De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
-
Vind je? Ik vind dat ze met minimale middelen ten tijde van Adriaanse het Ajax al lastig maakte en dat ze in Europa veel en veel verder dan Ajax kwamen.El Clavo schreef:AZ is helemaal niet toonaangevend. AZ heeft twee leuke seizoen gedraaid waar dit er 1 van is.
Nu is er met Van Gaal en het nodige kapitaal een definitieve sprong naar de top gemaakt.
En de traditionele Top 3 is tegenwoordig geen eens Top 3 meer.
Je kan van Scheringa vinden wat je wil, maar hij ziet het wel goed. En hij straalt, net zoals Van Praag, ook een soort onaantastbaarheid uit die bij voorzitters/beleidsmakers hoort. Hij neemt ook bewezen professionals in dient en dat betaald zich nu uit. Terwijl Ajax nu zit te kloten met een technisch manager die geen REET te zeggen heeft en een onervaren trainer die de totale macht binnen Ajax gepakt heeft.
Nu is alles zogenaamd transparant bij Ajax, maar het zorgt er alleen maar voor dat mensen van buitenaf zich gaan bemoeien met dingen waar ze geen verstand van hebben en tot mijn verbazing luistert het huidige bestuur ook nog naar die gasten.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dat AZ het heel goed doet en ik gun Van Gaal en veel spelers van AZ, bij gekloot van Ajax, best een titel en als ze die gekke voorzitter en dat zielige anti-Ajax gedoe niet hadden zou ik er nog sympathie voor op kunnen brengen ook.
Alleen, ze zijn nog te wisselvallig geweest, ze kunnen volgend jaar net zo goed zo weer in het rechterrijtje eindigen. En dat zie ik Ajax niet zo snel doen, hoe beroerd het nu ook even gaat.
Alleen, ze zijn nog te wisselvallig geweest, ze kunnen volgend jaar net zo goed zo weer in het rechterrijtje eindigen. En dat zie ik Ajax niet zo snel doen, hoe beroerd het nu ook even gaat.
-
Ajax is ook wisselvallig. Dan weer tweede of vierde of vijfde of zesde.El Clavo schreef:Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dat AZ het heel goed doet en ik gun Van Gaal en veel spelers van AZ, bij gekloot van Ajax, best een titel en als ze die gekke voorzitter en dat zielige anti-Ajax gedoe niet hadden zou ik er nog sympathie voor op kunnen brengen ook.
AZ maakt een flinke domper mee, maar het zorgde er wel voor dat alle neuzen dezelfde kant op gingen staan. Van Gaal gooide er een aantal rotte appels uit en werd daarin gesteund door iedereen van bovenaf.
Bij Ajax gaat het altijd nét niet genoeg mis voor een volledige kentering. Vorig jaar was er natuurlijk veel ophef, maar als je nou ziet wat er daadwerkelijk veranderd is......
-
Volgens mij is Scheringa slim genoeg om een opzet te bedenken waarin hij 'obsolete' wordt.LucaS schreef:AZ heeft geen definitieve sprong naar de top gemaakt. Daarvoor zullen ze structureel de begroting omhoog moeten brengen. AZ drijft nu op Scheringa en zal terugvallen op het moment dat Scheringa ermee stopt
En trouwens, PSV drijft ook nog steeds op z'n suikeroom/naamgever. Als er iets extra's nodig is, is er altijd een ingang bij Philips.
De randvoorwaarden bij AZ zijn er al in grote mate: stadion is nieuw en kan uitgebreid worden, de jeugdopleiding staat in de steigers en in de regio tot Amsterdam voert AZ helaas de boventoon. Zelfs mij cluppie FC Purmerend heeft een deal gesloten met AZ, voor de levering van eventuele talenten.
-
Het voorbeeld wat ik gaf was een teken van de activiteit van AZ. In de kop van Noord Holland is het AZ dat de klok slaat, terwijl het vroeger Feyenoord of Ajax was.El Clavo schreef:Weet je, dat zegt me allemaal niet zoveel. Argon werkt al jaren samen met FC Utrecht. Toch gaan de echte talenten al jaren naar Ajax bij ons. Aafjes is daar een goed voorbeeld van, speelt in Schotland tegenwoordig.
Positief. Bergkamp met de aanvallende middenvelder(s), Bassie zelf met de aanvallers.De Boer neemt verdedigers Ajax onder handen
Geschreven op vrijdag, 13 februari om 14:20
Frank de Boer gaat zich bij Ajax meer met het eerste elftal bezighouden. Hoofdtrainer Marco van Basten heeft de oud-international en trainer van de A1 verzocht zich vooral tijdens de trainingen te richten op de verdediging.
De 38-jarige De Boer speelde tien jaar voor Ajax, waarmee hij vijf landstitels, twee KNVB-bekers, de Champions League, de wereldbeker en de UEFA Cup won. Na zijn periode bij Ajax, kwam hij ruim vier jaar uit voor Barcelona (kampioen in 1999).
De Boer droeg liefst 112 keer het shirt van het Nederlands elftal. Bij het huidige Oranje van bondscoach Bert van Marwijk is hij, samen met Phillip Cocu, assistent. Cocu werd onlangs opgenomen in de technische staf van landskampioen PSV.
Face your fears and live your dreams, No Fear
De T.Van Basten gaat anders communiceren
AMSTERDAM - Trainer Marco van Basten gaat anders communiceren met de spelers van het eerste elftal van Ajax. Hij doet dat op advies van algemeen directeur Rik van den Boog, die de oefenmeester vertelde dat het soms helpt om iets vaker te herhalen of nog eens een keer op een andere manier te zeggen. Van den Boog heeft ook zijn volledige vertrouwen in de technische staf van Ajax uitgesproken.
Ajax haalde slechts één punt uit de laatste vier duels. Om die reden voerde Van Basten de afgelopen week gesprekken met directie, supporters en spelers. „Je krijgt van veel mensen goedbedoelde raad”, aldus de coach van Ajax. „Je moet iets met adviezen doen als je het idee krijgt dat het kan helpen. Daarom ga ik proberen iets anders te communiceren. Ik praatte uiteraard al wel met spelers, maar soms kan het misschien geen kwaad sommige dingen te herhalen.”
Van Basten had zelf als voetballer vaak aan een half woord voldoende om de boodschap van een trainer te begrijpen. De coach van Ajax kreeg de afgelopen weken wel eens het verwijt dat hij maar moeilijk kan omgaan met minder getalenteerde voetballers. „Ik behandelde de spelers altijd op een manier die ik zelf als voetballer prettig vond”, weet Van Basten. „Dat lijkt me ook logisch. Maar het kan geen kwaad om dingen te veranderen als dat goed voor het elftal is.”
Van Basten kreeg als bondscoach van het Nederlands elftal regelmatig het verwijt dat hij slecht met zijn internationals communiceerde.
Positief, dat vd Boog zijn ervaring overbrengt naar Marco en dat Marco ervoor open staat.
Pluim voor degenen hier die dit punt al een tijd geleden naar voren brachten.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Met goede bedoelingen alleen kom je er niet.
Leuk dat MvB nu iets van RvdB opsteekt, maar het is natuurlijk dieptriest dat onze trainer na een half jaar als hoofdverantwoordelijke eindelijk eens gaat leren hoe ie met z'n spelers moet communiceren. Das nou typisch een kunstje dat een trainer van Ajax-1 al op dag 1 moet beheersen. Zeker als ie jarenlang als bondscoach tegen hetzelfde probleem is aangelopen.
Ajax-1 lijkt me niet de meest geschikte plaats om trainers zulke elementaire beginselen van het vak bij te brengen. Laat de volgende rookie het vak eerst maar eens een jaar of twee als assistent van een ervaren trainer leren voor ie alle macht in handen krijgt.
Leuk dat MvB nu iets van RvdB opsteekt, maar het is natuurlijk dieptriest dat onze trainer na een half jaar als hoofdverantwoordelijke eindelijk eens gaat leren hoe ie met z'n spelers moet communiceren. Das nou typisch een kunstje dat een trainer van Ajax-1 al op dag 1 moet beheersen. Zeker als ie jarenlang als bondscoach tegen hetzelfde probleem is aangelopen.
Ajax-1 lijkt me niet de meest geschikte plaats om trainers zulke elementaire beginselen van het vak bij te brengen. Laat de volgende rookie het vak eerst maar eens een jaar of twee als assistent van een ervaren trainer leren voor ie alle macht in handen krijgt.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Heeft ie geleerd van K. JansmaArthur schreef:Het zegt niet veel over zijn kwaliteiten als coach, maar ik vind het knap dat Van Basten zich regelmatig op deze manier kwetsbaar durft op te stellen.

Weer op zoek naar een Interim coach..
-
Grappig, het gaat weer eens goed met AZ en de verhalen van 2 jaar terug worden uit de ijskast getrokken. Toen riep ene Dirk Scheringa dat de jeugdopleiding binnen een jaar de beste van Nederland zou zijn. Dat de talenten niet meer voor Ajax zouden willen spelen en dat Ajax supporters voor AZ zouden gaan worden. Ondertussen moet de eerste jeugdspeler bij AZ nog doorbreken en ziet men meer heil in spelers als Pelle en Swerts dan in eigen jeugd.GangstaRiB schreef:De randvoorwaarden bij AZ zijn er al in grote mate: stadion is nieuw en kan uitgebreid worden, de jeugdopleiding staat in de steigers en in de regio tot Amsterdam voert AZ helaas de boventoon. Zelfs mij cluppie FC Purmerend heeft een deal gesloten met AZ, voor de levering van eventuele talenten.
ps: FC Purmerend maakt niet uit waar een spelertje naar toe gaat. Dat is aan het spelertje of diens ouders.
-
- AT Toto winner 15/16