PSV 2008 - 2009
-
- AT Toto winner 15/16
- Daily Blind
Als je geen stroobreedte in de weg wordt gelegd is het niet zo moeilijk. Ik vond dat PSV vrijdag het Heerenveen nou ook niet echt moeilijk heeft gemaakt.brigade zuid schreef:Wel knap van dat H'veen trouwens, ze winnen in de Arena, in de kuip en bij Psv.
Voor Ajax en Feyenoord was het exact het zelfde geval.
Wat als H'veen die strobreed zelf heeft gecreeërd? Je doet nu alsof Heerenveen in al de 3 de uitwedstrijden puur en alleen het geluk aan hun zijde had. Schromelijk overdreven.Zlatan Son of God schreef:Als je geen stroobreedte in de weg wordt gelegd is het niet zo moeilijk. Ik vond dat PSV vrijdag het Heerenveen nou ook niet echt moeilijk heeft gemaakt.brigade zuid schreef:Wel knap van dat H'veen trouwens, ze winnen in de Arena, in de kuip en bij Psv.
Voor Ajax en Feyenoord was het exact het zelfde geval.
Chris a.k.a Giiser
Waar haal je die conclusie nou vandaan?joey schreef:
Dus omdat die andere twee spelers miskopen zijn, is Toivonen dat niet?
Ik zeg juist dat ik vind dat ie de tijd moet krijgen en dat ie na die eerste drie wedstrijd niet één klap een topaankoop was en nu na één mindere wedstrijd niet in eens een miskoop is. Lijkt me vrij duidelijk toch? Verder vind ik dat je prestaties tegen kleinere clubs niet kapot moet bagetaliseren, ik zie wekelijks meer dan genoeg spitsen in Nederland die minder potten breken dan Toivonen deed in die drie duels.
Mwah, volgens mij mocht Heerenveen z'n handen meer dan dichtknijpen met deze overwinning hoor vrijdag.Zlatan Son of God schreef:
Als je geen stroobreedte in de weg wordt gelegd is het niet zo moeilijk. Ik vond dat PSV vrijdag het Heerenveen nou ook niet echt moeilijk heeft gemaakt.
- Daily Blind
Ik zeg dat nergens Chris. Ik wil alleen zeggen dat ze bij de doelpunten die ze maakte weinig weerstand kregen.
NFP of wil je ontkennen dat er geweldig verdedigd werd bij alle 3 de doelpunten? Dat ze winnen is idd erg gelukkg, maar PSV geeft wel 3 kansen cadeau. Voor de rest speelt Heerenveen erg wisselvallig dit seizoen. Ze hebben een goede aanval, maar ze zijn vooral achterin erg kwetsbaar.
NFP of wil je ontkennen dat er geweldig verdedigd werd bij alle 3 de doelpunten? Dat ze winnen is idd erg gelukkg, maar PSV geeft wel 3 kansen cadeau. Voor de rest speelt Heerenveen erg wisselvallig dit seizoen. Ze hebben een goede aanval, maar ze zijn vooral achterin erg kwetsbaar.
Oh ja, natuurlijk maakte PSV defensief fouten maar als je zegt dat we Heerenveen geen strobreed in de weg hebben gelegd richting hun overwinning dan klinkt het alsof het een makkelijk overwinninkje was voor ze, dat was het toch allesbehalve.Zlatan Son of God schreef:
Zo is het, wimpey overdrijft soms graag wat de ene kant op dus overdrijf ik soms graag wat de andere kant opwimpey schreef:Plaagstootjes over en weer... Baseman gedraagt zich, ik gedraag me, geen probleem toch?!

Dit klopt, maar 'wij' schrijven dat zelf niet. Wat de media doet is niet onze verantwoordelijkheid.Er werd in de media m.i. nogal wat ophef gemaakt over de rol van Toivonen en Lodeweges bij die 3 potjes tegen degradatiekandidaten.
Waarschijnlijk wel, maar Toivonen speelde 'gewoon' erg sterk in die wedstrijden. Dat mag toch ook gezegd worden neem ik aan...Overtrokken m.i., want met Koef of Lazo en Stevens i.p.v. Lodeweges zou PSV die wedstrijden ook gewonnen hebben.
Al betwijfel ik trouwens of PSV ze ook onder Stevens gewonnen zou hebben ! Lodeweges levert als interim erg goed werk af, niet alleen qua resultaat maar vooral qua spelopvatting en spelvreugde. De spelers voetballen beter en hebben er weer zin in.
Klopt, maar ze zijn allebei ook niet voor niets gekocht. Als iemand 7 miljoen kost dan mag je toch verwachten dat ze op zijn minst af en toe iets goeds doen.Tevens zorgde Koef namens PSV voor een punt tegen AZ en Lazovic was de matchwinner in Groningen.
Dit is goed mogelijk.Nogmaals, ik ken Toivonen een beetje van z'n tijd bij Malmö. Hij stak er niet met kop en schouders bovenuit. Ik begrijp dat PSV een spits wilde halen, maar als je echt een stap vooruit wilt zetten, zul je met iemand van een hoger niveau op de proppen moeten komen. Ik denk dat Toivonen PSV niet structureel verder helpt.
Maar PSV'ers die Toivonen ook hebben zien spelen bij Malmo zijn vooralsnog positief verrast, hij speelt bij PSV in ieder geval stukken beter dan bij Malmo. Hij heeft bij PSV ook een andere rol dan bij Malmo, dat kan verschil maken.
Ik heb nog niemand Toivonen een topaankoop zien noemen, maar hij moet wel een eerlijke kans krijgen. Hij viel erg positief op de eerste wedstrijden en hij speelde erg matig tegen Heerenveen, afwachten dus hoe het de komende wedstrijden gaat.
Mee eens, vooral omdat PSV een sterke 1e helft speelde en bij rust met 3-1 of 4-1 voor had moeten staan. Dan was de wedstrijd gespeeld geweest.NFP schreef: Oh ja, natuurlijk maakte PSV defensief fouten maar als je zegt dat we Heerenveen geen strobreed in de weg hebben gelegd richting hun overwinning dan klinkt het alsof het een makkelijk overwinninkje was voor ze, dat was het toch allesbehalve.
Helaas voor PSV was dit echter niet het geval, maar de laatste 10 minuten van de wedstrijd was het wachten op de winnende goal van PSV en zeker niet van Heerenveen.
Maar inderdaad, tegen Groningen had PSV wat geluk en tegen Heerenveen had PSV pech.
Fiscaal adviseur Guus Hiddink veroordeeld
Hiddink gaf zijn woning in het Belgische Achel, in overleg met Van den Boomen, op als verblijfplaats aan de fiscus, maar woonde er nooit. Foto ANP/Marcel AntonisseEINDHOVEN - Fiscaal adviseur Simon van den Boomen (44) is in hoger beroep veroordeeld voor fraude met belastingaangiften van toenmalig PSV-trainer Guus Hiddink en van toenmalig commercieel directeur Fons Spooren.
Het Gerechtshof in Arnhem heeft de adviseur een voorwaardelijke celstraf opgelegd van zes maanden plus een werkstraf van 160 uur. De advocaat-generaal van het Gerechtshof had vijftien maanden onvoorwaardelijke celstraf tegen Van den Boomen geëist.
Guus Hiddink is in 2007 in deze zaak veroordeeld. Hij kreeg zes maanden voorwaardelijk en een boete van 45.000 euro. Hiddink gaf zijn woning in het Belgische Achel, in overleg met Van den Boomen, op als verblijfplaats aan de fiscus, maar woonde er nooit.
Bij commercieel directeur van PSV Fons Spooren werden privéverliezen in een effectenportefeuille afgewenteld op een vennootschap. Spooren kreeg zelf in 2005 vijftien maanden cel wegens ontucht met miderjarigen. Van den Boomen ontkent geknoeid te hebben maar weet nog niet of hij weer in beroep gaat. (GPD)
Het stinkt aan alle kanten!
Pino in de T.Valt nog mee dat ie niet roept dat AJAX hier achter zit ...Boze Reker: „Bewuste competitievervalsing”
ENSCHEDE, zaterdag
In Eindhoven is met verbijstering kennisgenomen van het verplaatsen van de wedstrijd FC Twente-PSV. Het beladen duel tussen de nummers twee en vijf van de eredivisie stond aanvankelijk vanavond op het programma, maar is vanwege problemen bij de aanleg van een nieuwe grasmat in de Grolsch Veste een dag uitgesteld door de KNVB.
„Dit is bewuste competitievervalsing”, reageert algemeen directeur Jan Reker van PSV furieus. „Het veld van FC Twente was inderdaad slecht, maar dat zijn de velden van bijvoorbeeld NEC en FC Groningen ook. Ze hadden best kunnen wachten tot komende maandag, dan hadden ze twee weken de tijd om alles in orde te maken. We zullen zondag gewoon spelen, maar we hebben wel officieel protest aangetekend bij de KNVB. Ik heb Ajax en AZ ook gesproken. Die clubs zijn ook boos, en terecht!”
De verplaatsing komt de spelers van FC Twente goed uit, omdat ze nu een extra dag hersteltijd hebben na de zware bekerwedstrijd tegen De Graafschap (1-0 na verlenging) van afgelopen woensdag. Het was de bedoeling dat gisteren de nieuwe graszoden zouden worden gelegd, maar door de overvloedige regenval lukte dat niet. „We hadden wat regen ingecalculeerd, maar er is twee keer zoveel gevallen als voorspeld. Dit kost de club een hoop prestige en klauwen vol geld”, baalde Eugenio Porcu, manager operationele zaken bij FC Twente. „Maar als we het oude veld erin hadden laten liggen, was dat door de vele regenval hoogstwaarschijnlijk ook onbespeelbaar geweest.”
KNVB-directeur Henk Kesler, scheidsrechter Bas Nijhuis en een aantal (gras)experts namen gisteren poolshoogte in het stadion van de tukkers, waarna de KNVB besloot het duel te verplaatsen naar morgenmiddag (aftrap: 16.30 uur). „We hebben hiervoor gekozen omdat de kans héél klein was dat de wedstrijd zaterdag (vandaag, red.) gespeeld had kunnen worden”, lichtte KNVB-woordvoerster Renske Bruinsma toe.
De verplaatsing krijgt mogelijk een vervelend staartje voor FC Twente. „De KNVB is hier niet blij mee. We hebben niet voor niets met veel moeite een competitieprogramma in elkaar gedraaid. Elke club moet over een speelklaar veld beschikken. De verslagen van de betrokken partijen gaan maandag naar de aanklager, die daarna de zaak afhandelt.”
Blij met de punten ...
Eigenlijk zou je dit natuurlijk op moeten lossen door er een thuiswedstrijd voor PSV van te maken. Problemen met verkochte kaartjes komen dan maar voor de rekening van Twente. Als je een voetbalclub wilt zijn, moet je nu eenmaal een bespeelbaar veld in je stadion hebben.
Jammer dat dit niet haalbaar is in verband met externe belangen.
Jammer dat dit niet haalbaar is in verband met externe belangen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Och, ik vind het echt meevallen. Ik kan me herinneren dat er veel gedoe was dat topclubs op zaterdag moesten spelen, terwijl de concurrent op zondag mocht spelen. Naja, als je het dan weer zo bekijkt, dan is dat dus weer een voordeeltje. Ik durf namelijk te wedden dat men ook was gaan zeiken als de wedstrijd verplaatst zou zijn van zondag naar zaterdag. Ja, dan hebben AZ en Ajax weer voordeel. Piep piep.
Het gaat toch niet om Ajax of AZ?Peter schreef:Och, ik vind het echt meevallen. Ik kan me herinneren dat er veel gedoe was dat topclubs op zaterdag moesten spelen, terwijl de concurrent op zondag mocht spelen. Naja, als je het dan weer zo bekijkt, dan is dat dus weer een voordeeltje. Ik durf namelijk te wedden dat men ook was gaan zeiken als de wedstrijd verplaatst zou zijn van zondag naar zaterdag. Ja, dan hebben AZ en Ajax weer voordeel. Piep piep.
Gaat erom dat Twente zich op deze manier op een hele goedkope manier een extra dag rust verschaft terwijl men na deze wedstrijd 2 weken de tijd had gehad om het veld te vervangen!
- Daily Blind
Helemaal mee eens NFP! Ik vraag mij af wat Twente had gedaan als het vandaag had geregend? Dan was de wedstrijd zeker verplaatst naar maandagmiddag? het was de hele week al bekend dat het vrijdag slecht weer zou worden. Dit is gewoon een laffe manier om een extra dag rust te krijgen.NFP schreef:Het gaat toch niet om Ajax of AZ?Peter schreef:Och, ik vind het echt meevallen. Ik kan me herinneren dat er veel gedoe was dat topclubs op zaterdag moesten spelen, terwijl de concurrent op zondag mocht spelen. Naja, als je het dan weer zo bekijkt, dan is dat dus weer een voordeeltje. Ik durf namelijk te wedden dat men ook was gaan zeiken als de wedstrijd verplaatst zou zijn van zondag naar zaterdag. Ja, dan hebben AZ en Ajax weer voordeel. Piep piep.
Gaat erom dat Twente zich op deze manier op een hele goedkope manier een extra dag rust verschaft terwijl men na deze wedstrijd 2 weken de tijd had gehad om het veld te vervangen!
Voor mij is het heel erg simpel, gewoon een dikke boete met punten mindering!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Wedstrijd omdraaien is ook competitievervalsing. Daarmee straf je de concurrenten van PSV voor het wangedrag van Twente. Als PSV op die manier een extra thuiswedstrijd krijgt toegeschoven zullen Groningen, NAC en Heerenveen terecht witheet van woede worden.
Puntenaftrek is ook geen optie. Daarmee straf je Twente, maar andere clubs (Ajax en AZ) krijgen op die manier een onverdiend voordeel. Als Twente de bekerfinale haalt maakt het voor de verdeling van de UEFA cupplaatsen uit of ze wel of niet via de tweede plaats in de CL-vooronde komen, dus puntenaftrek is ook een vorm van competitievervalsing waarmee je andere clubs benadeelt. Punten moeten op het groene veld gewonnen en verloren worden, niet op de groene tafel.
Je moet het zo oplossen dat de bezoekende club (PSV) geen voordeel scoort door het wangedrag van Twente.
De KNVB had bijvoorbeeld kunnen besluiten de wedstrijd op de oorspronkelijke datum op neutraal terrein te laten spelen (met uit- en thuispubliek), Twente voor de kosten op te laten draaien, en ze er een boete bovenop te geven. Op die manier straf je Twente zonder dat het gevolgen voor andere clubs heeft.
Puntenaftrek is ook geen optie. Daarmee straf je Twente, maar andere clubs (Ajax en AZ) krijgen op die manier een onverdiend voordeel. Als Twente de bekerfinale haalt maakt het voor de verdeling van de UEFA cupplaatsen uit of ze wel of niet via de tweede plaats in de CL-vooronde komen, dus puntenaftrek is ook een vorm van competitievervalsing waarmee je andere clubs benadeelt. Punten moeten op het groene veld gewonnen en verloren worden, niet op de groene tafel.
Je moet het zo oplossen dat de bezoekende club (PSV) geen voordeel scoort door het wangedrag van Twente.
De KNVB had bijvoorbeeld kunnen besluiten de wedstrijd op de oorspronkelijke datum op neutraal terrein te laten spelen (met uit- en thuispubliek), Twente voor de kosten op te laten draaien, en ze er een boete bovenop te geven. Op die manier straf je Twente zonder dat het gevolgen voor andere clubs heeft.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
- SylvievdVaart
- SylvievdVaart