N.E.C. 2008 - 2009
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Heb je het niet over Thea?

Rommedahl & Janssen missen duels met HSV
maa. 16 februari 2009
Na Dani Fernadez zullen ook Dennis Rommedahl en Tim Janssen het tweeluik tegen HSV moeten missen. De twee voorhoede spelers zijn niet ongeschonden uit het duel tegen Heerenveen gekomen.
Rommedahl heeft een verrekking aan zijn rechter hamstring wat hem naar verwachting 2 weken aan de kant laat.
Ook spits Tim Janssen vult de ziekenboeg van NEC verder aan. Na de botsing in duel met Vandenbussche in de wedstrijd tegen Heerenveen heeft hij een beschadiging aan zijn binnenste band van de rechterenkel opgelopen. Tevens krijgt hij dinsdag een MRI scan om een eventueel meniscusprobleem uit te sluiten. Janssen zal naar verwachting 2 tot 4 weken niet inzetbaar zijn.
Naast Rommedahl en Janssen zitten ook Dani Fernadez, Mark Otten, Rutger Worm en Joey Brock in de ziekenboeg van NEC.
Overuren dus voor de technische staf!
Bron: http://www.detrouwehonden.nl/
Theo Janssen is ook geen intellectueel, maar kan natuurlijk wel beter voetballen dan Van Beukering.
En hij is niet zo'n smerige verrader
En hij is niet zo'n smerige verrader
Laatst gewijzigd door Wouter op di feb 17, 2009 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ramona
Jong N.E.C. verliest topper van Jong Ajax: 1-3
Uitgegeven op 16 februari 2009 23:13
Jong N.E.C. heeft maandagavond de topwedstrijd tegen Jong Ajax met 1-3 verloren.
Door verkeersleed van scheidsrechter Gözübüyük begon de wedstrijd op De Eendracht een kwartier later. Jong Ajax, met Dennis Gentenaar onder de lat, kwam een minuut of vijf voor rust op een 0-1 voorsprong door een goal van Zeegelaar.
Een kwartier na rust bracht Mark van den Boogaart via het been van Bastian Weiser beide teams weer op gelijke hoogte. Wat volgde was een spannende wedstrijd met kansen over en weer. Jong Ajax trok daarin aan het langste eind. Manucharyan kopte een voorzet van Zeegelaar binnen. Jong N.E.C. kreeg nog kansen op de gelijkmaker, maar in de slotfase besliste Sarpong de wedstrijd definitief door de 1-3 te scoren.
Bij Jong N.E.C. speelden van de eerste selectie Mark van den Boogaart, Mustafa El Kabir en Joël Tshibamba mee. Bij het Jong Ajax van trainer Adrie Koster kregen naast Manucharyan en Sarpong ook bekende namen als Sno, Aissati en Martina speelminuten.
Door de nederlaag is Jong N.E.C. een plaatje gezakt en staat het nu derde. Jong Ajax is koploper, Jong FC Twente staat nu tweede.
Aanstaande donderdag komt Jong N.E.C. opnieuw in actie. Op De Eendracht wordt dan de KNVB bekerwedstrijd (achtste finale) tegen Jong AZ gespeeld. De winnaar van die ontmoeting speelt a.s. maandag al de kwartfinale in eigen huis tegen Jong FC Twente.
Stand aan kop per 16 februari:
1. Jong Ajax 18 - 37
2. Jong FC Twente 17 - 31
3. Jong N.E.C. 16 - 30
4. Jong Feyenoord 17 - 19
5. Jong PSV 16 - 25
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Ramona
NEC start woensdag met ’versterkt’ middenveld
Door: Chiron | Gepubliceerd: Gisteren 17:57
NEC zal woensdag tegen HSV starten met een driemansvoorhoede. Lasse Schöne begint vanaf de linkerkant. Jhon van Beukering bewees met een puike invalbeurt tegen Heerenveen iets extra's te kunnen brengen net als Saidi Ntibazonkiza. De twee invallers van afgelopen zondag hebben dan ook een basisplaats verdiend.
Ook Arek Radomski zal in de basis starten in een controlerende rol op het middenveld. De Pool, die in het begin van het seizoen een sterke indruk maakte, zal als extra slot op de deur dienen op het middenveld, verder gevormd door Lorenzo Davids en Bas Sibum.
Bron: http://www.forzanec.nl/
- Ramona
Neem je hem ook mee, Mario?!

Bouaouzan verwijderd uit selectie
din. 17 februari 2009
Nadat eerder Collins John het definitief verbruid heeft bij NEC is het nu de beurt aan Bouaouzan, zo meldt De Gelderlander vandaag.
Nadat het afgelopen zondag al tot een kleine aanvaring kwam tussen Been en Bouaouzan maakte Bouaouzan vandaag tijdens de training een dermate lusteloze indruk dat hij door een geërgerde Mario Been werd weggestuurd. Zondag werd Bouaouzan gewisseld, in de wedstrijd tegen Heerenveen, waarna hij onmiddellijk doorliep naar de kleedkamer zich omkleedde en teleurgesteld het stadion verliet.
Rachid Bouaouzan mist woensdag de UEFA Cup-wedstrijd tegen HSV. Bouaouzan kreeg van Mario Been gelijk de mededeling mee dat hij voorlopig ook uit de selectie verwijderd is.
"En als het aan mij ligt, wordt dat permanent. Rachid stelt zijn egotje boven het team. Kan niet. Voor mij telt alleen het team", zei Been.
Voor Bouaouzan is het de tweede keer dat hij door een strafmaatregel een UEFA Cup-wedstrijd van NEC mist. Vorig jaar werd de grilleige aanvaller in de aanloop naar de uitwedstrijd tegen Dinamo Boekarest ook uit de selectie verwijderd. En net als nu was Been toen zwaar verbolgen over de instelling van Bouaouzan op de training.
Bron: De Gelderlander
- Ramona
Mario Been: 'Wij willen winnen, net als altijd!'
Uitgegeven op 17 februari 2009 14:22
De Duitse pers die deze dagen in groten getale in Nijmegen is neergestreken, verbaast zich voornamelijk over twee zaken: de erbarmelijke grasmat in De Goffert (trainer Martin Jol spreekt consequent over ‘een akker’) en de vrolijke, bijna ludieke sfeer die rondom de selectie van Mario Been lijkt te hangen. Vooral de jolige hitsingle van Scheele Daan - ook nog een officiële medewerker van de club! - doet de wenkbrauwen fronsen bij het journaille van onze oosterburen.
Dinsdagmiddag, tijdens de laatste persconferentie voor het duel tegen HSV, sprak Krohnprinz Mario Been (‘Wenn du so genennt wirst, muss du aufpassen. Dann bist du nächstes Jahr weg”, aldus Been) duidelijke taal over deze twee onderwerpen: ‘Het veld is voor beide ploegen een nadeel. Ze willen allebei voetballen. En dat is lastig op deze mat. Maar wij hebben ook in Moskou gewonnen, op kunstgras. Wij spelen overal. En die cd: tja, de spelers en technische staf houden zich er niet mee bezig. Het toont vooral aan hoe deze duels leven in de stad, bij de supporters, binnen deze club. Maar wij willen gewoon winnen, net als altijd. Neem maar van mij aan dat we deze duels zeer serieus nemen. Het is een unieke historische gebeurtenis voor N.E.C. en voor Nijmegen.’
Het uitduel moet nog ergens om gaan, vond ook Bas Sibum. De stoere Drentse middenvelder had een paar weken geleden gezien hoe de supporters om acht uur ’s ochtends voor de poortjes lagen om kaarten voor Hamburg te bemachtigen, terwijl de kassa’s pas om zes uur ’s avonds open gingen. ‘Dat is echte clubliefde. Voor die mensen - ik geloof dat er 4.500 meegaan - doe je het.’
Verder gaat het tijdens de persconferentie veel over de ‘botsing’ met Rachid Bouaouzan - dezelfde ochtend wegens een gedemotiveerde houding weggestuurd van de training en onmiddellijk naar het tweede elftal teruggezet. Been: ‘Ik wil er niet te lang bij stilstaan. Ik kijk liever vooruit. Maar ik zeg er dit over: ik ben een zeer teleurgestelde trainer, maar ik had geen andere keus. Niemand, ik herhaal niemand, is belangrijker dan het team. Ook Rachid niet.’
En dan is er natuurlijk de confrontatie tussen de twee Nederlandse succestrainers: Martin Jol en Mario Been. Kennen ze elkaar? ‘Niet echt goed, maar in Boekarest zijn we elkaar tegengekomen. Was gezellig. Het is een trainer die zichzelf is gebleven, en de dingen simpel houdt. Daar houd ik wel van.’ Vindt Been Martin Jol een goede trainer? ‘Hij heeft een enorme zak geld, daar kan ik alleen van dromen. Maar hij doet daar wel de goede dingen mee. Dus ja, hij is een goede trainer.’
O ja, en heeft Been nog met Huub Stevens gesproken, tot vorig jaar trainer in Hamburg? ‘Nein, ik weiss nich wo der Huub jetzt ist’, grapt Mario. De aanwezige Duitsers grinniken besmuikt. En ze kijken helemaal verbaasd als Been vlak voor het eind van de bijeenkomst vraagt of ze de Aufstellung nog willen weten. Been noemt de elf namen. Een journalist grijpt z’n kans en vraagt of Sibum vanaf rechts of in het midden speelt. ‘Das sage ich nicht, sonst wisst du alles schon’, reageert Been gevat. De Duitsers slaan elkaar bijna op de schouders van het lachen. Zo’n relaxte trainer die grapjes maakt met de pers: dat zijn ze in eigen land niet gewend.
Door: Sander Peters
N.E.C. - HSV: Statistieken en achtergronden Uitgegeven op 17 februari 2009 10:18
Woensdagavond speelt N.E.C. thuis tegen HSV, een week later volgt de return in Hamburg. Hieronder een overzicht met leuke wetenswaardigheden:
* * HSV heeft al een Nederlandse tegenstander gehad dit seizoen. Ze verloren in eigen stadion met 0-1 van Ajax in de groepsfase. Dat was de eerste Europese wedstrijd van trainer Martin Jol tegen een club uit zijn vaderland.
* * De wedstrijd tegen N.E.C. is Jol's eerste Europese wedstrijd in Nederland sinds juli 2001 toen hij met RKC thuis verloor van TSV 1860 München in de UEFA Intertoto Cup.
* * Het is de eerste keer dat N.E.C. en HSV tegenover elkaar staan.
* * N.E.C. speelde tot nu toe 14 Europese duels. Nog nooit was een Duitse club de tegenstander.
* * Voor HSV is het de 10e wedstrijd tegen een Nederlandse club. Van de overige 9 wedstrijden werden er 3 gewonnen, 1 gelijkgespeeld en 5 verloren.
* * HSV's laatste overwinning op een Nederlandse club dateert van 2 oktober 1985 toen Sparta werd verslagen.
* * N.E.C. trainer Mario Been heeft gemengde herinneringen aan Duiste tegenstanders. Hij was middenvelder bij Feyenoord toen zij over 2 duels met 7-1 verloren van Borussia Mönchengladbach in de 2e ronde van de UEFA Cup in het seizoen 1986/87. Wel scoorde Been voor de Rotterdammmers in de 2-2 tegen Bayer Leverkusen een seizoen later.
* * Been scoorde een hattrick tegen ADO Den Haag met Martin Jol in de defensie in maart 1987.
* * HSV heeft in Joris Mathijsen en Romeo Castelen twee Nederlandse spelers onder contract staan.
* * Castelen speelde nog samen met N.E.C. aanvoerder Youssef El-Akchaoui in het seizoen 2003-2004 bij ADO Den Haag.
* * Ook doelman Gábor Babos is een bekende van Castelen. Zij speelden samen bij Feyenoord.
* * Youssef El-Akchaoui is de enige N.E.C.-speler met ervaring in Duitsland. Hij speelde in de 2. Bundesliga voor Union Berlin in het seizoen 2002-2003.
* * De return in Hamburg wordt HSV's 100ste UEFA Cup wedstrijd.
* * Van de eerste 4 Europese wedstrijd won N.E.C. er geen. Dit seizoen werden 2 van de 3 UEFA Cup wedstrijden in het McDOS Goffertstadion winnend afgesloten.
* * HSV behaalde UEFA Cup voetbal door vorg seizoen als 4e te eindigen in de Bundesliga. N.E.C. werd 8ste in de Eredivisie en won de play-offs.
* * In de groespfase werd N.E.C.3e in groep D, HSV werd winnaar in groep F.
* * Bij N.E.C. staan Lorenzo Davids en Bas Sibum 'op scherp'. Een gele kaart levert hen één wedstrijd schorsing op. Bij HSV staat niemand 'op scherp'.
* * N.E.C. voegde in januari Dennis Rommedahl en Milano Koenders toe aan de spelerslijst. Peter Wisgerhof ging daar vanaf.
* * HSV voegde Marcel Ndjeng, Tomás Rincón en Michael Gravgaard toe. Nigel de Jong, Vadis Odjidja-Ofoe en Thiago Neves gingen er vanaf.
* * De winnaar komt uit tegen Girondins Bordeaux of Galatasaray in de volgende ronde op 12 en 18/19 maart, en speelt eerst thuis.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl
Ik hoorde dat Been volgend jaar geen analist meer is bij Eredivisie live omdat hij dat dan niet meer kan combineren met zijn werkzaamheden bij Feyenoord.
En bij NEC kan je dat wel????
Lazer toch op man... Waarom bij NEC wel en bij Feyenoord niet??
En bij NEC kan je dat wel????
Lazer toch op man... Waarom bij NEC wel en bij Feyenoord niet??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
-
- Ramona
Nee, nee, neeee... dat was niet na 1 minuut ofzo, Jöhnk...Jöhnk schreef:Aha, Bouaouzan werd gewisseld. Been solt dus met spelers.Zondag werd Bouaouzan gewisseld, in de wedstrijd tegen Heerenveen, waarna hij onmiddellijk doorliep naar de kleedkamer zich omkleedde en teleurgesteld het stadion verliet.

Volgens mij wel... hij betaalt salarissen... zonder zijn geld is NEC nix waard... volgens Derksen. Als hij de stekker eruit haalt, dan heeft NEC het erg moeilijk.Ramona schreef:Las het ook...maare...doet hij momenteel nog veel dan? Ja, die rugreclame laatst...en verder?
ps: komt van voetbal international (tv), dus wat er van waar is... geen idee.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
- Ramona
Hillemuil necs?
Goed...vandaag staat in een ander teken...gekte in N I J M E G U H...
http://www.gelderlander.nl/

Goed...vandaag staat in een ander teken...gekte in N I J M E G U H...

NIJMEGEN - „Als morgen de winkel sluit, zit ik lang en breed in de stad.” Henny Linders van buurtsuper Jan Linders houdt zich de laatste dagen alleen maar bezig met NEC. „Het is een droomwedstrijd. Het wordt super gezellig.” Om 13 uur begint het feest voor Linders. Dan trekt hij naar een tent in de stad.
De winkel van Hennie Linders is vanouds opgetuigd. Foto Theo van Zwam
Enkele dagen eerder heeft hij zijn supermarkt al ingericht met extar spullen van NEC en Hamburg. Vlaggen, sjaals, spandoeken en speciaal ontworpen shirts hangen door de winkel heen. Allemaal te zien onder het genot van de singel Mit Daan neur der Reeperbahn die Schele Daan speciaal voor deze gelegenheid produceerde. „Dat liedje heb ik zaterdag ongeveer driehonderd keer geluisterd. Ik kan hem dromen.” Hij danst olijk een rondje als hij de stereotoren weer op play zet.
Boemsen op de Reeperbahn, Hamburg we komen eraan; NEC-fans zijn er klaar voor. Foto Theo van Zwam
„Vandaag moest ik op een bord de witlofaanbieding aanprijzen. Maar mijn handschrift is de laatste dagen veel slechter geworden. Ik beef een beetje.”
Zijn zoon heeft voor de gelegenheid verschillende leuzen verzonnen zoals We lusten de Hamburgers rauw. Een van de toppers: Martin Jol, we draaien jullie dol.
Voor filmpje bij klik...
http://www.gelderlander.nl/
- Ramona
Verwachtte die al...

Dennis Gentenaar: "Veel succes N.E.C!"
Uitgegeven op 18 februari 2009 8:00
Jarenlang was hij de vaste sluitpost van N.E.C., maar in 2005 vertrok hij naar de Duitse Bundesliga om het doel van Borussia Dortmund te verdedigen. Een jaar later tekende hij bij Ajax. Met beide teams kende hij confrontaties met de tegenstander van N.E.C. van vanavond, Hamburger SV. Nog zeer regelmatig is deze clubheld aanwezig bij thuiswedstrijden van N.E.C. uit zijn geboortestad Nijmegen. Dennis Gentenaar geeft zijn voorbeschouwing op ‘de dubbel’ tegen HSV:
‘Toen we er met Ajax tegen speelden zat ik niet bij de selectie al heb ik de wedstrijd uiteraard wel gezien en er later ook met teamgenoten over gesproken. In het begin hadden we het daar niet gemakkelijk. HSV zette veel druk gedurende de eerste 15 tot 20 minuten. Vooral die aanvaller Olic vond ik een opvallende speler al maakte ook hij de kansen niet af. Daarna viel het eigenlijk wel mee. Ik had het idee dat HSV dacht ‘dat het wel goed kwam’ en daar heeft Ajax van geprofiteerd.
Met Dortmund ben ik daar wel geweest en zat ik op de bank. Hun stadion is fantastisch en we speelden daar ook echt een zinderende wedstrijd die we uiteindelijk wonnen met 4-2. Er hangt daar echt een hele goede sfeer en dat publiek blijft continu achter hun team staan. Met een tegenstander als HSV denk ik dat het voor N.E.C. goed is om eerst in Nijmegen te spelen. Je kunt dan misschien hier een goed resultaat neerzetten zodat je met vertrouwen naar Hamburg afreist. Ik denk dat N.E.C. zeker een kans maakt. Het is wel belangrijk om echt te blijven voetballen. Ik zie het team nog vaak spelen, ook hier in Nijmegen. N.E.C. moet nergens bang voor zijn en gewoon durven. Die kansen komen vanzelf en dan moet je toeslaan.
Heel veel succes allemaal!"
Dennis Gentenaar met zijn vrouw, samen zijn zij regelmatig te vinden op de tribunes van het McDOS Goffertstadion!
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl