De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 10, 2009 11:55 am

joey schreef:De spelers natuurlijk. Die kunnen de geniale tactiek van onze trainer niet uitvoeren.

Het lijkt bij Ajax wel een struisvogelfokkerij. Kijk, ik kan me voorstellen dat ze graag de steun van de supporters hebben, maar je kunt de kritiek op Van Basten toch niet afdoen als 'emoties'?
Psies. De supportersgroepen zijn voor mijn gevoel met een kluitje in het riet gestuurd.

"Als jullie beloven niet meer het trainingsveld op te rennen, doen wij beter ons best."

Ik vraag me af of iemand van die supportersgroepen gedurft heeft om aan Van Basten te vragen waar zijn opstelling op slaan en waar hij heen wil.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di feb 10, 2009 2:53 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 10, 2009 3:08 pm

joey schreef:De spelers natuurlijk. Die kunnen de geniale tactiek van onze trainer niet uitvoeren.

Het lijkt bij Ajax wel een struisvogelfokkerij. Kijk, ik kan me voorstellen dat ze graag de steun van de supporters hebben, maar je kunt de kritiek op Van Basten toch niet afdoen als 'emoties'?
Eerder als emoeties. (kon het niet laten....)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 10, 2009 3:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:

Eerder als emoeties. (kon het niet laten....)
Voor de verantwoordelijken bij Ajax, in plaats van capuchons:

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 10, 2009 7:35 pm

Nu komt het erop aan om te laten zien waar de leiding van AJAX van gemaakt is.
Op dit moment is iedereen in de media op zoek naar nieuws en relletjes over AJAX, de volgende trainer kan gesloopt worden. NIEUWS dat verkoopt.
Iedereen zoekt van alles achter normale uitspraken, alles wordt verkeerd uitgelegd, woorden verdraaid. De eigen "supporters" doen ook volop mee: hun club wordt aangevallen, maar ook zij doen mee met de nationale sport van dit moment: afmaken, veroordelen, afzeiken, op de man spelen, niemand credits geven, direct succes éisen, geen geduld.

Laat nu maar zien dat er echte rust is en lange termijn beleid gevoerd wordt.

wizard_w

Bericht door wizard_w » di feb 10, 2009 8:31 pm

Rust bij Ajax????? Er waait al bijna 10 jaar een orkaan joh!!!! Helaas

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 10, 2009 8:36 pm

Niet meer sinds het aantreden van Coronel, hoe graag sommigen anders willen doen geloven.

goodfella

Bericht door goodfella » di feb 10, 2009 8:40 pm

999 schreef:Ach, die supportersgroepen hebben nu ook weer hun minuut hall of fame ..
Net zoals jij 100 x per dag je one minute of fame op internet hebt. :hypocrite.gif:

Persoonlijk vind ik dat er weinig mis is met macht voor supporters. Je mag spelers best duidelijk maken dat ze blij moeten zijn bij Ajax te mogen spelen. Misschien het Dinamo Zagreb model invoeren. Paar wedstrijden met de pet er naar gooien dan effe duidelijk maken in woord en gebaar dat, dat niet getolereerd wordt.

wizard_w

Bericht door wizard_w » di feb 10, 2009 8:43 pm

Neefkens schreef:Niet meer sinds het aantreden van Coronel, hoe graag sommigen anders willen doen geloven.

Wel een mooie naam voor het orkaan seizoen straks.

Coronel komt via cuba florida binnen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 10, 2009 8:48 pm

:ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 16, 2009 10:45 pm

Van den Boog vanavond op AT5. Ik heb er een stukje van gezien. Hij beweerde dat hij de baas was, maar dat Van Basten de baas was op voetbaltechnisch gebied en dat die geen verantwoording hoefde af te leggen.

Ook zei hij opnieuw dat niets moest, maar dat Ajax graag kampioen wilde worden.

Die man maakt geen sterke indruk op mij. Het is een beetje een zemelaar. En o, wat is hij onder de indruk van Van Basten en diens charisma. En o, wat zou hij graag Cruijff ontmoeten, maar Cruijff liet helaas niets horen. :666.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mar 17, 2009 11:18 am

Ik heb ook zitten kijken op AT5. Hij vond Van Basten briljant als coach (toen ging ik er even voor zitten). Op de vraag waarom hij hem zo briljant vond, zei Van den Boog dat de voetballer Van Basten de beste ter wereld was en met die baggage heel veel kennis zou bezitten.

Nou ja.... we kunnen constateren dat dat allemaal wel meevalt. Hij vond Van Basten vooral charismatisch....

Vond hem aardig overkomen, maar op sommige punten kreeg ik niet het idee dat hij volledig achter de werkwijze van Van BAsten stond.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 17, 2009 11:24 am

Nee, hij begon over verbeterpunten. Tussen de regels door liet hij weten dat Van Basten nog een hoop te leren had op het gebied van de communicatie.

Ik vond Van den Boog niet bijzonder.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 17, 2009 11:38 am

Hoeft van Basten geen verantwoording af te leggen?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 17, 2009 11:41 am

Nou, eh... zo zou hij het niet willen uitdrukken, maar Van Basten was de baas op technisch gebied, hij had de volledige vrijheid, maar Rik was natuurlijk de baas, blabla... Hij praatte er een beetje omheen. Eerst zei hij dat Van Basten geen verantwoording hoefde af te leggen, toen krabbelde hij een beetje terug.

Het was zo dat als Van Basten iets wilde, dat iedereen dan zijn best ging doen om dat voor elkaar te krijgen. Zoiets. Ze waren met zijn allen aan het faciliteren of zo.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 27, 2009 5:01 pm

Interview Rik van den Boog

Amsterdam, 27 mrt 2009
Rik van den Boog heeft zijn eerste kwartaal als algemeen directeur van Ajax achter de rug. Voor Ajax.nl blikt hij terug op de afgelopen maanden en kijkt hij ook vooruit op de komende periode.

Uw eerste kwartaal bij Ajax zit er op. Hoe kijkt u daarop terug?

,,We werken inderdaad vanaf 1 januari in de nieuwe ‘opstelling’. Met Henri van der Aat als commercieel directeur, Jeroen Slop als financieel directeur en Danny Blind en Marco van Basten als eindverantwoordelijken voor het voetbalgedeelte. Ik vind het vooral erg leuk. Het kost veel tijd, maar we zijn met boeiende dingen bezig. De periode voor mijn komst is er al veel neergezet, dus dat scheelt.”

Heeft u al veel veranderd?

,,Ik ben niet zozeer aangenomen om de boel helemaal te veranderen. Ik had laatst een interview en toen heb ik bewust over evolutie gesproken in plaats van revolutie. Maar ik heb wel wat dingen ingevoerd die binnen deze organisatie nog niet werden gedaan. Andere overlegstructuren bijvoorbeeld. Om duidelijker te krijgen wie waar verantwoordelijk voor is. En al vrij snel na mijn komst bleek uit gesprekken met Marco dat hij, in tegenstelling tot wat iedereen denkt, helemaal niet de baas over alle voetbalzaken wil zijn. Dus daar heb ik wat in geschoven. De onderdelen waar hij Danny voor heeft aangenomen zoals scouting en de jeugdopleiding, blijven bij Danny. En Danny voert nog steeds het proces van aan- en verkoopbeleid uit. Die zaken vallen nu direct onder mij en niet meer onder Marco.”

Wat is dan nu exact de rol van Marco van Basten?

,,Marco is primair verantwoordelijk voor het eerste elftal en Jong Ajax. Als hoofdtrainer geeft hij bij mij aan welke speler hij wil aantrekken en welke speler mag vertrekken. Danny zorgt dan voor de uitvoering daarvan. Voordat Marco bij Ajax tekende, heeft hij bepaalde zaken in zijn contract op laten nemen. Om te voorkomen dat hem zou overkomen wat andere trainers bij verschillende clubs wel is overkomen. Dan moet je denken aan zaken die betrekking hebben op de hoogte van investeringen in de selectie en andere punten omtrent het aan- en verkoopbeleid. Maar dat wil niet zeggen dat hij de technisch directeur is. Dat werd na het vertrek van Martin van Geel wel zo geïnterpreteerd. Omdat hij die taken tijdelijk op zijn bord kreeg.”

Wat is u specifiek opgevallen in die eerste maanden?

,,Iedereen heeft een mening over Ajax. Dat wist ik al. Maar ik beleef het nu op een heel andere manier. En omdat ik nu weet wat er daadwerkelijk speelt bij deze club, hoor en lees ik ook ontzettend veel onzin. Men roept vaak maar wat over Ajax. Ik stoor me er aan dat er wel overal geroepen wordt wat er is uitgegeven aan spelers, maar dat niemand kennelijk meer weet dat we ook voor ruim 35 miljoen euro aan spelers zijn kwijtgeraakt. Wat me het meeste is opgevallen is vooral positief, namelijk de potentie die deze club heeft.”

Zei u daarom dat Ajax de Champions League zou kunnen winnen?

,,Er werd tijdens de perspresentatie flink doorgevraagd over dit onderwerp. Ik ben er zelf niet over begonnen. Maar als mij wordt gevraagd of Ajax ooit de Champions League nog een keer wint, ga ik geen ‘nee’ zeggen. Je moet ambitie hebben. Het is niet realistisch om te stellen dat dat binnenkort gebeurt. De verschillen zijn zó groot, niet alleen vanwege de tv-gelden, maar ik snap wel dat bepaalde competities interessanter zijn om in te spelen dan de Nederlandse. Dat heeft Marco in de persconferenties rondom de wedstrijden tegen Fiorentina en Olympique Marseille ook al diverse malen aangegeven. Ajax is op dit moment geen Europese top. Maar als we er voor kunnen zorgen dat onze talentvolle spelers een of twee jaar langer bij Ajax blijven en de spelers die we gekocht hebben ontwikkelen zich ook god en we vullen die groep aan met een paar ervaren spelers, bij voorkeur ex-Ajacieden, dan zou het op termijn misschien een keer kunnen lukken. We gaan in elk geval de komende jaren een beleid voeren dat gericht is op het langer behouden van spelers uit onze opleiding, en het gevarieerder opleiden van spelers. Maar ook door middel van iets andere spelers te scouten.”

Verandert het bestaande beleidsplan 2006-2011?

,,Ja, dat wordt her en der aangepast. We maken het concreter en herijken de doelstellingen. Daar wil ik nu niet teveel over zeggen.”

Maar een supporter wil wel weten of Ajax nog een keer kampioen gaat worden.

,,We moeten elk jaar meedoen om de landstitel. Dat verandert niet. Dit seizoen is het in januari misgelopen en AZ heeft eigenlijk geen steken laten vallen, waardoor we de druk ook niet meer hebben kunnen opvoeren. Dat is doodzonde. Nu richten we ons op de tweede plek, en dat is ook erg belangrijk voor Ajax. De supporters hebben de afgelopen weken weliswaar genoten van de wedstrijden in de UEFA Cup, maar zij willen net als wij niets liever dan in de Champions League spelen.”
www.ajax.nl

Rooie

Bericht door Rooie » vr mar 27, 2009 5:01 pm

Column Van den Boog van 27/03, Ajax.nl:
Interview Rik van den Boog

Uw eerste kwartaal bij Ajax zit er op. Hoe kijkt u daarop terug?

,,We werken inderdaad vanaf 1 januari in de nieuwe ‘opstelling’. Met Henri van der Aat als commercieel directeur, Jeroen Slop als financieel directeur en Danny Blind en Marco van Basten als eindverantwoordelijken voor het voetbalgedeelte. Ik vind het vooral erg leuk. Het kost veel tijd, maar we zijn met boeiende dingen bezig. De periode voor mijn komst is er al veel neergezet, dus dat scheelt.”

Heeft u al veel veranderd?

,,Ik ben niet zozeer aangenomen om de boel helemaal te veranderen. Ik had laatst een interview en toen heb ik bewust over evolutie gesproken in plaats van revolutie. Maar ik heb wel wat dingen ingevoerd die binnen deze organisatie nog niet werden gedaan. Andere overlegstructuren bijvoorbeeld. Om duidelijker te krijgen wie waar verantwoordelijk voor is. En al vrij snel na mijn komst bleek uit gesprekken met Marco dat hij, in tegenstelling tot wat iedereen denkt, helemaal niet de baas over alle voetbalzaken wil zijn. Dus daar heb ik wat in geschoven. De onderdelen waar hij Danny voor heeft aangenomen zoals scouting en de jeugdopleiding, blijven bij Danny. En Danny voert nog steeds het proces van aan- en verkoopbeleid uit. Die zaken vallen nu direct onder mij en niet meer onder Marco.”

Wat is dan nu exact de rol van Marco van Basten?

,,Marco is primair verantwoordelijk voor het eerste elftal en Jong Ajax. Als hoofdtrainer geeft hij bij mij aan welke speler hij wil aantrekken en welke speler mag vertrekken. Danny zorgt dan voor de uitvoering daarvan. Voordat Marco bij Ajax tekende, heeft hij bepaalde zaken in zijn contract op laten nemen. Om te voorkomen dat hem zou overkomen wat andere trainers bij verschillende clubs wel is overkomen. Dan moet je denken aan zaken die betrekking hebben op de hoogte van investeringen in de selectie en andere punten omtrent het aan- en verkoopbeleid. Maar dat wil niet zeggen dat hij de technisch directeur is. Dat werd na het vertrek van Martin van Geel wel zo geïnterpreteerd. Omdat hij die taken tijdelijk op zijn bord kreeg.”

Wat is u specifiek opgevallen in die eerste maanden?

,,Iedereen heeft een mening over Ajax. Dat wist ik al. Maar ik beleef het nu op een heel andere manier. En omdat ik nu weet wat er daadwerkelijk speelt bij deze club, hoor en lees ik ook ontzettend veel onzin. Men roept vaak maar wat over Ajax. Ik stoor me er aan dat er wel overal geroepen wordt wat er is uitgegeven aan spelers, maar dat niemand kennelijk meer weet dat we ook voor ruim 35 miljoen euro aan spelers zijn kwijtgeraakt. Wat me het meeste is opgevallen is vooral positief, namelijk de potentie die deze club heeft.”

Zei u daarom dat Ajax de Champions League zou kunnen winnen?

,,Er werd tijdens de perspresentatie flink doorgevraagd over dit onderwerp. Ik ben er zelf niet over begonnen. Maar als mij wordt gevraagd of Ajax ooit de Champions League nog een keer wint, ga ik geen ‘nee’ zeggen. Je moet ambitie hebben. Het is niet realistisch om te stellen dat dat binnenkort gebeurt. De verschillen zijn zó groot, niet alleen vanwege de tv-gelden, maar ik snap wel dat bepaalde competities interessanter zijn om in te spelen dan de Nederlandse. Dat heeft Marco in de persconferenties rondom de wedstrijden tegen Fiorentina en Olympique Marseille ook al diverse malen aangegeven. Ajax is op dit moment geen Europese top. Maar als we er voor kunnen zorgen dat onze talentvolle spelers een of twee jaar langer bij Ajax blijven en de spelers die we gekocht hebben ontwikkelen zich ook god en we vullen die groep aan met een paar ervaren spelers, bij voorkeur ex-Ajacieden, dan zou het op termijn misschien een keer kunnen lukken. We gaan in elk geval de komende jaren een beleid voeren dat gericht is op het langer behouden van spelers uit onze opleiding, en het gevarieerder opleiden van spelers. Maar ook door middel van iets andere spelers te scouten.”

Verandert het bestaande beleidsplan 2006-2011?

,,Ja, dat wordt her en der aangepast. We maken het concreter en herijken de doelstellingen. Daar wil ik nu niet teveel over zeggen.”

Maar een supporter wil wel weten of Ajax nog een keer kampioen gaat worden.

,,We moeten elk jaar meedoen om de landstitel. Dat verandert niet. Dit seizoen is het in januari misgelopen en AZ heeft eigenlijk geen steken laten vallen, waardoor we de druk ook niet meer hebben kunnen opvoeren. Dat is doodzonde. Nu richten we ons op de tweede plek, en dat is ook erg belangrijk voor Ajax. De supporters hebben de afgelopen weken welisw

Beloki

Bericht door Beloki » vr mar 27, 2009 7:18 pm

Close call, haha.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 9:28 pm

,,We werken inderdaad vanaf 1 januari in de nieuwe ‘opstelling’. Met Henri van der Aat als commercieel directeur, Jeroen Slop als financieel directeur en Danny Blind en Marco van Basten als eindverantwoordelijken voor het voetbalgedeelte.
en:
En al vrij snel na mijn komst bleek uit gesprekken met Marco dat hij, in tegenstelling tot wat iedereen denkt, helemaal niet de baas over alle voetbalzaken wil zijn. Dus daar heb ik wat in geschoven. De onderdelen waar hij Danny voor heeft aangenomen zoals scouting en de jeugdopleiding, blijven bij Danny. En Danny voert nog steeds het proces van aan- en verkoopbeleid uit. Die zaken vallen nu direct onder mij en niet meer onder Marco.”
Hoe zit het nou?

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 27, 2009 9:32 pm

joey schreef:
,,We werken inderdaad vanaf 1 januari in de nieuwe ‘opstelling’. Met Henri van der Aat als commercieel directeur, Jeroen Slop als financieel directeur en Danny Blind en Marco van Basten als eindverantwoordelijken voor het voetbalgedeelte.
en:
En al vrij snel na mijn komst bleek uit gesprekken met Marco dat hij, in tegenstelling tot wat iedereen denkt, helemaal niet de baas over alle voetbalzaken wil zijn. Dus daar heb ik wat in geschoven. De onderdelen waar hij Danny voor heeft aangenomen zoals scouting en de jeugdopleiding, blijven bij Danny. En Danny voert nog steeds het proces van aan- en verkoopbeleid uit. Die zaken vallen nu direct onder mij en niet meer onder Marco.”
Hoe zit het nou?
DB wordt weer erg belangrijk?

Wie eindverantwoordelijk is? Degene die als eerste wordt weggestuurd?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 9:33 pm

Ik mag hopen dat DB netjes in zijn mandje blijft, Aristides. Anders weten we wel wat er gebeurt.

KOPEN, NIET KIJKEN! :confused.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 27, 2009 10:21 pm

Ik neem aan dat Blind niet weer de fout zal maken de niet-vrijblijvende adviezen van Cruijff te vragen en uit te voeren.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 10:43 pm

Leuk, nieuwe Rosenbergjes en Lindenberghjes halen. :headbang.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 27, 2009 10:45 pm

Aristides schreef:DB wordt weer erg belangrijk?
Daar lijkt het wel op.

Een goede zaak. :neutral.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 27, 2009 10:48 pm

joey schreef:Leuk, nieuwe Rosenbergjes en Lindenberghjes halen. :headbang.gif:
En Chivuutjes.... :headbang.gif:

Plaats reactie