Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 13, 2009 8:00 pm

Dit is tactiek van Maarten. We moeten niet gek opkijken als Maarten aanstaande zondag opeens weer speelt, bijvoorbeeld. Serieus.

Verder is die jongen weinig meer waard. Hopelijk vindt men snel een oplossing, want die jongen verdient een godsvermogen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 13, 2009 8:01 pm

Enganche schreef:
Jöhnk schreef:
Zlatan Son of God schreef:Dat zeg ik ook niet, maar ik ga ervan uit dat hij volgend seizoen de eerste keeper zou worden.
Als hij het nu verprutst is hij dat niet, lijkt me. Dus ik begrijp niet wat je tegen deze oplossing hebt.

Als je Stekelenburg het seizoen laat uitkeepen en Vermeer toezegt dat hij volgend seizoen eerste keeper wordt, dan weet je zeker dat er geen nieuwe eerste keeper komt.
Precies.

Niet te filmen dit. Stekelenburg krijgt jarenlang al het vertrouwen van de wereld en bij de eerste de beste tegenslag gaat hij zitten mokken. Wat een flutmentaliteit. Af en toe heb ik het idee dat we met een nieuwe patat-generatie zitten opgescheept. Maar goed, dit komt Stekelenburg niet slecht uit, aangezien hij komende zomer toch een transfer wilde maken.
1,2 miljoen per jaar was het toch? Eens kijken wie dat voor hem over heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr mar 13, 2009 8:01 pm

Idd Leonardo, Kennedy en Silva gingen hem voor.

J.G.

Bericht door J.G. » vr mar 13, 2009 9:33 pm

Op Ajax Netwerk staat nu een filmpje van de training en commentaar MvB voor keuze.
Stekelenburg loopt erbij als een zak hooi, je wil je toch godverdomme gelijk terug knokken en het ongelijk bewijzen?!

Valt me echt van hem tegen dit!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 13, 2009 9:57 pm

Wat valt die jongen door de mand zeg.

Weten we gelijk waarom hij de afgelopen jaren zo langzaam progressie heeft geboekt en waarom hij zo slap terugkwam na zijn blessure. Meneer heeft gewoon een slappe mentaliteit en doet er niet alles aan om beter te worden.

Hij vertegenwoordigt een transferwaarde dus we moeten het netjes doen maar wat mij betreft is duidelijk dat hij klaar is bij Ajax. Laten wij maar een goede en gemotiveerde keeper halen die wel de strijd wil aangaan om de nummer 1 positie.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 13, 2009 10:45 pm

Klinkt gek, maar ik heb Maarten altijd een beetje zo'n mannetje gevonden. Zal nooit dat interview vergeten dat Jantje Vertonghen met de fiets naar de Arena kwam en dat hij altijd in de maling werd genomen door Stekel. Wellicht echte voetbalhumor, maar is me altijd bij gebleven als een trieste actie.

999

Bericht door 999 » za mar 14, 2009 12:37 am

Die jongen is zwaar teleurgesteld, dus ik kan zijn reactie wel begrijpen .. terugknokken, tja weet niet maar als je trainer zegd dat je tot het einde seizoen bankzitter blijft.

Maar goed, al met al vind ik dit weer een zwakke zet van MVB.Want wat ga je zodadelijk krijgen als Vermeer geblesseerd of gaat staan te schutteren ?.In mijn ogen is het bij MVB veels te veel keren zwart of wit.Zo sta je op het veld, zo zit je op de tribune ...
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » za mar 14, 2009 1:29 am

MvB zal altijd moeten kiezen voor de keeper die voor de meeste punten zorgt. Het is zijn taak een winnend team samen te stellen, daarom mocht hij tientallen miljoenen uitgeven en o.a. Oleguer, Wielaart, Enoh, Aisatti, Cvitanich, Sulejmani e.a kopen.

MvB is echter geen meester in conflictbeheersing, zie zijn periode bij het Nederlands elftal en de affaires (al zal ik dat volgens de MvB-fans zo niet mogen noemen) met gevestigde krachten als Davids, Seedorf, Van Nistelrooy en Van Bommel. Hij lijkt mij in dit soort situaties precies de tegenpool van ene Johan C. Johan C. kon een conflict creëren, en het vervolgens beheersen, MvB heeft juist daar problemen mee (anders stoppen er niet zo veel internationals)

Ik hoop niet dat Vermeer blundert (al zullen velen een blunder van Vermeer niet erkennen, zie de reacties bij het eerste doelpunt van OM) want in dat geval hebben we twee doelmannen die niet functioneren.

In principe maakt dat laatste niet veel uit, we zijn immers al een paar maanden kansloos voor de titel, maar we moeten dan wel proberen in ieder geval Stekelenburg te verkopen.

Maarten S. moet gewoon op de bank gaan zitten, hij verdient volgens Sportweek 2.200.000 per jaar (volgens de ranglijst van Sportweek verdient geen Nederlandse speler in de eredivisie meer) een conflictje en hij mag min of meer gratis weg???? DB is niet de sterkste onderhandelaar.

De hoeveelheid schoten op doel, ach voer voor de fans.

Ten eerste: weinigen zullen de naam Yashin kennen. Ik denk dat hij in deze tijd zou worden afgevoerd naar de eerste divisie. Yashin was een Russische keeper (jaren vijftig en begin jaren zestig) die nooit spectaculair hoefde op te treden om een bal te pakken, hij stond op de juiste plek. Vreemd was ook dat hij niet veel schoten te verwerken kreeg, hij leek het nooit druk te hebben.

Ene Edwin v.d. Sar is ondertussen bijna 40 en wordt nu weer (na zijn Ajaxtijd) gewaardeerd, maar zelden zul je hem horizontaal, gelijk met de dwarslat zien liggen , hij keept niet spectaculair (zoals de keepers die onder Doesburg hebben getraind) Het lijkt wel of niemand hem op de proef durft te stellen of is de verdediging goed georganiseerd?

De beste keepers hoeven niet zo veel schoten te verwerken, zij organiseren hun verdediging en staan goed opgesteld. MvB blijkt helaas niet zo goed te kunnen organiseren. Hij is geen jonge trainer zoals Wouters en Blind, MvB heeft er al vier jaar op zitten bij Oranje, daarvoor een periode bij Jong Ajax!

Is dit een statement tegen Vermeer? Nee, MvB ziet ze zeven dagen (sorry, Nederland 3 1/2 dag) per week, hij zal het moeten weten, maar het niet opstellen van Maarten S. is een enorme kapitaalvernietiging. Ik weet dat er dit seizoen bij Ajax een wind waait dat kapitaal oninteressant is, dat staat op het veld, desnoods in Jong Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za mar 14, 2009 10:23 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Toppie

Bericht door Toppie » za mar 14, 2009 10:32 am

Hoe zouden jullie het vinden als je baas zegt joh ik heb een beter iemand gevonden dan jou dus ga maar gewoon lekker wat anders zoeken. In dit geval een andere club :blush.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 14, 2009 11:05 am

Van Basten heeft niet tegen Stekelenburg gezegd dat hij een andere club moet vinden, Toppie.
999 schreef:Die jongen is zwaar teleurgesteld, dus ik kan zijn reactie wel begrijpen .. terugknokken, tja weet niet maar als je trainer zegd dat je tot het einde seizoen bankzitter blijft.

Maar goed, al met al vind ik dit weer een zwakke zet van MVB.Want wat ga je zodadelijk krijgen als Vermeer geblesseerd of gaat staan te schutteren ?.In mijn ogen is het bij MVB veels te veel keren zwart of wit.Zo sta je op het veld, zo zit je op de tribune ...
Tsja, wat krijg je als je Stekelenburg de rest van het seizoen laat staan? Die jongen heeft het toch echt aan zichzelf te danken dat hij weer op de bank terecht is gekomen. Dan kunnen we Van Basten wel weer een en ander gaan verwijten, maar als Stekelenburg niet zo zwak had gepresteerd dan was er niets aan de hand geweest. Ik denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn.

999

Bericht door 999 » za mar 14, 2009 11:09 am

Enganche schreef:Van Basten heeft niet tegen Stekelenburg gezegd dat hij een andere club moet vinden, Toppie.
999 schreef:Die jongen is zwaar teleurgesteld, dus ik kan zijn reactie wel begrijpen .. terugknokken, tja weet niet maar als je trainer zegd dat je tot het einde seizoen bankzitter blijft.

Tsja, wat krijg je als je Stekelenburg de rest van het seizoen laat staan? Die jongen heeft het toch echt aan zichzelf te danken dat hij weer op de bank terecht is gekomen. Dan kunnen we Van Basten wel weer een en ander gaan verwijten, maar als Stekelenburg niet zo zwak had gepresteerd dan was er niets aan de hand geweest. Ik denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn.
Ik vind het stom om meteen er bij te zeggen dat deze beslissing telt voor tot het einde van het seizoen .. en het gelul van MVB dat Vermeer het veel beter doet slaat nergens op.Stekelenburg keepte toch een goede partij tegen Fiorentina ?.Vermeer heeft weinig ballen echt klemvast, eens kijken hoe vlug tegenstanders dat door beginnen te krijgen ..
Laatst gewijzigd door 999 op za mar 14, 2009 11:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za mar 14, 2009 11:11 am

AANGESLAGEN AJAX-KEEPER STEKELENBURG WEL IN VOORSELECTIE ORANJE

„Moeilijk me te motiveren”

AMSTERDAM, zaterdag

Aangeslagen sjokte Maarten Stekelenburg de dag na Olympique Marseille-Ajax (2-1) achter zijn ploeggenoten aan op het trainingsveld. De mededeling van Marco van Basten dat hij tot het einde van het seizoen tweede keeper achter Kenneth Vermeer is, heeft zijn sporen nagelaten, zo bekende de gewezen aanvoerder. „Ik ben boos, teleurgesteld en van slag”, zei Stekelenburg. „Omdat deze beslissing in twee opzichten doorwerkt”, doelde hij op de mogelijke toekomstige consequenties bij Oranje. Overigens nam bondscoach Bert van Marwijk hem gisteren wel gewoon op in de voorselectie van Oranje voor de dubbel tegen Schotland en Macedonië terwijl Vermeer genoegen moest nemen met Oranje B.

„Het is nog ontzettend vers”, bekende de Haarlemmer. „Ik vind het moeilijk om me te motiveren. Maar ik hoop op een snelle oplossing.” En daarmee doelde hij niet op een vertrek uit de Amsterdam ArenA zoals her en der werd gesuggereerd. „Ik ga knokken en laten zien wat ik waard ben.” Al verwacht hij niet dat Van Basten snel op zijn beslissing terugkomt. „Het lijkt me niet verstandig om stuivertje te gaan wisselen met keepers”, zei de bedroefde doelman, die eerder liet weten na dit seizoen open te staan voor een transfer naar het buitenland.

De trainer motiveerde even later nogmaals zijn keuze voor Vermeer. „Kenneth heeft Maarten tot twee keer toe goed vervangen, heel goed zelfs. We waren dusdanig tevreden over hem dat we het beter achtten om met hem door te gaan. Als er zo veel rek in zit, is dat wel te begrijpen, denk ik. Maarten is heel teleurgesteld, verslagen, vindt het een nachtmerrie.

En dat kan ik me wel voorstellen, maar ik moet in het belang van Ajax denken. Ook op de langere termijn.”

Met name op het sportieve vlak. „In de zaak-Kenneth/ Maarten vind ik dat we puur naar de techniek moeten kijken. Of het meespeelt dat zijn transferwaarde daalt? Nee, dat speelt geen enkele rol. Of mensen binnen Ajax daar anders over denken en mij op andere gedachten proberen te brengen? Nee, al heb ik wel wat meningen gehoord.”

Van Basten ervoer dat Stekelenburg moeite heeft om de klap te verwerken. „Maar hij moet door. Hij heeft getraind en zal dat moeten blijven doen. Kenneth heeft zich de afgelopen acht maanden positief opgesteld als tweede doelman. En dat verwacht ik ook van Maarten, hoe pijnlijk het ook is. Hij is lang eerste keeper geweest, heeft het goed gedaan, maar Kenneth was bijzonder goed. Hopelijk is het leerzaam voor Maarten en komt hij hier sterker uit.”

Daarnaar gevraagd gaf de coach ook nog even zijn mening over de twee tegentreffers in Marseille. „Bij die eerste goal zat er een heel gevaarlijke en venijnige stuit in, waardoor het voor de keeper moeilijk was om achter de bal te komen. Maar het was – denk ik – geen sterk moment van Kenneth. Aan het tweede doelpunt kon hij niks doen, omdat de bal van heel dichtbij werd ingeschoten. Dankzij een goede reflex had hij hem bijna nog.” Een lezing waar Vermeer zich in kon vinden.

Hoewel Ajax door de schorsingen van Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel, de blessure van Jan Vertonghen en gedwongen afwezigheid van Rob Wielaert (niet speelgerechtigd) voor het thuisduel met de Fransen nauwelijks verdedigers overhoudt, gaat Van Basten in principe niet met een alternatieve defensie experimenteren tegen De Graafschap. „Dat duel heeft nu honderd procent prioriteit. We kijken van wedstrijd tot wedstrijd.”
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 14, 2009 11:50 am

Toppie schreef:Hoe zouden jullie het vinden als je baas zegt joh ik heb een beter iemand gevonden dan jou dus ga maar gewoon lekker wat anders zoeken. In dit geval een andere club :blush.gif:
Dus als Ajax Alex zou kunnen huren moet men daar maar vanaf zien om Oleguer niet tegen het zere been te schoppen? :blush.gif:

Rare redenatie. Sowieso vind ik het een kromme vergelijking. Stekelenburg heeft 2 miljoen euro per jaar. Wil ik ook wel verdienen en dan mogen ze mij er na anderhalf jaar ook uitgooien.

Maar goed, ik had Stekelenburg gewoon laten staan. Hij was de eerste keeper en dan blijf je ook de eerste keeper.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 14, 2009 11:51 am

Vermeer heeft nou niet bepaald een status waardoor Stekelenburg geen kans zou hebben zich terug te knokken. Ik neem aan dat Van Basten er alles aan doet om Stekelenburg gemotiveerd te houden en dat Stekelenburg bij de les blijft want Vermeer kan geblesseerd raken of teleurstellend presteren en dan moet Stekelenburg er gewoon staan.

De Stekelenburg van vorig seizoen was een prima keeper, hij was toen veel beter dan Vermeer dit seizoen. Collega keepers zijn vol lof over Stekelenburg en zij kunnen het weten. Wel moet Stekelenburg zo eerlijk zijn dat hij dit seizoen onder de maat is. Daarmee komt zijn positie bij Ajax op het spel te staan maar natuurlijk ook een mooie transfer. Stekelenburg heeft er dus alle belang bij dat hij zich herpakt alleen hopelijk voor Ajax gaat Vermeer beter keepen en blijft hij fit. In dat geval komt er geen kans meer voor Stekelenburg en zijn er hopelijk nog interessante clubs die hem in de zomer uit zijn lijden verlossen. Want de keeper van Oranje, 26 jaar, kan natuurlijk geen tweede keeper blijven.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 14, 2009 11:55 am

999 schreef:
Enganche schreef:Van Basten heeft niet tegen Stekelenburg gezegd dat hij een andere club moet vinden, Toppie.

Ik vind het stom om meteen er bij te zeggen dat deze beslissing telt voor tot het einde van het seizoen .. en het gelul van MVB dat Vermeer het veel beter doet slaat nergens op.Stekelenburg keepte toch een goede partij tegen Fiorentina ?.Vermeer heeft weinig ballen echt klemvast, eens kijken hoe vlug tegenstanders dat door beginnen te krijgen ..
Op zich hoeft dat eerste van mij ook niet zo nodig, maar het is ook onder de keepers een soort ongeschreven regel. Vermeer legde er zich bij neer toen Stekelenburg terugkwam en Stekelenburg legt zich er bij neer nu er voor Vermeer gekozen is. Stekelenburg keepte aardig tegen Fiorentina, ja. Maar tegen Groningen, Heracles, Heerenveen, NEC en Vitesse maakte hij fouten waar goals uit ontstonden.

999

Bericht door 999 » za mar 14, 2009 12:08 pm

Enganche schreef:
999 schreef:
Op zich hoeft dat eerste van mij ook niet zo nodig, maar het is ook onder de keepers een soort ongeschreven regel. Vermeer legde er zich bij neer toen Stekelenburg terugkwam en Stekelenburg legt zich er bij neer nu er voor Vermeer gekozen is. Stekelenburg keepte aardig tegen Fiorentina, ja. Maar tegen Groningen, Heracles, Heerenveen, NEC en Vitesse maakte hij fouten waar goals uit ontstonden.
Dat ben ik me je eens.Alleen, moet het dan vier wedstrijden duren voordat je in gaat grijpen als trainer, en dan juist als je als keeper denkt " Ja dit was weer een goede wedstrijd " , sta je er naast.

Goed, maar hopen dat Vermeer, waarvan ik het idee krijg dat MVB hem nu naar voren schuift omdat Stekelenburg een paar keer heeft aangegeven dat ie weg wil, het doel schoon gaat houden.Stekelenburg heeft zijn slechte momenten, maar dat hosanna geroep van MVB w.b. Vermeer vind ik zeer misplaatst.Zeker als je naar de laatste wedstrijden kijkt waar Vermeer zelf degene is die voor hachelijke situaties zorgt .. en met een beetje geluk die tot een goed einde heeft gebracht ..

Verder wordt het zodadelijk wel lachen natuurlijk ( of niet ) als Stekelenburg de pannen van het dak keept in Oranje .......
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 14, 2009 2:03 pm

999 schreef:Goed, maar hopen dat Vermeer, waarvan ik het idee krijg dat MVB hem nu naar voren schuift omdat Stekelenburg een paar keer heeft aangegeven dat ie weg wil, het doel schoon gaat houden.
Dat geloof ik niet. Dat zou ontzettend stom zijn, want de marktwaarde van Stekelenburg keldert op deze manier. Niet dat Van Basten zo slim op me overkomt, maar dit gaat wel erg ver.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 14, 2009 2:15 pm

Het is natuurlijk ook weer geschiedvervalsing om te beweren dat Stekelenburg na een paar wedstrijden, waarvan de laatste prima was, vervangen is. Stekelenburg werd ziek en werd wederom uitstekend vervangen door Vermeer. Op dat moment is een nieuwe beslissing genomen. En volkomen terecht, wat mij betreft.

Nu is dit stom, maar op het moment dat van Basten een mindere speler opstelt vanwege de transferwaarde is de wereld al helemaal te klein.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » za mar 14, 2009 2:31 pm

joey schreef:
999 schreef:Goed, maar hopen dat Vermeer, waarvan ik het idee krijg dat MVB hem nu naar voren schuift omdat Stekelenburg een paar keer heeft aangegeven dat ie weg wil, het doel schoon gaat houden.
Dat geloof ik niet. Dat zou ontzettend stom zijn, want de marktwaarde van Stekelenburg keldert op deze manier. Niet dat Van Basten zo slim op me overkomt, maar dit gaat wel erg ver.
Nou, van Basten zou niet de eerste zijn die zoiets doet ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 14, 2009 2:39 pm

Aha. Nou, ik denk dat het ook wel 'iets' te maken heeft met hoe Stekelenburg heeft gekeept.

Duke

Bericht door Duke » za mar 14, 2009 3:29 pm

Stekelenburg vraagt Ajax om oplossing
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Maarten Stekelenburg vraagt Ajax om een oplossing voor de situatie waarin hij sinds donderdag is beland.

De doelman is voor zijn gevoel klaar bij de club nu trainer Marco van Basten hem vervangt door Kenneth Vermeer. Officieel heeft Van Basten geen termijn aan zijn keuze verbonden, maar voor Stekelenburg is het duidelijk: ,,Het lijkt me niet dat ik de concurrentie aan ga met Vermeer. Je moet geen stuivertje willen wisselen met keepers,’’ stelt hij afgemeten.

,,Ajax moet nu met een oplossing komen. Over wat voor mij wel en geen opties zijn, ga ik verder nadenken. Het is nog heel vers allemaal, ik weet het pas sinds donderdag.’’

Zaakwaarnemer Rob Jansen klopte gistermorgen al aan bij Ajax’ technisch manager Danny Blind. Dat de oplossing een vertrek in de zomer is, tegen een lage transfersom, wil Stekelenburg niet bevestigen.

Het is wel de enige logische optie. In zakelijk opzicht dreigt voor Ajax daarmee een forse tegenvaller. Stekelenburg tekende vorig seizoen nog een nieuw, verbeterd contract tot medio 2012. Tot donderdag was de gedachte dat een vaste doelman van het Nederlands elftal, 26 jaar oud, toch wel tien miljoen euro zou moeten kunnen opbrengen bij een toekomstige transfer. Naar dergelijke bedragen kan Ajax nu fluiten.

Van Basten is intern nadrukkelijk verzocht in bredere zin naar de keeperskwestie te kijken. Je zou zeggen dat zijn dubbelrol bij Ajax zo’n blik ook vereist. Naast hoofdtrainer is Van Basten formeel ook eindverantwoordelijke man voor het hele technische beleid.

,,Het sportieve aspect is voor mij echter de belangrijkste leidraad geweest,’’ zegt Van Basten over zijn beslissing. ,,Kenneth Vermeer maakt een fantastische ontwikkeling door die ik nu niet wil stoppen.’’

De consequentie is dat Ajax in de komende transferperiode gedwongen wordt niet één, maar twee nieuwe keepers voor de A-selectie te halen. Derde doelman Dennis Gentenaar botste begin dit seizoen ook al met Van Basten, toen die Kenneth Vermeer ten koste van Gentenaar promoveerde tot tweede keeper achter Stekelenburg. Gentenaar vertrekt na dit seizoen transfervrij.

,,Ik ben zowel boos als teleurgesteld,’’ zegt Maarten Stekelenburg over het gesprek dat hij donderdagmiddag in Marseille voerde met Van Basten. ,,Ik dacht dat ik eerste keeper zou blijven. Met die gedachte ging ik het gesprek in. Maar het blijkt maar weer dat je het nooit weet met deze trainer. Of ik nog gemotiveerd ben? Op dit moment niet. Maar je moet verder. Ook voor de groep. Het zal wel moeten.’’

Wat zijn degradatie bij Ajax betekent voor zijn positie in het Nederlands elftal weet hij nog niet. Bondscoach Bert van Marwijk heeft hem opgenomen in de voorselectie voor de komende interlands, op 28 maart en 1 april tegen Schotland en Macedonië. Beide interlands worden gespeeld in de Arena.

In Marseille zei Van Basten op een vraag of Van Marwijk nu Vermeer moet selecteren voor Oranje: ,,Dat is een goede suggestie, maar ik ga me daar niet mee bemoeien. Het is mijn pakkie-an niet.’’

Hoe dan ook: de carrière van de 23-jarige Vermeer is in een stroomversnelling geraakt, terwijl hij donderdag nog dacht dat zijn concurrent de voorkeur zou krijgen. Vermeer: ,,Ik dacht: Van Basten gaat zeggen dat Maarten weer keeper is. Ik zou geen moeite met de bank hebben gehad. Voor dit seizoen had ik als doel bij de eerste achttien te komen op wedstrijddagen. Volgend seizoen wilde ik voor de positie van eerste keeper gaan. Dat ik er nu al in sta, is een extra motivatie. Ik heb officieel niet van de trainer gehoord dat deze keuze voor de rest van het seizoen is, maar ik ga ervan uit dat ik blíjf staan.’’

Van Basten: ,,Vermeer heeft Stekelenburg voor de winterstop uitstekend vervangen en laatst weer toen Maarten ziek was. Die ziekte is natuurlijk niet zijn schuld, maar Kenneth heeft toen laten zien dat hij heel belangrijk is voor de ploeg. Tegen Fiorentina heeft hij ons erdoor heen gesleept. Of dit niet erg hard is voor Stekelenburg? Dit gebeurt bij de amateurs ook. Omdat er op het niveau van Ajax veel mensen meekijken ligt dat voor hem wat gevoeliger. Ik verwacht dat Stekelenburg Vermeer nu op dezelfde positieve manier steunt als Vermeer bij hem deed toen hij tweede doelman was.’’

Op het UEFA Cup-duel waarin de nieuwe rolverdeling voor het eerst gold, kijkt Vermeer met een dubbel gevoel terug. ,,Ik baal van de 2-1 nederlaag, maar ik ben blij dat ik weer onder de lat heb gestaan. Ik voelde geen extra druk, maar bij de 1-0 dacht ik wel even: klote. Normaal gesproken schiet zo’n schot door en tik ik hem simpel naast. Nu stuitte de bal onverwacht op en ging-ie over me heen. De 2-0 was een geval van: soms heb je hem, soms niet. Dat is ook een kwestie van geluk.’’
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » za mar 14, 2009 3:36 pm

Jöhnk schreef:
Aha. Nou, ik denk dat het ook wel 'iets' te maken heeft met hoe Stekelenburg heeft gekeept.
Nou, als ik dat stukkie van Duke leest ga ik toch voor mijn bewering .. en ik begin een beetje de kriebels te krijgen van al wat MVB met spelers aan het doen is en de manier waarop ..

Ik lees " maakt een fantastische ontwikkeling door " .. het hosanna geroep over Vermeer blijft maar doorgaan .. ik hoop maar dat dit goed gaat ... maar echt vertrouwen in/op de " spelerskijk " van MVB heb ik niet ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 14, 2009 3:41 pm

999 schreef:Nou, als ik dat stukkie van Duke leest ga ik toch voor mijn bewering .. en ik begin een beetje de kriebels te krijgen van al wat MVB met spelers aan het doen is.Sinds wanneer heeft MVB daar ook verstand van ?.

Ik lees " maakt een fantastische ontwikkeling door " .. het hosanna geroep over Vermeer blijft maar doorgaan .. ik hoop maar dat dit goed gaat ... maar echt vertrouwen in/op de " spelerskijk " van MVB heb ik niet ...
Ja, dat laatste ben ik met je eens. Op Vermeer valt ook het nodige aan te merken.

Maar je denkt dus dat Stekelenburg ook was gepasseerd als hij gewoon goed had gekeept, de voorbije maanden? Ik denk dat MVB deze beslissing liever niet had genomen. Ik bedoel, je kunt dit alles toch moeilijk los zien van het gepruts van de Steek.

Duke

Bericht door Duke » za mar 14, 2009 3:42 pm

Inderdaad: om nu te stellen dat Vermeer een fantastische ontwikkeling door heeft gemaakt... Als dat de reden was geweest, had Stekelenburg helemaal niet terug mogen komen in de goal na zijn blessure.

Salvador Dali

Plaats reactie