De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » wo feb 11, 2009 5:57 pm

Gio zei alleen dat ze achter hem stonden, ook veel algemener.
maar op een moment dat veel belangrijker was dan een interview in een krant en bovendien was het ook nog onjuist wat Van Bronkhorst zei.

Voetballers zijn zo opportunistisch, de trainer is ""dood"" leve de trainer.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 6:08 pm

Je mist de kern totaal. Nog een keer proberen.
Als je specifiek aangeeft wat je bevalt in een trainer, heeft dat meer betekenis als dat je in algemene termen aangeeft dat je achter hem staat.

Natuurlijk zijn spelers opportunistisch, maar daar ging het niet om.

Aristides

Bericht door Aristides » wo feb 11, 2009 6:36 pm

Neefkens schreef:Je mist de kern totaal. Nog een keer proberen.
Als je specifiek aangeeft wat je bevalt in een trainer, heeft dat meer betekenis als dat je in algemene termen aangeeft dat je achter hem staat.

Je bedoelt dat als Vertonghen specifiek aangeeft in een interview dat een trainer hem bevalt dan heeft dat meer betekenis dan wanneer spelers iets anders zeggen? Het interview is dan meteen recent en de weergave is juist, i.t.t. tot quotes van spelers die iets anders vertellen? De people-manager die niet praat?

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 11, 2009 6:56 pm

Peter schreef: Inderdaad. Hardleers die vBasten. Kost punten. Foutje #3.
Ach, ik volg het voetbal al een paar jaar en heb een redelijk geheugen. Er zijn er meer die er effe over deden om hun weg te vinden en met wie het uiteindelijk allemaal dik in orde kwam.

JC werd uiteindelijk pas in z'n 6e (!!) seizoen als clubtrainer voor het eerst landskampioen... Hij had exceptionele talenten als Koeman, Rijkaard, de Wit en Van Basten ter beschikking en daarnaast mensen als Schip, Bosman, Mühren en Spelbos. Misschien wel de meest getalenteerde selectie die Ajax ooit heeft gehad?? Hij begon met een 'leerjaar' en allerlei revolutionaire ideeen. Dat leidde enerzijds tot enorm spektakel en monsterscores, anderzijds verloor Ajax met al dat talent zo ongeveer iedere 'grote' wedstrijd. Na dat 'leerjaar' gaf JC Ajax een realistischer jasje, Ajax had minder artiesten maar won de EC2.

JC stootte net als MVB nu ook regelmatig op onbegrip. Denk aan Vanenburg, een watje, maar toch een begenadigd voetballer. Denk aan Rijkaard, die Ajax verliet omdat ie het gezeik van JC zat was. Denk aan Koeman die bij Barca aanvankelijk als rechtshalf speelde en daar absoluut niet over te spreken was... En ook JC had net als MVB niet immer de beschikking over een timmermansoog: Tiainen, Sörensen, Stapleton, Meijer, Dick bij ons. Witschge, Kodro, Prosinecki bij Barca. Zoonlief in de spits... In z'n laatste 2 seizoenen bij Barca wist JC het ook allemaal niet meer.

Op AT was eerder dit seizoen weer eens reuring ontstaan omdat de selectie MVB had verzocht om bij Twente behoudend te spelen. Ik weet nog dat assi Cor v.d. Hart destijds JC overhaalde om defensiever te spelen in een uitwedstrijd tegen Den Bosch, omdat het in uitwedstrijden steeds mis was gegaan. Ajax won met 0-3, maar JC vond het maar niks.

Het zijn vergelijkbare problemen waarop (ook) iemand met buitenaards talent stuit. Ze zoeken hun weg in een wereld waarin ze geconfonteerd worden met mensen die over veel minder talent beschikken dan zij als actief speler hadden. Waarbij de instap voor JC destijds natuurlijk vele malen eenvoudiger was als voor MVB nu. JC's ploeg had extreem veel talent, dat ligt momenteel helaas effe iets anders... Het Ajax van 1987 / 1988 had veel minder talent, het spel was mager, de resultaten ook. En JC gaf er prompt de brui aan.

Lowie: gelukkig won ie de UEFA Cup, want vele stromingen binnen Ajax zagen in hem toch vooral een ideale jeugdtrainer dan wel Hoofd Opleiding. Ook Lowie stapte er op het juiste moment in: Bergkamp, Jonk. Kaiser Frank, Blind, Winter, Pettersson. Spelers van dat kaliber wil MVB er ook wel bij hebben... Ook LVG maakte bonje. Met Schip bijv. Hij pleurde Roy, Vink, Wouters en Menzo er zonder pardon uit... Zijn Ajax werd ook pas in z'n 3e seizoen kampioen.

En ook hij had missers van het kaliber Anita en Leonardo. Blind werd in '93/'94 weer gedegradeerd tot rechtsback omdat schildpad v.d. Brom in de as diende te spelen. Peter van Vossen anyone? Rijkaard was lange tijd rechtshalf. En LVG was de architect van 's werelds beste ploeg in 1995, hij was ook het 'brein' achter de aftakeling. Babangida, Veldman, Juan, Garbage, Dani, de dogmatische 'herstructurering' van de opleiding. Het gras is bij de buren écht niet altijd groener...

MVB (met al z'n slechte - en goede kanten, fouten en dingen die ie goed doet) verdient i.m.o. gewoon een eerlijke kans. Hij heeft de guts getoond om erin te stappen. Ajax stelt in Europa niets voor, wordt al jaren geen kampioen, de opleiding stokt, de scouting is een drama en het eerste dat ie bij Ajax moest doen was ruim een dozijn incompetente spelers eruit mikken. Bepaald geen gespreid bedje. Natuurlijk mocht de titel worden verwacht, natuurlijk gaat het niet goed. Maar de problemen waarop Ajax al jaren stuit, mochten óók worden verwacht. Die verdwijnen echt niet als sneeuw voor de zon. Ook niet onder (weer) een nieuwe trainer.

Hij heeft voor de winterstop volgens mij een behoorlijk rendement uit de hem ter beschikking staande middelen gehaald. Ik zou niet weten waarom dat na 2 slechte weken niet wéér zou kunnen lukken. Hij zal van deze tijd leren en er sterker uit tevoorschijn komen. Zijn ploeg en de club ook.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 11, 2009 7:02 pm

Jim schreef: Wederom heeft Jim en niet jij gelijk gekregen.
Jim de Ziener. Wie wordt er ook alweer kampioen, Jim? Volgens jou PSV. :smallgrin.gif:

En je gedweep met Koeman is niet meer dan ludiek. Grappig om te lezen trouwens.

Wimpey geeft gewoon toe dat ie het fout ziet hoor. MVB maakt fouten die ie niet mag maken. Die maakt Koeman ook. Miskoop hier, miskoop daar. Bij PSV werd ie weggehoond, bij Valencia ging ie er keihard af. Kan iedereen zien, behalve jij blijkbaar....

goodfella

Bericht door goodfella » wo feb 11, 2009 7:05 pm

Koeman heeft het goed gedaan bij Ajax, maar ik hoef hem niet meer terug als trainer.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:06 pm

Aristides schreef:
Neefkens schreef:Je mist de kern totaal. Nog een keer proberen.

Je bedoelt dat als Vertonghen specifiek aangeeft in een interview dat een trainer hem bevalt dan heeft dat meer betekenis dan wanneer spelers iets anders zeggen? Het interview is dan meteen recent en de weergave is juist, i.t.t. tot quotes van spelers die iets anders vertellen? De people-manager die niet praat?
Vertonghen gaf ook aan waaróm Marco hem bevalt, dat vind ik overtuigender overkomen dan het afgezaagde "ik sta achter de trainer".

Harm

Bericht door Harm » wo feb 11, 2009 7:13 pm

In je betoog heb je het over revolutionaire ideeën en onbegrip bij JC in zijn eerste jaar. Ik kan me die periode niet herinneren, dus ik geloof je meteen. Maar ik zie bij het huidige Ajax echt geen revolutionaire ideeën bij Van Basten. Eerder achterhaalde ideeën.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 11, 2009 7:17 pm

Harm schreef: Maar ik zie bij het huidige Ajax echt geen revolutionaire ideeën bij Van Basten. Eerder achterhaalde ideeën.
Zoals? :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 11, 2009 7:19 pm

InnerHarbour schreef:Quotes in de papieren AD
“Communicatief de sterkste coach die ik ooit het gehad”

Henk ten Cate, was veel impulsiever- een bruller.
Om maar eens een ander geluid te laten horen.
Vertonghen is en blijft een koning!!! :drecul.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:20 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Inderdaad. Hardleers die vBasten. Kost punten. Foutje #3.
Ach, ik volg het voetbal al een paar jaar en heb een redelijk geheugen. Er zijn er meer die er effe over deden om hun weg te vinden en met wie het uiteindelijk allemaal dik in orde kwam.

JC werd uiteindelijk pas in z'n 6e (!!) seizoen als clubtrainer voor het eerst landskampioen... Hij had exceptionele talenten als Koeman, Rijkaard, de Wit en Van Basten ter beschikking en daarnaast mensen als Schip, Bosman, Mühren en Spelbos. Misschien wel de meest getalenteerde selectie die Ajax ooit heeft gehad?? Hij begon met een 'leerjaar' en allerlei revolutionaire ideeen. Dat leidde enerzijds tot enorm spektakel en monsterscores, anderzijds verloor Ajax met al dat talent zo ongeveer iedere 'grote' wedstrijd. Na dat 'leerjaar' gaf JC Ajax een realistischer jasje, Ajax had minder artiesten maar won de EC2.

JC stootte net als MVB nu ook regelmatig op onbegrip. Denk aan Vanenburg, een watje, maar toch een begenadigd voetballer. Denk aan Rijkaard, die Ajax verliet omdat ie het gezeik van JC zat was. Denk aan Koeman die bij Barca aanvankelijk als rechtshalf speelde en daar absoluut niet over te spreken was... En ook JC had net als MVB niet immer de beschikking over een timmermansoog: Tiainen, Sörensen, Stapleton, Meijer, Dick bij ons. Witschge, Kodro, Prosinecki bij Barca. Zoonlief in de spits... In z'n laatste 2 seizoenen bij Barca wist JC het ook allemaal niet meer.

Op AT was eerder dit seizoen weer eens reuring ontstaan omdat de selectie MVB had verzocht om bij Twente behoudend te spelen. Ik weet nog dat assi Cor v.d. Hart destijds JC overhaalde om defensiever te spelen in een uitwedstrijd tegen Den Bosch, omdat het in uitwedstrijden steeds mis was gegaan. Ajax won met 0-3, maar JC vond het maar niks.

Het zijn vergelijkbare problemen waarop (ook) iemand met buitenaards talent stuit. Ze zoeken hun weg in een wereld waarin ze geconfonteerd worden met mensen die over veel minder talent beschikken dan zij als actief speler hadden. Waarbij de instap voor JC destijds natuurlijk vele malen eenvoudiger was als voor MVB nu. JC's ploeg had extreem veel talent, dat ligt momenteel helaas effe iets anders... Het Ajax van 1987 / 1988 had veel minder talent, het spel was mager, de resultaten ook. En JC gaf er prompt de brui aan.

Lowie: gelukkig won ie de UEFA Cup, want vele stromingen binnen Ajax zagen in hem toch vooral een ideale jeugdtrainer dan wel Hoofd Opleiding. Ook Lowie stapte er op het juiste moment in: Bergkamp, Jonk. Kaiser Frank, Blind, Winter, Pettersson. Spelers van dat kaliber wil MVB er ook wel bij hebben... Ook LVG maakte bonje. Met Schip bijv. Hij pleurde Roy, Vink, Wouters en Menzo er zonder pardon uit... Zijn Ajax werd ook pas in z'n 3e seizoen kampioen.

En ook hij had missers van het kaliber Anita en Leonardo. Blind werd in '93/'94 weer gedegradeerd tot rechtsback omdat schildpad v.d. Brom in de as diende te spelen. Peter van Vossen anyone? Rijkaard was lange tijd rechtshalf. En LVG was de architect van 's werelds beste ploeg in 1995, hij was ook het 'brein' achter de aftakeling. Babangida, Veldman, Juan, Garbage, Dani, de dogmatische 'herstructurering' van de opleiding. Het gras is bij de buren écht niet altijd groener...

MVB (met al z'n slechte - en goede kanten, fouten en dingen die ie goed doet) verdient i.m.o. gewoon een eerlijke kans. Hij heeft de guts getoond om erin te stappen. Ajax stelt in Europa niets voor, wordt al jaren geen kampioen, de opleiding stokt, de scouting is een drama en het eerste dat ie bij Ajax moest doen was ruim een dozijn incompetente spelers eruit mikken. Bepaald geen gespreid bedje. Natuurlijk mocht de titel worden verwacht, natuurlijk gaat het niet goed. Maar de problemen waarop Ajax al jaren stuit, mochten óók worden verwacht. Die verdwijnen echt niet als sneeuw voor de zon. Ook niet onder (weer) een nieuwe trainer.

Hij heeft voor de winterstop volgens mij een behoorlijk rendement uit de hem ter beschikking staande middelen gehaald. Ik zou niet weten waarom dat na 2 slechte weken niet wéér zou kunnen lukken. Hij zal van deze tijd leren en er sterker uit tevoorschijn komen. Zijn ploeg en de club ook.
TOPposting, goed om alles weer eens in perspectief te zien. Ik was veel ervan al vergeten. :blush.gif:

Ik kan me nu ook nog mijn vader zaliger herinneren die itt zijn aard pislink werd op JC, omdat hij in het begin veel te aanvallend voetbalde. Ik hoor het hem nog zeggen: "Als ze (de tegenstander red.) over onze middenlijn komen, is het meteen een doelpunt."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 7:31 pm

wimpey schreef:JC werd uiteindelijk pas in z'n 6e (!!) seizoen als clubtrainer voor het eerst landskampioen... Hij had exceptionele talenten als Koeman, Rijkaard, de Wit en Van Basten ter beschikking en daarnaast mensen als Schip, Bosman, Mühren en Spelbos. Misschien wel de meest getalenteerde selectie die Ajax ooit heeft gehad?? Hij begon met een 'leerjaar' en allerlei revolutionaire ideeen. Dat leidde enerzijds tot enorm spektakel en monsterscores, anderzijds verloor Ajax met al dat talent zo ongeveer iedere 'grote' wedstrijd. Na dat 'leerjaar' gaf JC Ajax een realistischer jasje, Ajax had minder artiesten maar won de EC2.
Mwah, het hele verhaal is ingewikkelder dan dat, Wimpey. Dat weet jij ook wel. Bij Barcelona deed Cruijff niet aan leerjaren, want daar kon hij kopen. Bij Ajax had hij geen cent, hij moest de boel met touwtjes aan elkaar knopen. Koeman en Vanenburg (ja, ook hij) kozen voor de centen van PSV, maar Cruijff moest de spaarpot omdraaien om vervangers te krijgen. Dat werden Blind en Wouters, die voor een prikje kwamen. Bij Man. Utd. haalde hij de daar overbodig geworden zoveelendertigjarige Mühren weg, er schoven wat jongens door van Voorland. Inmiddels haalde PSV niet alleen Vanenburg en Koeman, maar ook spelers met een Ajax-verleden als Kieft, Lerby, Arnesen. Denk je dat die jongens niet diep in hun hart liever naar Ajax waren teruggekeerd? Vast wel, maar Ajax kon geen goede salarissen betalen. Als je het naar de situatie van nu verplaatst, is het Ajax van nu eerder het PSV van toen en het Ajax van toen het Feyenoord van nu. Dat plaatst de zaak toch in een ander perspectief.

Daarbij, je draait de boel ook om. Cruijff heeft de jonge spelers van Ajax geholpen om goed te worden. Hij was namelijk wél een trainer die spelers beter maakte. Dat zal elke speler van toen beamen. Met name Van Basten heeft in die jaren enorm profijt gehad van de lessen van Cruijff. Van Basten werkte De Mos ook weg om die reden: hij wilde (zei hij) wel eens een trainer van wie hij wel wat leerde.
JC stootte net als MVB nu ook regelmatig op onbegrip. Denk aan Vanenburg, een watje, maar toch een begenadigd voetballer.
Vanenburg ging een stuk meer verdienen bij PSV, Wimpey.
Denk aan Rijkaard, die Ajax verliet omdat ie het gezeik van JC zat was.
Neuh, Rijkaard was het lachertje van de Nederlandse velden na zijn geflirt met PSV. Rijkaard hield het niet meer uit in Nederland. Je kunt je afvragen of het fair van Cruijff was om Rijkaard te adviseren om bij Ajax bij te tekenen terwijl hij al een rechtsgeldig contract bij PSV had. Rijkaard heeft daar een hoge prijs voor betaald. Maar Cruijff deed dat wel in het belang van Ajax, denk ik.
In z'n laatste 2 seizoenen bij Barca wist JC het ook allemaal niet meer.
Maar daarvoor wel, Wimpey!
Dat moment komt voor elke trainer. Zie Van Gaal bij Ajax in zijn laatste jaar.
Het zijn vergelijkbare problemen waarop (ook) iemand met buitenaards talent stuit.
Je gaat me toch niet vertellen dat Van Basten als trainer een buitenaards talent is? Dan moet je je nodig laten nakijken, Wimpey.
Waarbij de instap voor JC destijds natuurlijk vele malen eenvoudiger was als voor MVB nu.
Au contraire, my dear. Van Basten kon voor 34 miljoen investeren, daar koop je met een beetje beleid zes, zeven Ajax-waardige spelers voor. Cruijff had geen cent, die kon niet eens een volwaardige vervanger voor Van Basten of Rijkaard halen.
Lowie: gelukkig won ie de UEFA Cup, want vele stromingen binnen Ajax zagen in hem toch vooral een ideale jeugdtrainer dan wel Hoofd Opleiding. Ook Lowie stapte er op het juiste moment in: Bergkamp, Jonk. Kaiser Frank, Blind, Winter, Pettersson. Spelers van dat kaliber wil MVB er ook wel bij hebben...
Hij won niet 'gelukkig' de UEFA-cup, hij wist Ajax binnen een maand of drie, vier aan de praat te krijgen. Je zag al snel PATRONEN. Je weet wel, een idee achter het voetbal.
Misschien waren die spelers iets beter, maar dan had Van Basten maar beter moeten inkopen. Met twee versterkingen in elke linie en de kern van vorig seizoen moet een heel aardig team te bouwen zijn.
Hij heeft voor de winterstop volgens mij een behoorlijk rendement uit de hem ter beschikking staande middelen gehaald. Ik zou niet weten waarom dat na 2 slechte weken niet wéér zou kunnen lukken.
Omdat het geluk hem niet blijft toelachen, Wimpey. Omdat hij het niet ziet.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:36 pm

In de laatste 4 wedstrijden was er niet echt sprake van geluk. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 7:40 pm

Precies. Ooit houdt het op.

Het is geen toeval dat Van Gaal relatief snel resultaten ging boeken. Die wist wat hij wilde en trainde gericht, elke dag weer. Hij trainde net zo lang op elk onderdeel van het spel tot de spelers het systeem en hun taak konden dromen.

Bij het Ajax van nu valt meteen op, dat het team als los zand aan elkaar hangt. Iedereen doet maar wat. Wielaert zei het na zijn eerste wedstrijd met enige verbazing: 'Er zijn totaal geen automatismen.' (Dat is namelijk bij Twente wel anders.)

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:43 pm

joey schreef:Precies. Ooit houdt het op.

Het is geen toeval dat Van Gaal relatief snel resultaten ging boeken. Die wist wat hij wilde en trainde gericht, elke dag weer. Hij trainde net zo lang op elk onderdeel van het spel tot de spelers het systeem en hun taak konden dromen.
Vorig jaar liep het inderdaad TOP bij AZ.

Bij het Ajax van nu valt meteen op, dat het team als los zand aan elkaar hangt. Iedereen doet maar wat. Wielaert zei het na zijn eerste wedstrijd met enige verbazing: 'Er zijn totaal geen automatismen.' (Dat is namelijk bij Twente wel anders.)
Ja gek hè, vrolijke vriend, hij had het over de automatismen tussen hem (die er net een paar dagen bij was) en de rest van de spelers.

wizard_w

Bericht door wizard_w » wo feb 11, 2009 7:46 pm

Na twee jaar afwezigheid bespeur bij neefkens en joey een zekere bitterheid, een iritatie, is het zeurende posivitisme veranderd in bitterheid. Of zou het realisme zijn?? :rules.gif: ;) :hupajax.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 7:47 pm

Neefkens schreef:Vorig jaar liep het inderdaad TOP bij AZ.
AZ speelde vorig seizoen in veel wedstrijden beter dan het Ajax van toen (of nu), maar het scoorde niet. Als je de moeite had gedaan toen eens naar AZ te kijken, zou je dat weten.
Ja gek hè, vrolijke vriend, hij had het over de automatismen tussen hem (die er net een paar dagen bij was) en de rest van de spelers.
Dat zei hij niet, hij zei dat er geen automatismen waren.
Overigens is het relatief eenvoudig om als nieuwe speler je draai te vinden in een team dat al automatismen kent. Dan is snel duidelijk wat je moet doen en hoe. Kom je daarentegen in een chaotisch team als het Ajax van nu, dan loop je zelf ook lekker te zwemmen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:49 pm

wizard_w schreef:Na twee jaar afwezigheid bespeur bij neefkens en joey een zekere bitterheid, een iritatie, is het zeurende posivitisme veranderd in bitterheid. Of zou het realisme zijn?? :rules.gif: ;) :hupajax.gif:
Ik heb de verklaring net in een andere topic gegeven.

Dr. Neef, amateurpsycholoog.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 7:50 pm

Het is realisme, Wizard.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:50 pm

joey schreef:
AZ speelde vorig seizoen in veel wedstrijden beter dan het Ajax van toen (of nu), maar het scoorde niet. Als je de moeite had gedaan toen eens naar AZ te kijken, zou je dat weten.
Dan sta je echt geen elfde hoor.
Overigens is het relatief eenvoudig om als nieuwe speler je draai te vinden in een team dat al automatismen kent. Dan is snel duidelijk wat je moet doen en hoe. Kom je daarentegen in een chaotisch team als het Ajax van nu, dan loop je zelf ook lekker te zwemmen.
Welles.

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 11, 2009 7:52 pm

joey schreef:Mwah, het hele verhaal is ingewikkelder dan dat, Wimpey. Dat weet jij ook wel. Bij Barcelona deed Cruijff niet aan leerjaren, want daar kon hij kopen. Bij Ajax had hij geen cent, hij moest de boel met touwtjes aan elkaar knopen.
Hij had wel de meest talentvolle lichting ooit tot zijn beschikking. Ajax liet de Europees topscoorder vertrekken, omdat het een betere achter de hand had. Cruijff heeft bij Ajax gefaald.
Koeman en Vanenburg (ja, ook hij) kozen voor de centen van PSV, maar Cruijff moest de spaarpot omdraaien om vervangers te krijgen. Dat werden Blind en Wouters, die voor een prikje kwamen. Bij Man. Utd. haalde hij de daar overbodig geworden zoveelendertigjarige Mühren weg, er schoven wat jongens door van Voorland.

Grappig dat je iemand verwijt niet het hele verhaal te vertellen. Cruijff haalde een stoet spelers en jij slaagt erin de enige drie geslaagden uit die stoet te noemen.
Inmiddels haalde PSV niet alleen Vanenburg en Koeman, maar ook spelers met een Ajax-verleden als Kieft, Lerby, Arnesen. Denk je dat die jongens niet diep in hun hart liever naar Ajax waren teruggekeerd? Vast wel, maar Ajax kon geen goede salarissen betalen.
Nee hoor, volgens mij was Ajax ook met Lerby bezig toen hij voor PSV koos, maar van Arnesen weet ik het zeker dat Ajax concurrent van PSV was in de strijd om hun diensten. PSV zal best beter betaald hebben, maar als Arnesen en Lerby liever naar Ajax hadden gewild, hadden ze ook behoorlijk kunnen verdienen.
Als je het naar de situatie van nu verplaatst, is het Ajax van nu eerder het PSV van toen en het Ajax van toen het Feyenoord van nu. Dat plaatst de zaak toch in een ander perspectief.
Een heel ander perspectief, namelijk een perspectief van flauwekul. WIe is de van Basten bij Feyenoord, wie de Rijkaard en die andere talenten? Biseswar? :smallgrin.gif:
Daarbij, je draait de boel ook om. Cruijff heeft de jonge spelers van Ajax geholpen om goed te worden. Hij was namelijk wél een trainer die spelers beter maakte. Dat zal elke speler van toen beamen. Met name Van Basten heeft in die jaren enorm profijt gehad van de lessen van Cruijff. Van Basten werkte De Mos ook weg om die reden: hij wilde (zei hij) wel eens een trainer van wie hij wel wat leerde.
Onzin, van Basten was een ongeevenaard talent, die was er met elke trainer gekomen. De Mos was voorganger van Cruijff, het vertrek van de Mos had dus niets te maken met de adoratie van van Basten voor Cruijff. De talentvolle lichting was geen verdienste van Cruijff
Neuh, Rijkaard was het lachertje van de Nederlandse velden na zijn geflirt met PSV. Rijkaard hield het niet meer uit in Nederland. Je kunt je afvragen of het fair van Cruijff was om Rijkaard te adviseren om bij Ajax bij te tekenen terwijl hij al een rechtsgeldig contract bij PSV had. Rijkaard heeft daar een hoge prijs voor betaald. Maar Cruijff deed dat wel in het belang van Ajax, denk ik.
Je doet aan geschiedvervalsing. Rijkaard ontvluchte Ajax vanwege Cruijff
Maar daarvoor wel, Wimpey!
Dat moment komt voor elke trainer. Zie Van Gaal bij Ajax in zijn laatste jaar.
Cruijff kon kopen wie hij wilde. Is echt niet vergelijkbaar met die 34 miljoen van Ajax hoor. Daarnaast vertrokken bij Barcelone niet twee van de betere spelers
Au contraire, my dear. Van Basten kon voor 34 miljoen investeren, daar koop je met een beetje beleid zes, zeven Ajax-waardige spelers voor. Cruijff had geen cent, die kon niet eens een volwaardige vervanger voor Van Basten of Rijkaard halen.
Je doet weer aan geschiedvervalsing, Cruijff vertrok twee maanden na van Basten, hij heeft dus geen last gehad van het vertrek van van Basten
Omdat het geluk hem niet blijft toelachen, Wimpey. Omdat hij het niet ziet.
Van Basten heeft helemaal geen geluk, van Basten is gewoon een goede trainer. Je zou hem eens net zoveel tijd moeten geven als je je helden Cruijff en van Gaal geeft
I think I lost my fucking headache

wizard_w

Bericht door wizard_w » wo feb 11, 2009 7:54 pm

Neefkens schreef:
wizard_w schreef:Na twee jaar afwezigheid bespeur bij neefkens en joey een zekere bitterheid, een iritatie, is het zeurende posivitisme veranderd in bitterheid. Of zou het realisme zijn?? :rules.gif: ;) :hupajax.gif:

klasse:) :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:57 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:
Dan sta je echt geen elfde hoor.
Welles.
Hier is het bewijs:
Toch is het even wennen om nu Ajacied te zijn, na 2,5 jaar FC Twente. "Haha, ja tegen NEC betrapte ik mezelf er op dat ik soms nog 'FC Twente' riep. Als de bal over de zijlijn ging, riep ik bijvoorbeeld 'ingooi FC Twente' naar de scheidsrechter."

Ook het samenspel met zijn teamgenoten moet nog verbeteren, weet Wielaert. "Bij Twente wist ik precies wie wat ging doen en welke looplijnen er waren. Bij Ajax is dat nog niet zo. Dat heeft wat tijd nodig, je hebt trainingen nodig om automatismen te creëren. Misschien is het daarom wel goed dat we komende week geen bekerwedstrijd hebben en de hele week kunnen trainen. Op die manier kan ik het spel van mijn teamgenoten weer een stukje beter leren kennen."
Dus nu niet meer de zaken verdraaien, gewoon eerlijk blijven.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 7:58 pm

wizard_w schreef:
Neefkens schreef:

klasse:) :ajaxsmiley.gif:
Dank je, zou ik dan toch een goede psycholoog kunnen worden als ik groot ben?? :drecul.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » wo feb 11, 2009 8:01 pm

Wat de selecties betreft van Van Gaal:

In 1992 won hij de uefa-cup met een andere (basis)selectie dan die van 1995. Uit de selectie van 1992 waren alleen Blind en Frank de Boer over. Basispelers waren o.a. Vink (26x), Kreek (25x). In dat jaar vielen Reiziger (één keer) en Edgar Davids (dertien keer, waarvan sommige misschien als basisspeler) in.

Bron: http://www.ronaldzwiers.0catch.com/Ajax/1992.htm

Ik neem aan dat je die van 1995 krijgt als je dat invoert i.p.v. 1992

Een knappe prestatie.

Plaats reactie