AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
NFP

Bericht door NFP » zo mar 01, 2009 4:02 am

AZ heeft misschien nog een lastig programma in de laatste paar weken van de competitie maar op de manier zoals het nu gaat is de titel bij het aanbreken van die lastige serie al binnen. Sowieso zie ik geen enkele 'concurrent' vanaf nu ongeslagen blijven tot aan het eind. AZ word simpel kampioen, en terecht.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2009 10:04 am

Ze waren gisteren ijzersterk, totaal dominant. En als zelfs die Pelle begint te scoren...

AZ heeft nog een punt of 12 nodig. Eind maart trekken ze daar de poepel open.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 01, 2009 12:03 pm

LucaS schreef:AZ is weer lekker aan het counteren
Maar geeft geen kans weg tegen Groningen en creëert binnen het kwartier al iets van vijf prima kansen. Attractief en dominant genoeg, wat mij betreft. Liever zo dan zestig procent balbezit maar na een helft twee kansen, als dat de opties zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 01, 2009 12:11 pm

Niet dominant, wel een stuk beter. Maar ik moest lachen om de opemrking dat het eenrichtingsverkeer was, want dat was het absoluut niet. Maar het is waar dat AZ veel grote kansen kreeg en Groningen geen.
I think I lost my fucking headache

DelToro

Bericht door DelToro » zo mar 01, 2009 12:34 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:
LucaS schreef: Maxwell en Chivu komen wel degelijk uit de koker van Blind.
Klopt, hij heeft Maxwell gescout op het Terborg jeugdtoernooi.

Dat hij ook Chivu heeft gehaald was wel bekend, dacht ik.

Chivu was een tip van Mircea Petescu, meen ik me te herinneren.

AZ geeft die voorsprong echt niet meer weg. Ben je gek.
Chivu was inderdaad een tip van Petrescu, maar hij werd door hem getipt aan iedere eredivisie club. Vitesse was in eerste instantie de enige club die hem wilde en later kwam Ajax daarbij. De rest had geen interesse.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 01, 2009 5:35 pm

LucaS schreef:Niet dominant, wel een stuk beter. Maar ik moest lachen om de opemrking dat het eenrichtingsverkeer was, want dat was het absoluut niet. Maar het is waar dat AZ veel grote kansen kreeg en Groningen geen.
Als de tegenstander nergens komt met het balbezit en je als ploeg wel kans op kans stapelt, dan ben je in mijn ogen een stuk dominanter dan wanneer je zestig procent balbezit hebt maar amper kansen creëert. Sommige ploegen willen de bal niet om eeuwig lang rond te tikken.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 01, 2009 5:51 pm

Enganche schreef:Als de tegenstander nergens komt met het balbezit en je als ploeg wel kans op kans stapelt, dan ben je in mijn ogen een stuk dominanter dan wanneer je zestig procent balbezit hebt maar amper kansen creëert. Sommige ploegen willen de bal niet om eeuwig lang rond te tikken.
Helemaal mee eens.

De bal achterin op en neer schuiven is irrelevant balbezit. Het gaat niet om het balbezit, maar om wat je met de bal doet.
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 6:02 pm

joey schreef:
Enganche schreef:Als de tegenstander nergens komt met het balbezit en je als ploeg wel kans op kans stapelt, dan ben je in mijn ogen een stuk dominanter dan wanneer je zestig procent balbezit hebt maar amper kansen creëert. Sommige ploegen willen de bal niet om eeuwig lang rond te tikken.
Helemaal mee eens.

De bal achterin op en neer schuiven is irrelevant balbezit. Het gaat niet om het balbezit, maar om wat je met de bal doet.
Het gaat wel om balbezit. Hier draait het bij van Gaal altijd om. EN vanuit het balbezit zo veel mogelijk aanvallen op te zetten.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 01, 2009 6:32 pm

Daar ging het niet om, er werd gesteld dat het eenrichtingsverkeer was, en dat is onzin. Ajax mag zo niet spelen van jullie.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 01, 2009 6:34 pm

Van mij wel hoor. Als het er bij balverlies en in balbezit maar goed uit ziet. Wat ik beschreef vind ik verder gewoon éénrichtingsverkeer. Als de kansenverhoudingen zo liggen, dan maakt het niet echt uit of je 60 of 45 procent balbezit hebt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 01, 2009 6:37 pm

Dat vind ik ook, maar als de tegenpartij 65 procent balbezit heeft, kansen krijgt en ook nog een doelpunt ten onrechte afgekeurd ziet worden, dan ligt de situatie anders.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 01, 2009 6:38 pm

Jöhnk schreef:Dat vind ik ook, maar als de tegenpartij 65 procent balbezit heeft, kansen krijgt en ook nog een doelpunt ten onrechte afgekeurd ziet worden, dan ligt de situatie anders.
Uiteraard. Dat is ook voorgekomen en dan mazzel je natuurlijk gewoon. Maar gisteren was dat zeker niet het geval. Groningen had niets in te brengen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2009 8:01 pm

Enganche schreef: Uiteraard. Dat is ook voorgekomen en dan mazzel je natuurlijk gewoon. Maar gisteren was dat zeker niet het geval. Groningen had niets in te brengen.
Ajax gaf amper iets weg vandaag, AZ gisteren evenmin. Ajax speelde niet ver van het eigen doel, AZ deed dat ook niet. Dat laatste past totaal niet bij een LVG-ploeg, want je verliest tóch een deel van de controle wanneer je de tegenstander de kans geeft om op jouw helft te voetballen.

Grootste verschil tussen AZ en onze ploeg is het middenveld he. Voetballend was / is AZ (meestal) beter dan Ajax. Mendes, Schaars, Zeeuw: ze zijn zeer allround. Kunnen bikkelen, verdedigen, aanvallen, passen, druk zetten, temporiseren, scoren. Ze nemen de defensie zowel defensief als opbouwend enorm veel werk uit handen en dat is erg knap.

Wouter

Bericht door Wouter » ma mar 02, 2009 1:17 am

joey schreef:Dit zijn juist die buitenkansjes. Ik wil alleen maar zeggen dat ze dat bij AZ goed hadden gezien, itt bij Ajax. Want Schaars was toen ook al bekend bij Ajax, hij gold als het grootste talent uit de opleiding van Vitesse die toen toch al in de belangstelling stond.

Blind is inderdaad geen scout en dat is maar goed ook, want hij heeft er weinig kijk op. Kan hij ook niet helpen.
Misschien een wat late reactie van mijn kant, maar dit is geschiedvervalsing van Joey. Schaars gold helemaal niet als het grootste talent uit de opleiding; Schaars zat op de bank. Achteraf wel een fout van Sturing trouwens. En AZ heeft het goed gezien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mar 02, 2009 1:19 am

Dat dacht ik ook.

Michael Jansen gold als het grootste talent. Stond in de belangstelling van Ajax, werd opgeroepen voor Oranje en kreeg prompt hartklachten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 02, 2009 11:57 am

Omdat Schaars nog jong was. En Sturing is natuurlijk een domoor. Yakubu kan er weinig van. Ik kende Schaars toen in elk geval al en was verbaasd dat Yakubu speelde.

Vitesse had toen sowieso goede jeugdspelers met Hofs, Schaars, Jansen en Febo-Theo. Toch opvallend dat die andere jongens zijn blijven hangen. Ik heb Hofs wel eens zien spelen bij de jeugd van Vitesse en toen stak hij er echt bovenuit.
Laatst gewijzigd door joey op ma mar 02, 2009 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 02, 2009 12:01 pm

Febo-Theo kreeg volgens mij toentertijd de voorkeur boven Schaars, maar het was toen al wel duidelijk dat Schaars een (groot) talent was. Zoals Vitesse toen inderdaad meerdere goede jeugdspelers had.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 02, 2009 12:10 pm

Zoals Wouter zegt: dat had AZ goed gezien.

En Ajax dus niet, want dat betaalde bijna drie miljoen voor een middelmatige dertiger.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mar 02, 2009 3:23 pm

Nu gaat het opgehemelde AZ ook nog geloven dat ze zo goed zijn. Ze schatten zichzelf hoger in dan Ajax en een weerbare vertegenwoordiger in de CL.. Gelukkig, die gaan nog wel vallen van die hoogte. :ajaxsmiley.gif: :smallgrin.gif:

Harm

Bericht door Harm » ma mar 02, 2009 3:34 pm

Ik denk ook dat AZ het redelijk tot goed zou kunnen doen in de CL. Dat team staat gewoon. tegen de echte toppers komen ze er misschien niet aan te pas. Maar ik denk dat ze in dezelfde poule als PSV best een kans hadden gehad om door te gaan.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 02, 2009 3:50 pm

Liverpool en Atletico? Denk het niet. Toen waren ze nog niet zover. Marseille kunnen ze wel aan alleen waren ze toen nog niet zo goed hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mar 02, 2009 3:53 pm

Meer dan PSV i.i.g.. Maar om nou te zeggen dat je met dat spelersmateriaal(behalve Romero, Ari, Dembele en El Hamdoui) ook maar iets te vertellen hebt in de CL...

Harm

Bericht door Harm » ma mar 02, 2009 4:01 pm

Het is me de afgelopen week weer opgevallen dat (met uitzondering van een paar echte topteams) er weinig klopt van het positiespel en de tactiek van meerdere teams die bij de laatste 16 zitten. Ik denk dat een team dat zo samenspeelt als AZ daartussen best hoge ogen zou gooien.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 02, 2009 4:04 pm

Vedette-10- schreef:Nu gaat het opgehemelde AZ ook nog geloven dat ze zo goed zijn. Ze schatten zichzelf hoger in dan Ajax...
Ja, hoe zou dat nou komen. Misschien kijken ze af en toe naar de ranglijst? :hypocrite.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mar 02, 2009 4:13 pm

Die teams barstten van individuele kwaliteit, dan wil ik wel zien of AZ dan nog zo comfortabel voetbalt of dat ze zich flink moeten inspannen en daardoor lastiger kunnen kracht vinden om goed te spelen.

De ranglijst is maar een afmeting van vorm over het hele seizoen. Dat zegt niks over de mogelijkheden. In dit seizoen zouden ze inderdaad wel meekunnen, al weet ik niet hoe het is als je na 2 verloren wedstrijden tegen Atletico moet spelen. Lijkt me niet de wedstrijd waarop ze zaten te wachtten.

Gesloten