N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 03, 2009 6:07 pm

Been ook in de clinch met Radomski
NIJMEGEN - Arek Radomski ontbreekt woensdag in de selectie van NEC voor het duel in de kwartfinale van de nationale beker bij Heerenveen.

De Poolse middenvelder botste dinsdag met trainer Mario Been omdat hij ontevreden was over zijn rol als reservespeler. De oefenmeester zette Radomski eerder dit seizoen om dezelfde reden terug naar Jong NEC.

Been laakte vorige week ook al de instelling van Rachid Bouaouzan. De aanvaller werd uit de selectie verbannen, maar is inmiddels weer in genade aangenomen.

Dennis Rommedahl en Johnny van Beukering zijn op tijd fit voor het duel met Heerenveen. Zij ontbraken zondag nog tegen Volendam (1-1). Radomski begon toen wel in de basis. (ANP)
AD

Been is een aanhanger van het conflictmodel? Benieuwd aan welk vuurwerk we ons bij Feyenoord mogen verwachten.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mar 03, 2009 11:39 pm

Ramona schreef:Slaapzak mee dus... :neutral.gif:
Welnee.. met de rust staat het vast al 3-0 voor Heerenveen en kan ik vroeger weg...
Heb er totaal geen vertrouwen in dat dit goed komt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo mar 04, 2009 12:03 am

banjavi schreef:
Ramona schreef:Slaapzak mee dus... :neutral.gif:
Welnee.. met de rust staat het vast al 3-0 voor Heerenveen en kan ik vroeger weg...
Heb er totaal geen vertrouwen in dat dit goed komt.
Ja uh...wie begint er over pingels? :confused.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo mar 04, 2009 8:23 am

Nogal wat hobbels op weg naar Heerenveen
woe. 4 maart 2009

Mario Been zit zelden om woorden verlegen, maar gister­ochtend was hij voor één keer be­trekkelijk kort van stof. De NEC- trainer had zojuist Arek Ra­domski van de training gestuurd omdat de Pool zich wederom onge­motiveerd voelde voor een plaats op de reservebank, vanavond in de belangrijke bekerwedstrijd tegen Heerenveen.

Eerder al had hij besloten om Moe­stafa El Kabir, Joël Tshibamba en Saïdi Ntibazonkiza niet op te ne­men in de selectie. Been was niet te spreken over hun inzet in het met 4-1 verloren duel van Jong NEC tegen Jong Feyenoord. De jonge aanvallers stonden vorige week in de UEFA Cup-wedstrijd tegen HSV nog alledrie in de basis. „Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat de mentali­teit bij veel voetballers aan het ver­anderen is. En niet ten goede!”

Been is niet happy met de hobbeli­ge aanloop naar het belangrijke be­kerduel tegen Heerenveen. Als NEC vanavond in Friesland aan het langste eind trekt, zit het bij de laatste vier. Een gunstige loting kan vervolgens al een flinke stap in de richting van de UEFA Cup zijn. Been: „Het blijft voor ons de kortste weg naar Europa.”

In de basisself van NEC maken Ra­chid Bouaouzan, Dennis Romme­dahl en Mark Otten hun rentree. Vooral de keus voor Otten als ver­vanger voor de lichtgeblesseerde Patrick Pothuizen is opvallend. Been: „Heerenveen heeft met Bee­rens en Pranjic vooral in de voor­hoede veel creativiteit. Het is daar­om zaak dat het bij ons achterin goed staat. Omdat ik zijn tactische inzicht hoog inschat, kies ik voor Mark Otten in het centrum.”

Opstelling NEC: Babos; Fernandez, Ot­ten, Zomer, El- Akchaoui; Sibum, Schö­ne, Davids; Rommedahl, Janssen, Bouaouzan.

Bron: De Gelderlander
Geknipt en geplakt van: http://www.detrouwehonden.nl/

Poeder

Bericht door Poeder » wo mar 04, 2009 8:48 am

Nu snap ik ook de opmerking van Verbeek dat hij zich nergens te groot voor voelt,..

Ramona

Bericht door Ramona » wo mar 04, 2009 10:40 pm

Iig strijdend ten onder, BanJovi... :yes.gif:

Kut voor Otten; hopelijk valt 't mee... :eusa_pray.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mar 05, 2009 7:11 am

Ramona schreef:Iig strijdend ten onder, BanJovi... :yes.gif:

Kut voor Otten; hopelijk valt 't mee... :eusa_pray.gif:
Ja ach... je zet gewon dat die kansen... (noem het kansen) die ze krijgen er toch niet in gaan... van die bolle wordt ik zo langzamerhand ook moe hoor... wat een prutser. Kan echt geen bal meer vasthouden.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 05, 2009 8:02 am

Sportwereld schreef:NEC: geen De Boer of Cocu
NIJMEGEN - NEC kan een streep halen door de namen van Frank de Boer en Phillip Cocu als nieuwe trainer.
afbeelding vergroten Frank de Boer. FOTO ANP
Vooral De Boer was gewild, maar hij wil zelf tot in 2010 assistent bij Oranje zijn en trainer van Ajax A1. Ook Cocu blijft het liefst tot en met het WK 2010 in de staf van Oranje.
Goed dat De Boer bij Ajax blijft.

Ramona

Bericht door Ramona » do mar 05, 2009 8:42 am

Blessure voor Mark Otten
Uitgegeven op 05 maart 2009 0:13

Mark Otten viel woensdagavond in de wedstrijd tegen Heerenveen nog voor rust uit met een knieblessure. Trainer Mario Been kon na afloop nog niet zeggen wat er precies aan de hand was met zijn verdediger. "Heel sneu voor Mark, die maanden niet heeft kunnen spelen. Dat hij nu opnieuw last van de knie heeft gekregen is een grote tegenslag voor hem. Maar ik weet nu nog niet wat er aan schort, ik hoop er het beste van."
Zodra er meer duidelijkheid is over de ernst van Mark's blessure zal dit via deze website bekend worden gemaakt. We hopen van harte dat het meevalt!

Afbeelding
Mark Otten

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

KMKP!!! :tranen.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do mar 05, 2009 8:52 am

NEC uit bekertoernooi na verlies tegen Heerenveen

woensdag 04 maart 2009 | 22:43

Afbeelding
Dennis Rommedahl krabt zich achter de oren, terwijl de Friezen op de achtergrond de 3-1 van Viktor Elm vieren.
foto Henk Jan Dijks/Pro Shots

Afbeelding
Paulo Henrique (L) van SC Heerenveen schiet de 1-1 binnen, Dani Fernandez (M) en Mark Otten van NEC zijn te laat woensdagavond tijdens de kwartfinale van de KNVB-beker in Heerenveen.
Foto: ANP

Afbeelding
Paulo Henrique van SC Heerenveen viert zijn 1-1 tegen NEC tijdens de kwartfinale van de KNVB-beker in Heerenveen.
ANP Photo

HEERENVEEN - NEC rest dit seizoen alleen nog de competitie. Voor de Nijmegenaren kwam woensdagavond in de kwartfinale een einde aan het KNVB-bekertoernooi. Heerenveen was te sterk: 3-1. De voorbereiding op de kwartfinale verliep voor NEC verre van ideaal.

Middenvelder Arek Radomski legde dinsdag voor de tweede maal dit jaar tijd het werk neer en werd uit de selectie verbannen.

Ook de jeugdige aanvallers El Kabir, Tshibamba en Ntibazonkiza kregen te horen dat zij er niet bij zouden zijn in Friesland. Dit vanwege een gebrek aan inzet in de wedstrijd van Jong NEC tegen de beloften van Feyenoord.

De NEC-trainer moest woensdag echter deels op zijn schreden terugkeren, doordat centrumspits Tim Janssen met een kuitblessure afhaakte. Voor de zekerheid ruimde Been toch maar een plaatsje voor Moestafa El Kabir in op de bank.

Het interne rumoer bij NEC maakt de laatste dagen ook de onlustgevoelens bij de buitenwacht weer wakker. Op internet eist het ongeletterde deel van de achterban alweer het hoofd van de trainer. De fans beroepen zich ditmaal op de reeks van incidenten die Been dit seizoen het hoofd heeft moeten bieden. Alsof het hem te verwijten valt dat spelers te zwaar zijn of geen zin hebben. Gisteravond maakte het welwillende deel van de selectie eens te meer duidelijk dat de coach nog wel hún vertrouwen geniet.

Ondanks alle besognes kon Been in Heerenveen grosso modo zijn sterkste formatie de wei insturen. Voorin waren Jhon van Beukering en Dennis Rommedahl na een maand absentie weer van de partij. Verder keerde Mark Otten terug in het hart van de defensie. De verdediger viel echter vlak voor rust alweer uit met een ernstig lijkende knieblessure.

NEC begon beroerd. Al in de tweede minuut verslikte Otten zich in Paulo Henrique. De Braziliaan kon alleen op Gábor Babos af, de Hongaar bleef echter overeind in het onderlinge duel.

Na een kwartier kwam de Nijmeegse formatie wat beter in de wedstrijd. Na een mooi passje van Van Beukering knalde Rommedahl rakelings voorlangs. In de 37e minuut kwamen de bezoekers toch op voorsprong. Uitblinker Lasse Schöne nam een weggekopte bal op ruim twintig meter afstand vol op de wreef: 0-1.

De Nijmeegse vreugde was echter van korte duur. Nauwelijks een minuut later was het alweer gelijk. Ook de Friese treffer verdiende de schoonheidsprijs. Paulo Henrique pikte een verre pass op, lepelde de bal over Fernandez en schoot hem fraai in de kruising: 1-1.

Hoewel NEC na rust geruime tijd beter was, bleek de thuisclub slagvaardiger. Een slippertje van Ramon Zomer stelde invaller Patrik Ingelsten in staat voor 2-1 te zorgen. Twee minuten later viel het doek voor de Nijmegenaren doordat Viktor Elm - evenals Ingelsten in januari van Kalmar FF overgekomen - de 3-1 binnenschoot.

Been vooral blij met team dat er stond

door Danny van den Broek. donderdag 05 maart 2009 | 02:52

Afbeelding
Mario Been kijkt verwachtingsvol naar de warming-up van zijn spelers in Heerenveen.
foto Henk Jan Dijks/Pro Shots

HEERENVEEN - De teleurstelling droop van zijn gezicht na de uitschakeling van NEC in de KNVB beker. En over de moeizame voorbereiding wilde Mario Been het al helemaal niet meer hebben.

Arek Radomski, Joël Tshibamba, Saïdi Ntibazonkiza, Moestafa El Kabir. Om uiteenlopende redenen hadden ze hem dermate teleurgesteld, dat hij een streep door hun namen had gezet voor de kwartfinale tegen Heerenveen. " Daar ga ik helemaal niet meer op in", weigerde de NEC-trainer aanvankelijk iets te zeggen over de kwestie.

Been wilde alleen over de wedstrijd praten. Over de schitterende goal van Lasse Schöne. De veel te snelle gelijkmaker van Paulo Henrique. Het goede gevoel waarmee ze desondanks de kleedkamer uitgekomen waren. Over Dennis Rommedahl, die hem bevallen was. En over de tweede en derde goal van Heerenveen, die hij " slecht verdedigd vond."

En toen dat allemaal de revue was gepasseerd kwam hij toch even terug op de weigering van Arek Radomski om de rol van reserve te accepteren en de lakse houding van zijn jeugdspelers in de wedstrijd tegen Jong Feyenoord. "Wij hebben normen en waarden bij NEC. En die worden niet bepaald door de spelers. Wie daarin niet mee wil, daar heb ik het mee gehad."

Carlos Aalbers had voor het vertrek naar Heerenveen nog een gesprek gehad met Radomski. Aan de andere kant van de tafel had een zwaar teleurgestelde voetballer gezeten. "Dat mag", zei de technisch directeur van NEC. "Maar ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat zijn gedrag niet acceptabel is. Deze week praten we nog een keer. Arek is een goede voetballer. Dat staat buiten kijf. Maar we hebben veel goede spelers. Die moeten zich allemaal als professionals gedragen. Daar ben ik heel duidelijk in. Mocht dat niet tot hem doordringen, zal-ie de consequenties moeten aanvaarden."

Wat die zijn, daarover liet Aalbers zich niet uit.

En eigenlijk wilde Been ook niks zeggen over supporters die op het internet de trainer van NEC plots laten vallen als een baksteen. "Dat zegt meer over die mensen dan over mij", haalde Been zijn schouders op. "Wat moet ik ermee. Ik heb hier drie fantastische jaren gehad. Maar mensen vergeten snel."

En dus blikte hij liever vooruit. Naar zijn laatste maanden in Nijmegen, voordat hij trainer wordt van Feyenoord.

"Tot die tijd telt er maar één club voor mij: NEC. We spelen nog negen finales. Zes keer thuis. Er blijft nog steeds een prijs over: het bereiken van de play offs. De laatste kans om Europees voetbal te halen. Dat moet kunnen. Vanavond stond er tenslotte een echt team."

Bron: http://www.gelderlander.nl/

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 05, 2009 10:48 am

Hoe is het met Goossens? Die zien we opeens in geen velden of wegen meer. Zit hij op de bank of op de tribune?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mar 05, 2009 11:15 am

Peter schreef:Hoe is het met Goossens? Die zien we opeens in geen velden of wegen meer. Zit hij op de bank of op de tribune?
Gisteren zat hij op de bank, maar onze grote vriend Bouazouan krijgt de voorkeur... volgens mij kan Goossens ook op die plek spelen.

Ramona

Bericht door Ramona » do mar 05, 2009 11:31 am

Hij hobbelt ook rond bij Jong NEC en binnenkort is hij bij onderstaande wedstrijd te bewonderen... :neutral.gif:

NEC speelt oefenduel tegen Oranje- beloften
vrij. 27 februari 2009

NEC oefent vrijdag 27 maart tegen het Nederlandse belof­tenelftal. Het oefenduel tussen de Nijmeegse eredivisionist en het ‘opleidingsteam’ van Jong Oranje wordt gespeeld op De Eendracht, naast het Goffertstadion. De Oran­je- beloften zouden die dag aanvan­kelijk een oefeninterland tegen Roemenië voetballen, maar dat duel is komen te vervallen. NEC’er John Goossens maakt deel uit van het beloftenteam. NEC tegen het Nederlandse beloftenelftal begint op 27 maart om 15.00 uur.

Bron: De Gelderlander

peter

Bericht door peter » do mar 05, 2009 11:39 am

Lekkere keuze dan. Van Jong Ajax naar Jong NEC. :excited.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do mar 05, 2009 11:43 am

Peter schreef:Lekkere keuze dan. Van Jong Ajax naar Jong NEC. :excited.gif:
Hij's voor het 1e gehaald...maar hoe en wat weet ik verder niet...weet wel dat-ie voor Europees niet speelgerechtigd was...

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 05, 2009 11:45 am

Peter schreef:Lekkere keuze dan. Van Jong Ajax naar Jong NEC. :excited.gif:
Bij Ajax was hij sowieso niet in aanmerking gekomen voor het eerste.
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » do mar 05, 2009 11:54 am

Dat is waar en laten we maar hopen dat hij volgend jaar zijn kans pakt. Ik zou er alleen zelf voor kiezen om ergens aan de bak te komen waar je ook daadwerkelijk een basisplaats krijgt. Ik dacht ook dat hij dat vooral voor ogen had.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 05, 2009 12:09 pm

Op die Been valt geen peil te trekken. Verdenk hem er ook van al die conflicten met zijn spelers zelf te creëren. Volgens mij zijn het slechts excuses voor als hij een keer op een bepaalde positie een andere speler wil gebruiken.

Als sommige mensen al vinden dat Van Basten met een Kennedy solt, hoe moeten Saïdi, Van Beukering, Bouaouzan, El Kabir, Janssen en Worm zich dan voelen? Volgens mij is het net zo'n gluiperd als Gekke Henkie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 05, 2009 12:16 pm

Het is wel goed om een speler met overgewicht aan te pakken, hoor.

Ik kan me voorstellen dat Been na zijn geflirt met F. zijn grip op de groep heeft verloren.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 05, 2009 12:18 pm

Hij heeft zowat met de halve selectie ruzie gehad.

Van Beukering was in een week zeven kilo afgevallen. Iemand die dat gelooft? Het lijkt allemaal verdomd veel op interessantdoenerij.

Ramona

Bericht door Ramona » do mar 05, 2009 12:21 pm

Ik vind Beens' houding heel legitiem. Bedoel...te zwaar, niet houden aan gemaakte afspraken, niet gemotiveerd zijn tijdens training, niet op de bank willen beginnen, gebleseerd...tja... :excited.gif:
Laatst gewijzigd door Ramona op do mar 05, 2009 12:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 05, 2009 12:25 pm

Dat zegt Been allemaal, ja.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ramona

Bericht door Ramona » do mar 05, 2009 12:26 pm

Klopt en ik vertrouw hem vooralsnog nog steeds...

Ramona

Bericht door Ramona » do mar 05, 2009 1:42 pm

In een terugkomst op het hoogste nivo heb ik wat minder vertrouwen... :sad.gif:

Weer zware blessure voor Otten
don. 5 maart 2009

Het zit Mark Otten ook niet mee. Vandaag wees uit in het ziekenhuis dat de verdediger wederom forse schade heeft opgelopen aan de voorste kruisband van zijn linker knie.

Fysiotherapeut Han Tijshen licht op de officiële site de zware blessure als volgt toe: 'Tijdens de operatie die Mark heeft ondergaan in december 2008 in het EMC in Rotterdam is al enige schade aan deze nieuwe kruisband geconstateerd. Daarnaast is toen een gedeelte van de binnenmeniscus verwijderd. Op 27 maart zal Mark geopereerd worden in het CWZ in Nijmegen. Dan wordt naar alle waarschijnlijkheid weer een nieuwe kruisband geplaatst.'

Otten zal na verwachting een revalidatie van 6 tot 9 maanden voor de boeg hebben!

Afbeelding
De Trouwe Honden wenst Mark veel sterkte en succes met zijn revalidatie.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 05, 2009 6:38 pm

Mario 'ik ben loyaal' Been maakt meer kapot dan je lief is..

Gesloten