Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 15, 2009 5:46 pm

Aristides schreef:
Enganche schreef:Speciaal voor Voetske: Van Basten geeft net aan dat de pers zijn beslissing verkeerd geïnterpreteerd heeft. De keuze voor Vermeer is in principe voor een x-aantal wedstrijden, maar het is zeker niet zo dat Stekelenburg niet terug kan keren in de goal. De beste speelt, maar Vermeer krijgt nu de kans.
Ja ja. Verkeerd begrepen.
Je gelooft hem niet?

Vermeer was weer prima.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 15, 2009 5:51 pm

Weer? wanneer nog meer dan? Vond hem vorige week tegen den haag matig en woensdag ook.. wedstrijd van vandaag heb ik niet gezien.

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo mar 15, 2009 5:53 pm

Stekelenburg reed in zijn S5 achter ons, vandaag na de wedstrijd. Apart, die is dus echt na het fluitsignaal in zijn auto gestapt.

Wel mooie bak trouwens...
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 15, 2009 6:41 pm

joey schreef:
999 schreef:
Enganche schreef:Speciaal voor Voetske: Van Basten geeft net aan dat de pers zijn beslissing verkeerd geïnterpreteerd heeft. De keuze voor Vermeer is in principe voor een x-aantal wedstrijden, maar het is zeker niet zo dat Stekelenburg niet terug kan keren in de goal. De beste speelt, maar Vermeer krijgt nu de kans.
Goed.Dan weten we dat nu.Al is het natuurlijk wel raar dat Stekelenburg ook dacht dat dit tot het einde van het seizoen zou duren.

Afijn, we geloven maar dat MVB inderdaad verkeerd geïnterpreteerd is en niet door van den Boog is ingefluisterd om het toch te nuanceren ..
Ik zou het ook snel nuanceren. Vandaag weer geen sterk optreden van Vermeer.
Huh? Wat deed hij vandaag verkeerd dan? Bij Stekelenburg vloog de ene bal na de andere om de oren, maar viel het allemaal wel mee. Vermeer houdt z'n doel schoon en leidt geen tegentreffers in en keepte niet sterk. Tsja...

Van Basten werd er naar gevraagd door de journalist. Z'n antwoord is gewoon erg plausibel, want uit zijn mond hebben we volgens mij nooit gehoord dat Vermeer nu tot het einde van het seizoen onder de lat staat. Dan zal het dus wel de interpretatie zijn van de betreffende journalist(en). Toch?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 15, 2009 6:43 pm

Hij kwam raar zijn goal uit en werd uitgespeeld. Of was dat moment zijn schuld niet? Het ging heel snel en ik heb het niet teruggezien. :blush.gif:

Ben nog steeds niet kapot van hem. Ik vind hem onrustig. Hij gaat zijn fouten nog wel maken, schat ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo mar 15, 2009 6:43 pm

joey schreef:Ik zou het ook snel nuanceren. Vandaag weer geen sterk optreden van Vermeer.
Wat had hij dan precies moeten doen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 15, 2009 6:45 pm

joey schreef:Hij kwam raar zijn goal uit en werd uitgespeeld. Of was dat moment zijn schuld niet? Het ging heel snel en ik heb het niet teruggezien. :blush.gif:

Ben nog steeds niet kapot van hem. Ik vind hem onrustig. Hij gaat zijn fouten nog wel maken, schat ik.
Dat was de fout van Vermaelen.

Ik vind hem ook onrustig, Joey. En de kans bestaat inderdaad dat hij z'n fouten nog wel gaat maken, omdat hij absoluut niet feilloos is. Maar we kunnen het er toch wel over eens zijn dat Stekelenburg erg zwak keepte sinds z'n terugkeer en dat Vermeer die fouten vooralsnog (!) niet heeft gemaakt? Sportief gezien lijkt mij dit de beste oplossing. Zakelijk gezien wellicht niet, maar dat lijkt me geen verwijt aan het adres van Van Basten.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 15, 2009 7:30 pm

Jesse schreef:
joey schreef:Ik zou het ook snel nuanceren. Vandaag weer geen sterk optreden van Vermeer.
Wat had hij dan precies moeten doen?
Scoren uit een uittrap? :confused.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 15, 2009 7:54 pm

Nee, niet scoren uit een vrije trap.

Vermeer werd omspeeld, vreemd om dat Vermaelen bij te halen. Het feit dat welke speler dan ook in de fout gaat heeft niets te maken met het omspelen van de keeper, dat is één tegen één. In dat soort situaties is hij trouwens i.h.a. wel sterk.

Aanwijzen welk doelpunt een fout van hem is/was? Zinloos, zijn fans vinden zelfs het doelpunt van Marseille geen fout van hem.

Ik kan me de scepsis van Joey wel voorstellen. Hij ziet ook regelmatig een jeugdelftal voetballen en ik ken maar één keeper uit de Ajaxjeugd die vaker blunderde dan Vermeer. Ik zie de A1 al tientallen jaren voetballen als ze tegen ADO, Sparta en Excelsior ( en sinds tien jaar, zeg maar sinds ik op internet kan zien welk team waar speelt, zie ik meer teams) moeten en tot voor zo'n tien jaar geleden ook feyenoord, maar alleen de keeper van de B1 van vorig seizen Peristides heb ik meer fouten zien maken.

Nu komt het: de blunders van Vermeer (ballen door z'n benen, terugspeelballen tegen de paal trappen of struikelen met de bal met een tegenstander in de buurt) hebben zelden geleid tot een beslissend tegendoelpunt, de tegenstander was meestal zo geschrokken dat hij te laat reageerde (stond te dicht bij :ajaxsmiley.gif: )

Ik herinner me trouwens ook de dag dat ik hem voor het eerst zag keepen, de dag van de vuurwerkramp in Enschede (2000???) als keeper van Ajax International: zeer sterk optreden toen van hem, 14 jaar oud en nog niet zo lang keeper!

Ik heb, op basis van zijn optreden in de jeugd, nog steeds geen vertrouwen in hem.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mar 15, 2009 7:58 pm

Aristides schreef:Vermeer werd omspeeld, vreemd om dat Vermaelen bij te halen. Het feit dat welke speler dan ook in de fout gaat heeft niets te maken met het omspelen van de keeper, dat is één tegen één. In dat soort situaties is hij trouwens i.h.a. wel sterk.
Ga je in de fout als je wordt omspeeld? Dan ging Stekelenburg in zijn enige goede wedstrijd sinds de winterstop ook in de fout. Maar gelukkig miste Montolivo voor open doel.

Ik ben geen uitgesproken fan van Vermeer, maar vind hem wel duidelijk beter dan Stekelenburg.

Arthur

Bericht door Arthur » zo mar 15, 2009 8:55 pm

Vermeer en Oleguer zijn allebei geen toppers (kan nog komen bij Vermeer), maar als ze meedoen zakt het aantal tegendoelpunten dramatisch. Altijd opstellen dus.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 15, 2009 9:11 pm

Arthur schreef:Vermeer en Oleguer zijn allebei geen toppers (kan nog komen bij Vermeer), maar als ze meedoen zakt het aantal tegendoelpunten dramatisch. Altijd opstellen dus.
Mee eens. Waarom zou je anderen de kans geven om het minder te doen dan Vermeer en Oleguer?

Van Basten heeft het na de winterstop zonder Vermeer en Oleguer geprobeerd. Dat geintje kostte ons de titel.

Ik vind dat Stekelenburg weinig recht van spreken heeft. Hij is sinds een jaar of 4 basisspeler, wat heeft Ajax in die tijd gewonnen? Hoe ver is Ajax met hém in Europa nou helemaal gekomen?

En Oleguer doet ook blijkbaar nog wel wat goed, want zonder hem regende het tegengoals. Ik ben geen fan van de man, maar de stats liegen niet.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 15, 2009 9:22 pm

Met Oleguer is het ook geen hosanna, hoor. Het regent minder tegengoals, maar om nou te zeggen dat we met hem ook aantoonbaar meer punten pakken? Ik waag het te betwijfelen, hoor. Eens zien of we de komende maanden mét Oleguer die tweede plaats veilig weten te spelen. Ik heb er een hard hoofd in.

Ik denk eerlijk gezegd dat vBasten alweer op zoek is naar een nieuwe centrale verdediger. Oleguer voldoet niet echt en ook Wielaert brengt te weinig.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 15, 2009 10:06 pm

blablabla.. De verdediging staat helemaal niet zo slecht als iedereen doet beweren. We houden zonder enige inspanning met gemak de nul. En dat ig wel met een heel slechte back als Silva in de basis.

Het probleem ligt hem op het middenveld. Of beter gezegd met de coach die dit middneveld opstelt. Het middenveld is traag, statisch en erg passief in het voetballende gedeelte. Tegen een ploeg als de graafschap moet je gewoon 3 aanvallende spelers op kunnen stellen. laat de Graafschap maar achter ons aan komen in plaats van de angstige houding.. stel dat de Graafschap er 1 keertje uit komt. (Nog dom ook, aangezien deze ploeg totaal niet kan voetballen en alleen maar de diepe bal hanteert.)

999

Bericht door 999 » zo mar 15, 2009 10:22 pm

Van Breukelen adviseert: "Stekelenburg, vertrek"

AMSTERDAM - Hans van Breukelen heeft een duidelijk advies voor Maarten Stekelenburg. "Zo snel mogelijk vertrekken bij Ajax", zegt de voormalig international en ploeggenoot van Marco van Basten op het gewonnen EK in 1988.

"Een trainer laat zijn eerste keeper én aanvoerder niet zo maar vallen. Zeker niet als hij ook de doelman van het Nederlands elftal is. Maarten weet nu ook waar het vertrouwen van zijn ploeggenoten ligt: niet bij hem, maar bij Kenneth Vermeer. En dat is nogal wat."

Volgens de 'Breuk' is de keuze voor Vermeer logisch. "Maar Van Basten neemt wel een groot risico. Stel je voor dat Kenneth minder goed gaat spelen, dan heb je twee onzekere keepers." De oud-PSV-goalie denkt dat de situatie bij Ajax ten koste gaat van Stekelenburgs positie bij Oranje. "Als de bondscoach consequent is en eist dat de spelers van Real meer aan voetballen toekomen, dan kun je je afvragen of het reëel is dat hij Maarten nog selecteert. Nee dus." Als Oranje op 28 maart tegen Schotland speelt, heeft Stekelenburg al meer dan een maand (22 februari Volendam thuis) niet in het eerste van Ajax gestaan.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 15, 2009 10:22 pm

Peter schreef: Het regent minder tegengoals, maar om nou te zeggen dat we met hem ook aantoonbaar meer punten pakken?
Ja. Bij die 1 uit 4 was Oleguer er niet bij.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 15, 2009 10:44 pm

Ik weet het gewoon niet. Tegen WillemII, AZ, Feyenoord, Utrecht en ADO was hij er wel bij en toen verloren we ook punten. Ik wil het puntenverlies niet ophangen aan het meespelen van Oleguer. De komende wedstrijden zullen meer duidelijkheid geven wat dat betreft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 16, 2009 12:52 pm

Aristides schreef:
Ja ja. Verkeerd begrepen.
Het lag duidelijk aan de interpretatie van de pers. Ik heb gisteren het interview met Van Basten rond Ajax-Marseille gezien en daarin geeft hij duidelijk aan dat het niet zo is dat Vermeer nu zeker de rest van het seizoen onder de lat staat.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 16, 2009 1:20 pm

Laat Van Basten eens een keuze maken. Hij zaait veel onrust met zijn getwijfel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 16, 2009 1:21 pm

Hij heeft een keuze gemaakt. Die was eerst nog te rigoureus en nu blijkt dat hij de deur voor Stekelenburg heeft open gelaten (zoals dat hoort in een concurrentiestrijd) is het weer niet goed.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 16, 2009 1:32 pm

Hier kun je het als trainer inderdaad niet goed doen. Ik denk echter dat hij de goede keuze heeft gemaakt. De reactie van Stekelenburg zegt genoeg over hem: bij de eerste tegenslag meteen opgeven en om een transfer vragen
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mar 16, 2009 1:47 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 16, 2009 2:59 pm

Het probleem met de keepers is meer dat Stekel ook de aanvoerder was, dus hij wordt ook via die kant gepasseerd en dat doet extra pijn. Verder leek het mij logischer om Stekel de 1e keeper te laten zijn, zodat hij na dit seizoen verkocht kan worden voor een leuk bedrag en Vermeer volgend seizoen aan de bak kan. Vermeer had nameljik geen probleem gehad met dat scenario, waar Stekel nu wil vertrekken.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 16, 2009 3:18 pm

Baseman schreef:Verder leek het mij logischer om Stekel de 1e keeper te laten zijn, zodat hij na dit seizoen verkocht kan worden voor een leuk bedrag en Vermeer volgend seizoen aan de bak kan. Vermeer had nameljik geen probleem gehad met dat scenario, waar Stekel nu wil vertrekken.
Dat klopt. De conclusie moet dus wel zijn dat Van Basten Stekelenburg waardeloos vindt, anders zou hij hem niet vervangen. Daarom is het onlogisch dat hij nu weer zegt, dat het ook zo teruggedraaid kan worden. Hoe zit het nou?

In de winterstop koos Van Basten voor Stekelenburg. Hij kwam toen met nie al te sterke argumenten, bijvoorbeeld dat Stekelenburg aanvoerder was en international. Dat doet natuurlijk niet ter zake bij de beoordeling van de keeperskwaliteiten van de man. Vervolgens speelde Stekelenburg een paar ongelukkige wedstrijden, maar hij leek juist de weg naar boven te hebben ingeslagen. Op dat moment wordt hij vervangen.

Voor Vermeer is het niet prettig om te horen dat hij elk ogenblik weer op de bank gezet kan worden. Ik denk dat áls je voor hem kiest, dat je dan ook voor een tijdje voor hem moet kiezen. Tot het einde van het seizoen lijkt me een redelijke termijn. Dan kun je eventueel alsnog beslissen een andere keeper te halen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 16, 2009 3:21 pm

Baseman schreef:Het probleem met de keepers is meer dat Stekel ook de aanvoerder was, dus hij wordt ook via die kant gepasseerd en dat doet extra pijn. Verder leek het mij logischer om Stekel de 1e keeper te laten zijn, zodat hij na dit seizoen verkocht kan worden voor een leuk bedrag en Vermeer volgend seizoen aan de bak kan. Vermeer had nameljik geen probleem gehad met dat scenario, waar Stekel nu wil vertrekken.
Maar Stekelenburg kost je misschien de plek in de voorronde CL! Wat is dan het slimste om te doen? Die 4-5 miljoen die je meer krijgt als hij basisspeler is of hopen dat je met Vermeer meer kans maakt op de CL
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie