Ajax - Olympique Marseille 19-03-2009
-
- AT Toto winner 15/16
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Echt nietScherrer schreef:Dat heb je dan niet goed begrepen.

geplukt van voetbalzone
Cvitanich wijt hamstringklachten aan speelstijl
Geschreven op maandag, 16 maart om 09:18
Dario Cvitanich maakte zondag in de thuiswedstrijd tegen De Graafschap (3-0) zijn eerste doelpunt voor Ajax in het nieuwe kalenderjaar. Na zijn trefzekere reeks in de maand december is de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar in zijn ambitie geremd door blessures. Ook tegen de Doetinchemmers moest hij na een uur spelen weer afhaken.
"De medische staf is aan het studeren op mijn blessures en dan vooral op de terugkerende hamstringklachten," aldus Cvitanich, die in de Amsterdam ArenA last had van een lichte enkelblessure, maandag in AD/Sportwereld. De Argentijn was dit seizoen het slachtoffer van twee hamstringblessures aan hetzelfde bovenbeen.
Verhalen dat zijn hamstrings hem ook in Argentinië al dwarsboomden, weerlegt hij. "Ik heb er daar één keer last van gehad. Mijn eigen analyse is dat ik hier in het begin enorm heb moeten wennen aan de speelstijl. Daar heb ik ook lichamelijk last van gehad. Ik heb bij Ajax nog nooit een langere reeks van wedstrijden kunnen spelen."
"Elke keer als ik het gevoel heb in een ritme te komen, raak ik weer geblesseerd. Ik kan dan ook niet tevreden zijn over mijn seizoen. Ik ben wel blij dat ik heb gescoord. Het geeft moed om door te gaan", aldus de voormalig aanvaller van Banfield. Cvitanich kwam tot dusver in dertien competitieduels zeven keer tot scoren.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ben Arfa staat daar te boek als de grote meneer, al kan ik het maar bij vlagen in die jongen ontdekken. Bolo is slechts bankzitter en kan er voor de rest dus ook niet zo heel veul van.
Ik denk overigens niet dat we doorgaan, helaas. We moeten het spel maken en dat ligt ons gewoon niet. Ik denk dat we na verloop van tijd in het mes lopen en dan is het afgelopen, helaas. Waar we voorheen rustig konden leunen en alles blind naar voren konden peren is het nu zaak om pressie te spelen. Ik zie het helaas niet gebeuren.
Ik denk overigens niet dat we doorgaan, helaas. We moeten het spel maken en dat ligt ons gewoon niet. Ik denk dat we na verloop van tijd in het mes lopen en dan is het afgelopen, helaas. Waar we voorheen rustig konden leunen en alles blind naar voren konden peren is het nu zaak om pressie te spelen. Ik zie het helaas niet gebeuren.
Vind ik niet, daarvoor was Marseille al beter.
Ajax kan er totaal niet mee omgaan als de tegenstander aan forechecking doet. Daar is onze opbouw te traag voor.
Mijn hoop is dat Marseille de voorsprong gaat verdedigen. Dan hebben we tenminste kans om de verdediging van die ploeg te testen.
Ajax kan er totaal niet mee omgaan als de tegenstander aan forechecking doet. Daar is onze opbouw te traag voor.
Mijn hoop is dat Marseille de voorsprong gaat verdedigen. Dan hebben we tenminste kans om de verdediging van die ploeg te testen.
Het stinkt aan alle kanten!
Ben er ook vrijwel zeker van dat dit de opstelling wordt. Vrees alleen dat we het hiermee niet gaan redden. Achterin missen we 2 goede krachten, dus de 0 zullen we zeker niet houden. Betekent dat we er zelf een paar moeten maken. En hoe zwak de verdediging van Olympique ook is, ik zie Ajax met deze voorhoede niet veel kansen creeeren.Deli schreef:Kan Lindgren spelen? Vast niet he?
Dan zal het vrees ik zoiets worden:
Vermeer
Silva Oleguer Alderweireld Schilder
Anita Aissati Enoh
Sulejmani Suarez Emanuelson
Een Sulejmani komt in de Nederlandse competitie al geen man voorbij, laat staan tegen de snelle Taiwo. Urby is altijd goed voor een paar acties, maar het levert zelden doelgevaar op. Bovendien is hij tactisch niet een van de sterksten waardoor je weer dat kluitjesvoetbal door het midden krijgt.
Veel zal dus weer afhangen van het gekluts van Suarez, maar vrees dat hij het ook niet alleen kan.
Als ik in v.Basten schoenen zou staan zou ik zo spelen:
Vermeer
Silva-Toby-Oleguer-Urby
Enoh-Anita-Aissati
Suarez-Cvita-Sulejmani
Urby terug naar linksback. Het gevaar in Marseille kwam vooral over onze rechterkant van Kone. Vanaf hun rechterkant speelde geloof ik Ben Arfa. Nou die kan Urby ook wel hebben. Bijkomend voordeel is dat Urby sterk is in de opbouw. Dat is wel nodig met de pure mandekkers Toby en Oleguer achterin. Bovendien komt er door het terug halen van Urby een plaats vrij voorin voor een echte spits.
Anita bij gebrek aan beter in de punt naar achteren. Mocht Lindgren fit zijn dan kan hij eventueel spelen.
Voorin Suarez daar waar hij het gevaarlijkst is. Vanaf de flank. Denk dat hij met zijn onvoorspelbaarheid beter tegen de snelle Taiwo kan spelen dan Sulejmani. In de spits Cvita de rommelaar. Sulejmani vanaf links. Met Aissati achter hem komt hij wellicht beter uit de verf.
Mocht Cvita niet fit genoeg zijn om te starten dan: Leo-Suarez-Sulejmani voorin.
-
- AT Toto winner 10/11
Oja, joh?mattie schreef:Echt nietScherrer schreef:Dat heb je dan niet goed begrepen.![]()
geplukt van voetbalzone
Cvitanich wijt hamstringklachten aan speelstijl
Geschreven op maandag, 16 maart om 09:18
Dario Cvitanich maakte zondag in de thuiswedstrijd tegen De Graafschap (3-0) zijn eerste doelpunt voor Ajax in het nieuwe kalenderjaar. Na zijn trefzekere reeks in de maand december is de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar in zijn ambitie geremd door blessures. Ook tegen de Doetinchemmers moest hij na een uur spelen weer afhaken.
"De medische staf is aan het studeren op mijn blessures en dan vooral op de terugkerende hamstringklachten," aldus Cvitanich, die in de Amsterdam ArenA last had van een lichte enkelblessure, maandag in AD/Sportwereld. De Argentijn was dit seizoen het slachtoffer van twee hamstringblessures aan hetzelfde bovenbeen.
Verhalen dat zijn hamstrings hem ook in Argentinië al dwarsboomden, weerlegt hij. "Ik heb er daar één keer last van gehad. Mijn eigen analyse is dat ik hier in het begin enorm heb moeten wennen aan de speelstijl. Daar heb ik ook lichamelijk last van gehad. Ik heb bij Ajax nog nooit een langere reeks van wedstrijden kunnen spelen."
"Elke keer als ik het gevoel heb in een ritme te komen, raak ik weer geblesseerd. Ik kan dan ook niet tevreden zijn over mijn seizoen. Ik ben wel blij dat ik heb gescoord. Het geeft moed om door te gaan", aldus de voormalig aanvaller van Banfield. Cvitanich kwam tot dusver in dertien competitieduels zeven keer tot scoren.
Appeltje te schillen
NOORDWIJK - Voor Boudewijn Zenden (32) staat er morgenavond tegen Ajax meer op het spel dan het bereiken van de kwartfinale van de UEFA Cup. De Limburger - zondag nog trefzeker bij Paris St. Germain (1-3) - streek met zijn ploeggenoten van Olympique Marseille gisteren al neer in Hotel Huis ter Duin in Noordwijk en heeft in de Amsterdam ArenA nog een appeltje te schillen met Marco van Basten.
"Onder zijn bondscoachschap ben ik - tegen Liechtenstein - één keer opgeroepen. En daarna is het angstvallig rustig gebleven", herinnert de 54-voudig international het abrupte einde van zijn indrukwekkende interlandcarrière. "Ik houd er niet zo van om oude koeien uit de sloot te halen, maar kan wel zeggen, dat dit niet prettig is geweest", graaft hij in zijn geheugen.
De hernieuwde ontmoeting met Van Basten - vorige week vlak voor het duel in het Stade Velodrome (2-1) - was oppervlakkig. "We hebben elkaar even gedag gezegd", zei Zenden, die als invaller het veld betrad. "We mogen onszelf verwijten dat we de score niet verder hebben opgevoerd dan 2-1. Gek genoeg speelden we vóór de rode kaart van Gregory van der Wiel beter dan tegen tien."
De rasoptimist ziet in de gevaarlijke uitgangspositie ook een voordeel. "Vorig seizoen wonnen we in eigen huis met 3-1 van Zenit St. Petersburg, terwijl het 5-0 had moeten zijn. Achteraf kun je misschien wel zeggen dat we daardoor met té veel zelfvertrouwen naar Rusland zijn gereisd. We verloren met 2-0 en lagen uit de UEFA Cup. We zijn daardoor nu gewaarschuwd."
Hoewel het duel met Ajax morgen wordt gespeeld, vloog Olympique gisteren al vanuit Parijs naar Schiphol. "We speelden zondag tegen Paris St. Germain, konden wel terug naar Marseille, maar zouden dan op dinsdag wéér in het vliegtuig moeten stappen", zei hij met de zweetdruppeltjes op zijn voorhoofd. Waar de reserves in de vooravond kort aan de slag gingen op het veld van vv Noordwijk, werden de basisspelers onderworpen aan een kort strandloopje. "Dat was na alle trainingskampen met Oranje wel een déjà vu", lachte Zenden voordat hij kort door het ijskoude zeewater banjerde. "Alles in het teken van het herstel."
Aan de kust genoot de zwager van John Heitinga na van de wedstrijd in het Parc des Princes. "Als je scoort, één assist geeft, als doorgebroken speler verantwoordelijk bent voor de rode kaart van Zoumana Camara én in de media wordt uitgeroepen tot man van de wedstrijd, is dat een heerlijk gevoel", beschreef de middenvelder zijn gemoedstoestand. "Zeker als je weet dat Paris St. Germain-Olympique Marseille de 'Barça-Real Madrid van Frankrijk' is, we koploper Olympique Lyon tot op één punt zijn genaderd en ik de laatste tijd niet zo vaak in de basis stond."
De oud-speler van PSV, FC Barcelona, Chelsea, Middlesbrough en Liverpool kende een sterke start van het seizoen, speelde bijna alles. "Maar in januari raakte ik geblesseerd aan een zenuw in mijn onderbeen, waardoor ik geen gevoel meer had in mijn voet. De blessure kon alleen met rust genezen en terwijl ik aan de kant stond, begon het elftal te draaien. Ik hoop dat ik in Parijs mijn kans heb gepakt en de trainer overtuigde van mijn waarde."
Zijn routine kan van pas komen, denkt de oud-international. "Ajax heeft zonder meer een elftal met veel kwaliteit, maar bestaat uit veel jonge jongens en heeft minder routine dan Marseille. Dat kan - als wedstrijden heel close worden - wel eens de doorslag geven." In de hoofdstad hoopt Zenden zich in de kijker van een mooie club te spelen. "Ik heb een aflopend contract en ben in de zomer vrij om te gaan en staan waar ik wil", gooit hij er een open sollicitatie uit. "Nee, PSV heeft me nog niet benaderd. Maar Nederland is zeker een optie voor me. Ik sta overal voor open. Alhoewel, voor Katar en dergelijke vind ik het nog te vroeg."
Ajax is morgen gewaarschuwd. "Het is helaas geen garantie. Maar na de ingebruikname van de ArenA heb ik daar een aantal keren met PSV gespeeld. En ik kan met niet herinneren dat ik er ooit heb verloren", zegt Zenden. "En ook met het Nederlands elftal kwam ik daar altijd graag." Ook uit de cijfertjes put hij vertrouwen. "Gek genoeg zijn wij dit jaar uit beter dan thuis. Dat blijkt uit alle statistieken."
Blij met de punten ...
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
-
- AT Toto winner 15/16
En ik lees hier in dit topic dat een gedeelte van het uitvak vrij komt voor AJAX supporters omdat ze kaarten terug gestuurd hebben.. misschien dat ze los komen dan.MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:que? Ik begreep dat ze met 2000 zullen komen....brigade zuid schreef:Jammer dat Marseille met zo weinig komt.. is voor de sfeer toch altijd leuker een vol uitvak.
-
- AT Toto winner 15/16
Ajax 109 jaar: André Rieu komt optreden!
Ajax viert woensdag zijn 109e verjaardag en pakt daarom flink uit. Voor aanvang van de wedstrijd Ajax - Olympique Marseille geeft niemand minder dan André Rieu een optreden. Kom dus op tijd naar de ArenA!
Wie aan André Rieu denkt in combinatie met Ajax, denkt ongetwijfeld meteen weer aan het gouden seizoen 1994-1995. De Limburgse wereldster gaf tijdens de rust van Ajax - Bayern München (halve finale Champions League) een spetterend optreden in het Olympisch Stadion. Supporters zwaaiden met de uitgedeelde vlaggetjes vrolijk mee op de maten van de Second Waltz, hetgeen zorgde voor een ongekend sfeervol effect.
Woensdag is Rieu opnieuw te gast als Ajax zijn 109e verjaardag viert en de UEFA Cupreturn speelt tegen Olympique Marseille. Kom vroeg naar de ArenA, vier het feest mee en help Ajax naar de kwartfinales van de UEFA Cup.
Laatst gewijzigd door 999 op di mar 17, 2009 11:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Jinne
- Site Admin
Met eerder al PSV en Twente als tegenstander lijkt het me dat ze al in Amsterdam geweest zijn.Deli schreef:Wellicht is de UEFACup voor die gasten een bijzaak. Zeker nu ze op 1 punt van Lyon staan in de competitie.
Aan de andere kant..kan me niet voorstellen dat een hoop van die gasten een tripje naar Amsterdam laten schieten...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dat zou kunnen. Plaatsing voor de CL is belangrijker. En die supporters zijn natuurlijk veel tijd en geld aan reizen kwijt, want Frankrijk is groot genoeg.Deli schreef:Wellicht is de UEFACup voor die gasten een bijzaak. Zeker nu ze op 1 punt van Lyon staan in de competitie.
Het stinkt aan alle kanten!