PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mar 08, 2009 6:42 pm

Ja, dat zal het zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mar 08, 2009 6:58 pm

Ajax tegen degradatiekandidaat ADO en PSV kwam op bezoek in Enschede... door de voorsprong van drie punten intact te houden is Twente de grote winnaar van dit weekend in de strijd om de tweede plaats.

Kijk voor onze tegenstanders in de resterende acht competitiewedstrijden op http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... &start=509 en huiver. De tijd begint te dringen. Door de achterstand op Twente dit weekend niet kleiner te maken heeft Ajax bijzonder slechte zaken gedaan.
Zuidema schreef:Pffff... Blijft Psv toch op 6 punten afstand staan en is Twente met 3 punten nog steeds bereikbaar... Zo valt de schade gelukkig wat mee voor Ajax.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo mar 08, 2009 7:32 pm

De grote winnaar van dit weekend in de strijd om de 2e plaats is Heerenveen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 8:50 pm

666 schreef:Ajax tegen degradatiekandidaat ADO en PSV kwam op bezoek in Enschede... door de voorsprong van drie punten intact te houden is Twente de grote winnaar van dit weekend in de strijd om de tweede plaats.

Kijk voor onze tegenstanders in de resterende acht competitiewedstrijden op http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... &start=509 en huiver. De tijd begint te dringen. Door de achterstand op Twente dit weekend niet kleiner te maken heeft Ajax bijzonder slechte zaken gedaan.
Zuidema schreef:Pffff... Blijft Psv toch op 6 punten afstand staan en is Twente met 3 punten nog steeds bereikbaar... Zo valt de schade gelukkig wat mee voor Ajax.
Qua veldspel maakt Ajax inderdaad niemand bang. Maar ik draai je analyse wel om. Op mentaliteit vrees ik vooral de potjes tegen de degradatiekandidaten. Juist in de topwedstrijden blijkt Ajax zich nog wel eens vast te kunnen bijten in de tegenstander en wel de vereiste scherpte en inzet te tonen. Maar ja, wie kunnen we in die wedstrijden opstellen?

Twente heeft trouwens ook nog een pittig programma voor de boeg. Psv lijkt me een lichter programma te hebben, maar staat wel 6 punten achterop. H'veen is volgens mij de gevaarlijke outsider voor de 2e plek. Die hebben ogenschijnlijk het minst zware programma, alhoewel 4 wedstrijden tegen degradatiekandidaten in de slotfase wel link kunnen zijn. Die pakken dan uit puur lijfsbehoud vaak nog de nodige punten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 09, 2009 12:33 am

Zlatan Son of God schreef:
999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:Schandalig opvangen / onderschepen van Afellay. Die jongen had zijn nek kunnen breken.
Mwah, had het idee dat ie dat meer aan zichzelf had te wijten doordat ie ook nog eens door ging ... neemt niet weg dat je rar kan vallen met alle gevolgen van dien ..
Hij was gewoon veelste laat met het onderscheppen van de bal ennam daardoor Afellay in volle vaat mee. Het was belachelijk dat hij zijn rug erin draaide, waardoor Afellay werd gelanceerd.
Het zag er wel wat erger uit vanwege de smak die Afellay maakte, had ik het idee. Toen ik het zag vond ik het geen rode kaart. Zo'n overtreding wordt vaak genoeg gemaakt. Het lijkt me niet heel gek dat je in elkaar duikt wanneer je een speler op volle kracht tegen je aan ziet vliegen.

Wat deed Boschker trouwens bij die 0-1? Douglas deed z'n best om de eventuele pass naar die tweede PSV'er eruit te halen, dus was de korte hoek gewoon voor Boschker.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 09, 2009 12:55 am

Enganche schreef:
Zlatan Son of God schreef:
999 schreef: Mwah, had het idee dat ie dat meer aan zichzelf had te wijten doordat ie ook nog eens door ging ... neemt niet weg dat je rar kan vallen met alle gevolgen van dien ..
Hij was gewoon veelste laat met het onderscheppen van de bal ennam daardoor Afellay in volle vaat mee. Het was belachelijk dat hij zijn rug erin draaide, waardoor Afellay werd gelanceerd.
Het zag er wel wat erger uit vanwege de smak die Afellay maakte, had ik het idee. Toen ik het zag vond ik het geen rode kaart. Zo'n overtreding wordt vaak genoeg gemaakt. Het lijkt me niet heel gek dat je in elkaar duikt wanneer je een speler op volle kracht tegen je aan ziet vliegen.

Wat deed Boschker trouwens bij die 0-1? Douglas deed z'n best om de eventuele pass naar die tweede PSV'er eruit te halen, dus was de korte hoek gewoon voor Boschker.
Mee eens. Vond het ook geen rode kaart. Afellay en Tiote konden er beiden weinig aan doen. Gewoon een lullig moment.

En wat Boschker betreft, volgens mij keek hij niet naar Douglas en Amrabat anders had hij idd moeten zien dat Douglas de voorzet eruit zou halen.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 09, 2009 7:41 am

Zwaar klote hoe PSV wéér in de blessuretijd punten verspeeld :frusty.gif: :1evil.gif:
Tegen AZ, Heerenveen en nu Twente geeft PSV punten weg in blessuretijd, al haalde PSV wel 3 punten op door tegen Groningen zelf te scoren in de laatste minuut. Maar zuur blijft het, de stand had er een stuk gunstiger uit kunnen zien !

Al vroeg Lodeweges wel om problemen door de aanvallers te wisselen voor middenvelders en verdedigers, dan kun je weten dat de kans groot is dat het team achteruit gaat lopen. Wat helaas ook gebeurde en dat hield Twente in de wedstrijd. Waarna ze de onverdiende gelijkmaker scoorden.
Wel mooi dat Twente het punt vierde als een overwinning en PSV het zag als een verlies, gezien dit seizoen en het vele lof voor Twente. PSV was beter en verdiende een overwinning, Twente had nauwelijks inbreng.

Doodzonde van de punten, maar het voetbal van PSV tegen AZ, Heerenveen, Groningen en Twente was heel aardig te noemen. Niet geslaagd voor alle examens en gedeeltelijk pech, maar het valt me toch niet tegen. Nu zorgen dat volgende week tegen Feyenoord wel gewonnen wordt !

PS: Boschker gokte op wat de meeste voetballers zouden doen, namelijk de pass naar de andere speler geven. Doedel bleef echter heel rustig en schoot de bal kalm in de korte hoek, die door Boschker opgelaten werd. Niet zo handig gekeept, de korte hoek is eigenlijk altijd voor de keeper.

PPS: Jullie hebben er de afgelopen seizoenen wel eens over geklaagd, maar het is inderdaad irritant dat er bij de scheidsrechters in Nederland heel verschillend omgegaan wordt met blessuretijd. Tegen AZ wordt afgefloten voor het einde van de blessuretijd, tegen Heerenveen precies als de blessuretijd afgelopen is en tegen Twente 1 minuut na het aflopen van de blessuretijd. Niet dat ik daar de schuld wil leggen van het puntenverlies van PSV, maar duidelijkheid is ver te zoeken op deze manier.

999

Bericht door 999 » ma mar 09, 2009 8:02 am

Tja, als Psv in de 93 1/2 minuut de 0 - 2 maakt hoor ik niemand over die extra blessure tijd van +- 30 seconden extra of minder.Zelfs al wil men daar de schuld niet neer leggen .. al lijkt het er juist wel op dat men daar de schuld weer neerleggen.

Fout begint bij dat slap verwerken van dat schot door Isaksson.Die had ie gewoon kunnen pakken of in iedere geval echt weg kunnen stompen ....
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 09, 2009 8:12 am

Isaksson deed voor de verandering juist weinig fout...een dwarrelbal die hij goed naar de zijkant stompt, maar de rest van de verdediging let niet op. Vervolgens houdt Isaksson het schot daarna ook tegen, maar laten de verdedigers van PSV N'Kufo vrij. Die helaas de bal makkelijk binnen kan schieten.
999 schreef:Tja, als Psv in de 93 1/2 minuut de 0 - 2 maakt hoor ik niemand over die extra blessure tijd van +- 30 seconden extra of minder.
Euhm, dan had PSV nog steeds de 3 punten gehad. Dus dan was er niets veranderd. Maar het zou nog steeds inconsequent zijn geweest, waar je niet op reageert trouwens.

999

Bericht door 999 » ma mar 09, 2009 8:17 am

Baseman schreef:Isaksson deed voor de verandering juist weinig fout...een dwarrelbal die hij goed naar de zijkant stompt, maar de rest van de verdediging let niet op. Vervolgens houdt Isaksson het schot daarna ook tegen, maar laten de verdedigers van PSV N'Kufo vrij. Die helaas de bal makkelijk binnen kan schieten.
999 schreef:Tja, als Psv in de 93 1/2 minuut de 0 - 2 maakt hoor ik niemand over die extra blessure tijd van +- 30 seconden extra of minder.
Euhm, dan had PSV nog steeds de 3 punten gehad. Dus dan was er niets veranderd. Maar het zou nog steeds inconsequent zijn geweest, waar je niet op reageert trouwens.
Op gepiep om 1 minuutje je meer of minder, daar ga ik niet op reageren.

Isaksson deed alles goed ?.Nee hoor, slap de bal wegslaan, je zag zelfs de angst in zijn ogen.Wat schieten ze op mij ?, nee hé .. Als je zo de tijd krijgt om de bal weg te slaan, sla hem dan echt weg.Nu duwt ie de bal naar de zijkanten inplaats van echt de bal weg slaan of stompen ..
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 09, 2009 8:25 am

999 schreef:je zag zelfs de angst in zijn ogen
:smallgrin.gif:
Als je dit soort onzin begint uit te kramen is een discussie zinloos.

999

Bericht door 999 » ma mar 09, 2009 8:30 am

Baseman schreef:
999 schreef:je zag zelfs de angst in zijn ogen
:smallgrin.gif:
Als je dit soort onzin begint uit te kramen is een discussie zinloos.
Tja, als jij je zin niet krijgt kom je meestal heel vlug met dit soort uitspraken ... :aai.gif: zeker als het over Psv gaat.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 09, 2009 8:31 am

Volgens mij was er nog een blessurebehandeling in de extra tijd, compleet logisch dus om die tijd te compenseren.
I think I lost my fucking headache

Harm

Bericht door Harm » ma mar 09, 2009 9:20 am

De fout lag niet bij de scheids of bij Isaksson. PSV had in de blessuretijd twee keer de mogelijkheid tot een counter. In plaats van dat Bakkal en Afellay (??) voor balbezit gingen, werd de bal kinderlijk eenvoudig ingeleverd. Ze hadden gewoon richting de cornervlag moeten gaan. Dan was Twente nooit twee keer voor de goal gekomen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma mar 09, 2009 9:49 am

Hij trok er bij vanwege die blessure waardoor de bal uitgespeeld werd, zei Luinge zelf nog. Zo betaalt dat geintje in Groningen van die goal in de laatste minuut zich dubbel en dwars terug. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 10:13 am

Harm schreef:De fout lag niet bij de scheids of bij Isaksson. PSV had in de blessuretijd twee keer de mogelijkheid tot een counter. In plaats van dat Bakkal en Afellay (??) voor balbezit gingen, werd de bal kinderlijk eenvoudig ingeleverd. Ze hadden gewoon richting de cornervlag moeten gaan. Dan was Twente nooit twee keer voor de goal gekomen.
Hear, hear. Gewoon dom dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 09, 2009 10:47 am

999 schreef:Tja, als jij je zin niet krijgt kom je meestal heel vlug met dit soort uitspraken
Nee hoor, maar als jij denkt de emotie van Isaksson te kunnen lezen in zijn ogen tijdens een samenvatting dan praat je onzin. Zo simpel is het.
Harm schreef:De fout lag niet bij de scheids
Dit zeg ik ook niet, ik geef aan dat de scheidsrechters inconsequent zijn als het de blessuretijd betreft.
Grappig dat iedereen hier dat de afgelopen seizoenen al aangaf, maar nu ineens tegengas geeft omdat PSV er nadeel van heeft...het komt er op neer dat ik jullie gelijk geef betreffende jullie eerdere commentaar en ik als resultaat juist geen gelijk krijg :icon_biggrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 11:26 am

Ik ben het met je eens dat de scheidsrechters consequent moeten zijn, dus ook in dit opzicht. Maar misschien was Luinge dat wel, want hij had blijkbaar redenen om extra blessuretijd bij te trekken.

Volgend jaar geen CL voor PSV, hoe gaan ze dat oplossen? Is daar al enig zicht op?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mar 09, 2009 11:35 am

Baseman schreef:Dit zeg ik ook niet, ik geef aan dat de scheidsrechters inconsequent zijn als het de blessuretijd betreft.
Ja. Gróte ergernis van mij, en zoals altijd bij scheidsrechtersdiscussies ben ik daar heel pragmatisch in: ik erger me aan geschipper van arbiters, ongeacht de impact daarvan op mijn eigen club.

Daarom alvast even een disclaimer: Ajax verdiende niet meer dan een punt in Den Haag, ze voetbalden bagger en ze zouden zelfs geen doelrijpe kans meer hebben gecreëerd als ze nog twee weken hadden mogen doorspelen. Daar gaat het dus niet om.

Maar gewoon even heel droog/feitelijk gezien, snap ik niet hoe het arbitrale kwartet het voor elkaar kreeg om maar twee minuten blessuretijd te zien, en daarvan maar 1.50 minuut te laten spelen. Er waren sowieso al twee goals gevallen (daar staat 2x een minuut voor), er was een handvol wissels geweest (30 seconden per stuk) en Leonardo had lang op de grond gelegen voor een blessurebehandeling. vervolgens wisselde ADO ook nog eens een keer in blessuretijd; daaraan ging een hele minuut op.

Once again: Ajax zou nooit hebben gewonnen en de uitslag maakte me ook niet zo veel uit, want kampioen worden we toch niet. Ik voelde er eigenlijk vrij weinig bij dat we weer punten verloren. Daarover geen schuimbekkende Ko.

Maar ik vind dat gewoon irritant, omdat het irritant is. Wat me ergert, is de scheidsrechters-psychologie. Dat heeft niets met Ajax te maken; het getuigt gewoon tot in zijn diepste vezels van middelmatig en amateuristisch denken. Elke scheidsrechter doet dat zo, en waarom? Ach, nou, gewoon, omdat iedereen dat eenmaal zo doet.

Dát is er irritant aan.

Een scheidsrechter hoort bij de aftrap zijn stopwatch aan te zetten, die stopwatch bij oponthoud stil te zetten - en af te fluiten wanneer zijn stopwatch op 90:00 minuten staat. Zo simpel is het. En zo staat het ook in de regels.

Iedereen weet dat dat in de praktijk niet zo wordt gedaan, omdat je dan drie of vier uur na de aftrap nóg in het stadion zit. Maar die thematiek is op FIFA- of UEFA-niveau nooit echt bij de horens gevat. In plaats daarvan is er een curieus soort 'natte-vinger-cultuurtje' ingeslopen dat iedereen inmiddels volkomen normaal vindt: aan het eind van de eerste helft trek je één of twee minuten bij (nooit vier of vijf, want het is de eerste helft...??) en in de tweede helft hangt het er zo'n beetje ruwweg van af of het een emotionele, spannende wedstrijd geweest is (dan trek je vier minuten bij), een tamelijk normale wedstrijd (drie minuten) of een wedstrijd zonder veel incidenten (twee minuten). Als de wedstrijd al beslist is, kun je het je permitteren om er slechts één minuut bij te tellen - en eventueel op eigen initiatief af te fluiten zodra de stadionklok op 90:00 staat (wat dus echt nergens op slaat en een volkomen willekeurig moment is, maar dat betoog is bekend).

Het is niet eens zo heel schandalig dat dat cultuurtje van 'natte-vinger-bijtellen' ontstaan is, want werken met échte zuivere speeltijd is min of meer onwerkbaar, maar wat ik dan weer zo wonderlijk vind is dat iedereen (van de FIFA-top tot de gewone supporter) dat min of meer als een verzwegen, onofficieel feit accepteert, en dat we met zijn allen doen alsof de scheidsrechter heel precies zijn stopwatch volgt. Het is een heel raar soort 'Nieuwe Kleren van de Keizer'-effect: niemand brengt expliciet onder woorden dat scheidsrechters maar wat doen, qua blessuretijd, terwijl iedereen weet dat het wel zo is. Dat is toch raar, in een professionele sport? Waarom is dat nooit aangekaart en zijn er aan de praktijk aangepaste richtlijnen voor gekomen?

Heel gek. Fascinerend. Heel amateuristisch ook. Het blijft, op dat soort punten, gewoon een heel, heel rare sport.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 11:44 am

Kowalczyk schreef:Er waren sowieso al twee goals gevallen (daar staat 2x een minuut voor)

Dat lijkt me toch niet. Stel dat het 5-2 wordt, speel je dan zeven minuten (over twee helften verdeeld) extra? Dit gebeurt volgens mij nooit, staat het zo in de spelregels?

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 09, 2009 11:46 am

Nou heb ik ooit een europacup wedstrijd gezien (in de jaren 80 denk ik), waarin 3 goals vielen in de blessuretijd
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mar 09, 2009 11:52 am

joey schreef:
Kowalczyk schreef:Er waren sowieso al twee goals gevallen (daar staat 2x een minuut voor)

Dat lijkt me toch niet. Stel dat het 5-2 wordt, speel je dan zeven minuten (over twee helften verdeeld) extra? Dit gebeurt volgens mij nooit, staat het zo in de spelregels?
Het kan ook 30 seconden zijn, maar ja: er is een standaard scheidsrechtersinstructie voor doelpunten en wissels. En dát is al vreemd, want die standaard hoeveelheid tijd geeft al aan dat de scheidsrechters dus niet de instructie hebben om te doen zoals het officieel zou moeten: de stopwatch stilzetten zodra het spel stilligt - en affluiten als de stopwatch op 90:00 staat.

Het is gewoon een heel vreemd cultuurtje. Een soort natte-vinger-werk waarvan we met zijn allen doen alsof het een stipte telling is. Typisch voetbal. In de meeste andere sporten hangt veel sterker de overtuiging dat daar een werkbare standaardmodus voor gevonden moet worden. In het voetbal vindt men natte-vinger-werk acceptabel, terwijl voetbal nou juist de sport is waar het meeste geld in om gaat. Maar over het 'elke seconde kan beslissend zijn'-cultuurtje dat bijna elke sport heeft, wordt in het voetbal heel schouderophalend gedaan.

Curieus, vind ik dat.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 09, 2009 11:58 am

Ik pleit voor zuivere speeltijd, net als bij het hockey. Is deze discussie meteen verleden tijd.

Vaak hoor je dat de fouten van de arbitrage bijdragen aan de charme van eht spel. Ik vind dat niet. Ik vind het bloedirritant dat er maar wat aangerommeld wordt.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mar 09, 2009 11:59 am

joey schreef:Ik pleit voor zuivere speeltijd, net als bij het hockey. Is deze discussie meteen verleden tijd.

Vaak hoor je dat de fouten van de arbitrage bijdragen aan de charme van eht spel. Ik vind dat niet. Ik vind het bloedirritant dat er maar wat aangerommeld wordt.
Yep. Same here.

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 09, 2009 12:00 pm

Kowalczyk schreef: Het is gewoon een heel vreemd cultuurtje. Een soort natte-vinger-werk waarvan we met zijn allen doen alsof het een stipte telling is.
hehe.. idd, 9 van de 10 keer komen ze op 3 minuten uit.

Gesloten