De laatste jaren stonden wij volgens mij ook voor de winterstop al op een onoverbrugbare achterstand en kwamen wij allen dichterbij omdat PSV en AZ een karrevracht aan punten verspeelden. We hebben nu 42 punten uit 22 wedstrijden, geen idee hoe dat in de voorgaande jaren was.Harm schreef:Dat lijkt mij toch wel.
De laatste jaren waren jullie na de winterstop bijna onoverwinnelijk. Dat is nu wezenlijk anders.
De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Ik niet, het zegt een hoop. Mannen als Cruijff en Van Gaal dachten als speler al veel na over het spel. Die waren toen al halve trainers. Hetzelfde geldt voor Guus Hiddink. Dit in tegenstelling tot types als Van Basten en Gullit.Jabu schreef:Dat weet Van der Gijp uit die paar interlands dat hij met Van Basten in de kleedkamer heeft gezeten? Het zou best kunnen kloppen dat Van Basten niet veel zei in de kleedkamer, maar zo'n verhaal dat Van der Gijp hem niet kon betrappen op visie of leiderscapaciteiten in de enkele keer dat ze samen in de kleedkamer zaten vind ik maar interessantdoenerij.
Natuurlijk zijn er nog andere voorwaarden. Jan Wouters bijvoorbeeld dacht na over het spel, maar hij mist de persoonlijkheid en het charisma (en ook de wil, volgens mij) om een toptrainer te worden. Een trainer moet het ook nog kunnen overbrengen op zijn spelers en de buitenwereld.
Het stinkt aan alle kanten!
In 2006-2007 hadden we 48 punten, en kwamen we op 75 punten uit.Jabu schreef:De laatste jaren stonden wij volgens mij ook voor de winterstop al op een onoverbrugbare achterstand en kwamen wij allen dichterbij omdat PSV en AZ een karrevracht aan punten verspeelden. We hebben nu 42 punten uit 22 wedstrijden, geen idee hoe dat in de voorgaande jaren was.Harm schreef:Dat lijkt mij toch wel.
De laatste jaren waren jullie na de winterstop bijna onoverwinnelijk. Dat is nu wezenlijk anders.
In 2007-2008 hadden we 41 punten, en kwamen we op 69 punten uit.
Van Basten zit dus op het niveau van Koster.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Als we toch aan het vergelijken zijn.Duke schreef: In 2006-2007 hadden we 48 punten, en kwamen we op 75 punten uit.
In 2007-2008 hadden we 41 punten, en kwamen we op 69 punten uit.
Van Basten zit dus op het niveau van Koster.
In 2004-2005 had Ajax onder Koeman 47 punten uit 22 wedstrijden. In diens vierde seizoen.
Toevallig stapte precies op dat moment Koeman op, mede onder druk van het grootste deel van de supporters dat vond dat hij er helemaal niks (meer) van bakte.
Het merendeel van diezelfde supporters spreekt nu kennelijk wel hun volle vertrouwen uit in Van Basten, terwijl die dus notabene vijf punten minder haalde. Ook nog eens in zijn eerste seizoen, waarin je toch mag verwachten dat een spelersgroep nog geen verschijnselen vertoont van ietwat 'uitgekeken' te zijn op een coach. Het kan verkeren...
Die blijft zitten. Er moet toch iemand op de tent passen, nietwaar?Peter schreef:Ik bedoel wat Danny gaat doen als MvB weggaat.

Coronel zie ik wel opstappen. Hij heeft al zijn kaarten op MVB gezet.
Van den Boog blijft denk ik, en vindt de volgende trainer weer de allerbeste trainer.
Het stinkt aan alle kanten!
-
-
Erger?!?! Koster moest halverwege instappen in een falliete selectie!Vedette-10- schreef:Scorebordjournalistiek. Onder Koster was het vele malen erger, alleen nu is het zo opgeblazen omdat het zo teleurstellend is.
Wat Van Basten de laatste 2 weken laat zien is een, door hem zelf samengestelde, selectie waar hij al een half seizoen mee heeft kunnen werken... Dat is velen malen erger volgens mij.
-
- AT Toto winner 15/16
-
-
-
-