PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 10:34 am

generaal schreef:
Peter schreef:Van Eijden heb ik geen hoge pet van op, aangezien ik die ook van nabij heb meegemaakt. Dat is nou echt een proleet inderdaad.
Care to elaborate :hypocrite.gif: ?
Nee, kan ik niet maken helaas. Kan alleen zeggen dat het gewoon geen slimme man is. Een straatvechter.

generaal

Bericht door generaal » vr feb 27, 2009 10:41 am

Peter schreef:
generaal schreef:
Peter schreef:Van Eijden heb ik geen hoge pet van op, aangezien ik die ook van nabij heb meegemaakt. Dat is nou echt een proleet inderdaad.
Care to elaborate :hypocrite.gif: ?
Nee, kan ik niet maken helaas. Kan alleen zeggen dat het gewoon geen slimme man is. Een straatvechter.
Een soort Roy Beerens dus; waarvan ik weet dat hij ooit op de kermis in Budel (of een soortgelijk carnavalsdorp) heel demonstratief met een 50 euro briefje zwaaide (hij moest toen overigens zijn transfer naar Heerenveen nog maken) om een botsauto 'over te nemen' :smallgrin.gif: .

peter

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 10:50 am

Zag die jongen gisteren bij Studio Sport en ik kreeg dat idee ook al. Maakte een hele domme indruk op me.

Ach, het gaat ook om het voetbalaspect, natuurlijk. Arie vEijden was ook geen begenadigd voetballer hehe.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 12:12 pm

Ko, ik geloof best dat Van Gaal en Adriaanse vriendelijk kunnen zijn in de omgang, maar dat zegt natuurlijk niet alles. Beide heren gedragen zich bij vlagen als horken, de een tegen de pers en de ander tegen zijn spelers. Of wil je soms zeggen dat jij het ben-jij-soms-zo-dom-gedrag van Van Gaal acceptabel vindt?
Richard Witschge was echt niet de enige spelers die op Adriaanse is afgeknapt. Adriaanse speelt steeds opnieuw, bij elke club, machtsspelletjes, en die machtsspelletjes worden niet door iedereen gewaardeerd. Ik geloof best dat hij dat nodig heeft om de een of andere reden, maar gissen naar die reden laat ik graag aan psychologen over. In elk geval levert zijn gedrag steeds weer problemen op, want de verhalen uit Oostenrijk doen veel denken aan die uit Tilburg, Alkmaar, de Arena of Porto.

BTW, uiteindelijk is het Beenhakker geweest die Adriaanse buiten de poort heeft gezet. Wat vind je dan van hem?
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 1:06 pm

Maar over PSV:

Eindelijk uit de schaduw van Gomes

EINDHOVEN - Onder toeziend oog van interim-hoofdtrainer Dwight Lodeweges fungeren de reservekeepers Bas Roorda en Jeroen Zoet als menselijke schietschijf als de rest van zijn selectie afwerkt op het doel. Andreas Isaksson, bij PSV onder de lat onbetwist nummer één in de pikorde, hoeft die martelgang niet mee te maken.

Een veldje verder op trainingscomplex De Herdgang werkt de Zweedse goalie zich in zijn uppie in het zweet met keepertrainer Hans Segers. De oefening is even simpel als efficiënt. Vanaf de zijlijn geeft Segers een voorzet, afwisselend via de lucht en langs de grond. ‘Keeper’ schreeuwt Isaksson voordat hij de bal vangt en snel via een uitgooi of trap weer in het spel brengt.

De bedoeling van de oefening is duidelijk. Segers dwingt zijn pupil te heersen in het eigen strafschopgebied. De Zweed maakt in dat opzicht de laatste weken spectaculaire vorderingen. Zijn entree in Eindhoven was vlak, zeg maar gerust kleurloos. Hij stopte vóór de winterstop weliswaar de houdbare ballen, maar hij pakte in schrille tegenstelling tot zijn kleurrijke voorganger Heurelho Gomes met ‘onmogelijke’ reddingen geen punt extra voor zijn nieuwe werkgever.

Sinds kort bewijst Isaksson dat hij wél degelijk goed kan keepen. In de slotfase van het duel met AZ (2-2) redde hij met twee katachtige reacties een punt en afgelopen weekeinde voorkwam hij tegen FC Groningen dat PSV tegentreffers moest incasseren en in blessuretijd via Danko Lazovic drie punten aan het totaal kon toevoegen.

De metamorfose van de Zweed is opmerkelijk. Als lijnkeeper scoorde hij al een dikke voldoende, maar zodra hij de vertrouwde en veilige doellijn moest verlaten, maakte Isaksson een onzekere, allerminst betrouwbare indruk. Vrijwel elke vijandelijke voorzet, vrije trap of hoekschop was voor de verdediging van PSV een ware beproeving. Simpelweg omdat de keeper zich verstopte, aarzelde tussen op de lijn blijven staan of uitkomen, kortom geen moment heerste in zijn eigen strafschopgebied.

Dankzij het maatwerk van Segers op de training durft Isaksson zich nu veel meer te roeren. Zijn zelfvertrouwen groeit met de week. Het lijkt alsof hij de loden last waarmee hij werd opgezadeld toen hij de immens populaire Gomes moest opvolgen, eindelijk van zich heeft afgeworpen.

Isaksson zelf wil over zijn gedaantewisseling niet praten. De 1,99 meter lange 27-jarige Zweed heeft daar geen behoefte aan. Dat geldt ook voor de man die hem dagelijks probeert beter te maken. ,,Ik praat niet over mijn keepers,’’ wijst Segers alle pogingen over de opmerkelijke progressie van zijn pupil te spreken gedecideerd af. Opmerkelijk, want binnen de spelersgroep van de landskampioen krijgt Isaksson steeds meer status.

Danny Koevermans was de eerste die dat publiekelijk onderstreepte. Na zijn twee cruciale doelpunten tegen AZ betrok hij Isaksson nadrukkelijk in de euforie over het gelijkspel.

,,Mijn doelpunten zouden een stuk minder waarde hebben gehad als onze keeper ons er niet in de laatste minuten doorheen gesleept had,’’ complimenteerde de spits zijn doelman. ,,Dat mag best eens worden gezegd. Andreas heeft het niet gemakkelijk gehad. De eeuwige vergelijking met Gomes is niet eerlijk.’’

Hans van Breukelen weet precies hoe het voelt steeds opnieuw te worden vergeleken met een legendarische voorganger. Als jong broekie van 25 verkaste de oud-international en doelman van PSV van FC Utrecht naar Nottingham Forest, waar hij de legendarische Peter Shilton moest opvolgen.

Van Breukelen: ,,Shilton was daar net als Gomes in Eindhoven min of meer een heilige. Het kost veel moeite en energie daar tegen op te boksen. Ik had het geluk dat ik al in mijn derde wedstrijd, tegen Watford, een penalty stopte. Daarmee kon ik me onderscheiden. Shilton was een absolute topkeeper, maar hij stopte bijna nooit strafschoppen. Vanaf dat moment kreeg ik vertrouwen, van zowel ploeggenoten als supporters.’’

Van Breukelen voorziet eenzelfde proces bij Isaksson. ,,Hij is een prima keeper. Je bent niet voor niets al jarenlang de doelman van de nationale ploeg,’’ vervolgt hij. ,,In zijn eerste maanden viel hij inderdaad niet zo veel op, pakte weinig onmogelijke ballen, maar je ziet dat hij groeit. Vergeet niet dat hij heeft moeten acclimatiseren. Hij heeft weliswaar al een behoorlijke staat van dienst, maar ook als keeper heb je tijd nodig te wennen aan nieuwe omstandigheden, spelers en speelwijze.’’

Dwight Lodeweges beschouwt de metamorfose van Isaksson als een welkome steun om PSV naar Europees voetbal te leiden. Zelf bemoeit hij zich niet of nauwelijks met zijn keeper, hij laat dat over aan Segers.

,,Die twee werken prima samen,’’ zegt de succesvolle interim-trainer. ,,Het was voor Andreas niet gemakkelijk een legende op te volgen. Hij is een gevoelig mens, hoort en leest de vergelijking met Gomes. Ik vind het knap hoe hij zich daar doorheen heeft geslagen. Je merkt dat zijn plek binnen de groep is veranderd. De andere jongens kijken nu anders naar hem. De verdedigers vertrouwen hem steeds meer. Natuurlijk helpt het daarbij dat Isaksson tegen AZ en FC Groningen doelpunten heeft voorkomen. Net als de ploeg is hij fris en gretig. Hij heeft zijn weg gevonden.’’
AD

Goed zo. Laat Gomes maar lekker in Engeland. :neutral.gif:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr feb 27, 2009 8:17 pm

Dit kan wel eens een leuk potje worden!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 8:39 pm

Ja, hier ga ik even voor zitten.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 8:57 pm

Weer een kaart voor Toivonen. Nu wegens opzettelijk hands.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 9:02 pm

0-1. Paolo Henrique.

peter

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 9:03 pm

Prutspelert.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 9:03 pm

Ha! Mooie goal. Maar er staan er wel een paar te slapen bij PSv.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 9:05 pm

Peter schreef:Prutspelert.
In de 16 vind ik hem altijd wel gevaarlijk. Buiten de 16 is hij ook gevaarlijk, maar dan voor zijn eigen ploeg.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 9:11 pm

Wat een kans voor Afellay. Met dank aan de scheids. :smallgrin.gif:

Heerenveen doet het ook nu heel goed. Eens kijken of ze het kunnen volhouden.

En eens kijken hoe Toivonen zich houdt. Heeft Wimpey toch gelijk? Tot op dit moment komt hij er niet aan te pas.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 9:13 pm

Wat is er met die grasmat gebeurd? Heeft Guus Meeuwis een concert gegeven of zo?

1-1, Doedel. Lekker verdedigd, ahum.

MVH

Bericht door MVH » vr feb 27, 2009 9:18 pm

Lekkere blunder van Vd Busse erachteraan.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 9:19 pm

Al twee goals weggegeven.

Update: PSV nu heer en meester. Het moet maar rust worden.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr feb 27, 2009 9:39 pm

Breuer en Vandenbussche zijn weer lekker aan het prutsen.

Ik denk dat het laatste doelpunt nog niet is gevallen deze wedstrijd..

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 27, 2009 9:53 pm

En weer 2-2 :onfire.gif: :onfire.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 27, 2009 9:56 pm

Henique mag blijven. :headbang.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 10:05 pm

Dit wint PSV nog wel.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » vr feb 27, 2009 10:12 pm

Wie zouden jullie trouwens willen dat er wint? Ik heb liever dat Heerenveen wint dan PSV. Heerenveen zal nog wel punten verspelen tegen een kleinere ploeg; ik ben niet zo onder de indruk van die ploeg.

peter

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 10:16 pm

Gelijkspelletje is prima. Daar pak je 4 punten mee.

Beetje raar antwoord misschien, maar bij een winst van één van beide pak je er maar 3. :blush.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2009 10:18 pm

Ik begrijp precies wat je bedoelt. :applaus.gif:

Gelijkspel zou mooi zijn. :yes.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 27, 2009 10:33 pm

Peter schreef:Gelijkspelletje is prima. Daar pak je 4 punten mee.

Beetje raar antwoord misschien, maar bij een winst van één van beide pak je er maar 3. :blush.gif:
Pingel Heerenveen en rood. Laat ze de pingel maar missen. Gelijk spel is beter.

peter

Bericht door peter » vr feb 27, 2009 10:34 pm

Justin schreef:Wie zouden jullie trouwens willen dat er wint? Ik heb liever dat Heerenveen wint dan PSV. Heerenveen zal nog wel punten verspelen tegen een kleinere ploeg; ik ben niet zo onder de indruk van die ploeg.
Trouwens. ik ben er ook niet van onder de indruk, maar wij hebben zero points tegen die Friezen. Geeft te denken. :excited.gif:

Heerenveen wint. Kan ik ook mee leven.
Laatst gewijzigd door peter op vr feb 27, 2009 10:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten