De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do feb 26, 2009 12:13 pm

Kowalczyk schreef:
Monkey Tonk schreef:Een organizatie die blindelings een advies opvolgt, zonder dat nadrukkelijk te wegen, zit bij mij ongeveer op dezelfde golflengte als de trainer. 'Moet nog veel leren'.
Ab-so-luut. Dat is het hele punt, inderdaad.

K.

Het grappige is dat van Basten degene was die het advies van Cruijff niet blindelings aannam.

Nadat het bestuur dat net daarvoor juist wel gedaan had.

(De clubliefde bij Johan is misschien een beetje overschat.)

jabu

Bericht door jabu » do feb 26, 2009 12:28 pm

Jöhnk schreef:Dat lijkt mij ook niet ideaal, maar Ajax heeft de topcoaches helaas niet voor het uitzoeken. Daarom komt Ajax ook zo vaak bij dit soort mannen uit, denk ik.

We hebben al van alles geprobeerd. Ervaren mannen (Co, HTC), oud-wereldsterren (Koeman, MVB), een clubman/jeugdtrainer (Blind). Paarden en ruiters dus, maar wat hen vooral bindt is dat ze geen top zijn (de een nog minder dan de ander, daar wil ik van af zijn).

Dit gezegd hebbende, ook met een subtopper als coach zou Ajax iets moeten kunnen presteren. Dat dat bijna nooit gebeurt, zegt iets over de organisatie.
Precies. Hoe komt het toch dat iedere trainer die bij Ajax werkzaam is, afgezet tot de mogelijkheden die er behoren te zijn, een enorme nitwit lijkt?

999

Bericht door 999 » do feb 26, 2009 12:48 pm

Uhm, maar 99,9% van de postings in deze topic gaat er over dat jullie denken wat MVB heeft gedacht/afspraken/hoe ie het gaat doen enz.( samen met het bestuur ) toen ie werd aangesteld ... is dat niet natte vingerwerk ?. :blush.gif: .. ik bedoel wat ie op het trainingsveld-wedstrijden laat zien is duidelijk maar hoe de rest van MVB ideeén en wat ie aan het doen of gaat doen is niet lijkt me ?.
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do feb 26, 2009 7:24 pm

leuk, het ziet er uit, we zijn het uiteindlijk allemaal eens over MvB... maar nu, we zijn het orkest dat spelen blijft als de Titanic zinkt?

LucaS

Bericht door LucaS » do feb 26, 2009 7:41 pm

Nee hoor, we zijn het helemaal niet allemaal eens over van Basten. Er zijn hier mensen die werkelijk alles dat van Basten doet met de grond gelijk maken. Dat is niet de manier waarop ik van Basten zie
I think I lost my fucking headache

Rednose

Bericht door Rednose » do feb 26, 2009 8:30 pm

Het is een buitengewoon moeilijke discussie. Feit is wel dat er de afgelopen periode behoorlijk is gegokt met beginnende trainers, Wouters, Blind, ook Koeman. Maar ook Olsen is afgebrand (nog steeds onterecht volgens mij), Co heeft zichzelf (jammer genoeg) afgebrand en Henk had ervaring en kunde, maar was qua persoonlijkheid echt ruim een maatje te klein en raakte daardoor het spoor bijster.
Jammer genoeg klikte combi Co en Leo niet voldoende (door Co denk ik), maar als dat wat soepeler had gelopen.....

Wat ik nu wel zie is dat er een bredere structuur wordt opgezet, de organisatie, ook qua personen, staat steviger. Dat geeft hoop.
Van Basten (samen met Schip) heb ik op termijn wel vertrouwen in. Moeten wel leren, maar zou best eens kunnen dat het lukt. Ze betrekken anderen er bij, geven ook fouten toe, maar zijn geen bange kleuters. Met 1 of 2 andere spelers er bij zou het best nog eens heel leuk kunnen worden.
Kortom, nog even geduld voor we weer een nieuwe trainer zoeken.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 27, 2009 8:03 pm

Samuraskinurovanya schreef:leuk, het ziet er uit, we zijn het uiteindlijk allemaal eens over MvB... maar nu, we zijn het orkest dat spelen blijft als de Titanic zinkt?
Spreek a.u.b. voor jezelf en niet voor ´allemaal´. Duidelijk te zien dat Nederlands schrijven zeer moeilijk voor je is, maar Nederlands lezen blijkt evenmin je dat te zijn. Want anders zou je niet met dergelijke onzin, time and time again, op de proppen komen.

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 03, 2009 3:08 pm

Van Basten op lijstje AC Milan
3 March, 2009

Gepost om 12:37 uur
83 keer bekeken

AC Milan heeft een short-list opgesteld van kandidaten die komend seizoen het takenpakket van Carlo Ancelotti moeten overnemen. De recente uitschakeling in de UEFA Cup en de magere prestaties in de Serie A zijn hier debet aan.

De namen van Marco van Basten, Frank Rijkaard en Roberto Donadoni worden volop genoemd. Het trio was in hun actieve carrière reeds actief voor de Milanezen. (Corriere dello Sport)

www.ajaxupdate.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 03, 2009 3:11 pm

Die kans mogen we hem niet ontnemen! :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 03, 2009 3:12 pm

Ach, je hebt weglopers en je hebt bijters.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 03, 2009 3:13 pm

Precies, ik heb goede hoop. :headbang.gif:

Bij de eerste tegenslag dacht hij al aan opstappen. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 03, 2009 3:16 pm

Je vergist je weer eens in van Basten. Die blijft.

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 03, 2009 3:29 pm

Wij Rijkaard gratis, hun Marco voor 5 miljoen!

Maar Rijkaard zal wel naar Milan gaan. Logische zaak..
IK GELOOF!!!!!!

Daniel

Bericht door Daniel » di mar 03, 2009 5:29 pm

joey schreef:Precies, ik heb goede hoop. :headbang.gif:
Je hoopt dus dat van Basten nu vertrekt? En je denkt dat de oplossing is, om na een driekwart jaar weer een trainer weg te zien gaan? Hebben we dan niet geleerd dat dat de afgelopen jaren absoluut niet geholpen heeft, en zelfs het probleem alleen maar erger gemaakt heeft bij Ajax?

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 03, 2009 7:45 pm

LucaS schreef:Je vergist je weer eens in van Basten. Die blijft.
Precies. Hij heeft meer ruggengraat dan scholletje Cruijff. Volgens mij heeft Van Basten nog geen contract niét uitgediend.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 03, 2009 7:48 pm

Zijn contract bij Jong Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 03, 2009 7:51 pm

Jöhnk schreef:Zijn contract bij Jong Ajax.
Klopt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 03, 2009 7:59 pm

50% tot nu toe dus. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 03, 2009 8:04 pm

Peter schreef:50% tot nu toe dus. :smallgrin.gif:
Uh uh. Hij diende als speler zijn contract bij Ajax uit en bij Milan moest ie noodgedwongen stoppen.

Van Basten is een vent, Peter, hij heeft staying power. Cruijffie gooit het bijltje erbij neer zodra hem iets niet bevalt. Op dat soort primadonna's kun je niet bouwen.

peter

Bericht door peter » di mar 03, 2009 8:09 pm

Niet overdrijven hè. Ik kan me herinneren dat hij 8 jaar bij Barça heeft gezeten.

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 03, 2009 8:15 pm

Peter schreef:Niet overdrijven hè. Ik kan me herinneren dat hij 8 jaar bij Barça heeft gezeten.
Bij Ajax gooide ie er het bijltje al 3 keer bij neer. Hij ging doodleuk naar Feyenoord en hij heeft Oranje als speler en in 94 laten zitten.

Slechts bij Barca bleef ie, ja. Om na z'n trainersloopbaan meteen te gaan zagen middels de Blauwe Olifant.

Geniale voetballer, niet de grootste maar wel een grote trainer, maar als mens heb ik geen hoge pet van 'm op.

peter

Bericht door peter » di mar 03, 2009 8:23 pm

Dat mag natuurlijk. Ik vind het alleen een beetje opportuun om Cruijff een wegloper te noemen, want dan kun je net zo goed de hele voetbalwereld erbij halen. Ik ken namelijk bijna niemand die 8 jaar bij één en dezelfde club heeft gezeten.

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 03, 2009 8:31 pm

Peter schreef:Dat mag natuurlijk. Ik vind het alleen een beetje opportuun om Cruijff een wegloper te noemen,
Hij heeft jouw en mijn club al regelmatig in de steek gelaten. Oranje idem. JC is wat mij betreft Barcelonees, geen Ajacied (meer).

Wat doet ie nou helemaal voor het Nederlands voetbal, behalve verongelijkt doen? Nada.

Hij kreeg een jaar geleden de sleutel van de club in handen. Maar accepteerde niet dat iemand anders óók een sleutel kreeg en invloed wilde op de inrichting van het huis.

Dus gedroeg ie zich weer eens als een spurned lover. Wat mij betreft voor het laatst. De liefde komt overduidelijk van één kant. Barca is z'n grote liefde, Ajax niet. So be it...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di mar 03, 2009 11:41 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Zijn contract bij Jong Ajax.
Klopt.
Welk contract? Was gewoon stage.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 04, 2009 9:32 am

AT5 schreef:Cruijff heeft helemaal geen ruzie met Van Basten

Johan Cruijff heeft helemaal geen ruzie met Marco van Basten

Sterker nog, Cruijff liet AT5 dinsdag weten dat hij een beetje moe wordt van alle media die dat maar blijven suggeren. Die zogenoemde ruzie zou ooit zijn ontstaan toen beide voetbaliconen vorig jaar een verschil van mening hadden over de te varen koers binnen Ajax. Maar ruzie?! Cruijff weet van niets.
:666.gif:

Plaats reactie