af. Met hem gaan we pas volgende maand om de tafel. We kunnen dus niet bij voorbaat al zeggen 'Maarten, jij mag weg'. Laat duidelijk zijn dat we hem nog steeds een prima keeper vinden. Zo iemand verkoop je niet voor een appel en een ei."

De Amsterdammers zullen binnenkort ook de optie in het contract van Eyong Enoh gaan lichten. De voetballer heeft een verbintenis aan de club tot medio 2010 met een optie tot nog twee jaar extra. "Hij is een basisspeler en we zijn enorm blij met hem", aldus Blind. Of Leonardo een nieuw contract zal krijgen is nog onduidelijk, daar zou namelijk nog geen besluit over zijn genomen.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mar 23, 2009 6:27 pm

Wie houdt hem tegen? Wesley Sneyder zou blijven, mocht KJH gewoon weg, ik dacht dat de selectie compleet zou blijven enz.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 23, 2009 7:19 pm

Ach, allemaal stoere taal. Stekelenburg zal wel vertrekken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 23, 2009 7:27 pm

Prima zaak, zo gemakkelijk kom je niet weg. Prima gereageerd door Blind.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 23, 2009 7:33 pm

Lijkt me een duidelijke zaak. Of Vermeer of Stekelenburg zal blijven, en aangezien met Vermeer pas later wordt gesproken, moet Stekelenburg ook nog even geduld hebben.
I think I lost my fucking headache

Marijn

Bericht door Marijn » wo mar 25, 2009 9:42 am

Stekelenburg: 'Geen begrip voor beslissing Van Basten'
24/03/2009 20:22

Bondscoach Bert van Marwijk riep Maarten Stekelenburg op voor het Nederlands elftal, ook al verloor de doelman bij Ajax zijn basisplaats aan Kenneth Vermeer. De zestienvoudig international is nog altijd teleurgesteld in Ajax-trainer Marco van Basten en is blij dat hij bij Oranje de komende week de kans krijgt om weer even eerste doelman te zijn.

'Ik had in het begin van het seizoen ook niet verwacht dat het zo zou lopen. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind Kenneth Vermeer een heel goede doelman. Hij heeft me voor de winterstop ook uitstekend vervangen toen ik geblesseerd was. Maar ik heb geen begrip voor de beslissing van Van Basten om hem eerste doelman te maken. Dat lijkt me ook logisch.'

'Natuurlijk was ik hartstikke boos', vervolgt Stekelenburg tegen het ANP. 'Maar inmiddels heb ik ook tijd gehad om na te denken. Ik ga dus ook niet roepen dat ik weg bij Ajax wil. Ik ga gewoon keihard trainen. Ik wil mijn plaats weer terug. Dat lijkt me de juiste instelling.'

De tweede doelman van Ajax is wel eerste keus bij Van Marwijk. 'Ik snap dat jullie dat raar vinden. Daarom wil nu ook bijna iedere journalist hier met me praten. Ik kan alleen maar zeggen dat ik enorm mijn best ga doen. We staan namelijk voor twee belangrijke duels met Schotland en Macedonië. Het liefst wil ik ook alleen over Oranje praten.'

Dat de bondscoach Edwin van der Sar tevergeefs benaderde vindt Stekelenburg niet vreemd. 'Ik vind het niet raar dat Van Marwijk met Van der Sar heeft gebeld. Henk Timmer was namelijk geblesseerd en ik was nog ziek. Het is dus niet zo dat Van Marwijk met een trein over mij heen is gereden, zoals ik hier en daar heb moeten lezen.'

Bron: Vi.nl
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 25, 2009 10:03 am

Ach ja, wat moet hij anders zeggen?

Zijn zaakwaarnemer stond de dag na de keeperswissel bij Blind op de stoep. Dat zegt genoeg. Stkelenburg gaat echt geen jaar bij Ajax op de bank zitten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mar 25, 2009 10:50 am

Ik hoop gewoon dat ie weer terug komt in de basis bij AJAX. Als ie zn normale niveau heeft vind ik hem beter dan Vermeer, op wie ook genoeg is aan te merken.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 25, 2009 10:53 am

Tja, Van Basten kan moeilijk nu weer gaan wisselen. Hoewel, met hem weet je het nooit.

Vermeer overtuigt allerminst sinds hij eerste keeper is.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 25, 2009 12:01 pm

Eerst was hij dé vervanger, nu is hij dé eerste keeper. Geef hem nog ff de tijd. Stekelenburg heeft 4 jaar lang zijn kans gehad.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 25, 2009 12:09 pm

Lijkt me ook. Vermeer krijgt gewoon de rest van het seizoen de kans. Kun je dan de balans opmaken en (eventueel) een nieuwe keeper halen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie