PSV 2008 - 2009
Volgens mij was jij het ten tijde van Van Bastens periode als bondscoach gewoon met hem eens in het conflict met Van Bommel.
Als Waterreus kritiek is op Van Bastens functioneren als trainer van Ajax, dan moet z'n mening ondersteund worden door gebeurtenissen bij Ajax. Wanneer het iets te maken heeft met z'n billenmaatje Van Bommel, dan valt hij dus niet serieus te nemen. It's as simple as that.
Als Waterreus kritiek is op Van Bastens functioneren als trainer van Ajax, dan moet z'n mening ondersteund worden door gebeurtenissen bij Ajax. Wanneer het iets te maken heeft met z'n billenmaatje Van Bommel, dan valt hij dus niet serieus te nemen. It's as simple as that.
Nou, de prestaties in de eredivisie zijn volgens mij genoeg gebeurtenissen om een dergelijke uitspraak te onderbouwen.Enganche schreef:Volgens mij was jij het ten tijde van Van Bastens periode als bondscoach gewoon met hem eens in het conflict met Van Bommel.
Volgens jouw eigen normen hoeven we jou gelukkig ook niet meer serieus te nemen.
Ik denk dat Van Basten weinig mensenkennis heeft. Dat gaat hem nog lelijk opbreken. Het zegt genoeg dat hij op dit punt gecorrigeerd moet worden.
Noem het voortschrijdend inzicht, Enganche. De eerste keer dat iemand bij een conflict betrokken is geef je hem de voorkeur vande twijfel. Zeker als de ander niet bijster sympathiek overkomt. De tweede keer twijfel je al een beetje en na de derde, vierde, vijfde en zesde keer stel je vast dat het misschien ook een beetje aan die persoon ligt.
Van Basten maakt in communicatief opzicht een zwakke indruk. Hij weet niet hoe hij met spelers om moet gaan. Dat geeft hij zelf nu ook impliciet toe. De boodschap komt blijkbaar niet of verkeerd over.
Noem het voortschrijdend inzicht, Enganche. De eerste keer dat iemand bij een conflict betrokken is geef je hem de voorkeur vande twijfel. Zeker als de ander niet bijster sympathiek overkomt. De tweede keer twijfel je al een beetje en na de derde, vierde, vijfde en zesde keer stel je vast dat het misschien ook een beetje aan die persoon ligt.
Van Basten maakt in communicatief opzicht een zwakke indruk. Hij weet niet hoe hij met spelers om moet gaan. Dat geeft hij zelf nu ook impliciet toe. De boodschap komt blijkbaar niet of verkeerd over.
Het stinkt aan alle kanten!
NIETS TE VERLIEZEN
In Eindhoven volgt voor AZ eerste krachtproef van 2009
ALKMAAR, zaterdag
Met een voorsprong van elf punten op eerste achtervolger FC Twente stapt AZ vandaag de bus in voor het bezoek aan regerend landskampioen PSV. Na vijf wedstrijden tegen clubs uit het rechterrijtje volgt in Eindhoven de eerste echte krachtproef voor het elftal van Louis van Gaal in 2009. De Alkmaarders hoeven niks, hebben niets te verliezen, maar kunnen in het Philips Stadion veel winnen.
Na achtereenvolgens FC Volendam, De Graafschap, Sparta Rotterdam, Roda JC en Willem II na de winterstop aan de zegekar te hebben gebonden, kan AZ op het veld van de titel- verdediger zichzelf nog meer kleur op de wangen geven.
Voetbalminnend Nederland kijkt uit naar de botsing tussen beide ploegen, die de voorgaande ‘Engelse’ week beiden met negen punten uit drie duels afsloten. ,,PSV-uit is niet te vergelijken met de thuiswedstrijden tegen De Graafschap of Roda JC’’, vindt Van Gaal. ,,Samen met de uitduels met Ajax en FC Twente is het de lastigste wedstrijd. Bovendien krijg je te maken met een tegenstander die zelf ook wil voetballen.’’ En zo’n opponent trof de ploeg uit de kaasstad dit kalenderjaar nog niet. ,,Het is een voordeel dat we nu eindelijk eens niet tegenover een team met een vijfmansdefensie plus een verdedigende middenvelder komen te staan’’, aldus Van Gaal. ,,PSV zal zelf ook willen voetballen, in tegenstelling tot de ploegen die we de laatste weken hebben getroffen. We zien nu bij de tegenstander geregeld vijf verdedigers, terwijl dat er in de eerste seizoenshelft meestal nog vier waren.’’
Van Gaal kan in Eindhoven weer volop gebruik maken van de diensten van spits Ari. De spits moest de laatste drie competitieduels nog geblesseerd toekijken, maar zal staan te trappelen van ongeduld om de grasmat te betreden. Tijdens de langdurige afwezigheid van Moussa Dembélé liet de Braziliaan zich immers van zijn beste kant zien. ,,Ik zal moeten gaan kiezen, maar dat moet ik constant’’, liet de oefenmeester niets doorschemeren over wie hij tegen PSV naar het front stuurt. ,,Ik heb in het doel ook moeten kiezen tussen Joey Didulica en Sergio Romero. En tussen Maarten Martens en Simon Poulsen op de linkshalfpositie. Dus voor mij is het niks nieuws.’’
In de spits bij PSV duikt voor Van Gaal mogelijk een oude bekende op. Danny Koevermans zal bij afwezigheid van de geschorste Ola Toivonen waarschijnlijk de aanvallende honneurs waarnemen. ,,Ik zie het niet als een voordeel dat Koevermans speelt in plaats van Toivonen’’, blikt de coach vooruit. ,,Ik stel ook vaak spelers op tegen hun oude club. Dan zijn ze extra gemotiveerd. Van mij had Toivonen dan ook mogen spelen.’’
Een bevestiging van de goede weg die AZ momenteel bewandelt, zoekt Van Gaal in het duel van vanavond niet. ,,PSV-uit is lastig, maar het is niet per se een maatstaf voor waar we staan op dit moment. De andere wedstrijden tegen de top drie hebben we in de eerste seizoenshelft allemaal gewonnen. De individuele kwaliteit bij PSV is hoger dan die bij ons, maar in de samenstelling van het team zijn wij beter.’’
AZ: geblesseerd: Lens, Moisander, Moreno, Pocognoli.
PSV WIL AZ PIJN DOEN
EINDHOVEN, zaterdag
In Eindhoven zien ze de clash tussen PSV en AZ (aanvang: 19.45 uur) als het eerste van vijf achtereenvolgende examens. De regerend landskampioen wil, na drie zeges op laagvliegers uit de kelder van de eredivisie, dolgraag aantonen dat het hervonden elan een degelijke fundering heeft. Om afdoende bewijsmateriaal te verzamelen zullen de Eindhovenaren zich volgens interim-trainer Dwight Lodeweges moeten wapenen tegen de in zijn ogen meest complete ploeg van Nederland. ,,Maar wij zijn wel PSV en spelen thuis. Dat mogen ze niet vergeten”, aldus de coach.
Hoewel er nog geen vijf maanden tussen de heenwedstrijd (1-0) in Alkmaar – 20 september, doelpunt Maarten Martens – en de return in Eindhoven zitten, leven beide clubs in een totaal andere wereld.
De crisis waarin AZ tot aan de thuiswedstrijd tegen PSV leek te geraken, werd verzwolgen door goed voetbal en heel veel punten. AZ-trainer Louis van Gaal, die na twee nederlagen in net zoveel competitiewedstrijden op weg naar een vroegtijdig afscheid leek, is inmiddels op koers voor zijn zesde landstitel als hoofdtrainer.
Zijn zo goed gestarte collega Huub Stevens stapte drie weken geleden op en vraagt zich thuis in Acht af waarom PSV onder zijn voormalige assistent Dwight Lodeweges wel fris oogt en makkelijk wint.
De interim-coach blijft, ondanks de gedaanteverwisseling die hij realiseerde, bescheiden. De drie zeges die de ploeg onder zijn leiding boekte op de laagvliegers De Graafschap, ADO Den Haag en FC Volendam, maken van hem geen irreëel mens. „Nee, ik eis geen drie punten tegen AZ. Ik vraag wel dringend om een vervolg van de goede dingen die we in de laatste weken hebben laten zien”, zegt de tijdelijk gepromoveerde assistent. „AZ heeft momenteel het meest complete elftal van Nederland, maar we moeten niet vergeten dat wij PSV zijn én thuis spelen. De tegenstand zal zwaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat we achteruit mogen lopen.”
De Eindhovenaren missen vanavond alleen de geblesseerde reservedoelman Bas Roorda en de geschorste nieuwe ster Ola Toivonen. Lodeweges: „Dat we zo weinig blessures hebben is een compliment voor inspanningsfysioloog Luc van Agt. Hij weet precies hoe je ieder individu moet benaderen. Toivonen zullen we natuurlijk missen, maar in zijn mogelijke vervangers, Danny Koevermans of Danko Lazovic, heb ik alle vertrouwen.”
In een prolongatie van de landstitel, AZ heeft al vijftien punten meer, heeft Lodeweges minder vertrouwen. „We moeten niet naar AZ kijken. Van de vijf wedstrijden die we nu krijgen (AZ, FC Groningenuit, SC Heerenveen, FC Twente-uit, Feyenoord-uit) zullen we er misschien best één of twee verliezen. Het gaat erom dat je er ook na een ’tik’ toch weer staat. Dan blijf je namelijk in de race voor Europees voetbal.”
PSV: Geblesseerd: Roorda. Geschorst: Toivonen
TRAINERS BALEN VAN PLANNING
EINDHOVEN, zaterdag
PSV-trainer Dwight Lodeweges en zijn collega Louis van Gaal van AZ balen ervan dat ze elkaar vanavond al ontmoeten. „Door het interlandprogramma van afgelopen week hebben we de groep alleen op vrijdag gezamenlijk voor kunnen bereiden. Ik had daarom liever op zondag of op een andere datum gespeeld”, zegt Lodeweges. ,,De argumentatie van de KNVB is dat PSV en AZ er allebei evenveel last van hebben, omdat wij beiden internationals moeten afstaan. Er moet tussen twee wedstrijden 48 uur zitten, oké, dat zit er. Maar Holman komt wel terug uit Tokio”, vult Louis van Gaal aan. ,,Andere clubs in de eredivisie hebben helemaal geen internationals.
Laat die dan op zaterdag spelen en PSV-AZ op zondag. Maar het is net als met de roep om technische hulpmiddelen, er wordt toch niet geluisterd.
Maar als steeds meer trainers zich in de media erover uitspreken, wordt het misschien toch nog eens opgepikt.”
Blij met de punten ...
Hij dekt zich ook zo in, die LVG. Heeft 10 keer op rij gewonnen en schuift PSV de favorietenrol toe. Vreemd.joey schreef: Oei, daar zou ik een paar dagen over moeten nadenken, hoor. Wát een moeilijke keus.
Die ploeg heeft van 3 van de 4 onderste ploegen gewonnen, kreeg er 3 tegen Volendam om de oren, maar men wil de indruk wekken dat het lek boven is.

Als AZ scherp begint, wordt het 1-3 of 1-4. PSV zal het spel moeten maken en kan niet verdedigen. Zou appeltje-eitje moeten zijn voor AZ.
Ik vind het niet vreemd, AZ gedraagt zich (spelers, trainer én die geitenwollensok aan het hoofd) dit jaar voorbeeldig in de media. Ze roepen al het hele jaar niet met de titel bezig te zijn, zelfs nu niet. Ik denk dat ze hem hartstikke hard in de broek schijten voor onbewust optimisme of onverschilligheid waardoor ze in een zware dip komen ofzo..wimpey schreef:Hij dekt zich ook zo in, die LVG. Heeft 10 keer op rij gewonnen en schuift PSV de favorietenrol toe. Vreemd.joey schreef: Oei, daar zou ik een paar dagen over moeten nadenken, hoor. Wát een moeilijke keus.
Die ploeg heeft van 3 van de 4 onderste ploegen gewonnen, kreeg er 3 tegen Volendam om de oren, maar men wil de indruk wekken dat het lek boven is.![]()
Als AZ scherp begint, wordt het 1-3 of 1-4. PSV zal het spel moeten maken en kan niet verdedigen. Zou appeltje-eitje moeten zijn voor AZ.
Jij eist dat een waardige kampioen geen fouten maakt en vrijwel ongeslagen kampioen wordt? Wij hadden tot de laatste 4 zeperds maar 3 verliespartijen en stonden we 3 punten achter op de koploper AZ die het erg goed doet. Voor de laatste 4 wedstrijden hadden we ook nog volop kans op de titel, we kunnen dus wel constateren dat we het de afgelopen periode hebben laten liggen.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Eens met Daniel.
Na NEC-uit leek er een verdomd spannende tweede seizoenshelft aan te komen. In de twee weken daarna is het in één klap geïmplodeerd.
Wat ik dan weer met Joey eens ben, is dat we nu maar beter kunnen hopen op een zege van AZ (en dus een nederlaag van PSV). Kampioenschap is toch uit zicht.
K.
Na NEC-uit leek er een verdomd spannende tweede seizoenshelft aan te komen. In de twee weken daarna is het in één klap geïmplodeerd.
Wat ik dan weer met Joey eens ben, is dat we nu maar beter kunnen hopen op een zege van AZ (en dus een nederlaag van PSV). Kampioenschap is toch uit zicht.
K.
Still alive...