Peter schreef: Prima teamprestatie, maar ik zie niets wat lijkt op voetbal.

Contradictio in termini.
Wat ben je gefrustreerd Joey. Misschien moet je naar het RIAGG. Of even langs je psychiater. Aangezien het pas de 3de overwinning van Ajax op Italiaanse bodem is moet je, je afvragen hoe laag men de lat in de voorbij 100 jaar heeft gelegd.joey schreef: Het was dan ook een buitengewoon gelukkige overwinning. Zo'n kans mist Gilardino nooit meer.
De lat lager, slechte spelers, hard werken, het klinkt alsof NEC tegen Moskou speelt. Zijn we echt zo slecht? Misschien wel, maar stiekem verwacht ik ook voetbal van Ajax. Dit was gewoon een afzichtelijke vorm van countervoetbal en er werd nog niet eens goed gecounterd.
Stekelenburg was goed? Ja, voor een keeper zijn dit fijne wedstrijden. Denk maar aan de heldenrol van Didulica uit bij Valencia.
Dit soort wedstrijden kunnen een team over het dode punt heen helpen. En hoewel het allemaal niet geweldig zal zijn geweest blijft het een enorme opsteker. Het voetbal wordt dit seizoen misschien niet goed, maar dat is nu toch even helemaal niet belangrijk meer? De knelpunten zijn bekend en nu moeten er gewoon punten bijgeharkt worden. De lat is daarmee verlaagd, maar het is toch al te laat om er een superseizoen van te maken. Dat heb ik bij PSV ook en juist daarom waren de grote overwinningen van de laatste weken zo goed. Als ik er objectief naar kijk, dan was het inderdaad tegen de onderste ploegen van de eredivisie. En Ajax heeft gewoon gewonnen van de nummer vier van Italië! AZ had ook een overwinning tegen PSV nodig om op de rails te komen.wimpey schreef:Vraag me af wie er goedkoop probeert te scoren...Peter schreef: Ga je nu goedkoop proberen te scoren? Ik ben blij, maar probeer altijd wel tot een analyse te komen.
Ik analyseer het team van Ajax en dat van Fiorentina en kom tot de conclusie dat Ajax daar een prima prestatie heeft geleverd.
Sowieso grappig die reacties hier. Ik geloof niet dat we de voorbije jaren echt verwend zijn met europese succesjes.
Tegen veel mindere ploegen dan HSV en Fiorentina gingen we de voorbije jaren keer op keer de pottenbak in. Dus mag je dergelijke overwinningen wel een teken van PROGRESSIE noemen.![]()
Als je ziet wie er namens 'ons' in het veld stonden en dat vergelijkt met wie ze tegenover zich troffen, dan hebben onze jongens het prima gedaan. In de 1e helft hadden we mazzel, in de 2e helft waren de ploegen redelijk aan elkaar gewaagd.
De instelling deugde, er stond een team en er werd voor elkaar en voor een goed resultaat geknokt. Het elftal en de technische staf hebben gezien de mogelijkheden het onderste uit de kan gehaald. Mensen die denken dat er in dit soort wedstrijden en met jongens als Schilder, Anita en Kennedy ook nog sprankelend voetbal mogelijk is, kunnen misschien beter een SF-film gaan bekijken. Dit was een prima teamprestatie, waarbij m.n. Oleguer en Lindgren ook een individueel uitstekende prestatie leverden.
Heb het al een paar keer opgemerkt, maar het zit me nog steeds enorm dwars: waarom speelden die jongens de voorbije weken niet?! Fout van MVB met verstrekkende gevolgen, want het kost ons de titel. Ik heb het gevoel dat we mét Oleguer en Lindgren een x-aantal punten meer zouden hebben behaald in die 4 wedstrijden. Nuchtere gasten, ze laten zich niet van de kaart brengen en doen hun ding. Precies datgene waaraan ons zwalkende elftal behoefte had.
Stekelenburg verdient trouwens ook een pluim, hij sleepte Ajax er een aantal keren doorheen. Mocht ook wel weer eens trouwens... Hoe dan ook, een goede prestatie, maar het zegt nog niet zoveel. Europese thuiswedstrijden zijn al jaren een crime en Fiorentina zal volgende week scherper zijn dan gisteren. Ik geef ons 51% kans op de 2e ronde.
Ik heb altijd gezegd dat Ajax zou moeten winnen bij Fiorentina. Als je het spelersmateriaal tegenover elkaar legt dan is er geen reden voor angst. Het is gewoon onzinnig om een ploeg te vrezen op basis van naam of ranglijst van de competitie. Hetzelfde met HSV.goodfella schreef:Het is ook een enorme opsteker Harm. En dan kun je achteraf niet gaan lopen janken dat de lat wel enorm laag is neergelegd, terwijl je vooraf zeker wist dat Fiorentina ruim ging winnen. Want dan spreek je, jezelf wel zo gigantisch tegen.
Er wordt hier zoveel gescoord, Peter. 'De oorlogskas erdoor jagen' bijv.Peter schreef: En dit noem ik dus scoren.
Winnen bij HSV en Fiorentina lijkt me een duidelijk geval van progressie t.o.v. de voorbije 2 europese 'seizoenen', ja. Henk ten Cate was rond dit tijdstip in 2 seizoenen al 4 keer europees uitgeschakeld. Van Basten heeft in z'n eerste poging al meer bereikt.Verder is het winnen van twee duels in de UEFA cup dus progressie.
Ajax speelde gisteren een goede pot wanneer het de bal niet had. Bij balbezit was het in de eerste helft een drama, in de tweede helft een stuk beter. We misten 4 à 5 basisspelers, dat hakt er flink in. Dus gezien de omstandigheden hebben spelers en trainer het prima gedaan.Prima teamprestatie, maar ik zie niets wat lijkt op voetbal.
Ja, dat denk ik, ja. Het zou lekker zijn wanneer we eens over 90% van de troepen zouden kunnen beschikken. Dan wordt het zowel voor de trainer als de spelers allemaal een stuk makkelijker.Stel dat we nu blijven voetballen met die nuchtere gasten (Oleguer en Lindgren), dan denk jij dus dat we op den duur beter voetbal gaan zien en daardoor nog meer gaan winnen? Nou ik niet, hoor.
Geen idee, blunder van MVB.Waarom speelden die jongens de afgelopen weken niet?
Cvita was tegen Groningen geblesseerd, net als Lindgren. Niettemin had MVB toen Oleguer moeten brengen i.p.v. Schilder. Tegen H'veen, Heracles en Vitas drukten Oleguer en Lindgren de bank terwijl Schilder en Anita compleet verzopen. Kijk, dát reken ik MVB dus wél aan. Dat was gewoon dom.Tsja, toen speelden Gabri en Wielaert in plaats van Lindgren en Oleguer (en hadden we ook Cvita nog).
Ik zag het na 13 wedstrijden met slechts 5 verliespunten niet aankomen. Tenminste, niet in deze mate. Het was i.m.o. m.n. een opstellingsfout. In de weken van de waarheid moet je geen beroep doen op ukkies, maar op mensen die van wanten weten. Zou Ajax met Oleguer en Lindgren de schade hebben beperkt: ik denk het wel.De klap kwam voor vele supporters heel hard aan, maar toch zag je het aankomen. Als we zo door blijven gaan, dan komt de volgende klap ook weer na verloop van tijd.
Mee eens. Die reeks was er echter: 13 wedstrijden met slechts 5 verliespunten + europees overwinterd... Ben met je eens dat er op werkelijk ieder vlak winst moet worden geboekt om beter en vooral constanter te worden. Maar ondanks dat het allemaal verre van ideaal is, hadden we er in de HCE beter voor moeten en kunnen staan... Die fout mag MVB écht niet meer maken: bij twijfel moet je kiezen voor weerbaarheid en routine. Misschien ben ik al te lang in Duitsland, maar de basis is concentratie, felheid, duels winnen, teambelang. Und kämpfen!Het gaat namelijk om automatismen, positiespel en voetbal en daarmee bouw je progressie op en een reeks. Als dat er niet in zit, dan loop je na verloop van tijd gewoon weer tegen een paar keiharde zeperds aan.
Jij bent echt niet fris, m'n kind.Vedette-10- schreef: Een Gillardino zou niks laten zien tegenover Alderweireld,
Ben benieuwd hoe PSV het in Groningen doet. PSV scoort makkelijk, maar krijgt er ook veel om de oren.Harm schreef: Dat heb ik bij PSV ook en juist daarom waren de grote overwinningen van de laatste weken zo goed. Als ik er objectief naar kijk, dan was het inderdaad tegen de onderste ploegen van de eredivisie.
Yes, na Hamburg het volgende Europese tripje, en wát voor één: ditmaal naar Florence. Iets waar je je eigenlijk al weken op loopt te verheugen, want of we nu winnen of verliezen, mooi wordt het toch wel.Florence, supermooi, 0-1, echt vet.
Thijs schreef: De reïncarnatie van de peun van Finidi tegen Bayern in het Olympisch Stadion, door niemand minder dan de Toreador van het Artemio Franchi! De Zweedse tiran, de Schrik van Florence, de Toscaanse beul, El Goleador, de fijnbesnaarde balvirtuoos met zijn fluwelen techniek, bijnamen te over, ik heb het natuurlijk over niemand minder dan Kennedy Bakircioglu!