Feyenoord 2008 - 2009
http://www.spitsnieuws.nl/archives/spor ... ellen.html
Wat een mongolen zeg. Op zich prima dat ze demonstreren, maar de manier waarop is dan weer te idioot voor woorden. Ze halen hun eigen punt keihard onderuit. Droeftoeters.
Wat een mongolen zeg. Op zich prima dat ze demonstreren, maar de manier waarop is dan weer te idioot voor woorden. Ze halen hun eigen punt keihard onderuit. Droeftoeters.
-
- AT Toto winner 15/16
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Altijd goed om middenmoters mee te nemen.'Been neemt backs mee naar De Kuip'
Geschreven op maandag, 23 februari om 22:09
Mario Been vertrekt in de zomer naar Feyenoord en wil de overstap van Nijmegen naar Rotterdam schijnbaar niet alleen gaan maken. De oefenmeester sprak al eerder zijn bewondering uit voor linksback Youssef El-Akchaoui, maar is ook onder de indruk van Dani Fernández. De Spanjaard is deze zomer transfervrij en is een kandidaat om in het kielzog van Been naar De Kuip te trekken.
“Ik ben zeer gecharmeerd van Dani”, zegt Been tegen Voetbal International. “Hij is een technisch sterke, oprukkende rechtervleugelverdediger. Van zulke spelers hou ik. Misschien kent niemand in Nederland hem goed, omdat hij buiten het veld nogal timide is, maar als voetballer vind ik hem geweldig. Er is nog niks honderd procent zeker, maar hij staat wel op mijn lijstje voor Feyenoord.”
Ook El-Akchaoui staat op dat lijstje. Been stak al diverse malen de loftrompet voor de 28-jarige linksback, die een clausule in zijn contract heeft staan waardoor hij voor 900.000 euro kan vertrekken uit De Goffert. Voor Fernández hoeft Feyenoord geen geld apart te houden: de verbintenis van de Spanjaard (26) loopt deze zomer af. Fernández is bezig aan zijn tweede seizoen bij NEC; El-Akchaoui is bezig aan zijn derde jaar.

-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Aboutaleb waarschuwt Feyenoord-fans
` Een groep supporters van Feyenoord
krijgt een persoonlijke waarschuwing
van burgemeester Aboutaleb.De politie
levert de brief van de burgemeester
thuis bij de fans af.De fans richtten
zaterdag vernielingen aan in de stad.Ze
werden herkend op camerabeelden.
In de brief staat dat harde maatregelen
worden genomen als de fans zich opnieuw
misdragen.De supporters demonstreerden
tegen het verbod om vijf jaar lang de
uitwedstrijden tegen Ajax te bezoeken.
Bij het protest scandeerden de fans ook
racistische leuzen en werd Aboutaleb
beledigd.De gemeente dreigt samen met
de KNVB ook met een stadionverbod.
Blij met de punten ...
25/2/2009 - Groep investeerders groeit sterk, wil Feyenoord niet overnemen
(Gepost door K)
Volgens een van de investeerders is de groep van investeerders behoorlijk gegroeid sinds de aankondiging. "Ik kan me niet herinneren dat er zoveel animo was. Er zijn inmiddels meer dan twintig partijen die mee willen doen," zo liet hij weten in het Algemeen Dagblad.
Feyenoord Netwerk
Ze willen aan Feyenoord een businessplan presenteren voor de komende vijf jaar. "Als Feyenoord in het nieuwe stadion speelt, moet er een kerngezonde organisatie staan. Dat is mijn insteek. Het is niet de bedoeling dat we de club overnemen. Maar we willen wel zekerheden."
Feyenoord Netwerk
Meer: Algemeen Dagblad [reageer]
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
'Geld in ruil voor zeggenschap bij Feyenoord acceptabel'Door David Kuipers
Donderdag, 26 februari 2009, 19:32
De investeerders die Feyenoord willen helpen, worden vrijdag met open armen ontvangen in De Kuip. De clubleiding van de Rotterdammers is zelfs bereid om de macht te delen met de geldschieters.
"Feyenoord staat er positief in," zegt president-commissaris Dick van Well over de ontmoeting die voor vrijdag op de agenda staat. "In dit eerste gesprek gaan we elkaar verkennen. De investeerders gaan vertellen wat hun uitgangspunten zijn. Het zou iets moois kunnen worden. Over hun voorwaarden heb ik geen indicatie. Maar alles wat goed is voor Feyenoord is bespreekbaar. Geld in ruil voor zeggenschap is acceptabel. Dat ze zeggenschap willen, vind ik logisch. Dat zou ik ook willen als het mijn geld was. De vraag is alleen welke zeggenschap willen ze en wat kan Feyenoord statutair gezien toestaan?"
Namens de investeerders zal onder andere Ad Sint Nicolaas, directeur van het bedrijf plan-@-office, deelnemen aan het gesprek. Hij wil dat de investeringen straks worden gewaarborgd door aandelen. "Die kan Feyenoord dan later terugkopen. Daarvoor zullen we een rente rekenen die niet marktconform is. En dan bedoel ik uiteraard een lagere rente. Maar ik sluit niet uit dat Feyenoord in de toekomst juist overgaat tot uitgifte van aandelen in plaats van dat ze worden teruggehaald," zegt hij tegen het AD.
De groep geldschieters telde aan het begin van deze maand negen partijen, nu zijn dat er meer dan twintig. "Die groep bestaat uit verschillende soorten ondernemers. Dat verraste mij nog het meest. Er is echt een hand-in-hand-gevoel. Een aantal investeerders is nog terughoudend en heeft gezegd 'zolang dit in de media speelt, hoef je me niet te bellen'. Die zijn liever anoniem."
Half maart hoopt Sint Nicolaas meer duidelijkheid te kunnen geven over de plannen. "Over een week of twee verwacht ik een principe-akkoord. Ik durf zo arrogant te zijn dat mensen dan zeggen 'dat hebben jullie aardig bedacht'."
voetbalprimeur.nlFeyenoord heeft eerste gesprek met investeerders
Delegaties van de raad van commissarissen van Feyenoord en de potentiële investeerders, onder aanvoering van zakenman Ad Sint Nicolaas, hebben een eerste gesprek achter de rug, meldt Algemeen Dagblad.
Behalve aandelen van de club willen de investeerders vertegenwoordigd zijn in de raad van commissarissen, die in hun ogen veel te veel op afstand heeft geregeerd. De club kampt nu met een schuld van zeventien miljoen euro, daarover zijn in het gesprek ook vragen gesteld. De investeerders denken momenteel dat ze zestig miljoen euro bij elkaar kunnen krijgen.
"Als je over dat soort bedragen praat, wil je er graag wat over te zeggen hebben. Zeggenschap betekent ook dat we bij beslissingen worden betrokken. We willen een vinger aan de pols houden. Ik ben bereid om geld in de club te steken, maar ik wil wel weten wat ze er mee gaan doen. Zo zit iedereen van ons erin", aldus zakenman Pim Blokland, één van de kapitaalkrachtige supporters die mee wil helpen.
Bij het gesprek was naast Sint Nicolaas ook Michel Perridon aanwezig namens de investeerders. Namens de Rotterdamse club schoven Feyenoord-commissarissen Dick van Well en Jos van der Vegt aan. Het viertal wilde geen uitspraken doen over het gesprek, wel kwam er in een verklaring naar buiten dat er een vervolggesprek zal komen.
De haven van Rotterdam is er groot genoeg voor... :-)666 schreef:Stappen de nieuwe Feyenoordspelers voortaan op de middenstip niet meer uit een helicopter maar uit een stoomboot?
voetbalprimeur schreef:...de potentiële investeerders, onder aanvoering van zakenman Ad Sint Nicolaas...
- Ajaciedjuh