Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Leon

Bericht door Leon » wo feb 04, 2009 3:59 pm

Peter schreef:Jong Ajax:
Padt; Mac Intosch (85. Castillion), Van der Meulen, Kappelhof, Supusepa (46. Shakison); Sno, Kennedy, Danilo (46. Sneijder); Martina, Bodul en Zeegelaar.

Volgens rob-online.nl waren Bodul, Martina en Zeegelaar prima op dreef. Kennedy, Danilo en Sno vielen volgens hem tegen.

Het stemt mij iig positief dat Sneijder en Castillion ook weer minuten pakten op dit niveau.
Ik vond Martina juist tegenvallen, alleen bij de tweede goal had hij een heer-lij-ke actie. Bij Sno zie je dat hij juist gewend is om op een hoger niveau te spelen, sterk en toch behoorlijk snel, was rustig (en nee, niet té rustig..) aan de bal. Padt straalde ook wat uit in de goal, pakte alle hoge ballen. Bodul was in mijn ogen de man van de wedstrijd.

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » ma feb 09, 2009 10:09 pm

www.ajax.nl schreef:Geen schade na gelijkspel voor Jong Ajax

Groningen, 09 feb 2009
Ondanks de puntendeling van Jong Ajax bij Jong FC Groningen (1-1) heeft de ploeg van Adrie Koster geen schade opgelopen in de strijd om te titel. Van de concurrenten won alleen Jong Feyenoord waardoor de Ajacieden koploper blijven.

Koster moest flink wat omzettingen doorvoeren in zijn ploeg ten opzichte van de wedstrijd van vorige week tegen Jong Willem II. De coach beschikte over de diensten van A-selectiespelers Kenneth Vermeer, Rasmus Lindgren, Evander Sno, Javier Martina, Kennedy en Leonardo. Bovendien was Daylon Claasen weer van de partij. De Zuid-Afrikaan was de afgelopen weken in Rwanda waar hij met zijn vaderland aantrad op de African Youth Cup en deelname aan het WK U20 bewerkstelligde.

Met de ervaren krachten schoot Jong Ajax uit de startblokken. Al in de vierde minuut bediende A-junior Marvin Zeegelaar vanaf links de ingelopen Kennedy op maat. De Zweed tikte eenvoudig de bal tegen het net van het Groningen-doel. ,,We begonnen uitstekend", vond Koster dan ook. ,,Niet alleen die goal, maar vooral de manier van drukzetten van achteruit vond ik erg goed." In die eerste minuten verzuimde Jong Ajax ook het tweede doelpunt te maken. Martina en Leonardo zorgden voor gevaar, maar troffen geen doel. Slechts één keer werd Jong FC Groningen echt gevaarlijk. ,,Kenneth pakte die bal echt prachtig", erkende Koster. ,,Op dat moment redde hij ons."

Waar Koster in de tweede helft hetzelfde strijdplan verwachtte, kwam hij bedrogen uit. ,,Voetballend was het echt stukken minder. We liepen teveel met de bal in plaats van deze rond te laten gaan." Jong FC Groningen creëerde daardoor een aantal mogelijkheden, maar de thuisploeg wist pas te scoren uit een strafschop. Robert Pomstra liet Vermeer in de 53ste minuut kansloop vanaf elf meter. ,,Dat moment moet ik op beeld terugzien", zei de trainer. ,,Volgens mij was er namelijk niet zo heel veel aan de hand én was het buiten de zestienmeter." Na de gelijkmaker bracht Koster de jonge Tom Overtoom in de ploeg. Voor de A-junior, die in de plaats kwam van Lindgren, betekende het zijn officiële debuut in Jong Ajax.

,,Een gelijkspel is jammer genoeg wel een juiste weerspiegeling van de wedstrijd", erkende Koster. ,,Gelukkig laat de concurrentie ook punten liggen en blijven we koploper. Het is en blijft spannend in deze competitie." De volgende wedstrijd van Jong Ajax is komende donderdag in de Kuip tegen Jong Feyenoord. ,,Een moeilijke wedstrijd, maar we zijn niets minder."

Opstelling Jong Ajax
Vermeer; Mac Intosh, Van der Meulen, Lindgren (56. Overtoom), Schilder; Sno, Kennedy, Claasen (81. Kappelhof); Martina, Leonardo (69. Hasselbaink), Zeegelaar.
Ik wil graag Kenneth weer terug in het 1e :ajaxscarf.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

MvB

Bericht door MvB » di feb 10, 2009 11:12 am

Ik heb gister de wedstrijd gezien en vraag me echt af wat het nut is dat de volgende spelers toch steeds meedoen met jong Ajax:

Leonardo, sloft een beetje rond in de spits, heeft volgens mij geen duel gewonnen en miste alleen voor de keeper (na zijn enige goede actie van de wedstrijd). Op deze manier kan je net zo goed geen wedstrijdritme opdoen.

Sno, speelde zoals altijd. Toen Lindgren gewisseld werd, moest hij als inschuivende verdediger/ verdedigende middenvelder (3-4-3), maar was het daar absoluut niet mee eens. En na zijn verontwaardiging uitgesproken te hebben tegen de trainer, ging hij vervolgens veel te diep spelen en negeerde alle aanwijzingen van de kant. De reactie van Koster: Kennedy moest opeens verdedigende middenvelder spelen, zodat Sno alsnog dieper mag spelen....

Kennedy, eigenlijk hetzelfde verhaal als Leonardo. Op deze manier speelt hij zich niet echt in de kijker bij andere clubs.

De andere spelers deden meer hun best:

Vermeer was denk ik de beste speler aan ajax kant, met als hoogtepunt een mooie reflex, waarmee hij een zeker doelpunt voorkwam.

Zeegelaar vond ik niet zo goed spelen. Was wat weinig effectief met zijn acties. Hij draaide steeds terug als hij bijna een man voorbij was.

De rest speelde niet opvallend.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 10, 2009 11:39 am

Dank je voor het verslag, MvB. :biggthumpup.gif:

Tja, waarom hebben ze Leonardo niet naar Griekenland laten gaan?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » di feb 10, 2009 4:07 pm

joey schreef:Dank je voor het verslag, MvB. :biggthumpup.gif:

omdat iemand denkt dat we hem niet kunnen missen; Sno naar Utrecht? Zoiets gebeurt niet, is een akte van onvermogen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 10, 2009 4:49 pm

joey schreef:Dank je voor het verslag, MvB. :biggthumpup.gif:

Als Elia was gekomen, dan had Ajax Leonardo wel laten gaan. Helaas is Leo op dit moment de eerste speler achter het spitsentrio.

goodfella

Bericht door goodfella » di feb 10, 2009 6:41 pm

En toch had ie van mij weggemogen Thomas. Dergelijke kansen moet je met beide handen aanpakken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 10, 2009 9:04 pm

Een samenvatting op Ajax tv.

Zie ik daar een keeper die punten pakt?

Daniel

Bericht door Daniel » di feb 10, 2009 9:04 pm

Ja, dat zie je goed.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di feb 10, 2009 10:14 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MvB

Bericht door MvB » wo feb 11, 2009 11:44 am

Waarom zou een moment, dat een ongeinspireerde spits een duel verliest van een verdediger, in een samenvatting terecht komen?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 12, 2009 1:12 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 10:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

MvB

Bericht door MvB » do feb 12, 2009 2:09 pm

Vedette-10- schreef:
MvB schreef:Waarom zou een moment, dat een ongeinspireerde spits een duel verliest van een verdediger, in een samenvatting terecht komen?
Ik ben niet achterlijk, dat snap ik ook wel. Maar hij wilde heus wel schitteren maar dat mislukte, ik vraag me alleen af of jij dan wel de juiste dingen concludeert.
Dat mag. Maar ik vraag me af hoe jij jouw conclusies trekt uit een paar minuten samenvatting. Wellicht is de kans groter dat ik de juiste conclusie trek. Maar zoals je zegt, misschien heb ik me wel 70 minuten lopen vergissen. Het kan.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 12, 2009 2:39 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 12, 2009 2:40 pm

Ik vraag me dan of jij wel de juiste dingen concludeert.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do feb 12, 2009 2:57 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 10:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 12, 2009 10:31 pm

De wedstrijd van vanavond bij fnoord uit schijnt gestaakt te zijn geweest nadat Kennedy de 0-1 maakte uit een pingel, er werd een bommetje naar hem toegegooid ofzo, nadien wel uitgespeeld en 0-1 gebleven.

peter

Bericht door peter » do feb 12, 2009 10:35 pm

Stelletje idioten daar. Wel gewonnen, maar zondag klappen we er harder op!

999

Bericht door 999 » vr feb 13, 2009 3:05 am

Jong Feyenoord-Jong Ajax gestaakt

ROTTERDAM - De competitiewedstrijd tussen Jong Feyenoord en Jong Ajax is bij een 0-1 stand, in de 82e minuut (tijdelijk) gestaakt. Scheidsrechter Serdar 'Gözübüyük' besloot de teams naar de kleedkamers in De Kuip te dirigeren, nadat Feyenoord-supporters vuurwerk op het veld gooiden. Een strijker kwam in de buurt van Ajacied Kennedy terecht. Aanleiding tot de misdraging was een rode kaart voor Feyenoorder Vojtech Machek na een harde tackle op Ajacied Evander Sno.

De Amsterdammers waren even daarvoor op 0-1 gekomen door een benutte penalty van Kennedy. Die mocht Ajax nemen na een handsbal van Tobias Waisapy binnen de zestien.

Feyenoord had eerder al aangegeven dat Ajax-supporters niet welkom waren bij het duel.

Het staken zal de KNVB en beide clubs slecht uitkomen. Zondag staat het duel tussen de eerste elftallen van beide aartsrivalen op de rol in de Amsterdam ArenA.

Na een afkoelingsperiode van tien minuten werd het duel alsnog hervat. Gescoord werd er echter niet meer.

Serginho Greene en Kevin Wattamaleo speelden donderdagavond ieder een helft mee. Beide Feyenoordverdedigers deden wedstrijdritme op na hersteld te zijn van respectievelijk een knie- en een liesblessure.

Het was niet voor het eerst dat een wedstrijd tussen tweede elftallen van Feyenoord en Ajax werd verstoord. Op Sportpark De Toekomst in Amsterdam bestormden in april 2004 supporters het veld. Feyenoorder Jorge Acuna raakte gewond en werd per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.

Robin van Persie, Gerard de Nooijer en Danko Lazovic liepen rake klappen op. Beide clubs besloten destijds onderlinge wedstrijden van de tweede elftallen en bepaalde jeugdteams voortaan in de stadions te laten plaatshebben, waarbij alleen publiek van de thuisclub nog welkom is.

In De Kuip waren donderdag ongeveer 1500 Feyenoordfans aanwezig.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 13, 2009 10:29 pm

Enkele sfeerbeelden.

Let op: niet geschikt voor jeugdige kijkers.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel

Bericht door Daniel » za feb 14, 2009 10:10 am

Het blijft me toch telkens weer ontzettend verbazen, dat het persoonlijke woordenboek van dat inteelt niet verder gaat dan "Kanker", "Jood", de combinatie "Kankerjood", "Hamas" en "gas". Fascinerend, eigenlijk zou wijlen Steve Irwing, als hij nog leefde, een documentaire wijden aan het nader bestuderen van dit merkwaardige schepsel zodat we er meer hoogte van zouden krijgen.. Maar ze blijven tot op heden toch nog onbegrijpelijk voor mij.

peter

Bericht door peter » ma feb 16, 2009 10:17 pm

Rentree Aissati tegen Jong NEC (1-3)
Written by Jacques Happe

Monday, 16 February 2009
Jong Ajax verdedigt vanavond de koppositie in de Beloftencompititie tegen de nummer twee Jong NEC. De Nijmegenaren hebben een wedstrijd minder gespeeld en zouden bij winst weer boven de Amsterdammers uit komen. Jong Ajax treedt aan met Gentenaar in het doel tegen zijn oude club. Aissati maakt in de tweede helft zijn rentree.

De competitiewedstrijd van Jong NEC tegen Jong Ajax is een spannende, want de eerste plek op de ranglijst van de Beloftencompetitie staat op het spel. Momenteel voeren de Ajacieden de ranglijst nog aan, maar de club uit Nijmegen heeft twee wedstrijden minder gespeeld. Bij winst vanavond nemen de Amsterdammers afstand van hun naaste belager. Frappant detail is dat Dennis Gentenaar vanavond op het veld van de Eendracht, de amateurtak van NEC, terugkeert op het oude nest. Een ander opmerkelijk feit is de verwachte terugkeer in de tweede helft van Ismaël Aissati. De wedstrijd in het Goffertpark begint overigens later, omdat scheidsrechter Serdar Gözübüyük op de weg naar Nijmegen een ongeluk kreeg. Hij wordt vervangen door Van Leijenhorst. Oud-Ajacied John Goossens doet niet mee tegen zijn voormalige club. Hij is vorige week ziek teruggekeerd van een wedstrijd met Jong Oranje. Om kwart voor 7 werd eindelijk afgetrapt. De wedstrijd op het knollenveld van NEC ging in de beginfase gelijk op. In de 10e minuut een mooie individuele actie van Darko Bodul. Helaas ontbrak het net aan de afwerking, waardoor de bal in de handen belandde van doelman Skverer. In de 21e minuut een goed schot van afstand op het doel van Ajax. Keeper Dennis Gentenaar pareerde de bal op knappe wijze. Het was koploper Jong Ajax dat uiteindelijk de score opende. Evander Sno gaf een fraaie diepe pass over rechts op Javier Martina. De rechtsbuiten op zijn beurt gaf een strakke lage voorzet voor de goal, waar Marvin Zeegelaar bij de tweede paal klaar stond om de 1-0 binnen te tikken. Ajax bleef ook na de treffer van Zeegelaar doordrukken. Jeffrey Sarpong had de kans om de wedstrijd in het slot te gooien, maar oog in oog met de doelman van NEC faalde hij.

In de wetenschap dat bijna alle naaste concurrenten om het leiderschap (Feyenoord gelijk, PSV op verlies, alleen FC Twente op winst) mindere wedstrijden aan het spelen zijn, begon Jong Ajax met Calvin Mac Intosch voor Toby Alderweireld aan de tweede helft. In de 53e minuut maakte Mark v/d Boogaart voor NEC gelijk. Vanaf een meter of zestien schoot hij op doel. De bal veranderde van richting, waardoor Gentenaar kansloos was op de inzet, 1-1. Niet veel later kreeg de thuisploeg wederom een scoringskans, maar de vrije trap werd door de oud NEC-goalie ditmaal wel onderschept. In de 60e minuut kwam Aissati in het veld voor Claasen. Jong Ajax creëert weinig kansen, waarbij het fysiek sterke NEC beter uit de kleedkamers is gekomen. De thuisploeg heeft kracht geput uit de gelijkmaker en ruikt dat er wellicht meer in zit. In de 73e minuut gaat Darko Bodul naar de kant en komt Edgar Manucharyan binnen de lijnen. In de 78e minuut kwam Jong Ajax toch weer op voorsprong. Een prima voorzet vanaf links door Zeegelaar werd door invaller Manucharyan perfect ingekopt, 1-2. In het laatste kwartier van de wedstrijd hadden de Amsterdammers de overhand, maar in deze echte vechtwedstrijd kon het alle kanten op. Een minuut voor tijd bepaalde Jeffrey Sarpong de eindstand op 3-1 voor de Ajacieden, die daarmee hun leidende psoitie in de Beloftencompetitie verstevigden.

Opstelling:
Dennis Gentenaar;Nathaniel Will, Timothy van der Meulen, Toby Alderweireld , Randel Shakison; Evander Sno, Daylon Claasen, Jeffrey Sarpong; Javier Martina, Darko Bodul en Marvin Zeegelaar.
Wissels:
Sergio Padt, Christian Supusepa, Calvin Mac Intosch, Jordi Schell, Ismaël Aissati, Rodney Sneijder en Edgar Manucharyan.

highlow

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 02, 2009 7:10 pm

Nu bezig:
LIVE: Jong Ajax - Jong FC Twente (2-0)

Jong Ajax verdedigt vanavond de koppositie in de Beloftecompetitie tegen de nummer twee Jong FC Twente. De Tukkers hebben een wedstrijd minder gespeeld en een achterstand van zes punten. Jong Ajax speelt met bijna alleen maar spelers die al eens in het eerste hebben meegespeeld of tot de vaste selectie behoren.

1-0 Kennedy (23', penalty)
2-0 Alderweireld (34')

Opstelling Jong Ajax:
Dennis Gentenaar; Bruno Silva, Toby Alderweireld, Daley Blind, Robbert Schilder; Evander Sno, Ismaïl Aissati, Jeffrey Sarpong; Javier Martina, Darko Bodul en Kennedy.
Wissels:
Sergio Padt, Nathaniel Will, Christian Supusepa, Calvin Mac Intosch, Edgar Manucharyan, Danilo Sousa Campos en Daylon Claassen.

Opstelling Jong FC Twente:
Cees Paauwe, Niek Davina, Joran Pot, Nick Scheurwater, Gaby Jallo, Petri Pennanen, Patrick Gerristen, Bjarni Vidarson, Lesley Narhwold, Dario Vujicevic, Nikita Rukavysya.
Wissels:
Sebastian Sumelka, Marcel Piesche, Theo Vogelsang, Melvin Koetsier, Michael Schimpelsberger, Alexander Bannink en Erwin Nieuwboer.
AS

Lekker opleidingsteam, dat Jong Ajax. :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mar 02, 2009 7:17 pm

Ja, belachelijk.

Zo doet Van Gaal dat trouwens ook. :crazy.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 02, 2009 7:21 pm

Dat vind ik dan ook belachelijk. Jong Ajax is bedoeld om aankomende profs speeltijd te geven. Maar ook hier geldt blijkbaar dat het belangrijker is om kampioen te worden.

Plaats reactie