Maarten Stekelenburg
Moderator: mods
Maar tegen Fiorentina stond Steek weer goed te keepen, in ieder geval op Vermeer nivo.Tja, ik denk dan, dan had MVB hem na z'n 1e/2e mindere wedstrijd moeten paseren.Jöhnk schreef:Ja, dat laatste ben ik met je eens. Op Vermeer valt ook het nodige aan te merken.999 schreef:Nou, als ik dat stukkie van Duke leest ga ik toch voor mijn bewering .. en ik begin een beetje de kriebels te krijgen van al wat MVB met spelers aan het doen is.Sinds wanneer heeft MVB daar ook verstand van ?.
Ik lees " maakt een fantastische ontwikkeling door " .. het hosanna geroep over Vermeer blijft maar doorgaan .. ik hoop maar dat dit goed gaat ... maar echt vertrouwen in/op de " spelerskijk " van MVB heb ik niet ...
Maar je denkt dus dat Stekelenburg ook was gepasseerd als hij gewoon goed had gekeept, de voorbije maanden? Ik denk dat MVB deze beslissing liever niet had genomen. Ik bedoel, je kunt dit alles toch moeilijk los zien van het gepruts van de Steek.
Tis mij allemaal veel te drastisch, bijna zonder een weg terug wat van Basten steeds met spelers doet.Nog maar een keer .. wat als Vermeer door zijn hoeven gaat zakken, ik denk dat de meesten er over eens zijn dat Vermeer nu ook niet de zekerste indrukken heeft achter gelaten ..
Blij met de punten ...
Ik bedoel vanuit het standpunt van de speler.Leonardo, Silva, Kennedy enz. zijn allemaal het ge-mmer zat.Anders gezegd, als er met mij zo gesold zo worden zou ik anders op het veld staan dan dat een trainer mij, ondanks dat ik er naast sta, toch het gevoel geeft dat ik er bij hoor.Team gevoel Thomas, team gevoel ..Enganche schreef:Sorry, ik was niet duidelijk. Ik doelde hier op:
Tis mij allemaal veel te drastisch, bijna zonder een weg terug wat van Basten steeds met spelers doet.
Blij met de punten ...
Ik begrijp wat je bedoelt. En het zou goed kunnen dat Van Basten bepaalde dingen niet op de juiste manier weet over te brengen. Maar z'n beslissingen op zich zijn niet drastisch. De genoemde spelers zijn immers niet teruggezet naar het tweede en worden gewoon opgesteld wanneer Van Basten ze nodig heeft. Het gaat dus om de manier waarop de beslissingen naar buiten toe geuit worden, niet om de beslissingen zelf.
.. mwah .. kans zou ik het niet willen noemen .. eerder nood breekt wetten ...Enganche schreef:Volgens mij zijn we het voor een groot deel eens hoor. Wat ik alleen probeer aan te geven is dat de situatie voor die spelers dus lang niet zo hopeloos is als Van Basten doet overkomen. Je ziet dat Leonardo, Kennedy en Silva gewoon nog de kans krijgen, toch?
B.v. Kennedy, schiet er de winnende in tegen Fiorentina, vervolgens mag ie de tribune op.Kans krijgen Thomas, dus echt als speler het idee krijgen dat je er bij hoort, dat je wordt beoordeeld op een reeks aan wedstrijden, dat is voor mij een kans krijgen.Deze spelers voelen van zichzelf ook aan dat ze volgend seizoen mogen verkassen.Voor enkele is dat terecht.
Mijn idee is dat van Basten weinig tot niks doet om in ieder geval de schijn op te houden dat deze spelers er bij horen.Juist dat zou misschien er voor kunnen zorgen dat ze een extra stapje voor de trainer doen .. ik weet het, een speler zou gewoon zonder die aai Enz. enz. over zijn bol dat stapje extra moeten doen.Maar zo werkt dat tegenwoordig niet meer heb ik het idee.
Blij met de punten ...
Kennedy schiet de winnende erin tegen Fiorentina, maar speelt verder natuurlijk als een dweil. Hetzelfde geldt min of meer voor Leonardo. Je moet wel wat meer doen om een reeks in het eerste elftal te verdienen.
Qua speeltijd horen die jongens er gewoon bij, maar qua gevoel dat Van Basten ze geeft kan ik me inderdaad goed voorstellen dat ze er niet bij horen.
Qua speeltijd horen die jongens er gewoon bij, maar qua gevoel dat Van Basten ze geeft kan ik me inderdaad goed voorstellen dat ze er niet bij horen.
Lees dit maar ..Enganche schreef:Kennedy schiet de winnende erin tegen Fiorentina, maar speelt verder natuurlijk als een dweil. Hetzelfde geldt min of meer voor Leonardo. Je moet wel wat meer doen om een reeks in het eerste elftal te verdienen.
Bruno Silva huilt om Van Basten
Bruno Silva (links) met Dario Cvitanich tegen ADO in 2008. "Als Van Basten blijft, vertrek ik komende zomer," liet Silva in een interview met Sportweek weten. Foto ANP/Olaf Kraak
AMSTERDAM - Ajax mist morgen in de thuiswedstrijd tegen De Graafschap rechtsback Gregory van der Wiel (geschorst) en middenvelder Rasmus Lindgren (hersenschudding). Bruno Silva
neemt de positie van Van der Wiel waarschijnlijk over.
Trainer Marco van Basten heeft niet alleen Maarten Stekelenburg, maar ook Silva naar het tweede plan verwezen. Door de stormachtige ontwikkeling van Van der Wiel (hij zit bij de voorselectie van Oranje voor de WK-kwalificatieduels met Schotland en Macedonië) is de Uruguayaanse international bij Ajax vaak reserve. Voor de wedstrijd van vorige week tegen ADO Den Haag zat Silva voor de derde keer op rij niet eens bij de selectie.
Tegen Sportweek zei Silva dat hij had gehuild om die beslissing. "Als Van Basten blijft, vertrek ik komende zomer," liet hij verder weten.
Silva's teleurstelling en zijn openheid daarover zijn voor Van Basten geen reden om de Uruguayaan niet meer te gebruiken.
"Ik vind Bruno een goede, aardige jongen, maar wat hij over mij heeft gezegd is natuurlijk geen sjiek verhaal. Hoewel ik hem nog steeds een goede jongen vind, heb ik hem daar wel op aangesproken."
Behalve Stekelenburg en Silva heeft Van Basten dit seizoen ook Gabri, Oleguer en Urby Emanuelson tegen de haren ingestreken met soms radicale beslissingen. De trainer realiseert zich dat een te groot aantal sluimerende conflicten met spelers het teambelang kan ondermijnen ('Het zijn zaken die je overweegt').
Maar hij vindt dat hij harde technische beslissingen mag nemen. Net zoals hij van mening is dat voetballers moeten kunnen omgaan met teleurstellingen.
"Spelers moeten eerst het teambelang dienen," aldus Van Basten. En doelend op de pogingen van Silva om Ajax in de zomerstop te verlaten: "Al snap ik ook wel dat een speler soms andere belangen heeft."
Ajax moet morgen in eigen huis van De Graafschap winnen om in de race te blijven voor de tweede plaats met FC Twente. De ploeg uit de Achterhoek staat voorlaatste in de
competitie.
Woensdag wacht de Amsterdammers de return met Olympique Marseille.
Blij met de punten ...
Tja, pas je eigen dan wat aan zou ik tegen van Basten zeggen.Zo wordt de hele selectie een kille boel.... van Basten die zelf altijd op zijn achterste poten stond de keren dat men hem langs de kant zette ...
Afijn, ik denk dat van Basten het allemaal terug op zijn bordje gaat krijgen dit gehannes met spelers.Teambelang, natuurlijk, maar er is ook nog zoiets als van beide kanten.Van Basten eist begrip voor zijn handelen maar heeft, naar mijn mening, maar weinig begrip voor de spelersbelangen.En het is juist de kunst om beide dingen goed te managen ...
Afijn, ik denk dat van Basten het allemaal terug op zijn bordje gaat krijgen dit gehannes met spelers.Teambelang, natuurlijk, maar er is ook nog zoiets als van beide kanten.Van Basten eist begrip voor zijn handelen maar heeft, naar mijn mening, maar weinig begrip voor de spelersbelangen.En het is juist de kunst om beide dingen goed te managen ...
Blij met de punten ...
-
Helemaal waar. Dat gaat hem nog opbreken. Inmiddels heeft hij al aardig wat spelers geschoffeerd.999 schreef:Afijn, ik denk dat van Basten het allemaal terug op zijn bordje gaat krijgen dit gehannes met spelers.Teambelang, natuurlijk, maar er is ook nog zoiets als van beide kanten.Van Basten eist begrip voor zijn handelen maar heeft, naar mijn mening, maar weinig begrip voor de spelersbelangen.En het is juist de kunst om beide dingen goed te managen ...
Maar o wee als een speler (Silva) iets zegt, hè? Dan mag dat niet.

Het stinkt aan alle kanten!
-
Speciaal voor Voetske: Van Basten geeft net aan dat de pers zijn beslissing verkeerd geïnterpreteerd heeft. De keuze voor Vermeer is in principe voor een x-aantal wedstrijden, maar het is zeker niet zo dat Stekelenburg niet terug kan keren in de goal. De beste speelt, maar Vermeer krijgt nu de kans.
Ja ja. Verkeerd begrepen.Enganche schreef:Speciaal voor Voetske: Van Basten geeft net aan dat de pers zijn beslissing verkeerd geïnterpreteerd heeft. De keuze voor Vermeer is in principe voor een x-aantal wedstrijden, maar het is zeker niet zo dat Stekelenburg niet terug kan keren in de goal. De beste speelt, maar Vermeer krijgt nu de kans.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Goed.Dan weten we dat nu.Al is het natuurlijk wel raar dat Stekelenburg ook dacht dat dit tot het einde van het seizoen zou duren.Enganche schreef:Speciaal voor Voetske: Van Basten geeft net aan dat de pers zijn beslissing verkeerd geïnterpreteerd heeft. De keuze voor Vermeer is in principe voor een x-aantal wedstrijden, maar het is zeker niet zo dat Stekelenburg niet terug kan keren in de goal. De beste speelt, maar Vermeer krijgt nu de kans.
Afijn, we geloven maar dat MVB inderdaad verkeerd geïnterpreteerd is en niet door van den Boog is ingefluisterd om het toch te nuanceren ..
Blij met de punten ...
Ik zou het ook snel nuanceren. Vandaag weer geen sterk optreden van Vermeer.999 schreef:Goed.Dan weten we dat nu.Al is het natuurlijk wel raar dat Stekelenburg ook dacht dat dit tot het einde van het seizoen zou duren.Enganche schreef:Speciaal voor Voetske: Van Basten geeft net aan dat de pers zijn beslissing verkeerd geïnterpreteerd heeft. De keuze voor Vermeer is in principe voor een x-aantal wedstrijden, maar het is zeker niet zo dat Stekelenburg niet terug kan keren in de goal. De beste speelt, maar Vermeer krijgt nu de kans.
Afijn, we geloven maar dat MVB inderdaad verkeerd geïnterpreteerd is en niet door van den Boog is ingefluisterd om het toch te nuanceren ..
Het stinkt aan alle kanten!