Luis Suárez
Moderator: mods
-
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Suarez wilde meer vertrouwen
Uitgegeven: 3 maart 2009 11:33
Laatst gewijzigd: 3 maart 2009 11:40
AMSTERDAM - Luis Suarez miste na de slechte start in de tweede seizoenshelft het vertrouwen van zijn coach Marco van Basten. De aanvaller van Ajax zegt dat in de nieuwe Sportweek.
“Na de winterstop was ik moe in mijn benen en in mijn hoofd. Ik heb toen gezegd dat de trainer meer vertrouwen in mij moest hebben. Dat miste ik”, aldus de Uruguayaan in het weekblad. Ajax kende na de winterstop een dramatische start.
De eerste wedstrijd tegen NEC werd nog gewonnen maar daarna volgde puntenverlies tegen FC Groningen (0-1), SC Heerenveen (0-1), Heralces Almelo (2-2) en Vitesse (1-4). Volgens Suarez toonde de Amsterdamse oefenmeester in die periode te weinig vertrouwen in zijn selectie.
“Ook andere spelers zeiden dat. De trainer heeft toen uiteindelijk uitgesproken dat hij echt wel vertrouwen in ons heeft.” De aanvalsleider van Ajax benadrukt dat de ploeg nog jong is en nog veel moet leren. “Wij kunnen daardoor niet iedere wedstrijd goed spelen.”
nu.nl
- peter
Ajax moest gewoon kampioen worden met deze selectie. Geen leerjaar voor nodig.
Gebrek aan vertrouwen? Tsja, dat was allang bekend. Die publiekelijke terechtstellingen zijn he-le-maal nergens goed voor. Zeker niet toen hij Suarez publiekelijk affikte. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar zo'n jongen voelt zich gepakt.
Gebrek aan vertrouwen? Tsja, dat was allang bekend. Die publiekelijke terechtstellingen zijn he-le-maal nergens goed voor. Zeker niet toen hij Suarez publiekelijk affikte. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar zo'n jongen voelt zich gepakt.
Het gaat er alleen ook om waar je dat uit afleidt. Suarez speelt altijd alles, heeft ook regelmatig kunnen lezen (want dat doet hij blijkbaar) dat nog een gele kaart een groot probleem zou zijn omdat hij niet gemist kan worden. Maar goed, spelers schatten zichzelf altijd te hoog in, logisch dat een woordje van kritiek dan hard aankomt.Peter schreef:Omdat hij vertrouwen mist? Ik ken een spits van Real Madrid die ook het vertrouwen miste van VBasten. Ergo, de geschiktheid voor de top hangt niet samen met vertrouwen in mijn ogen.LucaS schreef:Ongeschikt voor de top. In ieder geval op dit moment
I think I lost my fucking headache
Gaat niet om kritiek, gaat om de schuld afschuiven. Van Basten brandt zijn spelers af, maar naar zijn eigen bijdrage kijkt hij niet. Suarez is (blijkbaar) niet de enige die zich hieraan stoort. Een trainer raakt heel snel zijn krediet bij de spelersgroep kwijt als hij zich zo gedraagt.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
Er moet kritiek zijn op Suarez, want die jongen pakt teveel kaarten. Dat hij veel kansen mist is ook een feit, maar die jongen is ook geen centrumspits. Lekker hangend op rechts laten spelen, want daar is hij het beste. Het probleem ligt hem in het feit dat vBasten Suarez openlijk bekritiseerd in de pers. Kijk, dat is nergens voor nodig, zeker niet als je het vaak flikt. Bij verlieswedstrijden legt vBasten namelijk continu de zwarte piet bij de spelers neer en dat zorgt voor een gebrek aan vertrouwen. MvB moet wat dat betreft meer aan zelfreflectie doen.
Het publiekelijk afvallen van z'n spelers had ie beter niet kunnen doen, heeft Van Basten zelf gezegd en heeft er zelfs openlijk zijn excuses voor aangeboden. Kijkt hij niet naar zijn eigen bijdrage? Kennelijk dus wel.joey schreef:Gaat niet om kritiek, gaat om de schuld afschuiven. Van Basten brandt zijn spelers af, maar naar zijn eigen bijdrage kijkt hij niet. Suarez is (blijkbaar) niet de enige die zich hieraan stoort. Een trainer raakt heel snel zijn krediet bij de spelersgroep kwijt als hij zich zo gedraagt.
Kom op zeg. Wat een softies. Meneer MOET vertrouwen krijgen van Van Basten. Meneer kan niet iedere wedstrijd goed spelen omdat ze nog zo veel moeten leren. Lekker als ze dat zelf al zeggen, dan weet je in ieder geval zeker dat ze niet elke wedstrijd goed presteren want het excuus ligt immers al klaar.
Deze selectie heeft geen voetbaltrainer nodig maar een nanny die enthousiast klapt als een speler de bal drie keer hoog heeft gehouden. Prestaties zegt u? Daar is deze groep te jong voor en ze moeten nog zóveel leren!

Als morgen Barcelona op de stoep staat voor Suarez, is hij zelf de eerste om aan te geven dat ie toe is aan een stapje hogerop.
Hou nou toch op, als er één trainer is die publiekelijk het boetekleed aantrekt is het van Basten wel. Hadden de spelers maar een fractie van van Basten, wat zelfkritiek betreftjoey schreef:Gaat niet om kritiek, gaat om de schuld afschuiven. Van Basten brandt zijn spelers af, maar naar zijn eigen bijdrage kijkt hij niet. Suarez is (blijkbaar) niet de enige die zich hieraan stoort. Een trainer raakt heel snel zijn krediet bij de spelersgroep kwijt als hij zich zo gedraagt.
I think I lost my fucking headache