Ajax-Volendam 22-02-2009
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
In de twee eerdere confrontaties (overigens dra-ken van wedstrijden) wisten we er slechts één ternauwernood te winnen. Omdat toen met name Lindgren en Oleguer stonden te schutteren als F-pupilletjes, is het nodig om een korte pas op de plaats te maken. Zeker nu ik lees dat het ontbreken van deze jongens er toe heeft bijgedragen dat het kampioenschap is misgelopen.
- Ajaciedjuh
Idd. Dit is de hele selectie:Benji schreef:Aissati bij de wedstrijdselectie, Vertonghen nog niet fit.
Opvallend snel terug. Ik las ergens dat hij nog 3 wedstrijden nodig had.Ajax.nl schreef:Aissati voor het eerst bij selectie
Amsterdam, 21 feb 2009
Ajax treft zondag in de namiddag FC Volendam in de Amsterdam ArenA. Voor de eerste keer sinds zijn komst behoort Ismaïl Aissati tot de wedstrijdselectie van Ajax bij een officieel duel.
Trainer Marco van Basten merkte zaterdag dat het duel ook nog te vroeg komt voor Jan Vertonghen. Goed nieuws kwam er voor Ismaïl Aissati, die een van de negentien Ajacieden is voor de derby. Ook Rob Wielaert maakt weer deel uit van de groep; donderdag was hij er in Florence niet bij omdat hij dit seizoen niet speelgerechtigd is voor Europese duels van Ajax.
De volledige selectie van Ajax voor het thuisduel tegen FC Volendam, zondag 22 februari om 16.30 uur, ziet er als volgt uit:
Maarten Stekelenburg
Kenneth Vermeer
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Rasmus Lindgren
Kennedy
Urby Emanuelson
Miralem Sulejmani
Ismaïl Aissati
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Rob Wielaert
Leonardo
Evander Sno
Jeffrey Sarpong
Vurnon Anita
Robbert Schilder
Toby Alderweireld
19 spelers, dus hij kan nog afvallen. Misschien wil Marco een positief signaal afgeven aan Aissati. Of zal hij al fit genoeg zijn om 25 minuten mee te spelen?
Ook opvallend dat er geen extra spits (Bodul) bij is, nu Dario nog steeds geblesseerd is.
Ik hoop dat Enoh, Vertonghen en Dario er donderdag wel weer bij zijn.
Met deze selectie zal het volgende elftal wel spelen:
------------- Stekelenburg
--VD Wiel - Oleguer - Wielaert - Vermaelen
----------------Lindgren
-- Anita---------------------- Urby
-- Kennedy ---- Suarez ---- Sulejmani
- peter
Tegen WillemII zat Aissati op de bank, dus Ajax.nl zit er weer eens he-le-maal naast. Prutsers.Voor de eerste keer sinds zijn komst behoort Ismaïl Aissati tot de wedstrijdselectie van Ajax bij een officieel duel.
Geen Bodul dus. Ik denk dat ik zelfs met die jongen was begonnen, maar we zullen zien.
- Ajaciedjuh
Urby voor vandaag nog steeds een twijfelgeval (nekklachten), aldus de Telegraaf. Verder start Leo in de basis i.p.v. Sulejmani.
Eens kijken of De Telegraaf het deze keer wel goed heeft (afgelopen donderdag zou Ajax 4-4-2 gaan spelen volgens DT).
Update artikel:
Eens kijken of De Telegraaf het deze keer wel goed heeft (afgelopen donderdag zou Ajax 4-4-2 gaan spelen volgens DT).
Update artikel:
Leonardo in basis Ajax
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Leonardo wordt vandaag beloond voor zijn goede invalbeurten tegen Feyenoord en Fiorentina. De Braziliaan krijgt in het thuisduel met FC Volendam als linksbuiten de voorkeur boven miljoenenaankoop Miralem Sulejmani, die al weken op zoek is naar zijn vorm. De Noord-Hollandse derby komt te vroeg voor de aan zijn voet geblesseerde Jan Vertonghen.
Achter de naam van Urby Emanuelson staat een groot vraagteken. De aanvallende middenvelder heeft nog steeds flink last van zijn nek, waardoor er pas vanochtend een beslissing kan worden genomen over zijn meespelen.
In zijn wedstrijdselectie ruimde Marco van Basten ook een plaats in voor Ismaïl Aissati. De kleine Marokkaan maakte alleen tijdens het eerste competitieduel (uit bij Willem II) deel uit van de groep. FC Volendam mist drie vleugelverdedigers. Kelvin Maynard en Marijn Sterk zijn geblesseerd aan hun enkel; Gerrie Koning is (net als Jack Tuyp) geschorst.
Ajax - FC Volendam, 16.30 uur.
Ajax: geblesseerd: Vertonghen, Enoh, Gabri, Cvitanich, De Jong, Blind, Donald, Van der Heijden. FC Volendam: geblesseerd: Maynard, Sterk. Geschorst: Koning, Tuyp.FC Utrecht - NEC, 14.30 uur
- Ajaciedjuh
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Aissati opvallend snel terug......?Ajaciedjuh schreef:Opvallend snel terug. Ik las ergens dat hij nog 3 wedstrijden nodig had.
Vinden jullie aftrap om 16.30 trouwens ook zo waardeloos? Of past het juist beter in jullie agenda's? Geef mij maar 14.30 uur. Al dat gelazer met 16.30 of 12.30 vind ik he-le-maal niks.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- AT Toto winner 15/16
-
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
16.30 is een mooie tijd. Ik kon tenminste fatsoenlijk lunchen vandaag.
Ik neem vandaag het 9-jarige zoontje van de buren mee. Het is z'n eerste Ajaxwedstrijd en hij heeft een hele korte attention span, dus Ajax moet er minstens 6 inschoppen anders zijn ze een toekomstige supporter kwijt.
Ik neem vandaag het 9-jarige zoontje van de buren mee. Het is z'n eerste Ajaxwedstrijd en hij heeft een hele korte attention span, dus Ajax moet er minstens 6 inschoppen anders zijn ze een toekomstige supporter kwijt.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
- SylvievdVaart
- peter
Laten we eerst maar winnen in ieder geval. Grote uitslag zou mooi zijn, maar ik verwacht toch een moeilijk middagje.
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Wielaert, Vermaelen; Lindgren, Emanuelson, Anita; Kennedy, Suarez, Leonardo
Wissels: Vermeer, Silva, Sulejmani, Aissati, Sno, Sarpon, Schilder.
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Wielaert, Vermaelen; Lindgren, Emanuelson, Anita; Kennedy, Suarez, Leonardo
Wissels: Vermeer, Silva, Sulejmani, Aissati, Sno, Sarpon, Schilder.
-
- AT Toto winner 15/16