De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
-
Dat Sabotage verhaal klopt ook voor geen meter van Wimpey, want dat zou betekenen dat die verschrikkelijke Vermaelen al 4 jaar saboteerd....
Echt... ik vind het zo frappant dat juist spelers als Vermaelen altijd maar blijven staan en, ondanks cruciale fouten, aangemerkt worden als toptalenten uit de Ajax-jeugd.
Vermaelen kan niet met ruimte verdedigen. Schilder ook niet. Verthongen maakt ook grote missers en ik heb Van der Wiel een paar keer uitgekapt zien worden die een "normale" back niet zo overkomen.
We gaan zo prat op onze jeugd, maar juist die gasten zakken constant door het ijs. Ik vind daarom de aanpak van PSV slimmer. Die gooien een Marcellis pas binnen de lijnen als ie een beetje volwassen is. Die stallen een Bakkal eerst een paar jaar in de krochten van de Eerste Divisie en weet nu waarom hij zo z'n best moet doen bij PSV.
Er zit geen tactische slimheid in de jeugdspelers van Ajax. Zelfs Steek loopt met een enorm bord voor z'n kop.
Echt... ik vind het zo frappant dat juist spelers als Vermaelen altijd maar blijven staan en, ondanks cruciale fouten, aangemerkt worden als toptalenten uit de Ajax-jeugd.
Vermaelen kan niet met ruimte verdedigen. Schilder ook niet. Verthongen maakt ook grote missers en ik heb Van der Wiel een paar keer uitgekapt zien worden die een "normale" back niet zo overkomen.
We gaan zo prat op onze jeugd, maar juist die gasten zakken constant door het ijs. Ik vind daarom de aanpak van PSV slimmer. Die gooien een Marcellis pas binnen de lijnen als ie een beetje volwassen is. Die stallen een Bakkal eerst een paar jaar in de krochten van de Eerste Divisie en weet nu waarom hij zo z'n best moet doen bij PSV.
Er zit geen tactische slimheid in de jeugdspelers van Ajax. Zelfs Steek loopt met een enorm bord voor z'n kop.
Zeg dat wel. Poeh.Peter schreef:MvB wordt compleet afgemaakt bij Voetbal International, trouwens.
Het meeste is hier wel aan de orde geweest, MVH. Het ging over zijn rare opstellingen, zijn onvermogen om Ajax als een team te laten spelen, zijn warrige spelersbeleid, zijn gebrekkige omgang met spelers, het feit dat hij ja-knikkers om zich heen verzamelde. De algemene mening was, dat het bizar was een man zonder aantoonbare ervaring zo'n belangrijke functie bij een beursgenoteerd bedrijf te geven. Zeker omdat hij als bondscoach ook al niet veel indruk had gemaakt.
Barbara Barend zei dat Van Basten Aissati niet had gewild maar dat Ajax die jongen voor de handel had gekocht.
Van den Boog kwam via de telefoon in de uitzending, het leek wel of hij een borrel op had. Hij raaskalde over keihard werken en samen huilen en nog meer ellende.
Het stinkt aan alle kanten!
Van Basten had blijkbaar gezegd dat hij nog nooit een crisis had meegemaakt, dus dat hij niet wist hoe hij daarmee om zou gaan. Dan beginnen journalisten meteen over zijn gebrek aan ervaring.

Van der Gijp zei over hem: 'Wat moet die man anders? Die heeft toch helemaal geen verstand van voetbal.'
Tja, we kunnen elkaar de hand schudden.Harm schreef:Fijn zeg zo'n AD...

Van der Gijp zei over hem: 'Wat moet die man anders? Die heeft toch helemaal geen verstand van voetbal.'
Jöhnk schreef:Dan kunnen Van der Gijp en vd Boog elkaar ook meteen de hand schudden.

Maar het klopt natuurlijk wel, dat Van den Boog bij gebrek aan inhoudelijk kennis van alles roept over hard werken en ons best doen.
Uit de verhalen van Derksen en Barend bleek dat de spelers Van Basten niet konden volgen. Niet zo verwonderlijk, denk ik, want er is zo goed als niemand die dat wel kan. Volgens Barend had Van Basten het wel in zijn hoofd, maar kon hij het niet overbrengen.
Dank voor de samenvatting. Geen nieuws dus. Ook niet wat Aissati betreft. Toch zou die jongen zomaar eens de missing link op het middenveld kunnen zijn.joey schreef:Zeg dat wel. Poeh.Peter schreef:MvB wordt compleet afgemaakt bij Voetbal International, trouwens.
Het meeste is hier wel aan de orde geweest, MVH. Het ging over zijn rare opstellingen, zijn onvermogen om Ajax als een team te laten spelen, zijn warrige spelersbeleid, zijn gebrekkige omgang met spelers, het feit dat hij ja-knikkers om zich heen verzamelde. De algemene mening was, dat het bizar was een man zonder aantoonbare ervaring zo'n belangrijke functie bij een beursgenoteerd bedrijf te geven. Zeker omdat hij als bondscoach ook al niet veel indruk had gemaakt.
Barbara Barend zei dat Van Basten Aissati niet had gewild maar dat Ajax die jongen voor de handel had gekocht.
Van den Boog kwam via de telefoon in de uitzending, het leek wel of hij een borrel op had. Hij raaskalde over keihard werken en samen huilen en nog meer ellende.
Ik denk niet dat Van Basten Aissati gaat opstellen, want hij zweert bij Sulejmani op 10.
@Jöhnk: ik ben daar na al die jaren nog niet achter. Een blinde kan zien dat Urby iets extra's heeft, maar het is de vraag of hij bijzonder genoeg is om hem de vrijheid te geven die hij nodig heeft om te kunnen uitblinken.
@Jöhnk: ik ben daar na al die jaren nog niet achter. Een blinde kan zien dat Urby iets extra's heeft, maar het is de vraag of hij bijzonder genoeg is om hem de vrijheid te geven die hij nodig heeft om te kunnen uitblinken.
Laatst gewijzigd door joey op ma feb 09, 2009 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Derksen had wel gelijk over het feit dat het niet zo verstandig is om slechts via de telefoon wat commentaar te geven. Dan kun je beter gewoon naar de studio komen en daar rustig je verhaal doen.
Probleem is misschien dat V.d.Boog er nog niet zo heel lang zit. Hij heeft nog niet zo heel veel te vertellen. Maar dan zou Ajax er misschien verstandiger aan doen om bijvoorbeeld Coronel naar voren te schuiven. Dan mag hij gelijk uitleggen hoe het met zijn rapport gaat.
Probleem is misschien dat V.d.Boog er nog niet zo heel lang zit. Hij heeft nog niet zo heel veel te vertellen. Maar dan zou Ajax er misschien verstandiger aan doen om bijvoorbeeld Coronel naar voren te schuiven. Dan mag hij gelijk uitleggen hoe het met zijn rapport gaat.

Nil volentibus arduum
Derksen heeft in het verleden wel eens een akkefietje gehad met Van Basten, dus daar zit ook wel wat persoonlijks bij, volgens mij. Sowieso is Derksen een riooljournalist die graag eerst relletjes veroorzaakt om er vervolgens over te schrijven.joey schreef:Jöhnk schreef:Dan kunnen Van der Gijp en vd Boog elkaar ook meteen de hand schudden.![]()
Maar het klopt natuurlijk wel, dat Van den Boog bij gebrek aan inhoudelijk kennis van alles roept over hard werken en ons best doen.
Uit de verhalen van Derksen en Barend bleek dat de spelers Van Basten niet konden volgen. Niet zo verwonderlijk, denk ik, want er is zo goed als niemand die dat wel kan. Volgens Barend had Van Basten het wel in zijn hoofd, maar kon hij het niet overbrengen.
- Ajaciedjuh
De T.Ajax-supporters achter Van Basten
AMSTERDAM - Het anderhalf uur durende onderhoud tussen vijf afgevaardigden van diverse supportersgroeperingen, algemeen directeur Rik van den Boog, technisch manager Danny Blind en trainer Marco van Basten van Ajax heeft de lucht geklaard. "De fans staan onvoorwaardelijk achter Van Basten", zegt Daniël Dekker, voorzitter van de Supporters Vereniging Ajax. "Het gesprek was vrij pittig, er kwam veel emotie bij kijken, maar daarom zaten we ook bij elkaar."
De woede richtte zich niet op Van Basten. "Er is geen supporter die aan zijn kwaliteiten twijfelt. Ook niet als we zondag van Feyenoord verliezen. We zijn boos over de resultaten en de inzet van de spelers", aldus Dekker. "We hebben Marco gevraagd niet zelf de handdoek te gooien en de directie verzocht Marco te steunen. Hij wil hier minimaal vier jaar werken en dan moeten we niet na een half jaar al stoppen, omdat het even tegenzit. De club moet niet in oude fouten vervallen. Al die ontslagen hebben ons de afgelopen jaren niets verder geholpen." De supporters beloofden niet om in de toekomst het speelveld niet meer te betreden of de bus nogmaals tot stoppen te dwingen. "In principe gebeurt dat nooit, dus daar hoefden we ook geen afspraken over te maken."
Haha, wat een grapjas, die Daniël Dekker.

-
Wat Van der Gijp zei over Van Basten vond ik wel treffend.joey schreef:Jöhnk schreef:Dan kunnen Van der Gijp en vd Boog elkaar ook meteen de hand schudden.![]()
Als voetballer zat Gijp bij Bassie in de kleedkamer en kon hem daar niet betrappen op een visie of leiderscapaciteiten.
Van Basten zei nooit wat in de kleedkamer.
Fijn hoor.. dat vertrouwen in een coach die op dit moment slechter presteert dan een aantal notoire voorgangers...... En maar vertrouwen blijven geven. Nu kunnen wel zelfs al 10de eindigen, want iedereen heeft z'n vertrouwen uitgesproken in Van Basten.
Dat weet Van der Gijp uit die paar interlands dat hij met Van Basten in de kleedkamer heeft gezeten? Het zou best kunnen kloppen dat Van Basten niet veel zei in de kleedkamer, maar zo'n verhaal dat Van der Gijp hem niet kon betrappen op visie of leiderscapaciteiten in de enkele keer dat ze samen in de kleedkamer zaten vind ik maar interessantdoenerij.GangstaRiB schreef:Wat Van der Gijp zei over Van Basten vond ik wel treffend.
Als voetballer zat Gijp bij Bassie in de kleedkamer en kon hem daar niet betrappen op een visie of leiderscapaciteiten.
Van Basten zei nooit wat in de kleedkamer.
Fijn hoor.. dat vertrouwen in een coach die op dit moment slechter presteert dan een aantal notoire voorgangers...... En maar vertrouwen blijven geven. Nu kunnen wel zelfs al 10de eindigen, want iedereen heeft z'n vertrouwen uitgesproken in Van Basten.
Doet Van Basten het slechter dan een aantal notoire voorgangers?