Ajax - Olympique Marseille 19-03-2009
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Daar is Jöhnk weer met de geschiedvervalsing. Alles maar om HtC in een kwader daglicht te zetten.
Ajax - Feyenoord werd 4-1 en dit was de opstelling (Huntie zat op de bank):
Maarten Stekelenburg, George Ogararu, Johnny Heitinga, Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson ('61 Olaf Lindenbergh), Gabri, Wesley Sneijder, Edgar Davids, Tom de Mul, Ryan Babel, Leonardo ('73 Kenneth Perez)
7-3-0 mensen. 7-3-0.
Maarten Stekelenburg, George Ogararu, Johnny Heitinga, Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson ('61 Olaf Lindenbergh), Gabri, Wesley Sneijder, Edgar Davids, Tom de Mul, Ryan Babel, Leonardo ('73 Kenneth Perez)
7-3-0 mensen. 7-3-0.
Ik had het over Werder-Ajax.Peter schreef:Daar is Jöhnk weer met de geschiedvervalsing. Alles maar om HtC in een kwader daglicht te zetten.
7-3-0 mensen. 7-3-0.
HTC is in mijn ogen de slechtste trainer die Ajax ooit gehad heeft.

- Giacomo Puccini
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
HtC is zeker niet de slechtste die Ajax ooit gehad heeft, zoals je knipogend toegeeft. Maar bovendien was Werder - Ajax allesbehalve exemplarisch; als was het maar omdat we in die wedstrijd begonnen met 5-4-1 en na 24 minuten (in of omstreeks althans) verder moesten met 4-4-1.Jöhnk schreef:Ik had het over Werder-Ajax.Peter schreef:Daar is Jöhnk weer met de geschiedvervalsing. Alles maar om HtC in een kwader daglicht te zetten.
7-3-0 mensen. 7-3-0.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Ajaciedjuh
Slechter dan Wouters?Jöhnk schreef:Ik had het over Werder-Ajax.Peter schreef:Daar is Jöhnk weer met de geschiedvervalsing. Alles maar om HtC in een kwader daglicht te zetten.
7-3-0 mensen. 7-3-0.

Vond ook Co Adriaanse een grotere ramp dan HtC.
Volgens mij hebben die 2 niet met 0-4 in de Kuip en 1-5 in Eindhoven gewonnen.
-
- AT Toto winner 10/11
Goed, veel blessures en schorsingen, wat maken jullie van de opstelling?
Als Enoh en Lindgren kunnen spelen zou ik het zo doen:
--------------------------- Vermeer ------------------------------
--- Alderweireld --- Oleguer --- Lindgren --- Emanuelson ---
-------------Anita --------- Aissati -------- Enoh ---------------
------ Suarez ------------ Cvitanich ---------- Sulejmani ------
Als één van die twee het niet haalt zo:
--------------------------- Vermeer -----------------------------
--- B. Silva --- Alderweireld --- Oleguer --- Emanuelson ---
-------------Anita --------- Aissati -------- Enoh/Lindgren ---
Als Enoh en Lindgren kunnen spelen zou ik het zo doen:
--------------------------- Vermeer ------------------------------
--- Alderweireld --- Oleguer --- Lindgren --- Emanuelson ---
-------------Anita --------- Aissati -------- Enoh ---------------
Als één van die twee het niet haalt zo:
--------------------------- Vermeer -----------------------------
--- B. Silva --- Alderweireld --- Oleguer --- Emanuelson ---
-------------Anita --------- Aissati -------- Enoh/Lindgren ---
-
-
Uit het parool.:
Olympique maakt indruk in Parijs
Boudewijn Zenden heeft Olympique Marseille gisteren een grote dienst bewezen in de strijd om de Franse titel.
De voormalige international blonk uit in de uitwedstrijd tegen Paris Saint-Germain (3-1 winst), waardoor Olympique op gelijke hoogte is gekomen met de nummer twee van Frankrijk.
Koploper Olympique Lyon verloor in Stade Gerland met 2-0 van Auxerre en zag de voorsprong op de concurrenten slinken tot één punt.
Zenden, niet al te vaak basisspeler bij Marseille, viel donderdag ook al goed in in de Uefa Cupwedstrijd tegen Ajax. Hij solliciteerde gisteren in Parijs nadrukkelijk naar een basisplaats voor de return tegen de Amsterdammers in de Arena.
Zenden opende na 24 minuten de score en na de gelijkmaker van Ludovic Giuly kookte de Nederlander ook de 2-1 voor. Hij werd onreglementair gevloerd door Camara, die daarvoor een rode kaart kreeg. De vrije trap nam Zenden zelf, waarna Bakery Koné de rebound inschoot.
Koné haalde vanwege een enkelblessure het einde van de wedstrijd niet. Hij werd vervangen door Mamadou Niang, die scoorde tegen Ajax, maar na dat duel zijn aanvoerdersband inleverde bij trainer Eric Gerets.
De aanvaller was zwaar teleurgesteld in de houding van de fans van Olympique Marseille. DeSenegalees maakte het duel gisteravond echter weer af als aanvoerder, nadat Cana - hij maakte een half uur voor tijd de 3-1 - tien minuten voor tijd was gewisseld.
Ook het talent Hatem Ben Arfa was gepasseerd door Gerets voor de topper in de Franse competitie. Hij bleef anderhalf uur chagrijnig op de bank zitten.
Zenden speelde vanaf de linkerflank, maar hij ruilde veelvuldig van positie met Mathieu Valbuena, de snelle dribbelaar die het Ajax ook zo lastig maakte.
Het zwakke punt bij Olympique is het statische centrale verdedigingsduo, bestaande uit Vitorino Hilton en Renato Civelli. Ze spelen op één lijn en zijn kwetsbaar voor de steekpass, waarvan Giuly slechts eenmaal profiteerde. (DICK SINTENIE)
-