Ik zou het in ieder geval een onverstandige aankoop vinden. Laten we nu eerst de verdediging en het middenveld maar eens in balans krijgen. En voorin wil ik graag een 2e spits hebben.
Moderator: mods
Ik vind Pranjic echt veel beter dan Urby.Jöhnk schreef:Daar hoef je Pranjic niet voor te kopen. Emanuelson lijkt me een prima linkshalf voor een 4-4-2.Harm schreef:Als je Pranjic haalt, dan heb je naast Sulejmani nog een speler die het beste rendeert in een 4-4-2.
De enige juiste optie is dan ook om 4-4-2 te gaan spelen.
Vooral veel hoger rendement.Harm schreef:Ik vind Pranjic echt veel beter dan Urby.Jöhnk schreef:Daar hoef je Pranjic niet voor te kopen. Emanuelson lijkt me een prima linkshalf voor een 4-4-2.Harm schreef:Als je Pranjic haalt, dan heb je naast Sulejmani nog een speler die het beste rendeert in een 4-4-2.
Hij is constanter, maar ik weet wel wie uiteindelijk de betere speler is. Pranjic zit niet voor niets op zijn 27-ste nog bij Heerenveen.Harm schreef:Ik vind Pranjic echt veel beter dan Urby.Jöhnk schreef:Daar hoef je Pranjic niet voor te kopen. Emanuelson lijkt me een prima linkshalf voor een 4-4-2.Harm schreef:Als je Pranjic haalt, dan heb je naast Sulejmani nog een speler die het beste rendeert in een 4-4-2.
Schijnt dat Ajax al met Elia en Pranjic heeft gepraat en dat er grote kans is dat zij volgend seizoen het Ajaxshirt dragen. Elia heeft naar zeggen een afkoopsom van 8,6 miljoen.Peter schreef:Tsja, wenselijk. Jij weet net zo goed dat vBasten weer al het geld er in gaat pompen. Elia voor 10 miljoen? Geen probleem, hoor.
Elia-Cvitanich-.....
---Sulejmani
Daar kun je vergif op innemen.
Inderdaad zeg. Speler moeten maar eens nadenken voordat ze een contract gaan tekenen. Zet die omhoog gevallen provincieclubjes maar eens met de rug tegen de muur.Jöhnk schreef:Je contract niet steeds verlengen? Iedereen die bij Heerenveen speelt, een langlopend contract heeft en een bal recht vooruit kan trappen weet dat hij niet wegkomt onder de 10 miljoen.Marillion schreef: ‘Ik snap het gewoon niet. Wat moet ik nog meer doen?
Libero inderdaad. Ik zit zelf te denken aan op elke vleugel een vaste back en een dynamische half (all-rounder) en inderdaad voorin Sulejmani, Cvitanich en Suarez die onderling van positie kunnen wisselen naar gelang de situatie. Wielaert achter zijn verdediging indien we niet in balbezit zijn (of zelfs doordekkend) en doorschuivend bij balbezit. Hou je nog 1 plek over. Vullen we dat in met een 10, die we sinds Litmanen eigenlijk niet meer echt hebben? Of gaan we met de punt naar achteren spelen (Vertonghen?), waarbij de 10-positie naar believen kan worden ingevuld door de aanvallers (terugvallende Cvitanich?).Peter schreef:Achtervanger = libero?
Ik denk dat we veel aanpassingen moeten doen om een Pranjic in te passen. Sulejmani op 11 is een voordeel, maar ik ben er niet gerust op dat je dan 4-3-3 kan spelen. Of wil jij 3-4-3 spelen met Wielaert als 4?
Dat kan ik niet volgen, Harm. Leg eens uit?Harm schreef:En het lijkt me onmogelijk dat Pranjic en Suarez in één elftal spelen. Voor de rechtsbuiten moet een andere oplossing komen.
Dat vraag ik me af, Peter. Vermaelen wordt nou weer opgezadeld met opkomend werk (wat ie trouwens lang niet onverdienstelijk doet) en is daarmee veel te laat terug bij een uitbraak van de tegenstander. Als vaste back kan ie zich weer volledig richten op een verdedigende en controlerende taak achterin. Zou dat niet schelen met die ene hersencel die die Vlaamse kolensjouwer heeft?Peter schreef:
Ik vind het een aardige gedachte, maar het kost gewoon teveel geld. We kunnen geen goede verdediger vinden, dus laat staan dat we er 3 weten aan te trekken. Ik moet er namelijk niet aan denken dat Vermaelen weer tegen een open zijkant komt te spelen, iets wat zeker het geval is met een Pranjic-Suljemani op links.