N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 10, 2009 1:10 pm

Van Ginkel zou Ranson (was in beeld bij Zwolle) bij NEC willen introduceren. Ben benieuwd hoe eea zich gaat ontwikkelen, maar het is dus niet ondenkbaar dat NEC een financiële injectie krijgt.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di mar 10, 2009 1:36 pm

Wellicht dat Everse ook in beeld is nu...zoals die Snor gisteren al zei...

peter

Bericht door peter » di mar 10, 2009 1:42 pm

Ben benieuwd inderdaad. Kan me niet voorstellen dat Everse die zaak gaat verliezen, maar wie weet neemt hij genoegen met wat geld (en een baan bij NEC).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 10, 2009 2:09 pm

Bij Zwolle is het denk ik geen werkbare situatie meer. Of hij nu gelijk krijgt of niet. Dus hij pakt daar gewoon z'n geld mee en gaat dan bij een betere club aan het werk.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di mar 10, 2009 2:14 pm

Ik zie het bestuur ook nog wel weggaan, hoor. Er zijn allerhande iniatieven om de boel omver te werpen. Afwachten dus nog.

Ramona

Bericht door Ramona » za mar 14, 2009 7:58 am

Vooruitblik: ADO Den Haag-NEC
vrij. 13 maart 2009

Gisteravond was het UEFA-Cup avond, maar voor de eerste keer dit seizoen waren we er niet bij. Was toch wel even raar hoor, na 8 wedstrijden begin je er net aan te wennen en dan is je sprookje ineens wreed verstoord door een paar Duitsers. Want wat hadden wij klaargespeeld tegen Galatasaray? We zullen het nooit weten! Terug naar de realiteit, zondagmiddag staat ADO Den Haag-uit op het programma, NEC mag voor 't eerst naar het Haagse bakkie (zo wordt het nieuwe ADO-stadion in de volksmond genoemd, leren wij zojuist van Wikipedia).

NEC moet in Den Haag het matige gelijkspel van eerder dit seizoen zien weg te spoelen, zodat er een flinke stap richting die belangrijke 8e plaats (= play-offs!) gezet kan worden! Gezien het resterende programma moet dit zeker mogelijk zijn, maar om punten te pakken moeten er doelpunten gemaakt worden en laat dit nou niet het sterkste punt te zijn van ons cluppie. Gelukkig treffen we met ADO een team dat nog moeilijker tot scoren komt, 26 doelpunten pas en topscorer Knopper (6 goals) staat al elf wedstrijden droog, op naar die 12e Richard!

Afbeelding

02-12-2006 ADO Den Haag NEC 0-2
19-11-2005 ADO Den Haag NEC 0-1
21-08-2004 ADO Den Haag NEC 1-2
16-05-2004 ADO Den Haag NEC 4-1

In Den Haag geen oud-NEC'ers, maar bij ons wel een oud-Hagenees, Youssef El-Akchaoui verdedigde drie seizoenen het groen-geel! Verder staat Patrick Pothuizen te trappelen om zijn 250e eredivisiewedstrijd voor NEC te spelen, dat zou dus zomaar zondagmiddag kunnen gebeuren, helemaal na het wegvallen van Otten. Ook voor Janssen en Brock komt ADO-uit te vroeg. Aan Haagse zijde zullen Horvath en Powel er niet bij zijn. Aangezien NEC de laatste drie ontmoetingen won, we hoger op de ranglijst staan en de spelers zondag lekker uitgerust aan de aftrap verschijnen hebben wij het volste vertrouwen in, tot zondag in Den Haag! COME ON NEC!!! :hupajax.gif: :necsjaal.gif:

Afwezig
Joey Brock (knie)
Mark Otten (knie)
Tim Janssen (kuit)

Vermoedelijke opstelling NEC

Babos,
Dani, Koenders, Zomer, El Akchaoui,
Sibum, Davids, Schöne
Rommedahl, Van Beukering, Bouaouzan

http://www.detrouwehonden.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » zo mar 15, 2009 8:10 am

Wedstrijdselectie ADO Den Haag - N.E.C.
Uitgegeven op 14 maart 2009 13:10

Trainer Mario Been selecteerde de volgende 18 spelers voor de wedstrijd van zondag a.s. tegen ADO Den Haag:

Rein Baart, Gábor Babos, Jhonny van Beukering, Rachid Bouaouzan, Mitchell Burgzorg, Lorenzo Davids, Youssef El-Akchaoui, Dani Fernandez, John Goossens, Dominique Kivuvu, Milano Koenders, Saidi Ntibazonkiza, Patrick Pothuizen, Dennis Rommedahl, Lasse Schöne, Bas Sibum, Rutger Worm, Ramon Zomer.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ah, daar is Goossens, Peter...

COME ON, N.E.C.!!! :hupajax.gif: :necsjaal.gif:

peter

Bericht door peter » zo mar 15, 2009 3:01 pm

Op de bank dus.

1-0 ADO alweer. Ik zou Been gewoon alvast bij Feyenoord stallen, hoor. Laat iemand anders maar zorgen voor Europees voetbal.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 15, 2009 3:21 pm

Peter schreef:Op de bank dus.

1-0 ADO alweer. Ik zou Been gewoon alvast bij Feyenoord stallen, hoor. Laat iemand anders maar zorgen voor Europees voetbal.
Mario Been doet weer goede zaken... zijn Feyenoord wint en loopt in op NEC... zo kan hij straks toch Europees voetbal spelen... hij zal wel blij zijn

Kunnen ze de wedstrijden van NEC niet gewoon schriftelijk af doen in het vervolg?? Gewoon een 2-0 verlies aanvragen bij de KNVB en klaar is kees... kan Been meteen opzouten en NEC zich alvast voorbereiden op een volgend seizoen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

peter

Bericht door peter » zo mar 15, 2009 4:01 pm

2-0 inderdaad. Gaat erg goed zo.

Ramona

Bericht door Ramona » zo mar 15, 2009 4:05 pm

en 3... pffffff... :excited.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 15, 2009 4:14 pm

Ik snap ook wel waarom Been bij NEC wil blijven tot het einde... op deze manier kan hij ook een steentje bijdragen aan het spelen van Play Offs door Feyenoord...

Als iemand anders het af had moeten maken had Feyenoord het een stuk moeilijker gehad.

Zeg dan gewoon... joh... we hebben er geen zin meer in en kom gewoon niet opdagen.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 15, 2009 5:03 pm

banjavi schreef:Ik snap ook wel waarom Been bij NEC wil blijven tot het einde... op deze manier kan hij ook een steentje bijdragen aan het spelen van Play Offs door Feyenoord...

Als iemand anders het af had moeten maken had Feyenoord het een stuk moeilijker gehad.

Zeg dan gewoon... joh... we hebben er geen zin meer in en kom gewoon niet opdagen.
Het heeft een tijdje geduurd, maar je begint het te snappen.

Meneer Been is nog nauwelijks thuis, moet erg hard werken de laatste weken. Een tiende plek is toch ook mooi, één plaatsje achter feyenoord, die NEC-ers willen gewoon te veel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 15, 2009 5:11 pm

Ze zoeken het maar uit... om eerlijk te zijn laat het me volledig koud.
Op het moment dat de spelers en de coach duidelijk laten zien dat ze er niets meer om geven, kan ik me er ook niet meer druk om maken.

Vind het alleen zo sneu voor de mensen die WEL geld aan NEC uitgeven.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 15, 2009 5:34 pm

Been geeft verliezend NEC boete
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 17:25 | Laatst bewerkt: Vandaag 17:25

''Het is schandalig, een collectieve wanprestatie'', foeterde coach Mario Been nadat zijn NEC met 3-0 had verloren bij ADO Den Haag. ''De hele ploeg krijgt een boete, ook al hebben we het geld niet nodig.''

NEC verloor kansloos bij ADO. Voor de camera van Eredivisie Live verweet Been zijn spelers een gebrek aan inzet. ''Ik heb geen moment een ploeg gezien die nog in aanmerking lijkt te willen komen voor Europees voetbal.''

Van de negen laatste competitieduels won NEC er slechts twee en verloor het er drie. Been weigert te geloven dat zijn aanstaande vertrek naar Feyenoord een oorzaak is voor de slechte recente resultaten.

''Dat lijkt me heel vreemd. Ze spelen voor zichzelf. Ze hebben dit seizoen Europees voetbal gespeeld en willen dat volgend seizoen weer meemaken. Ze weten dus waarvoor ze voetballen. Ik strijd tot het laatste moment.''

Bron: Voetbal International
HOezo .. het geld niet nodig. Voor zover ik weet zit NEC financieel niet echt ruim... daarbij... gaat hij zelf meebetalen?

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 15, 2009 5:37 pm

gaat hij zelf meebetalen?
Collectief! Ja dus, eerst even een externe financier bij feyenoord zoeken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 15, 2009 5:47 pm

Been moeten ze gewoon a la minuut een schop onder zn reet geven.. maak het seizoen maar af met een ander.. wat is die kerel door de mand gevallen zeg.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo mar 15, 2009 9:51 pm

Inderdaad benieuwd of Been ook die boete betaalt, of is hij al geen deel meer van de ploeg? Ik denk dat meneer Been het respect van zijn spelers groep een beetje kwijt is. Ga maar na. Eerst tekent hij bij bij NEC en vervolgens tekent hij een maandje later bij Feyenoord. En dan gaat hij zich daar ook nog eens flink mee bezig houden. Zijn favoriete spelers neemt hij straks mee en die jongens bij NEC weten dat vast al. Tot slot is het in Been's belang dat NEC laag eindigt want dan zijn de spelers goedkoper mee te nemen plus dan eindigt Feyenoord bij de eerste acht van de competitie. Zou het jullie, als NEC selectie, motiveren?

Ramona

Bericht door Ramona » zo mar 15, 2009 10:11 pm

Been: Ik wil maar één ding

Uitgegeven: 15 maart 2009 17:07
Laatst gewijzigd: 15 maart 2009 17:31

AMSTERDAM - Mario Been was woedend na de 3-0 nederlaag met NEC bij ADO Den Haag. Zijn spelers kregen er flink van langs. "Dit was een schandelijke vertoning en een collectief falen", zei de trainer van de Nijmegenaren zondagmiddag tegenover NOS Langs de Lijn.

“Het is ongrijpbaar en ook iets wat ik niet begrijp”, aldus Been over de instelling van zijn ploeg. ”Hierna zijn nog zeven finales te spelen om weer Europees voetbal te halen, maar zoals we vandaag speelden lijkt het wel of er niks meer te halen is.”

“We zijn afgetroefd op agressiviteit, wat normaal gesproken juist onze kwaliteit is. Ongelooflijk. Wie we er ook ingooiden, het was allemaal even slecht”, ging Been verder.

Been kondigde een ‘geweldige’ boete aan voor zijn spelers. ”Die gaan we aan de zieke kindjes geven. Of ik zelf meebetaal? Ja, natuurlijk.”

Feyenoord
Feyenoord, waar de oefenmeester na dit seizoen aan de slag gaat, komt door een zege op PSV op de ranglijst van de eredivisie dichter bij de Nijmegenaren. “Maar daar ben ik helemaal niet blij mee”, zei Been stellig. “Ik wil maar één ding en dat is boven Feyenoord eindigen. Daar gaat het mij om.”

NEC heeft in de laatste tien officiële duels slechts één keer gewonnen. Volgens Been heeft dat niets te maken met het feit dat hij zijn vertrek naar Rotterdam-Zuid aankondigde. ”Ik merk aan de groep geen verschil sinds dat moment.”

(c)NUsport/ANP

Mario kan nu het rommelt laten zien wat-ie waard is...
Ben benieuwd...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 15, 2009 10:36 pm

Hij begrijpt het niet. Hij lijkt die andere trainer wel. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » ma mar 16, 2009 7:22 am

NEC zakt onder de armoedegrens
maa. 16 maart 2009

Mario Been deelt na wanprestatie tegen ADO fikse boete uit.

Dankzij een hechte teamgeest heeft NEC het afgelo­pen jaar fantastische resultaten ge­boekt. Maar de eenheid binnen de Nijmeegse selectie lijkt verstoord. De mannen van Mario Been had­den het gistermiddag bij ADO Den Haag zo druk met onderling gekissebis dat van voetballen niets terecht kwam en de thuisploeg een simpele overwinning kon boe­ken: 3-0. De NEC-trainer probeerde na af­loop een verklaring te vinden voor de ‘collectieve wanprestatie’. Ver kwam hij echter niet. „Ik begrijp er niks van. Het was een schande­lijke vertoning. We werden op alle fronten afgetroefd. Ik heb vandaag niemand gezien die zijn normale niveau haalden. Het leek wel of ze er geen zin in hadden. Ik heb de hele ploeg inclusief mezelf een fikse boete gegeven. Die gaat naar een goed doel. Houden de zieke kindjes in elk geval nog iets over aan deze middag.”

De logische vraag was natuurlijk of het lamlendige optreden iets te maken had met alle Feye­noord- verhalen sinds bekend is ge­worden dat Been volgend seizoen als trainer in De Kuip aan de slag gaat. Ook spelers als Youssef El-Ak­chaoui en Dani Fernandez worden de laatste tijd nadrukkelijk met de Rotterdamse club in verband ge­bracht.

De coach daarover: „ Ik zou het niet weten. Als de spelers het niet meer kunnen opbrengen om hun best te doen, alleen omdat de trai­ner naar een andere club gaat, dan zijn ze in mijn ogen erg naïef be­zig. Zij horen toch voor zichzelf te voetballen, niet voor de trainer. En zij hebben er toch ook alle belang bij om komend seizoen weer Euro­pees voetbal te spelen.”

Daar leek het gistermiddag in het nieuwe stadion van ADO Den Haag niet op. De thuisploeg, nog lang niet vrij van degradatiezor­gen, won vrijwel alle persoonlijke duels. En als de Nijmegenaren de bal hadden, werden er voortdu­rend verkeerde keuzes gemaakt. De Hagenaars kwamen in de 25e minuut op voorsprong. Richard Knopper bracht een vrije trap voor het Nijmeegse doel, Timothy Derijck kon ongehinderd inkop­pen. Het doelpunt had een buiten­spelluchtje, maar omdat grensrech­ter Van de Graaf zijn vlag omlaag hield en geen enkele NEC’er pro­testeerde, kon arbiterWiedemeijer weinig anders doen dan naar het midden te wijzen: 1- 0.

Toen even later Jhon van Beuke­ring met een enkelblessure afhaak­te, was duidelijk dat er voor de be­zoekers weinig te halen was in Den Haag. Bij gebrek aan een ech­te centrumspits op de bank - Tim Janssen is andermaal geblesseerd ­stuurde Been Rutger Worm naar de punt van de aanval.

Afgezien van een korte opleving na de pauze, vooral door toedoen van invaller Saïdi Ntibazonkiza, bleef ADO heer en meester. Het krachtsverschil leverde nog twee treffers op. Na ruim een uur kon Knopper bij de tweede paal onge­hinderd een lage voorzet intikken, een kwartier voor tijd bracht ver­dediger Christian Kum met een kopbal de 3-0 eindstand op het scorebord.

Ironisch genoeg wordt Feyenoord NEC's voornaamste concurrent als het gaat om een plaats in de play-offs. De Rotterdammers staan na gistermiddag nog maar twee punten achter. Ook die omstandig­heid zal er niet toe bijdragen dat er een spoedig einde komt aan alle speculaties in en om De Goffert. Patrick Pothuizen speelde als ver­vanger voor Milano Koenders zijn 250e duel in het NEC- shirt. Hij zal weinig plezier aan zijn jubi­leum beleefd hebben.

El- Akchaoui pleit voor straftraining
maa. 16 maart 2009

Aanvoerder NEC lucht zijn hart in de rust met enorme donderpreek.

Boos? Nee, Youssef El-Akchaoui is niet boos. Witheet is een betere omschrijving. „ Schrijf maar één woord op: SCHANDALIG”, roept de aanvoer­der van NEC. En woedend beent hij naar de kleedkamer waar de rest van het elftal een bittere 3- 0 nederlaag tegen ADO Den Haag verwerkt.

Die zien we niet meer terug vre­zen we, maar twintig minuten la­ter is Youssef er weer. De verkwik­kende douche heeft zijn uitwer­king echter gemist. Stoom komt nog steeds uit de oren bij de verde­diger, die zich mateloos heeft geër­gerd in de rust. Als aanvoerder had hij in de kleedkamer het woord ge­nomen. Fel. Hij noemde man en paard. Spaarde niemand. „ Zeggen er een paar bijdehandjes: ‘ Yous, rustig nou’.” Hij spert de ogen wa­genwijd open. „Ik ben aanvoerder. ‘Hou je bek en luister nou even’, heb ik geroepen.”

De donderpreek sloeg niet aan. In de tweede helft liep ADO Den Haag uit naar 3-0. „Toen het 2­-0 werd, hadden we kloten moeten tonen. Alleen op die manier kun je een wedstrijd omdraaien. Zoiets komt niet aanwaaien. Dan moet je er al team staan. Mooi voetbal is niet belangrijk. Strijd, daar gaat het om. Duels winnen. Maar van­daag waren we geen team. Het wordt tijd dat iedereen eens even langs dat spiegeltje loopt.”

Hij schudt het hoofd. Verontwaar­digde blik als geopperd wordt dat hij in deze fase van het seizoen zelf ook zoekende is naar de echte topvorm. „Ik ben linksback. Ik moet mijn tegenstander uitschake­len. De linkermiddenvelder en de linksbuiten voor mij bedienen. Dat zijn mijn taken. En die voer ik uit. Ik voel me goed. Niet minder dan voor het moment dat ik ge­noemd werd als de nieuwe links­back van Feyenoord. Ik ken de ver­halen. Sindsdien zou ik met mijn hoofd niet meer bij NEC zijn. Jul­lie zoeken overal iets achter. Wat wil je dat ik doe? Elke wedstrijd drie beslissende assists? Twee keer scoren? Ik heb er al zes in liggen. Maar daar zijn anderen voor.”

Het had hem pijn gedaan dat Ma­rio Been de groep gevraagd had of het aan de trainer lag. „Meneer Been moet dat soort vragen niet stellen. Hij werkt nog steeds kei­hard voor NEC. Dat is niet veran­derd sinds bekend werd dat hij vol­gend seizoen coach van Feyenoord wordt. Het is heel erg oneerlijk als mensen daaraan twijfelen.” Hij laat een stilte vallen. De vraag: ‘Wat nu?’ blijft even in de lucht hangen. „Een ouderwetse straftrai­ning. Dinsdag vrij? Inleveren die dag. Volgens mij verdienen we ’m niet. Keihard trainen deze week. Wat we links hebben laten liggen, rechts weer terugpakken. Zaterdag moeten we er staan, thuis tegen Willem II. Dat zijn we aan ieder­een verplicht.”

Bron: De Gelderlander

Ramona

Bericht door Ramona » ma mar 16, 2009 8:08 am

Oh...en iemand verdient nog wel ff aandacht...

Good old Potje!!! :worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 16, 2009 11:02 am

Koster beoogde opvolger Been

NIJMEGEN - Adrie Koster (54) is de voornaamste kandidaat om Mario Been op te volgen bij NEC. De trainer van Jong Ajax voerde reeds een gesprek met de Nijmegenaren.

"Om te kijken of het 'voetbalverhaal' past. Maar dat heeft hij bij nóg meer clubs gedaan", zegt zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma, die aangeeft dat er een aantal clubs op het vinkentouw zit. "Adrie heeft de luxe een keuze te kunnen maken uit vier clubs." Naast NEC zijn dat Sparta, De Graafschap en Jong Ajax. "Deze week kan ik waarschijnlijk vertellen waar hij niet heengaat", aldus Ploegsma.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 16, 2009 11:06 am

Gaat NEC werkelijk die bloempot halen? Teleurstellend, hoor. Je zou denken dat ze konden uitzoeken. Neem dan een trainer waar wel leven in zit. :confused.gif:

Het had hem pijn gedaan dat Ma­rio Been de groep gevraagd had of het aan de trainer lag. „Meneer Been moet dat soort vragen niet stellen. Hij werkt nog steeds kei­hard voor NEC. Dat is niet veran­derd sinds bekend werd dat hij vol­gend seizoen coach van Feyenoord wordt. Het is heel erg oneerlijk als mensen daaraan twijfelen.”

Wat een slijmerd, die El Akchaoui. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » ma mar 16, 2009 11:51 am

Je moet toch iets doen om meegenomen te worden, joey... :eusa_silenced.gif:

Gesloten