Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 06, 2009 9:17 am

Frank schreef:
Scherrer schreef:Dat klopt toch niet, wat daar staat? De Jong is toch met HSV in de UEFA-cup uitgekomen en mag dáárom niet meedoen bij ManCity?
Ik dacht ook dat de regel was dat je niet in hetzelfde toernooi voor twee verschillende clubs uit mag komen, wel als de ene club in de CL speelt en de ander in de UEFA Cup.
Bij mijn weten hebben jullie gelijk...De Jong mocht sowieso niet meer spelen in de UEFA-Cup.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr feb 06, 2009 9:26 am

Toch vreemd dat iedereen in de media het dan allemaal zo klakkeloos overneemt. En zelfs de coach het niet weet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr feb 06, 2009 9:41 am

Volgens de UEFA regels:
17.17 For all matches from the start of the round of 32, a club may register a maximum of three new eligible players for the remaining matches in the
current competition. Such registration must be completed by 1 February 2009 at the latest. This deadline cannot be extended.
17.18 One player from the above quota of three who has played UEFA club competition matches for another competing club in the current season may exceptionally be registered provided that the player has not been fielded:
-in the same competition for another club
-for another club that is currently in the same competition.
Furthermore, if the player’s new club is playing in the UEFA Cup, his former club must not have played in the UEFA Cup at any point in the current season.
Alleen snap ik op deze vroege ochtend nog eventjes niet de uitzonderingsregel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 06, 2009 10:20 am

Dit lijkt me toch duidelijk en geeft aan dat De Jong inderdaad sowieso niet voor City mag spelen in de UEFA-Cup:
Furthermore, if the player’s new club is playing in the UEFA Cup, his former club must not have played in the UEFA Cup at any point in the current season.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma feb 09, 2009 6:10 pm

Exit Scolari.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 09, 2009 7:39 pm

Rijkaard next?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 09, 2009 8:39 pm

Zou wel eens kunnen inderdaad. Hoewel Rijkaard tot op heden heeft aangegeven dat hij pas volgend jaar weer wat wil doen. Het is wel een club waar hij wat zou kunnen doen. Een beetje de people manager uithangen en de spelers laten doen waar ze goed in zijn.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 09, 2009 8:40 pm

A3 tot het eind van het seizoen, daarna Van Basten.

jabu

Bericht door jabu » ma feb 09, 2009 8:41 pm

Misschien wat voor Ten Cate?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma feb 09, 2009 9:01 pm

Hoeladans schreef:Exit Scolari.
Toch tegenvallend, hoe je het ook wendt of keert. Het valt ook niet mee om de opvolger van Ten Cate te zijn. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 09, 2009 9:04 pm

Opvolger van de Tuinman (ben z'n naam even kwijt).

Duke

Bericht door Duke » ma feb 09, 2009 9:11 pm

Avram Grant, volgens mij.

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » di feb 10, 2009 2:21 pm

Chelsea vraagt Hiddink als interim-trainer

(Novum/AP) - Guus Hiddink is door Chelsea gevraagd om de Londense club tot het eind van dit seizoen te coachen. Dat heeft hij gezegd tegen de BBC. "Bij elke andere club had ik meteen nee gezegd. Maar Chelsea is andere koek, omdat ik een goede band met de eigenaar heb. Ik zou ze graag helpen als dat zou kunnen."

Chelsea ontsloeg maandag trainer Luiz Felipe Scolari. Daarna werd duidelijk dat Hiddink op een lijstje met kandidaten van Chelsea stond, waarop volgens de BBC ook de naam van Frank Rijkaard prijkt. Die heeft aangegeven wel oren te hebben naar de trainersfunctie, maar pas met ingang van volgend seizoen.

Een dienstverband van Hiddink bij Chelsea voor een langere periode ligt niet voor de hand, omdat hij nog een contract tot en met het WK van 2010 heeft bij de Russische voetbalbond. Chelsea-eigenaar Roman Abramovich zou zich in zijn thuisland Rusland niet populair maken door hem definitief bij de nationale bond weg te kapen. "Als Roman hem iets te vertellen heeft, zal Guus zeker luisteren", wist zaakwaarnemer Cees van Nieuwenhuizen eerder dinsdag te melden.

Op het lijstje van Chelsea zouden behalve Rijkaard ook de namen van Gianfranco Zola, Roberto Mancini en de vorig jaar nog aan de kant geschoven Avram Grant staan.

Rijkaard zit na zijn vertrek bij FC Barcelona zonder club, waardoor er geen afkoopsom voor hem hoeft te worden betaald. De voormalig Nederlands bondscoach zou alleen geïnteresseerd zijn in een functie voor volgend seizoen. "Als Chelsea hem per direct zou willen aanstellen, zijn de kansen dat hij toehapt niet zo groot", vertelde zaakwaarnemer Perry Overeem de BBC. "Frank heeft besloten een jaar vrijaf te nemen en zal daar niet zo makkelijk van afwijken."

Wel ziet Rijkaard werken in de Premier League volgens Overeem als een uitdaging. "Hij is een grote fan van het Engels voetbal en zou het leuk vinden om daar ooit te coachen. Ik denk dat hij in staat zou zijn het bij Chelsea langer vol te houden dan de meeste andere trainers."

Voormalig Inter-coach Mancini staat momenteel net als Rijkaard nergens onder contract, maar de voorkeur van de Chelsea-fans lijkt te liggen bij een andere Italiaan. Op verschillende spandoeken op Stamford Bridge werd afgelopen weekeinde door de fans gevraagd om de komst van clubicoon Gianfranco Zola, momenteel succesvol coach van West Ham United.

Bij West Ham, waar Zola nog een contract heeft voor 2,5 jaar, zit niemand op een vertrek van Zola te wachten. "We hebben nog niets van Chelsea gehoord en ze hoeven hier ook niet aan te kloppen", meldde de club. De zaakwaarnemer van Zola houdt echter een slag om de arm. "Gianfranco heeft het hier uitstekend naar zijn zin, maar Chelsea is natuurlijk wel een heel bijzondere club voor hem."
www.trouw.nl

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 10, 2009 5:09 pm

Hiddink heeft toch geen enkele ervaring als interim? Dan kun je beter A3 nemen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di feb 10, 2009 5:10 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » di feb 10, 2009 5:37 pm

Guus Hiddink in gesprek met Chelsea
Guus Hiddink wordt waarschijnlijk de nieuwe trainer van Chelsea

Vierde plaats
De 62-jarige coach is in gesprek met de clubleiding. De bondscoach van Rusland moet de opvolger worden van de Braziliaan Luiz Felipe Scolari, die na tegenvallende resultaten ontslagen werd. De Londense ploeg staat momenteel vierde in de Engelse competitie.

Bijzondere situatie
Hiddink spreekt over een bijzondere situatie. “Tegen elke andere club had ik direct nee gezegd, maar dit is een ander verhaal. Ik heb goede contacten met Roman Abramovitsj en wil hem helpen in deze situatie.” Abramovitsj is naast clubeigenaar van Chelsea ook geldschieter van de Russische voetbalbond.

Combineren
Hiddink wil zijn baan bij Chelsea combineren met zijn werk bij de Russische voetbalbond. Het Russisch nationale elftal in de steek laten, is volgens Hiddink onbespreekbaar. Het is de bedoeling dat Hiddink het seizoen als interim-trainer afmaakt bij de Londenaren.

Bespreking
De Nederlandse coach weet nog niet wanneer de besprekingen worden afgerond. “De situatie kan elke dag of zelfs ieder uur veranderen. Voordat ik een beslissing neem, heb ik een gesprek met Vitali Mutko, de baas van de Russische voetbalfederatie.”
RTL

Grappige uitspraak van Hiddink. Zit hij in hetzelfde netwerk als Abramovitsj. :hypocrite.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 10, 2009 5:43 pm

Hij wordt betaald door Abramòvitsj.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 11, 2009 8:18 pm

Het is dus beklonken:
Chelsea bevestigt komst van Hiddink naar Londen
11/02/2009 14:35

Chelsea heeft Guus Hiddink aangesteld als nieuwe manager voor de rest van het seizoen. Dat maakte de Engelse club woensdagmiddag bekend op de eigen website. De 62-jarige succescoach is de opvolger van de Portugees Luiz Felipe Scolari, die maandag zijn ontslag kreeg bij The Blues.

Hiddink zal nog deze week kennismaken met de spelers van Chelsea en is tijdens de FA Cup-wedstrijd tegen Watford van komende zaterdag op de tribune aanwezig om zijn nieuwe ploeg aan het werk te zien. De Achterhoeker zit volgende week zaterdag tijdens de Premier League-topper tegen Aston Villa voor het eerst op bank als interim-manager van Chelsea.

Hiddink zal zijn tijdelijke baan bij Chelsea blijven combineren met zijn functie als bondscoach van Rusland. Momenteel bereidt de coach zich met de Russische nationale ploeg in Turkije voor op twee belangrijke WK-kwalificatieduels die volgende maand op het programma staan.

Het verzoek aan Hiddink om het seizoen bij Chelsea af te maken als interim-coach kwam van de Russische eigenaar Roman Abramovitsj zelf. Aangezien de steenrijke zakenman al verantwoordelijk is voor het salaris dat Hiddink als bondscoach van Rusland verdient, is er voor hem geen apart contract opgesteld bij The Blues.

Chelsea staat zaterdag in het FA Cup-duel met Watford onder leiding van assistent-trainer Ray Wilkins.
VI

Harm

Bericht door Harm » wo feb 11, 2009 9:30 pm

Jammer, nu zal Alex wel gaan spelen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 11, 2009 9:38 pm

Dat gun je Alex niet?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo feb 11, 2009 9:39 pm

Ben benieuwd wat ze gaan doen als Hiddink de komende maanden het goed gaat doen.. zal ie dan volgend seizoen er ook trainer zijn?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 9:39 pm

Die komt echt niet terug naar Nederland, Harm. Alex kan zo een andere grote club krijgen.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » do feb 12, 2009 9:08 am

Je mag toch wel hopen dat hij het nog drie maanden op de bank uithoudt en dat Rutten hem dan weet over te halen?

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 12, 2009 10:26 am

Hoop doet leven. :wizard_d.gif:

Alex wordt continu met grote clubs in verband gebracht.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » do feb 12, 2009 10:37 am

Hij is inderdaad al regelmatig aan PSV gelinkt :-))

Plaats reactie