Ismail Aissati
Moderator: mods
Geloof niet dat ik Aissati ooit heb zien spelen. Waar is hij goed in? Voor een 10 heb je nogal wat kwaliteiten nodig. Heeft hij die allemaal wel? Jari Litmanen vind ik een goed voorbeeld, is Aissati zo'n speler?De Dominee schreef:Heerlijk interview heerlijke speler.
Één van mijn favorieten. Hoop hem snel op 10 te zien met Sulejmani op 11.
Hij hoeft geen kopie te zijn maar 'totaal anders' zie ik niet zitten.Daniel_vT schreef:Litmanen is natuurlijk niet de maatstaaf voor een 10. Als Aissati een totaal ander soort speler zou zijn hoeft niet direct te betekenen natuurlijk dat Aissati geen geschikte 10 is.
Laat ik het zo zeggen. Als het een slimme, moeilijk van de bal te krijgen speler is met een goede techniek en een hele hoge handelingssnelheid dan ben je al een heel eind. En als hij dan ook nog eens de wedstrijd kan lezen, sterk is in passing, combinatie en omschakeling plus nog eens pakweg 15 goals scoort in 34 wedstrijden dan wordt het genieten en dan gaat ie het elftal naar een hoger niveau brengen. Mist hij een aantal van die dingen dan wordt het een hele opgave.
Los daarvan kan hij natuurlijk ook gewoon een andere rol op het middenveld krijgen. Echter, de post van De Dominee maakt me lekker dat we met Aissati misschien wel weer eens een echte 10 in huis hebben.
Van ajaxfans.net geplukt.
Hij speelde niet onder MvB, maar als iemand niet speelt kun je hem ook niet verkopen!
Als het aan Marco van Basten lag, zou Aissati niet bij Ajax spelen. De Marokaanse middenvelder werd in de zomer weggeplukt door Ajax, maar niet omdat van Basten dat wou.
Dit onthulde journaliste Barbara Barend in Voetbal International. Aissati zou zijn gekocht, om vervolgens te verkopen. Er zit 'statiegeld' op hem. Daarnaast heeft Van Basten ook nog geen één keer gesproken met de jonge Aissati. Aissati heeft door blessureleed nog steeds zijn officiële debuut niet gemaakt. [/i]
Hij speelde niet onder MvB, maar als iemand niet speelt kun je hem ook niet verkopen!
Als het aan Marco van Basten lag, zou Aissati niet bij Ajax spelen. De Marokaanse middenvelder werd in de zomer weggeplukt door Ajax, maar niet omdat van Basten dat wou.
Dit onthulde journaliste Barbara Barend in Voetbal International. Aissati zou zijn gekocht, om vervolgens te verkopen. Er zit 'statiegeld' op hem. Daarnaast heeft Van Basten ook nog geen één keer gesproken met de jonge Aissati. Aissati heeft door blessureleed nog steeds zijn officiële debuut niet gemaakt. [/i]
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Mwah, in de uitwedstrijd tegen Willem ll deed Aissati niet mee. En inmiddels is duidelijk geworden, dat Van Basten de nr. 10- positie heeft toebedacht (beloofd?) aan Sulejmani. Sulejmani samen met Aissati op het middenveld zetten lijkt me godsonmogelijk, dus kan ik alleen maar concluderen dat Van Basten Aissati niet voor de basis heeft gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!
Denk je dan dat het nog wat wordt met Aissati? Die jongen is hiervoor door vier trainers te licht bevonden voor een basisplaats en ook Van Basten ziet het blijkbaar niet in hem zitten.
Dat zei Foppe tenminste. Dat de technische staf van Ajax niet van hem onder de indruk was.
Dat zei Foppe tenminste. Dat de technische staf van Ajax niet van hem onder de indruk was.
Heel veel mensen vinden het heel erg interessant om dingen over Ajax naar buiten te brengen. Er zal vanuit Ajax zelf wel niets roddelbaars op straat komen. De conclusie trekken dat van Basten hem niet ziet zitten op basis van 1 wedstrijd beschikbaarheid die hij niet speelde, is wellicht voorbarig. Maar het zou natuurlijk kunnen dat van basten Aissati als groot talent ziet die niet onmiddellijk een basisplaats verdient. Van Basten is immers ook verantwoordelijk voor de wat langere termijn, en het zou zo maar kunnen dat voor die iets langere termijn Aissati, Enoh, Cvitanich en Sno gehaald zijn
I think I lost my fucking headache
Inderdaad, Harm. Het talent druipt eraf bij die jongen, maar ik ben bang dat hij mentaal tekort schiet voor de top.
Het zal ook heel lastig voor hem worden om een basisplaats te krijgen, want Ajax heeft al een aantal spelers lopen die niets (zinnigs) doen bij balverlies. Nu denk ik niet dat Van Basten Sulejmani of Suarez gaat opofferen, dus is Aissati haast vanzelf de klos.
Het zal ook heel lastig voor hem worden om een basisplaats te krijgen, want Ajax heeft al een aantal spelers lopen die niets (zinnigs) doen bij balverlies. Nu denk ik niet dat Van Basten Sulejmani of Suarez gaat opofferen, dus is Aissati haast vanzelf de klos.
Ajax.nlNog niet iedereen terug op het veld
Nog niet alle Ajacieden verschenen donderdag alweer op het trainingsveld. Veel teruggekeerde internationals werkten binnen een training af.
De Ajax-training stond vanwege de terugkeer van de internationals pas ’s middags op het programma. Logisch, want veel spelers zochten vanwege de wedstrijden in het buitenland 's nachts pas heel laat hun bed op. Uiteindelijk verscheen donderdag ook niet iedereen meteen op het trainingsveld. Sommige internationals bleven binnen in de ArenA, anderen kwamen wel even naar buiten. Gregory van der Wiel bijvoorbeeld. Hij maakte woensdag zijn debuut voor het Nederlands elftal. ,,Prachtig om mee te maken”, aldus de verdediger die nog steeds met een grote glimlach op zijn gezicht rondliep.
Van der Wiel viel tegen Tunesië vlak voor tijd in en pakte zo zijn eerste speelminuten als speler van het Nederlands elftal. Na afloop van het duel ontving hij in de kleedkamer het beroemde ‘haasje’: het speldje dat symbool staat voor de debuutwedstrijd. Maarten Stekelenburg, die tegen Tunesië de hele wedstrijd keepte, bleef binnen. Hetzelfde gold voor Uruguayanen Bruno Silva en Luis Suarez en de Belgen Thomas Vermaelen en Jan Vertonghen. Vermaelen kwam woensdag niet helemaal ongeschonden uit de wedstrijd België - Slovenië (2-0). De verdediger viel uit met pijn aan zijn rug.
Dario Cvitanich verscheen donderdag ook weer op het trainingsveld. De Argentijnse spits is herstellende van een bovenbeenblessure. Met fysiotherapeut Jos Kortekaas en collega-revalidanten Eyong Enoh en Daley Blind trainde hij apart van de groep. Ismaïl Aissati (knie) is een stapje verder en deed in teamverband alweer diverse oefeningen met de bal.
Ajax traint vrijdagochtend weer. Deze oefensessie begint om 11.00 uur.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09