Ajax - Fiorentina 26-02-2009
-
- AT Toto winner 15/16
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Het ligt niet aan jou, ik heb het ook! Op de één of andere manier is die hele competitiespanning bij mij weg nu we geen kampioen meer kunnen worden. Die tweede plaats, ach...Ik zie ons die voorrondes eigenlijk ook niet overleven. Het is een beetje uitspelen, voor m'n gevoel.El Clavo schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik voel nu al veel meer spanning dan tegen feyenoord bijvoorbeeld. Het zou prachtig zijn als we het vanavond weten te flikken en het interesseert me even geen reet hoe!
Maar vanavond, hohooooo, vanavond kunnen we weer een zinderend Europacupavondje meemaken! Die momenten die we de laatste jaren bijna nooit hadden. Inter thuis, die eerste helft toen we 2-0 voorkwamen... Werder thuis, toen we op 3-1 kwamen....
Als het maar geen pingels worden, want dat overleef ik niet.
Die komt niet meer terug, het is zelfs MVG niet gelukt om hem binnen te loodsen. Adriaanse heeft veel vijanden bij Ajax.LucaS schreef:Ik sluit me deels bij Ko aan. Ik vind dat van Basten langer de tijd moet krijgen, maar als hij weg moet, dan is Co de ideale opvolger
Daarnaast, je moet mislukte trainers niet recyclen. Het is al riskant genoeg om trainers die geslaagd zijn te recyclen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Monkey Tonk
- Monkey Tonk
Lijkt mij ook.joey schreef: Daarnaast, je moet mislukte trainers niet recyclen. Het is al riskant genoeg om trainers die geslaagd zijn te recyclen.
Als we het hebben over iemand die, buiten het veld, het gezicht van Ajax moet worden, dan wordt de spoeling erg dun. De enige van de generatie van Basten die het als toptrainer wel echt heeft laten zien is Rijkaard.
Maar Ajax heeft deze situatie helemaal aan zichzelf te danken. Ik snap dus niet helemaal hoe we wel Marco kunnen bekritiseren als hij niet achter de spelers gaat staan en zijn tekortkomingen op hen afschuift, maar tegelijkertijd wel voorstellen dat het bestuur precies datzelfde bijltje hanteert naar de trainer toe. Ik begrijp dat de voetbalwereld nu eenmaal zo in elkaar zit, maar dat neemt niet weg dat het met twee maten meten is.
Voor mij is het belangrijker om, via daden, naar de volgende trainer te communiceren dat Ajax een duidelijke verandering heeft gemaakt door vanaf nu wel achter trainers te blijven staan als die na een paar maanden niet meteen slagen. Als je nu weer een trainer snel de laan uitstuurt, kun je wel zeggen dat het bij Ajax bestuurlijk allemaal verbeterd is, maar als dat tot hetzelfde patroon leidt kan dat geen vertrouwen scheppen bij trainers op het wenslijstje. Leef nou als club maar een keer met de consequenties. Als we van Gaal bewonderen, laten we dan ook onderkennen dat dit iemand is die zijn contract uitdient. Iemand op wie je kunt rekenen. Dat is een onderdeel van de duidelijkheid die hij als trainer met zich meebrengt; niet iets geisoleerds. Dus als we hem in de toekomst willen, moesten wij ook maar eens een trainer zijn contract uit laten dienen. De resultaten op de korte termijn vind ik wat dat betreft, na tien jaar aankloten, minder belangrijk.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do feb 26, 2009 3:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik weet for fact dat dit niet waar is. Martin Van Geel heeft niet lopen leuren met Co. Dat had hij graag gewild, maar zoiets heeft weinig zin als Co zelf al bij voorbaat niet wilde. Dat was het geval. De wonden waren nog te vers.joey schreef:Die komt niet meer terug, het is zelfs MVG niet gelukt om hem binnen te loodsen.
Dat valt in werkelijkheid reuze mee. Hij heeft alleen een paar vijanden die proleten zijn, met heel weinig hersens en een hele grote bek. Maar hun aantal is niet zo groot.joey schreef:Adriaanse heeft veel vijanden bij Ajax.
Of je nou bewonderaar bent of niet: van alle trainers die door Ajax smerig behandeld zijn, is Co Adriaanse het állersmerigst behandeld.
K.
Still alive...
Nog steeds te vers? Bweh, wat een dramaqueen is die man toch. Het is inmiddels een voetbalgeneratie geleden. Het overkomt elke trainer wel eens dat hij ontslagen wordt, dat is echt niet het grootste onrecht ooit. Hired to be fired, zei Kales ooit. (Die Jan Wouters ontsloeg om plaats te maken voor Adriaanse.)
Adriaanse houdt het nergens lang uit. Hij heeft de volledige steun van de clubleiding nodig en dan nog roept hij veel weerstand op. Hij wisselt ook steeds sneller van club. Bij Salzburg zal hij binnenkort wel vertrekken, want daar hebben ze al genoeg van hem.
Van AN:
Adriaanse houdt het nergens lang uit. Hij heeft de volledige steun van de clubleiding nodig en dan nog roept hij veel weerstand op. Hij wisselt ook steeds sneller van club. Bij Salzburg zal hij binnenkort wel vertrekken, want daar hebben ze al genoeg van hem.
Van AN:
Verfehlte Ziele
Große Hoffnungen waren in Salzburg mit Adriaanse verbunden worden. Mittlerweile ist aber Ernüchterung eingekehrt. Sowohl im UEFA-Cup (Out in Runde 1) als auch im Cup (Heimpleite gegen die Austria Amateure) wurden die Ziele nicht erreicht. Ein Meistertitel würde vieles kaschieren. Trotzdem deuten viele Indizien darauf hin, dass man in Salzburg gar nicht unglücklich wäre, wenn der Trainer dem Klub die Entscheidung abnehmen würde.
Denn Adriaanse ist isoliert. Und dies liegt im Gegensatz zu Vorgänger Giovanni Trapattoni nicht an der Sprachbarriere. Denn der Niederländer spricht ausgezeichnet Deutsch. Vielleicht sogar zu gut. Denn zu viele Spieler verstehen alles, was er sagt. Und dies ist nicht immer gut für die Stimmung. Adriaanse, dessen fachliche Qualitäten außer Frage stehen, hat nämlich eine eigenartige Vorstellung von Menschenführung. Da musste ein österreichischer Teamspieler schon einmal in der Kabine auf einem riesigen Transparent lesen, dass er ein Angsthase sei.
Adriaanse duldet keinen Widerspruch. Die Spieler müssen sich unterordnen. Und das zu 100 Prozent. Davon sind auch die Führungsspieler betroffen. Wie Niko Kovac oder Alexander Zickler. Beide gehörten zu den engsten Vertrauten von Trapattoni. Mit Adriaanse haben sie hingegen nicht einmal eine Gesprächsbasis.
Doch nicht jeder unterwirft sich dem Diktat. Einer ist schon geflüchtet: Sasa Ilic ging nach Larisa ins Exil. Ein anderer durfte nicht flüchten: Laszlo Bodnar hatte ein Angebot von Celtic Glasgow, musste aber bleiben.
Het stinkt aan alle kanten!
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Nee man... heb ik ook!! Heb er echt veel zin in... wordt (hopelijk) een heel heet écht Europacup avondje!El Clavo schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik voel nu al veel meer spanning dan tegen feyenoord bijvoorbeeld. Het zou prachtig zijn als we het vanavond weten te flikken en het interesseert me even geen reet hoe!

Op naar de vierde ster!
- LouisXIV & co
Wat is er mis met de provincie waar AZ huist?joey schreef:Weet je waar ik bang voor ben? Dat we eruit vliegen tegen Twente. En dat vervolgens AZ kampioen wordt in de Arena. Dan worden we in korte tijd twee keer vernederd door een provincieclub. Dat trek ik niet.

Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Het is maar een spelletje, hoor!joey schreef:Ajax móet door, anders is het seizoen voorbij.
Weet je waar ik bang voor ben? Dat we eruit vliegen tegen Twente. En dat vervolgens AZ kampioen wordt in de Arena. Dan worden we in korte tijd twee keer vernederd door een provincieclub. Dat trek ik niet.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Pak het schema er maar bij.. zou zomaar kunnen dat AZ in de Arena kampioen wordt (laatse keer werden ze kampioen in de Kuip.. hehe)Kowalczyk schreef:Hou op... Dat zou écht heel erg zijn...joey schreef:Weet je waar ik bang voor ben? Dat we eruit vliegen tegen Twente. En dat vervolgens AZ kampioen wordt in de Arena. Dan worden we in korte tijd twee keer vernederd door een provincieclub. Dat trek ik niet.
K.
Tja, als de spelers daar vanavond ook al aan gaan zitten denken dan weet ik wel tegen wie AJAX de volgende ronde moet ...................... tegen niemand ...joey schreef:Ajax móet door, anders is het seizoen voorbij.
Weet je waar ik bang voor ben? Dat we eruit vliegen tegen Twente. En dat vervolgens AZ kampioen wordt in de Arena. Dan worden we in korte tijd twee keer vernederd door een provincieclub. Dat trek ik niet.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16