PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 11:31 pm

Laten we ons eerst maar eens plaatsen voor Europees voetbal, maar goed.

elliquido

Bericht door elliquido » za feb 28, 2009 12:07 am

eens..
huid en beer of zoiets
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

generaal

Bericht door generaal » za feb 28, 2009 12:11 am

Toivonen is echt een grap.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za feb 28, 2009 12:40 am

wimpey schreef:Goh. :hypocrite.gif:

Ik vond 'm er bij Malmö niet bovenuit steken. Ben blij dat ie niet bij Ajax terecht is gekomen...
Hij speelde idd erg slecht, maar ik moet wel zeggen dat hij ook totaal verkeerd wordt gebruikt. Hij is de diepste man, maar vaak worden de ballen richting hem onderbroken door Afellay of psv zoekt al direct de vleugels ipv van eerst de spits in de diepte. Op deze manier had heerenveen constant voldoende mensen achter de bal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 28, 2009 4:25 am

Ajaciedjuh schreef:Salcido had ook zijn tweede geel moeten hebben.
Dat was echt een smerige aanslag. Was wat mij betreft meteen rood vanwege de intentie. De daadwerkelijke rode kaart van Culina, daar keek ik toch best nog van op. Je ziet zelden dat een speler op zo'n kleine afstand van de goal een rode kaart krijgt voor het ontnemen van een scoringskans.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za feb 28, 2009 9:06 am

Enganche schreef:
Ajaciedjuh schreef:Salcido had ook zijn tweede geel moeten hebben.
Dat was echt een smerige aanslag. Was wat mij betreft meteen rood vanwege de intentie. De daadwerkelijke rode kaart van Culina, daar keek ik toch best nog van op. Je ziet zelden dat een speler op zo'n kleine afstand van de goal een rode kaart krijgt voor het ontnemen van een scoringskans.
Het ontnemen van een scoringskans in de 16 is rood!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 28, 2009 12:47 pm

Ik zeg niet dat ik het een onterechte rode kaart vond. Ik zeg dat je zelden ziet dat een scheids hem op zo'n kleine afstand tot de goal en in een volle zestien geeft.

Baseman

Bericht door Baseman » za feb 28, 2009 5:22 pm

Ik vond het ook een wat vreemde rode kaart, een terechte weliswaar maar hij wordt weinig gegeven voor zo´n overtreding. Domme actie van Culina overigens, zo makkelijk was die kans voor Heerenveen namelijk niet en de overtreding was overduidelijk.
wimpey schreef::headbang.gif:

Mooi, die euforie bij PSV na 3 keer winst tegen degradatiekandidaten is ook weer de kop ingedrukt. :smallgrin.gif:

Ik heb deze pot niet gezien, hoe speelde de Zweeds-Finse maestro na z´n schorsing?
Je kijkt teveel teletekst en te weinig voetbal denk ik...

Een gelijkspel was het maximaal haalbare geweest voor Heerenveen, als er één ploeg had verdiend te winnen dan was het PSV geweest. Maar goed, als je kansen mist dan schiet de tegenstander er vaak wel eentje in.
PSV speelde echter heel aardig, dus je commentaar is weer onzinnig. Scorebordjournalistiek wordt dat genoemd dacht ik.

Zal ook wel toeval zijn dat je je gelijk over Toivonen denkt te kunnen gaan halen na één mindere wedstrijd en dat terwijl je zegt niets te hebben gezien :hypocrite.gif:
De invalbeurt van Koevermans maakt in ieder geval de aankoop van Toivonen weer eens begrijpelijk. Eens kijken hoe Toivonen de komende wedstrijden speelt, daarna kan hij een stuk beter beoordeeld worden.

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 28, 2009 5:25 pm

Baseman schreef:[Een gelijkspel was het maximaal haalbare geweest voor Heerenveen, als er één ploeg had verdiend te winnen dan was het PSV geweest. Maar goed, als je kansen mist dan schiet de tegenstander er vaak wel eentje in.
Eentje? Drie volgens mij, net als Volendam twee weken terug. PSV was gisteren ook niet best hoor
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » za feb 28, 2009 5:40 pm

Baseman, die wedstrijd kon twee kanten op. Voor de strafschop kreeg PSV kansen, maar Heerenveen ook.

De verdediging van PSV is dit seizoen erg matig. Dat zal even wennen zijn voor jullie.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » za feb 28, 2009 5:47 pm

Baseman schreef:Een gelijkspel was het maximaal haalbare geweest voor Heerenveen, als er één ploeg had verdiend te winnen dan was het PSV geweest.
De ene week win je onverdiend in Groningen en een week later verlies je onverdiend van Heerenveen. Zoiets probeer je toch te vertellen?

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 28, 2009 7:57 pm

Baseman schreef: Je kijkt teveel teletekst en te weinig voetbal denk ik...
Ach gut, onze chauvinist is een beetje op z'n teentjes getrapt. :excited.gif:

Het wil ook allemaal niet echt lukken dit seizoen he... Vervelend hoor. Volgend seizoen geen CL, cash flow die afneemt, het zou maar zo kunnen dat PSV nóg een paar stapjes terug moet doen. :aai.gif:
Zal ook wel toeval zijn dat je je gelijk over Toivonen denkt te kunnen gaan halen na één mindere wedstrijd en dat terwijl je zegt niets te hebben gezien
Toivonen is allesbehalve een topper en die jubelverhalen na 3 wedstrijden van die jongen tegen ploegen uit de kelder van de HCE waren ronduit lachwekkend.

Eens kijken wat ie er volgende week tegen Twente van bakt. Dan ga ik wél kijken, kan leuk worden, want het zit er dik in dat PSV dan wéér op z'n muil gaat. En dat Toivonen weer geen skippybal raakt.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 28, 2009 8:29 pm

Baseman schreef: De invalbeurt van Koevermans maakt in ieder geval de aankoop van Toivonen weer eens begrijpelijk.
Eens kijken wat de VK van het optreden van Toivonen vond:

De na een schorsing van twee wedstrijden in de basis teruggekeerde Toivonen bewoog zich met een misplaatst arrogante houding over het veld. De Zweed ontving weer eens een gele kaart, deze keer voor een handsbal.

Drie gele kaarten en één rode staan er al achter zijn naam sinds zijn tussentijdse komst van Malmö FF. Het is een bespottelijk aantal voor een spits die toch geen enkele reden zou moeten hebben om zich zo te laten gaan. Na 79 minuten werd hij vervangen, het logische gevolg van een miserabel optreden. :smallgrin.gif:

NFP

Bericht door NFP » za feb 28, 2009 10:37 pm

Mooi, die euforie bij PSV na 3 keer winst tegen degradatiekandidaten is ook weer de kop ingedrukt. :smallgrin.gif:
Welke euforie in godsnaam?
Verzin geen onzin joh, mensen waren gezien de rest van het seizoen blij dat er 3x op rij gewonnen was, incl. enkele uitwedstrijden, gek he? Verder volgde er na die 3 wedstrijden trouwens nog 2 niet onaardige wedstrijden met ene gelijkspel tegen AZ en winst uit bij FC Groningen. Ook gister was het totaal niet nodig om te verliezen maar het gebeurde toch helaas, kan gebeuren. Niemand is in paniek want niemand dacht dat we vanaf nu wel even alles gingen winnen, met dit materiaal. Wat belangrijk is is dat Lodeweges de ploeg op de rails heeft gekregen na het vertrek van Stevens én dat de ploeg een stuk positiever voetbal speelt dan daarvoor. CL halen zit er waarschijnlijk niet in, maar het was een mooi streven. Eén jaar zonder CL kunnen we hebben, als het dan toch moet. Het is bovendien eigen schuld van de beleidsbepalers dat het zover heeft moeten komen.

Verder is je "strijd" tegen Toivonen belachelijk.
Ik kom hier niet zovaak meer toch dacht ik me te herinneren dat jij één van de beter postende leden was hier maar ik krijg nu het idee dat je maar een kinderachtige kwibus bent, beetje jammer.

peter

Bericht door peter » za feb 28, 2009 11:04 pm

NFP schreef:

Welke euforie in godsnaam?
Verzin geen onzin joh, mensen waren gezien de rest van het seizoen blij dat er 3x op rij gewonnen was, incl. enkele uitwedstrijden, gek he? Verder volgde er na die 3 wedstrijden trouwens nog 2 niet onaardige wedstrijden met ene gelijkspel tegen AZ en winst uit bij FC Groningen. Ook gister was het totaal niet nodig om te verliezen maar het gebeurde toch helaas, kan gebeuren. Niemand is in paniek want niemand dacht dat we vanaf nu wel even alles gingen winnen, met dit materiaal. Wat belangrijk is is dat Lodeweges de ploeg op de rails heeft gekregen na het vertrek van Stevens én dat de ploeg een stuk positiever voetbal speelt dan daarvoor. CL halen zit er waarschijnlijk niet in, maar het was een mooi streven. Eén jaar zonder CL kunnen we hebben, als het dan toch moet. Het is bovendien eigen schuld van de beleidsbepalers dat het zover heeft moeten komen.
Ik moet het nog zien, NFP. Ik zie het nog wel gebeuren dat PSV over ons (Ajax dus) heen gaat. De resultaten waren de afgelopen weken gewoon goed, inderdaad. Winst bij Groningen en een puntje tegen AZ zijn namelijk prima resultaten. Resultaten waar wij niet toe in staat zijn, helaas. Veel zal afhangen van het onderlinge duel in Eindhoven dus ook.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za feb 28, 2009 11:05 pm

Wimpey verliest in zijn enthousiasme de realiteit soms uit het oog, dat moet je hem maar niet kwalijk nemen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Frank

Bericht door Frank » za feb 28, 2009 11:10 pm

Wimpey zit om de een of andere manier nogal vaak te hakken op Baseman. Ik heb zo'n idee dat die twee elkaar niet liggen, het doet in ieder geval wel af aan zijn opmerking dat hij redelijk objectief is t.o.v. PSV. :blush.gif:

NFP

Bericht door NFP » za feb 28, 2009 11:12 pm

Peter schreef:
Ik moet het nog zien, NFP. Ik zie het nog wel gebeuren dat PSV over ons (Ajax dus) heen gaat. De resultaten waren de afgelopen weken gewoon goed, inderdaad. Winst bij Groningen en een puntje tegen AZ zijn namelijk prima resultaten. Resultaten waar wij niet toe in staat zijn, helaas. Veel zal afhangen van het onderlinge duel in Eindhoven dus ook.
Weet ik wel Peter maar het gat met FC Twente kan morgen gewoon 9 punten worden, dat zie ik PSV niet goed maken. Ajax bijhalen is misschien nog wel haalbaar eventueel ja.

peter

Bericht door peter » za feb 28, 2009 11:14 pm

Twente heeft een heel lastig programma. Verder moet PSV er dus ook nog op bezoek. Daar moet je dan zaken doen, al prefereer ik een gelijkspelletje. :neutral.gif:

NFP

Bericht door NFP » za feb 28, 2009 11:19 pm

Volgende week kunnen we goeie zaken doen op dat gebied ja, als je daar wint gloort er nog een beetje hoop misschien maar ook dat word een fiks karwij. We moeten maar beginnen met hopen dat ADO morgen gaat stunten daar :hupajax.gif:

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo mar 01, 2009 12:50 am

Baseman schreef:Ik vond het ook een wat vreemde rode kaart, een terechte weliswaar maar hij wordt weinig gegeven voor zo´n overtreding. Domme actie van Culina overigens, zo makkelijk was die kans voor Heerenveen namelijk niet en de overtreding was overduidelijk.

Ik heb deze pot niet gezien, hoe speelde de Zweeds-Finse maestro na z´n schorsing?

Een gelijkspel was het maximaal haalbare geweest voor Heerenveen, als er één ploeg had verdiend te winnen dan was het PSV geweest.
Weet je tenminste ook hoe Groningen zich vorige week voelde.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2009 9:58 am

Frank schreef:Wimpey zit om de een of andere manier nogal vaak te hakken op Baseman. Ik heb zo'n idee dat die twee elkaar niet liggen, het doet in ieder geval wel af aan zijn opmerking dat hij redelijk objectief is t.o.v. PSV. :blush.gif:
Plaagstootjes over en weer... Baseman gedraagt zich, ik gedraag me, geen probleem toch?!

Verder ben ik redelijk objectief. Marcellis en Bakkal mogen zó naar Ajax komen, graag! Maar als Ajacied ben ik natuurlijk zeer te spreken over die 2-3. Mag dat misschien?
NFP schreef: Welke euforie in godsnaam?
Dan schrijf ik het wat anders. Er werd in de media m.i. nogal wat ophef gemaakt over de rol van Toivonen en Lodeweges bij die 3 potjes tegen degradatiekandidaten. Overtrokken m.i., want met Koef of Lazo en Stevens i.p.v. Lodeweges zou PSV die wedstrijden ook gewonnen hebben.

Tevens zorgde Koef namens PSV voor een punt tegen AZ en Lazovic was de matchwinner in Groningen.

Nogmaals, ik ken Toivonen een beetje van z'n tijd bij Malmö. Hij stak er niet met kop en schouders bovenuit. Ik begrijp dat PSV een spits wilde halen, maar als je echt een stap vooruit wilt zetten, zul je met iemand van een hoger niveau op de proppen moeten komen. Ik denk dat Toivonen PSV niet structureel verder helpt.

goodfella

Bericht door goodfella » zo mar 01, 2009 10:06 am

Ik vind het ook een onbegrijpelijke aankoop. Je hebt Koevermans, Lazovic, Amrabat, Nijland en Manco. Koevermans en Lazovic zullen dan wel geen toppers zijn, maar in de eredivisie moeten die 2 er toch wel 15 per seizoen kunnen maken. En dan heb je op het middenveld nog Afellay en Bakkal wandelen.

NFP

Bericht door NFP » zo mar 01, 2009 11:04 am

wimpey schreef:
Dan schrijf ik het wat anders. Er werd in de media m.i. nogal wat ophef gemaakt over de rol van Toivonen en Lodeweges bij die 3 potjes tegen degradatiekandidaten. Overtrokken m.i., want met Koef of Lazo en Stevens i.p.v. Lodeweges zou PSV die wedstrijden ook gewonnen hebben.

Tevens zorgde Koef namens PSV voor een punt tegen AZ en Lazovic was de matchwinner in Groningen.
Het gaat helemaal niet meer om die 3 wedstrijden tegen ADO, Volendam en De Graafschap hoor. Het gaat inmiddels om 6 aardige tot goede wedstrijden van PSV, zo'n serie heeft Stevens nooit of te nimmer neergezet. Sowieso als je naar het elftal kijkt de laatste weken dan zie ik dag en nacht verschil met de periode-Stevens, we spelen veel positiever, verschillende spelers stralen veel meer zelfvertrouwen uit en het veldspel is een stuk beter. Lodeweges verdiend alle complimenten voor de manier waarop hij het elftal is gaan leiden na het vertrek van Stevens, in mijn ogen.

Toivonen krijgt rustig de tijd, wat mij betreft.
Na z'n eerste 3 wedstrijden bestempelde ik hem niet als topaankoop en nu na één mindere ook niet ineens als flop. Wel vind ik dat je z'n prestaties tegen ADO, De Graafschap en Volendam niet volledig mag bagetalliseren, als ik zie wat Lazovic en/of Koevermans normaal gesproken presteren tegen datsoort ploegen dan is het optreden van Toivonen in die duels hoe dan ook een fikse vooruitgang.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 01, 2009 11:48 am

NFP schreef:Wel vind ik dat je z'n prestaties tegen ADO, De Graafschap en Volendam niet volledig mag bagetalliseren, als ik zie wat Lazovic en/of Koevermans normaal gesproken presteren tegen datsoort ploegen dan is het optreden van Toivonen in die duels hoe dan ook een fikse vooruitgang.
Dus omdat die andere twee spelers miskopen zijn, is Toivonen dat niet?

We zullen het zien, maar het optreden van Toivonen zaterdag doet het ergste (voor jullie) vermoeden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten